Redaksjonen. Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Nye Peugeot e-208: 50 kWh batteri for under 250 000 kroner
hekomo Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Dette kan bli en bil til en god pris med en forholdsvis anstendig rekkevidde. Det blir interessant å sammenligne den med de nærmeste konkurrentene i ca. samme prisklasse for å se hvor mye man får for pengene. Dvs. at den ikke sammenlignes med Model 3, men med for eksempel Leaf. 2
Espen Hugaas Andersen Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Hvor stor er en 208 i sammenlignet med en Golf?Denne er vel mer på størrelse med Polo. Altså noe mindre enn Golf.
missi Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Denne er vel mer på størrelse med Polo. Altså noe mindre enn Golf. En bybil altså, dessverre.
toffo Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 En bybil altså, dessverre. Både Polo og 208 er vel vokst ut av 'bybil'-klassen. Tenk heller på Golf med litt trangere baksete og litt mindre bagasjeplass. Ikke akkurat familiebil (men det er ikke Golf'en heller etter min mening) men fullt kapable til god komfort også på lengre turer. 1
toffo Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Når kan den leveres? 3. avsnitt i artikkelen sier: "– De første bilene kommer til Norge sent på året, i desember en gang, opplyser pr-sjef Stian Gihle" Endret 4. juli 2019 av toffo
OlaML Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Denne er vel mer på størrelse med Polo. Altså noe mindre enn Golf.En bybil altså, dessverre. Så lenge man får takgrind på den til ski (i pose, ikke boks) kunne jeg fint hatt dette som eneste bil. Folk har forskjellige behov. Jeg frakter lite gjødselsekker og høyballer, så trenger bare en "bybil"! 2
1P4XZQB7 Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Så lenge man får takgrind på den til ski (i pose, ikke boks) kunne jeg fint hatt dette som eneste bil. Folk har forskjellige behov. Jeg frakter lite gjødselsekker og høyballer, så trenger bare en "bybil"! ( Jeg er ikke her – jeg er avmeldt…) 7
Simen1 Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Til 250 000 tror jeg denne vil bli en storselger. Den konkurrerer veldig bra på rekkevidde vs pris, så da gjenstår det bare å finne ut om den er bra ellers også. Foreløpig ser det jo lovende ut. 1
missi Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Sikkert ikke aktiv temperaturstyring på batteriet. Sikkert lav ladehastighet. Noe må jo være feil til den prisen.
toffo Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Sikkert ikke aktiv temperaturstyring på batteriet. Sikkert lav ladehastighet. Noe må jo være feil til den prisen. Varmepumpe, aktiv temperaturstyring og 100 kW lading er standard. :-)
Trestein Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Den har i tillegg et fornuftig energiforbruk. Selv om det burde ha vert lavere.100wh PR km burde vert mulig.
toffo Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Til 250 000 tror jeg denne vil bli en storselger. Den konkurrerer veldig bra på rekkevidde vs pris, så da gjenstår det bare å finne ut om den er bra ellers også. Foreløpig ser det jo lovende ut. Ikke uenig, men med SUV-syken som herjer for tiden så vil jeg tro at e-2008 som kommer en måned senere blir minst like populær her til lands hvis det ikke blir for stor prisforskjell. Den er bygget på samme plattform og er vel nesten identisk teknisk bortsett fra SUV-utseende og markhøyde.
phax Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Kul sak, liker designet på denne. Bortsett fra de sorte hjulbuene, som man forhåpentligvis kan velge bort.
missi Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Varmepumpe, aktiv temperaturstyring og 100 kW[/size] lading er standard. :-) Hvor fant du den informasjonen? og 50kWt er vel brutto?
Simen1 Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 (endret) Den har i tillegg et fornuftig energiforbruk. Selv om det burde ha vert lavere. 100wh PR km burde vert mulig.Ja, 147 Wh/km er ganske effektivt. Det er ganske bra til å være så høy og romslig som den er. Jeg tror ikke alle ønsker seg en bil som er like lav som model 3. Ikke uenig, men med SUV-syken som herjer for tiden så vil jeg tro at e-2008 som kommer en måned senere blir minst like populær her til lands hvis det ikke blir for stor prisforskjell. Den er bygget på samme plattform og er vel nesten identisk teknisk bortsett fra SUV-utseende og markhøyde.Hvis den aggresive prisingen av e-208 er en indikasjon på prisingen på e-2008 så tror jeg den også blir en storselger. Men alle har ikke behov for eller lyst på SUV eller stasjonsvogn. Men litt for en hver smak er jo veldig bra. Missi: 100kW og varmepumpe er oppgitt her. Aktiv temperaturstyring av batteriet har jeg ikke funnet kilde på, og heller ikke lett så mye. Edit: her. The battery is linked to the passenger compartment cooling system, fluid-cooled temperature control enables fast recharging, optimised range and increased life-span 340 km (211 miles) range in WLTP and 450 km (280 miles) in NEDC 11 kW 3-phase on-board charger 100 kW fast charging via CCS allows to charge the battery from 0 to 80 % in 30 minutes Her står det 11 kW via 3-fase, mens artikkelen på TU.no skriver 6,6kW, så det kan være at spesifikasjoner er endret eller feilsitert. Endret 4. juli 2019 av Simen1 1
toffo Skrevet 4. juli 2019 Skrevet 4. juli 2019 Hvor fant du den informasjonen? og 50kWt er vel brutto? "Overalt"/presseinfo fra Peugeot,har ikke link nå, er på mobilen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå