Gå til innhold

Nettselskap går til sak: Nekter å bytte strømmåler – må møte i retten


Anbefalte innlegg

Utrolig at folk ikke har installert måleren enda... Går rundt med telefon, men redd for en liten måler som de ikke har inntil kroppen engang ?

 

Selvfølgelig sier man nei til første overvåkingsapparat som staten ukritisk plasserer i folks hjem. Gjærne rett over barneseng. Puksene fra smartmåleren er kjempekorte og kraftige. Det er den døgnkontinuerlige og unødvendige pulsinga som er et problem. Hvorfor tillate unldvendig stråling og overvåking hjemme. Kun hjernedøde idioter godtar det. (ja jeg har venner som har godtatt men de veit ikke noe om stråling og er naive når det kommer til overvåking). Slit AMS med helsa. Kos deg med overvåking og fortsett å godta at samfunnet går mot teknokratisk overvåkingssamfunn med kortere liv og dårligere levestandard.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Utrolig at folk ikke har installert måleren enda... Går rundt med telefon, men redd for en liten måler som de ikke har inntil kroppen engang

En psykologisk lidelse er en sykdom på linje med andre sykdommer og da har de pr. definisjon fritak for AMS-målere, men de må få et bekreftelse/anbefaling fra sin lege.

Dere som godtar måleren må jo ha en psykologisk lidelse. For hvorfor godtok dere den? Finnes vel knapt en eneste fordel med ny måler. De er teknologiske makkverk. Og folk tåler stråling like bra som tobakksrøyk. Hvor mange røyk tilsvarer strålings eksponeringen din pr dag? 0,3 sigaretter? Og isåfall hvor lang tid tar det før du blir syk?

Langtidseksponering er et hint. Og hva med de som allerede er blitt syke og ikke tåler korttids eksponering lenger. Hvor mange ekstra røyk om dagen tilsvarer ams i ditt hjem i økning av strålingseksponering?

Røyking er en av de beste sammenligningene med stråling fordi det er bransjen selv som har sagt at stråling er "ufarlig".

Husk at aspest, ddt, røyk, amalgam/kvikksølv, og flere ting har vært bevist trygt av bransjen selv for så å bli motbevist av uavhengig forskning. Det samme skjer i dag med stråling.

Artig å se hvor dumme folk er og at de stempler andre som psykisk syke. Latterlig egentlig at det går ann å være så skråsikker på noe man veit null om.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

mange artige kommentarer fra folk her. selv har jeg nektet ny måler. av flere årsaker.

mye forskning tyder på at lav frekvent stråling ikke er bra for noen. er en grunn til at det har blitt opplyst mye oppigjennom årene at bruk av telefon viste seg og ha bivirkninger. men det er vist blitt glemt? har og selv måler for RF stråling. og kan si at telefon og routern jeg har stråler ganske likt. mellom 1-3 MW/m2, og HUSK. begge de 2 er ting JEG har bestemt for og godta. og jeg kan godt skru de av på natten eller når jeg føler for det..... det er MITT valg. sammtidig så har jeg målt oss folk med AMS. den viser rundt 60mW/m2. alså 30 ganger mere enn både wifi og router. den kan IKKE skrus av. Det er IKKE et valg man får om man vill ha den. og mange har faktisk sikringsskapet inne på soverom.

i tilegg så er det ikke bare en enkel sak som måler strøm men en PC. Som kan hackes. så der kommer personvernet og inn. som skal beskytte oss liksom. ALT som er tilkoblet noe som helst nett kan hackes. og dermed må man godta GDRP. heller der gir de ikke oss noe valg. VI MÅ ha målerene i hus. selv om det er mulighet for at hele bruksmønsteret kan bli lekket. noe som vill si de kan vite til en hver tid når huset er tomt.

kan vell poste noen lover fra Grunnloven vår.

 

Grunnlovens § 102 Enhver har rett til respekt for sitt privatliv og familieliv, sitt hjem og sin kommunikasjon. Husransakelse må ikke finne sted, unntatt i kriminelle tilfeller.

 

Statens myndigheter skal sikre et vern om den personlige integritet.

