Gå til innhold

High Fidelity - Kaféen for lydentusiaster


Anbefalte innlegg

Heiti skrev (På 4.10.2021 den 11.44):

Noen som kan dele erfaringer med bluesound? Vurderer og gå for det i nytt hus. 

Har Bluesound Node2i og godt fornøyd med det til radio-bruk (TuneIn inkludert med produktet) og til avspilling av selv-digitaliserte CD'er via an liten USB-stick på 256GB som er stappet i baken på den (formelt ikke supportert men fungerer) så da slipper man egen NAS server.  Kontroll på alt via app på mobilen.  Den er god nok til at det blir hørbart bedre med FLAC enn lavere kvalitet, så må vel digitalisere CD'ene mine på nytt (kodet mye 192 og 320kbps mp3 for ikke å lage for store filer en gang i tiden).

Steve Huff bruker den også som kilde f.eks. her:

https://www.stevehuffphoto.com/2020/12/23/hifi-the-willsenton-r8-integrated-tube-amplifier-is-a-no-brainer-buy/

Endret av Rune_says
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
3 hours ago, Sewero said:

Om dette er helt riktig tråd å spørre i vet jeg ikke, men jeg tar sjansen.
Har litt ekstra utstyr som jeg skal selge og lurer på priser jeg kan spørre for dette.
Pioneer BDP-LX55 
Pioneer VSX-527-K

Ser at begge ble sluppet i 2013 ca.

Bruk hifishark. Internasjonal site, så selv om man har sære produkter med liten utbredelse i Norge kan man finne merkene i andre land og dermed en god pekepinn på rette prisområdet. 

https://www.hifishark.com/

Lenke til kommentar
Sewero skrev (4 timer siden):

Om dette er helt riktig tråd å spørre i vet jeg ikke, men jeg tar sjansen.
Har litt ekstra utstyr som jeg skal selge og lurer på priser jeg kan spørre for dette.
Pioneer BDP-LX55 
Pioneer VSX-527-K

Ser at begge ble sluppet i 2013 ca.

Jeg ville tatt rundt pr stk 1500kr +- om jeg solgte det hver for seg.

2000-2500 sammen.

Dette er bare ca priser som jeg ville tatt, om du vil selge kjapt eller har tid etc..

 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (12 minutter siden):

Jeg ville tatt rundt pr stk 1500kr +- om jeg solgte det hver for seg.

2000-2500 sammen.

Dette er bare ca priser som jeg ville tatt, om du vil selge kjapt eller har tid etc..

 

Litt høyere enn prisen jeg så for meg, men ser på linken som @Pop  at de er verdt mye mer enn jeg truddde.

Lenke til kommentar
Sewero skrev (1 time siden):

Litt høyere enn prisen jeg så for meg, men ser på linken som @Pop  at de er verdt mye mer enn jeg truddde.

Kommer an på om du vil selge fort eller kan vente..

Altså på Finn eller hifisentralen/torget...

Elektronisk utstyr på brukt er dyrere i utlandet, litt pga at de har dyrere elektronikk enn Norge, samt at de er større marked.

Om Qxl er oppe fremdeles kunne du jo prøvd med auksjon og minstepris. Blu-Ray spilleren er litt interessant fordi den kan spille Sacd samt at den sikkert har bra lyd og bilde ifølge tester.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Pop skrev (3 timer siden):

Er vel også verdt å ta med i betraktningen at folk inkluderer pruting og legger ting ut litt høyere enn de vil selge for. Spesielt surroundutstyr har vist seg å være noe... optimistisk... prissatt. ;)

Iallefall på Blocket i Sverige, ser av og til nær fullpris på svake surroundforstærkere og Proson eller Jamo...

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med aktive studio høyttalere.

Har siklet på Yamaha HS8 i flere år en jeg er villig til å innrømme, men i en annen tråd ble jeg anbefalt et par KRK som er en del nyere og har litt mer teknologi innbakt. 

Har sett noe reviews av begge med lyd demo osv. men vanskelig å bestemme seg når man sitter med et par som kosta 1500 Erna dollar for en tid siden
Merk at Yamahaene hørtes bedre / klarere ut på det jeg sitter på, men kan jo sjelden lyd demoer fra YT.

Er gjerne åpne for andre forslag i prisklassen 3-5k per høyttaler.

Det irriterer også at man ikke får Yamaha HSS8 (subben i hvit).
 

Kommer til å bli brukt på gutteromet / i mancave på 20ish m2 hvor det er totalt overkill, men så får være til daglige ting som spill og serier samt helge ting som overdrevent høy musikk til man må ta på øreklokkene.

Lenke til kommentar
Gulrotsaft skrev (13 minutter siden):

Noen som har erfaring med aktive studio høyttalere.

Har siklet på Yamaha HS8 i flere år en jeg er villig til å innrømme, men i en annen tråd ble jeg anbefalt et par KRK som er en del nyere og har litt mer teknologi innbakt. 

