Gå til innhold

Hvorfor har ikke du joinet "bitcoinbølgen"?


MrLuni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GTrad9iY

Fordi det lukter av svindel og kriminalitet.

 

 

Hvis det blir en god solstorm/flare, går hele systemet i grus.

 

Banksystemet lukter også av svindel og kriminalitet.

 

Solstorm/flare kan slå ut det også. Det meste er digitalt. Hvem vet hva slags papirbackup de har.....

Lenke til kommentar

24 ord, passord, to ledgers, PIN-kode, usikre markedsplasser, jojo-kurs og et strømforbruk på linje med et ganske stort land..

Passe masse grunner til at Bitcoin ikke er fremtiden...

 

Og at Visa har opp mot 65'000 transaksjoner pr sekund som teoretisk øvre terskel pr idag. Bitcoin klarer vel fortsatt omtrent 10 pr sekund

 

Ja, jeg skjønner godt at folk er skeptiske og at mange synes oppbevaring av kryptovaluta er skummelt.

Skal man bruke kryptovaluta som betalingsmiddel så må den være stabil, som igjen medfører regulering. Blir spennende å se framover hvordan blokkkjede-teknologier vil utvikle seg.

Lenke til kommentar

Hørte ikke om bitcoin før det var nyhetsartikler om at den hadde nådd $18k+ i slutten av 2017, hadde man skulle "joinet bølgen" så burde man ha hørt om dette mye tidligere.

 

Men på den tiden (2010-2016) så var det mye mer usikkerhet rundt Bitcoin. Nå har vi to 4-års sykluser som "datagrunnlag" og det er mye mer som skjer rundt kryptovaluta/blokkjede-teknologi.

Lenke til kommentar

Bitcoin trenger egentlig ikke så mye energi, det brukes så mye nå fordi så mange miner nå (fordi man tjener så mye på å mine).

Det kan også være mulig å bruke varmen fra miningen til oppvarming, særlig i nordlige strøk hvor man bruker elektrisitet på varme uansett.

Men er vel ikke realistisk at all varmen fra mining blir brukt til oppvarming med det første.

Lenke til kommentar

Bitcoin trenger egentlig ikke så mye energi, det brukes så mye nå fordi så mange miner nå (fordi man tjener så mye på å mine).

Det kan også være mulig å bruke varmen fra miningen til oppvarming, særlig i nordlige strøk hvor man bruker elektrisitet på varme uansett.

Men er vel ikke realistisk at all varmen fra mining blir brukt til oppvarming med det første.

Så vi skal få kanskje 80 prosent virkningsgrad i tillegg til å bygge et fjernvarmenett istedenfor å bruke det i varmepumper med årlig virkningsgrad på 300-500 prosent. Virker smart! (Sarkasme)
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, og jeg lurer på hvilke underliggende verdier er det som gjør at Bitcoin-blokkjeden representerer 220 milliarder dollar.

 

Ingenting annet enn spekulasjon/investeringer og trading (foreløpig i hvertfall).

Endret av Leon83
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bitcoin trenger egentlig ikke så mye energi, det brukes så mye nå fordi så mange miner nå (fordi man tjener så mye på å mine).

Det kan også være mulig å bruke varmen fra miningen til oppvarming, særlig i nordlige strøk hvor man bruker elektrisitet på varme uansett.

Men er vel ikke realistisk at all varmen fra mining blir brukt til oppvarming med det første.

 

Bitcoins krever faktisk så mye energi, fordi det er datamaskinene som dekrypterer blocken og legger den til Blockchain-en. Når du miner Bitcoins driver du faktisk å verifiserer transaksjoner. Så uten mining -> Ingen transaksjoner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det hvermannsen driver med er sjeldent noe man blir rik på.

Men heller ikke lutfattig :)

For at noen skal tjene svært mye må noen andre tape tilsvarende mye tilsammen.

Det er bare hvordan spillet er, og den dagen folk slutter å putte penger inn i dette systemet som på mange måter er en "pyramide" (som mye annet i samfunnet vårt egentlig, lovlig satt i system, eller ulovlig) da stopper oppgangen. Som man ser er det jo også ganske mye manipulasjon, og noen få store haier som sitter med store midler driver prisene opp og ned nesten som de vil, samtidig som de vedder på opp eller nedgang i kursen.

Virker som jeg vil spre negativitet her nå, men jeg er bare en svakt negativt realist som verken har tjent eller tapt en eneste krone på dette som kalles btc. Alle man snakker med har sin egen agenda og det gjelder å tenke selv, når alle vet om noe er det liten sjanse for å tjene noe på det.

Lenke til kommentar

Det er vel bare et luftslott.

Keiserens klær.

Det har verdi kun når media blåser vind i seilene og får folk til å tro at det har verdi mens den reelle verdien er tilnærmet null annet enn at man må følge med på media som alle andre og anta hvor lang tid det tar før "folk flest" mister interessen. De siste som setter seg ved bordet tar regningen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...