§ 112. Enhver har rett til et miljø som sikrer helsen.

 

Samt noe fra Menneskerettighetene som er høyere igjen enn grunnloven.

 

Artikkel 12.

Ingen må utsettes for vilkårlig innblanding i privatliv, familie, hjem og korrespondanse, eller for angrep på ære og anseelse. Enhver har rett til lovens beskyttelse mot slik innblanding eller slike angrep.

 

er fakstisk mye som går imot AMS. er utrolig mye mer enn dette der ute men nå er det fredag og hviletid. brukt alt for mye tid på og skrive dette allerede..

 

Men til slutt. for meg er hele AMS saken en prinsipp sak. JEG skal være herre i eget hjem. greit at kraftselvskapet eier målerene men det betyr IKKE at de kan montere HVA de vill i huset så lenge det de monterer teller strømmen.. det er på tide å våkne og faktisk se litt rundt dere hva som skjer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Du kan spørre her. Det er helt åpenbart for noen med teknisk kompetanse på hvordan disse virker, og det er en del her som er ganske flinke.

OK, kan jeg få en kopi av kildekoden og koblingsskjema? Gjerne også blokkskjematisk.

Jeg har også forgjeves forsøkt å få tekniske underlag på måleren, flere ganger. Ble sendt i ei uendelig slalomløype hos TE, montører og installasjonsfima. Dette er tydeligvis gradert info.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Men det er jo det de IKKE gjør. De blir mer unøyaktig, og kan gjerne vise feil/bli "tregere".

Og nummer 2, hvor mange  av de tror du det er som snylter? "Kutter" ned litt på forbruket...

 

 

Unøyaktig og feil? Tja mulig det. Men feilmarginene er ikke store nok til å hverken sparke bena under el-verkene eller gi nølerne stor gevinst. Og for alt vi vet så måler kanskje de gamle feil slik at det ganger el-verket. Om du ikke har skjønt det så handler det ikke om nøyaktighet for de som nekter å motta ny målerboks. 

 

Nei nå får du gi deg, du tror at det handler om å snike til seg noen fattige kw? Vet ikke om du har sett de gamle boksene, de er faktisk plombert. Det er ulovlig å bryte plomberingen. 

 

Sier ikke at det ikke finnes folk som forsøker å stjele strøm, men da tror jeg det er både enklere og mer effektfullt å gjøre som i andre land. Strekk en ulovlig inn til huset som får strøm FØR målerboksen. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar

En kan jo ikke kutte i forbruket til evig tid? Det gamle opplegget måtte være basert på stikkprøver og da ville sannheten komme for dagen. Ellers tipper jeg at andre typer strømsvindel er mye mer utbredt enn feilrapporterte målertall

 

 

Helt klart, og om rapportert målerstand avviker fra normert forbruk basert til tilsvarende boliger så sender de ut kontrollører. 

Lenke til kommentar

Løsningen er svært så enkel.

Flytt antennen til taket av huset.

Vi omgir oss med elektromagnetisk stråling uten at det er ført bevis på at det er farlig.

Jeg lurer på hvordan denne damen skal klare å overleve i skogen. Sannsynligvis vil hun dø mye tidligere enn om hun fortsetter å bo i huset med AMS-måleren. Dette er hysteri og hypokonderi av verste slag.

 

 

Hm solceller, batteribackup, vindmølle, generator eller hva med å rett og slett leve uten strøm? Det er millioner av mennesker som lever uten strøm/off grid og folk klarer seg helt fint uten strøm. 

 

Det er heller ingen ting som tilsier at hun vil dø tidligere om hun dropper å ha innlagt strøm. Du har hørt om talgelys og parafinlamper samt gassovn?

Lenke til kommentar

Dere som godtar måleren må jo ha en psykologisk lidelse. For hvorfor godtok dere den? Finnes vel knapt en eneste fordel med ny måler. De er teknologiske makkverk. Og folk tåler stråling like bra som tobakksrøyk. Hvor mange røyk tilsvarer strålings eksponeringen din pr dag? 0,3 sigaretter? Og isåfall hvor lang tid tar det før du blir syk?

