Gå til innhold

Tesla-eiere raser mot selskapet: Kuttet rekkevidden på bilene deres over natten


Anbefalte innlegg

 

 

Hjelper ikke om den flyr over fjellet hvis en må innom en ladestasjon når en har kommet over fjelltoppen. Nå drar ikke jeg på 5 tonn så det spiller mindre rolle for meg men regner med det ikke er rare rekkevidden hvis en skulle dra på det. Ser den er rask opp til 100 men hvor ofte akser en så fort? Dieselpurka bruker under 4 sek den også men kan telle på en hånd de gangene jeg har aksa sånn. Blir når noen sitter på og vil kjenne draget.

Hvilken diesel har du som klarer 0-100 på under 4 sekunder?

BMW 550d gjør det originalt på 4 sek. Min er chippa og er under det.

hmm gikk litt fort i svingene. Mente 4,4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hjelper ikke om den flyr over fjellet hvis en må innom en ladestasjon når en har kommet over fjelltoppen. Nå drar ikke jeg på 5 tonn så det spiller mindre rolle for meg men regner med det ikke er rare rekkevidden hvis en skulle dra på det. Ser den er rask opp til 100 men hvor ofte akser en så fort? Dieselpurka bruker under 4 sek den også men kan telle på en hånd de gangene jeg har aksa sånn. Blir når noen sitter på og vil kjenne draget.

Rekkeviden på denne er opp til 64 mil med et 180 kWh batteri.

Mulig du må ha ei lading på den mellom Mo i Rana og Trondheim med tung henger men uten slipper du.

Skal også komme som SUV.

Men at ikke selv det holder sier vel sitt.

Skulle gjerne kjøpt en Tesla jeg men da må den passe mitt behov.

Lenke til kommentar

Original 4,4 ja. Min er litt under.4 så det så.

Du liker og mobbe de som ikke forguder Teslaen like mye som deg Salvesen......

Aksellerasjon er totalt uvesentlig i denne diskusjonen, selv om jeg skjønner hvor provoserende det er at samme ytelser nå plutselig kan kjøpes til under halv pris. Og, ja, ulempen er selvsagt at en ikke kan kjøre Lindesnes-Nordkapp uten tissepause.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"De rammede eierne virker å ha fått redusert den maksimale cellespenningen i battericellene fra tidligere 4,2 volt til rundt 4,09 volt, noe som betyr at cellene ikke lenger lades til sin fulle kapasitet. "

 

What? Stemmer det at alle batteriene i Teslaer har ladet opp til 4,2 volt? Dette er isåfall da kun starten på problemer. 

 

Jeg hadde aldri i livet kjøpt en brukt Tesla som har hatt denne funksjonen med å tillate 100% SoC til 4,2volt frem til de fikset det med denne oppdateringen. Det kan være for seint, og batteriene har mest sannsynligvis allerede startet å oppleve "lithium plating". 

Endret av oophus3do
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som skal bli intressant er om dette er en endelig begrensing for disse bilene. I.e. at dette faktisk skydes degradering av batterier eller om de ser etter bedre måter å screene enheter at-risk, og om dette er en endelig begrensing er noe som vil gjenta seg på deres andre modeller når de når tilsvarende alder.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/sudden-loss-of-range-with-2019-16-x-software.154976/page-83#post-3843981

 

Ser ut som en sjekk har blitt innført og batterier med det du beskriver har fått justert ned kapasitet. 

 

Jeg ville med andre ord, aldri i livet mitt kjøpt en Tesla som har fått denne begrensningen. Det betyr at batteriet allerede mest sannsynligvis har opplevd lithium plating, og det er bare et tidsspørsmål før celler skrur seg av totalt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser at hydrogentilhengerne er veldig opptattet av batteri degradering og problemene med drift av batterier i elbiler men jeg ser ikke at de skriver noe om degradering av selve hjertet i et hydrogensystem, nemlig brensescellen som omgjør hydrogen og oksygen til strøm, også den skal ha rette temperaturer og den degraderes over tid.

