Gå til innhold

Slik jobber Teslas ingeniører med Model 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og så? Det har jo aldri vært et gyldig argument når en har snakket om Model X mot konkurrentene, så hvorfor er det gyldig nå?

 

Niks, velkommen til den virkelige verden og like regler for alle. Kirsebærplukkingen av argumenter fra teslaianere begynner nå å bite dem i ræva.

Du argumenterte med at det var greit at BMW M3 var tunet i alle bauger og kanter, fordi den var billigere. Men den er ikke billigere...
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du argumenterte med at det var greit at BMW M3 var tunet i alle bauger og kanter, fordi den var billigere. Men den er ikke billigere...

Nei, jeg sa at siden teslaratier insisterer på å ta toppmodellene til Tesla og sette disse opp med de kjipeste (ergo billige) utgavene til tradisjonelle produsenter så må det jammen være greit å gjøre det motsatt også.
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men de skal jo bygge fabrikk i Kina og lage sinnsykt mange biler der. Ikke spor av å snakke om at Tesla må ha noen å selge bilene til, for da er jo ikke Tesla et vekstselskap lenger.

Hugs at Kina er verdas desidert største marknad for bilar og elbilar. Kinesarane kjøpte meir enn ein million elbilar i fjor, men tollmurar gjer at utanlandske produsentar berre står for ca 8% av salet. Med ein fabrikk i Kina unngår Tesla tollmurane, og kan selje kinesiskproduserte bilar i Kina. Kina er ein enorm marknad som lengtar etter utanlandsk kvalitet og tryggleik. Det er gode grunnar til at vi ikkje ser mykje til dei kinesiske modellane i Europa.

 

Kina har nyleg innført eit ZEV-kredittsystem, som i California, slik at Tesla kan få inn pengar ved å selje nullutsleppskredittar i tillegg.

Lenke til kommentar

Hugs at Kina er verdas desidert største marknad for bilar og elbilar. Kinesarane kjøpte meir enn ein million elbilar i fjor, men tollmurar gjer at utanlandske produsentar berre står for ca 8% av salet. Med ein fabrikk i Kina unngår Tesla tollmurane, og kan selje kinesiskproduserte bilar i Kina. Kina er ein enorm marknad som lengtar etter utanlandsk kvalitet og tryggleik. Det er gode grunnar til at vi ikkje ser mykje til dei kinesiske modellane i Europa.

 

Kina har nyleg innført eit ZEV-kredittsystem, som i California, slik at Tesla kan få inn pengar ved å selje nullutsleppskredittar i tillegg.

He He. Lengter etter kvalitet og sikkerhet. Da er det

Ikke Tesla som er valget. Noe vi og ser på salgstallene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Holder det ikke med at du selv insisterer på å bare bruke MX100 når en skal sammenligne med e-Tron på tross av at det finnes flust med MC som ligger nærere i batteristørrelse?

Jeg sammenlignet med X100D når dette var den rimeligste versjonen Tesla solgte. Siden den gang har Tesla gjeninnført X75D, men den har byttet navn til "Standard Range". Nå ville jeg sammenlignet med denne. Endret av Espen Hugaas Andersen
Lenke til kommentar

He He. Lengter etter kvalitet og sikkerhet. Da er det

Ikke Tesla som er valget. Noe vi og ser på salgstallene.

Du har eit malplassert "ikke" der. Tesla Model 3 er den mest selde bilen i Noreg i år, den mest selde elbilen i USA og det meste av Europa, og den sikraste elbilen på marknaden i fylgje kollisjonstestar.

 

Du går jo i fullstendig 3-åringmodus so snart nokon nemner Tesla. Er det noko som plagar deg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Det vet ikke jeg, poenget var bare at det skjer andre også. Men det er åpenbart ett problem hos Tesla, det har jeg aldri prøvd å si i mot. Det har vært slik siden model S, dessverre. Dog er andre mer utsatt enn andre, uten at jeg vet hvorfor. 

 

Jeg har som sagt hatt 3 uten problemer med dette, aldri hatt skvettlapper. Har dog vurdert det nå, for å være på den sikre siden. Er noen karbon lapper som ser greie ut, passer med spoileren og gjør nok situasjonen noe bedre. Får se hva det blir til. 

 

Jeg er snart på 4000 uten noen form for problemer, har også gått over med handen for å "kjenne" om det er nupper eller lignende. Kjører dog lite på grus og er obs når jeg gjør det.

 

Og igjen, jeg prøver ikke å si at det ikke finnes noe problem, det er der og har alltid vært der. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvordan i all verden har de klart det der? Min S er snart 6 år gammel og har kjørt 150 000 km og jeg ser ikke tegn til penetrerende lakkskader i samme område.

 

Aner ikke. Ser ut som årsaken er de strør med sand på vinterveiene i Canada. Så er det i tillegg snakk om at de har kjørt det remmer og tøy holder i lakkeringshallen og at lakktykkelse og kvalitet er blitt skadelidende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Aner ikke. Ser ut som årsaken er de strør med sand på vinterveiene i Canada. Så er det i tillegg snakk om at de har kjørt det remmer og tøy holder i lakkeringshallen og at lakktykkelse og kvalitet er blitt skadelidende.

Så du veit ikke hvordan dette har skjedd? For alt det vi veit så kan det være snakk om en som har herjet med bilen på grusveier? Om jeg direkte går inn for å ødelegge min bil, er det da Tesla sin feil?

 

Vi er alle klare over at Tesla sliter med lakken, men når du kommer å langer ut om slike ting, så gjør du oss en stor tjeneste om du i alle fall gidder å være litt nøyaktig. Er du ikke enig?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...