Har sett noe reviews av begge med lyd demo osv. men vanskelig å bestemme seg når man sitter med et par som kosta 1500 Erna dollar for en tid siden
Merk at Yamahaene hørtes bedre / klarere ut på det jeg sitter på, men kan jo sjelden lyd demoer fra YT.

Er gjerne åpne for andre forslag i prisklassen 3-5k per høyttaler.

Det irriterer også at man ikke får Yamaha HSS8 (subben i hvit).
 

Kommer til å bli brukt på gutteromet / i mancave på 20ish m2 hvor det er totalt overkill, men så får være til daglige ting som spill og serier samt helge ting som overdrevent høy musikk til man må ta på øreklokkene.

Audio pro gulvhøytalere, er aktive og rimelig.

Bra kvalitet, har tenkt på et par slike om jeg får ordnet meg et Hifi gutterom.

Lenke til kommentar

Seriøst. Det finnes aktive gulvhøyttalere?
Har alltid trodd jeg var begrensa til bokhylle greier.

Finner kun A36 på prisjakt.nu  finnes det flere?

Edit: Litt usikker på tilkoblingsmulighet på disse. Står bare AUX inn. Bare kjøre fra RCA ut på Zen2'en inn på de mend en RCA - 3.5mm ?

Endret av Gulrotsaft
Lenke til kommentar
Gulrotsaft skrev (25 minutter siden):

Seriøst. Det finnes aktive gulvhøyttalere?
Har alltid trodd jeg var begrensa til bokhylle greier.

Finner kun A36 på prisjakt.nu  finnes det flere?

Edit: Litt usikker på tilkoblingsmulighet på disse. Står bare AUX inn. Bare kjøre fra RCA ut på Zen2'en inn på de mend en RCA - 3.5mm ?

https://cdon.no/catalog/search?q=audio pro t20

Lenke til kommentar
3 hours ago, Gulrotsaft said:

Seriøst. Det finnes aktive gulvhøyttalere?
Har alltid trodd jeg var begrensa til bokhylle greier.

Finner kun A36 på prisjakt.nu  finnes det flere?

Edit: Litt usikker på tilkoblingsmulighet på disse. Står bare AUX inn. Bare kjøre fra RCA ut på Zen2'en inn på de mend en RCA - 3.5mm ?

Finnes plenty av aktive gulvhøytalere som er aktive. For guds skyld ikke kjøp noe fra CDON.no som Gouldfan linket, jeg har utelukkende dårlig erfaring med deres kundeservice.

Lenke til kommentar
oldboy skrev (13 timer siden):

Finnes plenty av aktive gulvhøytalere som er aktive. For guds skyld ikke kjøp noe fra CDON.no som Gouldfan linket, jeg har utelukkende dårlig erfaring med deres kundeservice.

Jeg har fått ny vare på Garanti fra de, så ikke noe problem her i Sverige. Og prisen var bra også.

Men man kan selvfølgelig være uheldig, med hvem man møter i mail, husker jeg måtte forklare grundig at jeg fortsatt hadde garanti før jeg fikk hjelp. Derimot så hadde de meget profesjonell service partner, og service tok kun en uke før jeg fikk ny Blu-ray spiller, og jeg kunne følge med service på nett.

Ser Gulrotsaft vurderte Yamaha, og da er Audio Pro i samme prisklasse. Der er bra kvalitet, og Audio Pro har drivet med aktive høyttalere siden 70 tallet, tror de faktisk var pionerer i aktiv drift.

På Elon ljud och bild så er ikke distanse service noe problem.... Og hifiklubben er ofte langt unna i Sverige, og de aktive med unntak av Argon er svært dyre.

Værste service jeg har vært borti er Elkjøp, de brukte 6 måneder på Xbox360 med red ring death... Etter 6 måneder viste det seg at Xbox var stjålet eller forsvunnet fra lageret.

Og jeg fikk tilslutt ny Xbox.

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gulrotsaft skrev (16 timer siden):

Seriøst. Det finnes aktive gulvhøyttalere?
Har alltid trodd jeg var begrensa til bokhylle greier.

Finner kun A36 på prisjakt.nu  finnes det flere?

Edit: Litt usikker på tilkoblingsmulighet på disse. Står bare AUX inn. Bare kjøre fra RCA ut på Zen2'en inn på de mend en RCA - 3.5mm ?

Ja da bruker du Zen som DAC og Pre med rca, og bruker effekten i høytalerne.

Tror du har valget mellom rettelse RCA og 2 optisk og selvsagt Blåtann på Audio Pro.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Bestilte senterhøyttaler fra Duet i går, håper den kommer tidlig til uka. Og siden jeg ikke blir å kjøpe nye gulvstående, har jeg vurdert å kjøpe et par Focal Sib Evo som jeg plasserer bak sofa. Finnes det noen rimelige og greie stativer jeg kunne satt disse på?

Har i tillegg luftet tanken på subwoofer. Hvordan er dette med en åpen stue på ca 6x6x3 meter, og åpen korridor ut til gang? Blir vel aldri å få lagt trykk i rommet med så mange kubikk. Er det best å bare kjøpe en lukket sub og en buttkicker? Vil nødig plage de i leiligheten over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...