Langtidseksponering er et hint. Og hva med de som allerede er blitt syke og ikke tåler korttids eksponering lenger. Hvor mange ekstra røyk om dagen tilsvarer ams i ditt hjem i økning av strålingseksponering?

Røyking er en av de beste sammenligningene med stråling fordi det er bransjen selv som har sagt at stråling er "ufarlig".

Husk at aspest, ddt, røyk, amalgam/kvikksølv, og flere ting har vært bevist trygt av bransjen selv for så å bli motbevist av uavhengig forskning. Det samme skjer i dag med stråling.

Artig å se hvor dumme folk er og at de stempler andre som psykisk syke. Latterlig egentlig at det går ann å være så skråsikker på noe man veit null om.

Tror kanskje du bør se litt i speilet. Ikke-ionisk stråling er ikke farlig. Eller så hadde hele verden hatt hjernekreft av og snakke i telefon. Du kan bli litt varm i øra men det er det, bare enkel vibrasjon i molekylene. Ingenting farlig. Og ta en dusj har samme effekt x10000, så om du tåler en dusj tåler du ikke-ionisk stråling.

 

Men at det kan være enkelte i samfunnet som er så paranoide og psykisk syke at de får fnatt av en slik måler kan jeg skjønne. Man har jo sett det samme opp igjennom historien. Mange i USA som nektet og få seg telefon med en gang fordi det var en måte for myndighetene og overvåke dem på.

 

Røyking har ingenting med ikke-ionisk stråling og gjøre... Det ene er og innhalere et brent plante materie. Det andre er stråling du har rundt deg hver eneste dag. Har du noengang hørt på radio... Stråling. Wifi. Stråling.

 

Men det som er flott av vi har noe som heter vitenskap, og vitenskapen har funnet ut hva som er skadelig for oss. Det meste er skadelig i store nok doser, men da snakker vi millioner ganger styrken av det som er i den måleren din.

 

Menneske er ganske resistent mot stråling, grunnet vi er utviklet under en stor ildball med stråling. Som bombanderer oss hver dag. Om vi skulle gjort noen strålings tiltak bør det være og få dekket til jorda fra den forferdelige dødsballen i himmelen..

 

Edit: Har du strøm i huset, får du elektromagnetisk stråling fra ledningene og. Det er ikke-ionisert stråling akkurat som målern din.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Stråling er bare reinspikka tull. Men, nå har disse senderene et overvåkingspotensial som er så sterkt at forsvaret har krevd dispensasjon for samtlige av sine bygg. Og det er samme boksene som de nå saksøker folk for å plassere i alle hjem..

Det er en hypotetisk mulighet for at de kan overvåkes ja.

Men f.eks mobilen din, ditt WIFI og din internett inkl alt utstyr koblet til nettet er nok betydelig lettere å overvåke, jeg antar du ikke har noe av det?

 

Forsvaret har ett ganske annet trusselbilde og det blir brukt store ressurser på å forsøke å overvåke de. Hvor mange millioner ser du for deg at noen er villige å bruke for å få dine målerdata?

 

Å sammenligne en husholdning med forsvaret er ganske meningsløst..

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er en hypotetisk mulighet for at de kan overvåkes ja.

Men f.eks mobilen din, ditt WIFI og din internett inkl alt utstyr koblet til nettet er nok betydelig lettere å overvåke, jeg antar du ikke har noe av det?

Det du nevner er frivillig utstyr. Man blir ikke saksøkt om man ikke har Wifi hjemme eller har datatrafikken permanent skrudd av på telefonen. Det er også mulig å velge selv hvilken sikkerhetsprofil man vil ha på hjemmenettverket sitt. Alt fra fraværende til ultra-strengt. Det kan man ikke med måleren.

 

Nettselskapet har saklig grunn til å bruke data i forbindelse med feilsøking og fakturering, intet annet. Den delen av datastrømmen som ikke har et saklig grunnlag er ulovlig å hente inn i henhold til GDPR. AMS må man ha på grunn av den saklige delen, men jeg tror mye av datastrømmen er usaklig og dermed ulovlig.

