Gå til innhold

Elbilen fra Volkswagen knuste rekorden på legendariske Nürburgring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<..> 6 minutter, 5 sekunder og 336 tusendeler. <..> Den 20,832 kilometer lange <..>

 

Gjennomsnittshastigheten på runden endte på imponerende 204,96 kilometer i timen.

Siden dette sto helt nederst i artikkelen og jeg var for nysgjerrig til å lese hele teksten for å kanskje ikke finne det, så regnet jeg ut.. men kom til et annet tall. Hvorfor?

 

((5,336 sekunder / 60) + 6 minutter) / 60 = 0,101482222... timer

 

20,832 km / 0,101482222.. timer = 205,2773 km/t.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det tror jeg absolutt. Men roadster to er en produkskonsbil, det er ikke VW sin. Eller rettere sagt, det skal bli det.

Selv om den skal bli en produksjonsbil så skal Roadster 2 få både raskere aksellerasjon og høyere toppfart. Med større batteripakke vil batteriet kanskje holde hele runden, det gjør de visst ikke for Tesla S om man prøver kjøre raskt.

Lenke til kommentar

Problemet med elbiler, som viser seg på slutten her, er at effekten avtar etterhvert som batteriene lades ut.

 

Dette har neppe noe med utlading å gjøre.men sannsynligvis om temperatur som begrenser uttaket. Mest sannsynlig er det motorene som som stanger mot taket og må redusere effekten.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva har denne artikkelen med Tesla å gjøre? Jeg blir helt matt av dere vitenskapsbenektere noen ganger  :omg:

Jeg nevnte en annen elbil som skal ha enda bedre ytelser enn prototypen fra VW. Det er ikke unormalt at noen har kunnskap som går ut over det som står nevnt i en artikken og setter det i sammenheng med det som står i artikkelen, faktisk er det nettopp det veldig mange av kommentarene til artikler går ut på.

 

Og jeg har tydeligvis for lite fantasi til å se hvordan dette kan ha noe å gjøre med vitenskapsbenektelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

SIkkert ingen som vil prøve seg med en Tesla Roadster 2 der...

Hvorfor ikke?

 

 

 

Foreløpig er Roadster 2 lite annet enn et luftslott.

På hvilken måte?

 

Det er jo litt av et luftslott som har hatt fungerende prototyper på veien...

Endret av hekomo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om den skal bli en produksjonsbil så skal Roadster 2 få både raskere aksellerasjon og høyere toppfart. Med større batteripakke vil batteriet kanskje holde hele runden, det gjør de visst ikke for Tesla S om man prøver kjøre raskt.

Batteripakken holder fint den, men ting blir varmt. Det er en annen sak for model 3,, da den har bedre inverter og motorer ift varmetap, roadster 2 blir garantert bedre med den prisen.

Lenke til kommentar

Blir moro å se hva Roadster2 kan få til, men den som tror det blir noe som helst i nærheten av dette må nok sette seg inn i forskjeller mellom produksjonsbiler og biler satt opp for racing.

Prototypen fra VW var nok satt bra opp for mye, men løpet ble veldig hemmet av begrenset topphastighet. Porche 919 kjørte jo over 100 km/t raskere flere steder. Jeg har derfor tro på at en elektrisk produksjonsbil med høyere topphastighet kan slå VW.

 

Det blir spennende å se hvem som kommer først under 5 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...