Gå til innhold

ANMELDELSE: Draugen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

3-4 timer??

Skrekkelig å tenke på at de ikke ønsker å dra ut spillet med et intetsigende 10-timers fetch-quest?

 

Blir nok kjøp på tilbud med den spill lengden.

Uansett lanseringspris?

Så hvis de lanserer til 20 kr nekter du å kjøpe før prisen blir 15 kr?

Ikke ta det personlig nå guttebassen...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

3-4 timer??

Skrekkelig å tenke på at de ikke ønsker å dra ut spillet med et intetsigende 10-timers fetch-quest?

 

Blir nok kjøp på tilbud med den spill lengden.

Uansett lanseringspris?

Så hvis de lanserer til 20 kr nekter du å kjøpe før prisen blir 15 kr?

Jeg har ikke så god råd atm og prisen tenker jeg ligger på 200-300ish. Og det er litt i dyreste laget for min del med den spill lengden.

Er egentlig enig i at kortere spill har en bedre pacing story en de som er dratt ut i det uendelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke å være negativ, men får håpe kritikken oppleves som konstruktiv.

 

Dette var ikke hva jeg vil kalle en veldig god anmeldelse. For det første er det nesten som å hoppe inn i side 2 av en anmeldelse.

 

"dward er ikke alene på denne reisen. Med seg har han unge, energiske Lissie – en ung pike med vittige kommentarer, litt snedige meninger og en smittende og herlig energi. Den stadige dialogen mellom de to hovedfigurene er blant spillets største styrker, med velskrevet manus og veldig bra stemmeskuespill. Begge to er interessante figurer å bli kjent med, og det merkes veldig fort at de har mye mer å by på enn de..."

 

Det er lite informativt det som kommer frem om spillet.  Du skriver ingen ting om handlingen, egentlig ikke så mye om grafikken, men presiserer musikken var god.

 

Mulig det bare var meg, men det var mine two cents.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Liker ikke å være negativ, men får håpe kritikken oppleves som konstruktiv.

 

Dette var ikke hva jeg vil kalle en veldig god anmeldelse. For det første er det nesten som å hoppe inn i side 2 av en anmeldelse.

 

"dward er ikke alene på denne reisen. Med seg har han unge, energiske Lissie – en ung pike med vittige kommentarer, litt snedige meninger og en smittende og herlig energi. Den stadige dialogen mellom de to hovedfigurene er blant spillets største styrker, med velskrevet manus og veldig bra stemmeskuespill. Begge to er interessante figurer å bli kjent med, og det merkes veldig fort at de har mye mer å by på enn de..."

 

Det er lite informativt det som kommer frem om spillet.  Du skriver ingen ting om handlingen, egentlig ikke så mye om grafikken, men presiserer musikken var god.

 

Mulig det bare var meg, men det var mine two cents.

 

Hei.

 

Tar alltid imot konstruktiv kritikk.

 

Ja, det stemmer nok at teksten kanskje kan oppleves som litt lite informativ. Men det er rett og slett fordi jeg ikke ønsker å avsløre noe av det som skjer, da jeg mener dette er essensielt å oppleve selv.

 

Jeg har prøvd så godt jeg kan å legitimere og si så tydelig som mulig hva jeg liker og ikke liker, samtidig som jeg prøver å ikke "spoile" opplevelsen til andre.

 

Håper det gir litt mening?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

"Det er lite som utfordrer deg som spiller i Draugen. Dette er omtrent så lineært et spill blir, men det gjør egentlig ingenting. Det er ingen vanskelige gåter å løse, ingen gjenstander du må plukke opp for å løse noe senere i spillet. Du går rundt i landsbyen, utforsker hus, og leser lapper, bøker, notiser eller andre ting du finner. Alt som skjer er historie, fortalt i all hovedsak via samtaler med Lissie."

 

Og 3-4 timer lengde.

 

Dette høres jo helt fantastisk dørgende kjedelig ut.

Hadde håpet på et ordentlig adventure skrekkspill(Draguen er jo skummel) med Pick up, use, push, pull eller noe i den duren men så er dette bare en gåsimulator ala Firewatch?

 

Jaja, takk for advarselen.

Lenke til kommentar

 

Liker ikke å være negativ, men får håpe kritikken oppleves som konstruktiv.

 

Dette var ikke hva jeg vil kalle en veldig god anmeldelse. For det første er det nesten som å hoppe inn i side 2 av en anmeldelse.

 

"dward er ikke alene på denne reisen. Med seg har han unge, energiske Lissie – en ung pike med vittige kommentarer, litt snedige meninger og en smittende og herlig energi. Den stadige dialogen mellom de to hovedfigurene er blant spillets største styrker, med velskrevet manus og veldig bra stemmeskuespill. Begge to er interessante figurer å bli kjent med, og det merkes veldig fort at de har mye mer å by på enn de..."

 

Det er lite informativt det som kommer frem om spillet.  Du skriver ingen ting om handlingen, egentlig ikke så mye om grafikken, men presiserer musikken var god.

 

Mulig det bare var meg, men det var mine two cents.

 

Hei.

 

Tar alltid imot konstruktiv kritikk.

 

Ja, det stemmer nok at teksten kanskje kan oppleves som litt lite informativ. Men det er rett og slett fordi jeg ikke ønsker å avsløre noe av det som skjer, da jeg mener dette er essensielt å oppleve selv.

 

Jeg har prøvd så godt jeg kan å legitimere og si så tydelig som mulig hva jeg liker og ikke liker, samtidig som jeg prøver å ikke "spoile" opplevelsen til andre.

 

Håper det gir litt mening?

Jeg setter ihvertfall pris på at du aktivt prøver å la være å spoile mest mulig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter så mye positivt om spillet og ikke noe negativt trukket frem ble jeg litt overrasket over at det ikke ble minst 8 av 10...

 

Folk vil alltid bli krenket av at noen gir et spill en annen karakter enn de(du i dette tilfellet) ville gitt det selv.... Ganske fiffig egentlig hvordan enkelte tar ting personlig.. :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lurer på om "walking simulator" burde blitt oppført som egen sjanger, så folk vet hva de kan forvente. Gjorde b.l.a. et bomkjøp med Layers Of Fear, fordi jeg trodde det var mer gameplay-mechanics a la Amnesia og Outlast, men den gang ei...

 

Er det ikke en egen sjanger allerede? Burde hvertfall blitt det. Jeg er ingen fan. Spillte Firewatch ganske mange timer men til slutt ble det bare kjedelig og repeterende... så resten på youtube

Lenke til kommentar

Etter så mye positivt om spillet og ikke noe negativt trukket frem ble jeg litt overrasket over at det ikke ble minst 8 av 10...

 

Kort fortalt så er det lite å utsette, og Draugen er et bra spill på stort sett alle områder. Men med unntak av musikken, som er fabelaktig, så er det lite annet som gjør at det lander på noe mer enn 7.

 

Mind you, en 7 er fortsatt et bra spill...

 

Hva Gamer mener om karakteren 7, noe som passer utmerket til det jeg mener om Draugen:

 

7 - "Godt"

 

Et spill som får denne karakteren, presterer sterkt på mange felt, og er et spill som mange vil ha glede av. Disse spillene er morsomme å spille fra ende til annen, og vil for mange lett være verdt pengene. Disse spillene har ikke vesentlige problemer, men de mangler også det lille ekstra som må til for å komme enda litt opp på skalaen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...