Heldigvis er det gjort en studie av temaet for å få et lite innblikk i hvordan det står til.

Der kommer det frem at i hvertfall for de brensescellene som blei testet fikk de 10% degradering etter 1300 til 1500 timer drift.

Kan leses her.

https://www.nrel.gov/docs/fy09osti/42958.pdf

Lenke til kommentar

Ser at hydrogentilhengerne er veldig opptattet av batteri degradering og problemene med drift av batterier i elbiler men jeg ser ikke at de skriver noe om degradering av selve hjertet i et hydrogensystem, nemlig brensescellen som omgjør hydrogen og oksygen til strøm, også den skal ha rette temperaturer og den degraderes over tid.

Heldigvis er det gjort en studie av temaet for å få et lite innblikk i hvordan det står til.

Der kommer det frem at i hvertfall for de brensescellene som blei testet fikk de 10% degradering etter 1300 til 1500 timer drift.

Kan leses her.

https://www.nrel.gov/docs/fy09osti/42958.pdf

Fordi at med siste generasjon brenselceller, så er ikke dette et tema lenger.

 

Artikkelen din er fra 2008....

Endret av gamlefar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Takket være subsidier, ja ;)

Hadde vært langt billigere selv med fulle avgifter. 4,4 er vell på nivå med model 3 LR omtrent

Hadde det vært fulle avgifter ville ingen av dere kjøpt model 3 eller annen elbil. Hvor mange kjøper elbil i Tyskland eller Frankrike? Når en må sponse så til de grader for i det hele tatt skal selge en batteribil så sier det seg selv at det ikke er liv laga. Joda Norge er ett rikt land så vi får det til. Elbil og Dab+ er vi verdensmestere på og jammen redder vi verden med dette. Tro at resten av verden kommer etter på samme nivå iløpet av 10 år er bare en drøm dere tror går i oppfyllelse. Det kommer aldri til og skje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser at hydrogentilhengerne er veldig opptattet av batteri degradering og problemene med drift av batterier i elbiler men jeg ser ikke at de skriver noe om degradering av selve hjertet i et hydrogensystem, nemlig brensescellen som omgjør hydrogen og oksygen til strøm, også den skal ha rette temperaturer og den degraderes over tid.

Heldigvis er det gjort en studie av temaet for å få et lite innblikk i hvordan det står til.

Der kommer det frem at i hvertfall for de brensescellene som blei testet fikk de 10% degradering etter 1300 til 1500 timer drift.

Kan leses her.

https://www.nrel.gov/docs/fy09osti/42958.pdf

Hvorfor hydrogen hatet? det er fullstendig irrasjonelt, både Sør-Koreanske og Japanske myndigheter ønsker hydrogensatsing.. deal with it..

Jeg hater ikke el-bil, men syntes det er høl i huet å bruke så helt enorm mye av fellesskapets penger på de få som har råd til å kjøpe en tesla eller jaguar, audi osv.. Toppen av kransekaka er Petter stordalens AMG 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde det vært fulle avgifter ville ingen av dere kjøpt model 3 eller annen elbil. Hvor mange kjøper elbil i Tyskland eller Frankrike? Når en må sponse så til de grader for i det hele tatt skal selge en batteribil så sier det seg selv at det ikke er liv laga. Joda Norge er ett rikt land så vi får det til. Elbil og Dab+ er vi verdensmestere på og jammen redder vi verden med dette. Tro at resten av verden kommer etter på samme nivå iløpet av 10 år er bare en drøm dere tror går i oppfyllelse. Det kommer aldri til og skje.

Model 3 selger bra i Tyskland. Model 3 med Norske avgifter er fortsatt ett godt kjøp. På nivå med 3 serien fra bmw bare kjappere, mer utstyr osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har ingen hat mot hydrogen, kun hydrogen profetene og deres forsøk på å sette batterielektrike biler i et dårlig lys, ikke annet.

 

Hydrogen profetene?

 

Er dette i tillegg til Dieselfolket og elbil-fanatikerne?

 

Har bensinfolket et eget navn å?

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...