Gå til innhold

Den nye elbilen til Lotus får 2000 hestekrefter


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Under 3 sek med 2000hk høres litt beskjedent ut, pluss at hurtilading med nesten en megawatt (!!!) skjer neppe i nær fremtid.

 

Er vel "drevet" mere for høy fart og racing antar jeg enn absurd 0-100 tider.

En Tesla Model S klarer det jo på 2.7 sekunder, men når man kommer over 160km\t begynner det å bli lite power da det er så mye turtall på motorene.

 

Så med annen utveksling er det sikkert vanskelig å komme under 3 sekunder uten å bare få hjulspinn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Under 3 sek med 2000hk høres litt beskjedent ut, pluss at hurtilading med nesten en megawatt (!!!) skjer neppe i nær fremtid.

 

Hva med 0-300km/t på 9 sekunder?

Eller 100-200km/t på 2 sekunder?

Lenke til kommentar

 

Under 3 sek med 2000hk høres litt beskjedent ut, pluss at hurtilading med nesten en megawatt (!!!) skjer neppe i nær fremtid.

 

Hva med 0-300km/t på 9 sekunder?

Eller 100-200km/t på 2 sekunder?

0-100 på 3 sek: realistisk

100-200: 2 sek: tåkeprat. Har de ansatt elon mollusk til pr avdelingen?

0-300: 9 sek: tjaa... begynner å nærme seg motorsykkelteritirium. Litt slapt at en bil hvor depositum er 2 millioner, sliter med å ta en 15 år gammel MC til under 200 000.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Elbil er elbil, skjønner ikke at folk gidder bruke så mye penger på noe som ikke fukter en eneste truse..

Prøvd en Tesla f.eks? Ganske sikker på at dem med litt futt i fukter flere truser enn de fleste andre bilder man ser på veien.

 

Holdt på å tisse meg ut selv bare av å sitte på med en model 3 (non performance, så bare 370hk eller noe)

 

Du tenker nok på annen type fukt da, men fukt er fukt siden elbil er elbil.

 

Er noe helt hinsides respons på elektriske motorer.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

0-100 på 3 sek: realistisk

100-200: 2 sek: tåkeprat. Har de ansatt elon mollusk til pr avdelingen?

0-300: 9 sek: tjaa... begynner å nærme seg motorsykkelteritirium. Litt slapt at en bil hvor depositum er 2 millioner, sliter med å ta en 15 år gammel MC til under 200 000.....

Du sier 100-200 er tåkeprat, men aksepterer at 9 sekund på 0-300 er helt ok. 

Hvordan vil du fordele sekundene til 100-200-300?

 

Og den dagen en MC veier 8-10 ganger mer, og likevel slår alle biler, så blir det en relevant sammenligning å bruke. 

Lenke til kommentar

 

 

Under 3 sek med 2000hk høres litt beskjedent ut, pluss at hurtilading med nesten en megawatt (!!!) skjer neppe i nær fremtid.

 

Hva med 0-300km/t på 9 sekunder?

Eller 100-200km/t på 2 sekunder?

0-100 på 3 sek: realistisk

100-200: 2 sek: tåkeprat. Har de ansatt elon mollusk til pr avdelingen?

0-300: 9 sek: tjaa... begynner å nærme seg motorsykkelteritirium. Litt slapt at en bil hvor depositum er 2 millioner, sliter med å ta en 15 år gammel MC til under 200 000.....

Legg ut en video av en sykkel til under 200 000 som gjør 0-300 på under 9 sekunder da. P100D gjør jo allerede 0-100 på under 2.5, det begrenser seg fort hvor mye raskere du kan gjøre det uten dragster-dekk. De fleste sykler har ikke sjans til å henge med det, pga traction og anti-wheelie. Med mindre vi snakker om dragster-oppsett.

 

Lotusen er stilig, men jeg har lest så mange fantasi-specs ved siden av datagenererte bilder at jeg har blitt immun. Jeg kan vel faktisk like godt slå følge. Her er min Mega Falcon XL Type R Premium Edition:

 

rnXQYrI.jpg

 

0-100 på 1 sekund.

0-200 på 2 sekunder.

0-300 på 3 sekunder.

Helt autonom, kan brukes som taxi, som lastebil og som tørketrommel. Har plass til 9. Standardutstyr er massasjeseter, integrert racingjekk og basketballbane. Hengerfeste dessverre uavklart p.t. Forhåndsbestill nå.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har vel nådd en smertegrense for hva som er mulig på 0-100km/t snart, mtp. dekk som i tillegg skal være godkjente for vei.

At nesten alle 0-100km/t oppgitte tider er med rullende start sier vel sitt.

Ja, det er sikkert mulig å få dekkene enda bedre på 0-100km/t , men hva vil hver 0,1s koste i utvikling?

Og når alt kommer til alt, så er 0-100km/t tider en ganske poengløs parameter som har liten funksjon i virkeligheten. 
Tviler på at det er noe prioritet for dekk-utviklerne, og heller mer et biprodukt av dekkene får bedre grep i andre situasjoner. 

Lenke til kommentar

 

Under 3 sek med 2000hk høres litt beskjedent ut, pluss at hurtilading med nesten en megawatt (!!!) skjer neppe i nær fremtid.

 

Og sikkert elending bagasjeromsplass. Umulig å kjøre til hytten, spesielt uten skiboksmuligheter. Tommel ned!

Den virkelig høykirkelige bilisme hever seg over slike profane detaljer som bagasjeplass og skibokser - og fartsgrenser, for den saks skyld.

Pål Jensen

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Under 3 sek med 2000hk høres litt beskjedent ut, pluss at hurtilading med nesten en megawatt (!!!) skjer neppe i nær fremtid.

 

Hva med 0-300km/t på 9 sekunder?

Eller 100-200km/t på 2 sekunder?

0-100 på 3 sek: realistisk

100-200: 2 sek: tåkeprat. Har de ansatt elon mollusk til pr avdelingen?

0-300: 9 sek: tjaa... begynner å nærme seg motorsykkelteritirium. Litt slapt at en bil hvor depositum er 2 millioner, sliter med å ta en 15 år gammel MC til under 200 000.....

Legg ut en video av en sykkel til under 200 000 som gjør 0-300 på under 9 sekunder da. P100D gjør jo allerede 0-100 på under 2.5, det begrenser seg fort hvor mye raskere du kan gjøre det uten dragster-dekk. De fleste sykler har ikke sjans til å henge med det, pga traction og anti-wheelie. Med mindre vi snakker om dragster-oppsett.

 

Lotusen er stilig, men jeg har lest så mange fantasi-specs ved siden av datagenererte bilder at jeg har blitt immun. Jeg kan vel faktisk like godt slå følge. Her er min Mega Falcon XL Type R Premium Edition:

 

rnXQYrI.jpg

 

0-100 på 1 sekund.

0-200 på 2 sekunder.

0-300 på 3 sekunder.

Helt autonom, kan brukes som taxi, som lastebil og som tørketrommel. Har plass til 9. Standardutstyr er massasjeseter, integrert racingjekk og basketballbane. Hengerfeste dessverre uavklart p.t. Forhåndsbestill nå.

Der går selvfølgelig inflasjon i dette også, som i så mye annet, og da mister man "imponatoreffekten".

Det blir mer eller mindre teoretiske tall,

som er beregnet på banetesting.

Da er det ikke bil lengre, men et testinstrument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...