Lenke til kommentar

Det du nevner er frivillig utstyr. Man blir ikke saksøkt om man ikke har Wifi hjemme eller har datatrafikken permanent skrudd av på telefonen. Det er også mulig å velge selv hvilken sikkerhetsprofil man vil ha på hjemmenettverket sitt. Alt fra fraværende til ultra-strengt. Det kan man ikke med måleren.

 

Nettselskapet har saklig grunn til å bruke data i forbindelse med feilsøking og fakturering, intet annet. Den delen av datastrømmen som ikke har et saklig grunnlag er ulovlig å hente inn i henhold til GDPR. AMS må man ha på grunn av den saklige delen, men jeg tror mye av datastrømmen er usaklig og dermed ulovlig.

Det var nå sammenligningen egen bolig vs forsvaret jeg reagerte på..

At så lenge forsvaret ikke vil ha noe andre nasjoner muligens kan hente ut data fra (f.eks ved å logge trådløs data i månedsvis fra en installasjon så dekryptere det) utgjør en stor risiko for sin egen private boliger ingen nasjoner bryr seg om.

 

Eller anser du det som realistisk at andre nasjoner bruker millioner på å få ut målerdata fra din måler fra din bolig, slik de gjerne kan gjøre med forsvaret?

 

 

Det er jo ikke slik at det er usikkert selv om forsvaret ikke vil ha det montert, det holder lenge at det er en teoretisk, hypotetisk mulighet å overvåke med uendelige ressurser.

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå var det vel ingen sammenligning mellom forsvaret og en bolig heller da. Kunde A får servert påstanden om at det ikke finnes spionasjefare og avslag på fritak, mens kunde B får motsatt beskjed og fritak.

 

Klart det er ulike kunder med ulike risiko for og ulike konsekvenser av spionasje, men man kan ikke si at fenomen X ikke eksisterer til den ene kunden mens fenomen X eksisterer til den andre kunden.

Lenke til kommentar

Nå var det vel ingen sammenligning mellom forsvaret og en bolig heller da. Kunde A får servert påstanden om at det ikke finnes spionasjefare og avslag på fritak, mens kunde B får motsatt beskjed og fritak.

 

Klart det er ulike kunder med ulike risiko for og ulike konsekvenser av spionasje, men man kan ikke si at fenomen X ikke eksisterer til den ene kunden mens fenomen X eksisterer til den andre kunden.

Det finnes jo så klart en sjanse for at utenlandsk etterretning plutselig er ekstremt interessert i strømforbruket ditt og er villig til å bruke ubegrenset med ressurser på å få tak i det..

 

Forsvarets hovekvarter og kassamedarbeideren på rema har tross alt like stor interesse for utenlandsk etterretning.

Kanskje jeg skal selge mine målerdata til russland og bli rik  :hmm:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

En psykologisk lidelse er en sykdom på linje med andre sykdommer og da har de pr. definisjon fritak for AMS-målere, men de må få et bekreftelse/anbefaling fra sin lege.

 

såkalt el-allergi er dog ikke anerkjent som en diagnose i seg. Ifølge Helsedirektoratet har ikke leger lov å skrive ut helseattest som sier at pasienten blir sjuk av AMS-målerne.

 

At det likevel er tusenvis av mennesker som åpenbart kan slå et slikt fritak i bordet, er således et paradoks?  :roll:

 

btw, på tide noen lanserer "bompenge-overfølsomhet" med rett til fritak (alternativt uføretrygd)

Lenke til kommentar

Redd for stråling....

 

Har vedkommende WiFi hjemme og hva med mobiltelefon.

Kanskje til og med induksjonstopp og micro?

 

Kjenner ikke vedkommende

 

hun er visst gammel rocke-vokalist (fortsatt aktiv) Flere bilder av henne på scenen og konserter.

 

Hvis jeg ikke tar feil, er både gitarer, instrumenter og mikrofoner trådløse i den bransjen, og på en scene med svære forsterkere, høytalere, osv. er det nok mye mer stråling enn det hun risikerer med en AMS måler i entreen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...