Gå til innhold

TEST: Motorola One Vision


Anbefalte innlegg

Ikke helt sant....F.eks. Moto g5 til 1495,- er absolutt verdt pengene.....:D

G5 kostet vel opprinnelig 2000kr. Jeg snakker kun om lanserings pris. Men om man klarer seg med Snapdragon 430 (som er sirup i mine øyne) og har ikke bryr seg særlig om kamera osv så funker den sikkert bra den. Men jeg mener heller det er bedre å legge på litt å få en dobbelt så bra mobil da. Jeg finner ikke mobil til mitt bruk i denne prisklassen uansett.

Endret av iPhoneXs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke helt sant....F.eks. Moto g5 til 1495,- er absolutt verdt pengene..... :D

Nettopp. Det er jo hele poenget. I prisklassen rundt 3000,- er det ikke vanskelig å finne en god telefon. Skal man ned på 1500,- er det mye vanskeligere, derfor er tester av telefoner på markedet i denne prisklassen veldig interessant for de som ikke har 3000,- å bruke på en telefon. Fjorårets dyrere modell som er nedsatt er selvsagt da ofte en bedre løsning enn en ny billigutgave. 

Lenke til kommentar

 Fjorårets dyrere modell som er nedsatt er selvsagt da ofte en bedre løsning enn en ny billigutgave. 

 

Dette kan ikke gjentas ofte nok.

 

I tillegg er f.eks ice.no ganske på hugget med rabatter for tiden om man er villig til å binde seg for ett år og ikke har problemer med deres nett/dekning.  F.eks hadde de pocophone F1 med SD845 til 1999,- i en periode, til den prisen er det uslåelig ytelse per krone.

Lenke til kommentar

Finn Jarle / TEK: Kan dere forklare litt mer hvordan Android One fungerer?

 

Hvor kommer oppdateringene fra, Google eller mobilprodusenten, og kommer de månedlig i 3 år eller kvartalvis?

 

Kommer telefonen med preinstallerte systemapper fra mobilprodusenten? (noen suspekte som brukes til brukerdatainnsamling / "analytics"?)

 

 

den holdes oppdatert på lik linje med en Pixel-telefon - i minst to generasjoner Android fra nå - altså versjon 10 og 11.

Ikke noe spesielt sammenliknet med telefoner fra f.eks. Samsung med andre ord, med mindre også operativsystemoppgraderingen skjer samtidig eller kort tid etter Pixel sin oppgradering.

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

SD670 er UNDER SD835 i ytelse og ikke mellom SD835 og SD845...

SD670 er nesten like kjapp som SD820...

 

SD670: 2 x 2GHz & 6 x 1.7GHz

SD835: 4 x 2.45GHz & 4 x 1.9GHz

 

Litt forskjell..

Snakk om å være helt på bærtur. Ytelse defineres av mer enn frekvens. Arkitektur spiller også inn er faktisk det viktigste. Eller er du av typen som går rundt og tror at AMDs FX-8350 på 5GHz er like rask som Intels 7700K på 5 GHz? Eller at SD845 er like rask som Apple A11 fordi de begge kjører på 2.5 GHz? Typisk newbie-inkompetanse det...

 

Til tross for lavere frekvens har SD670 samme single core som SD835 (altså høyere IPC). Hvorfor? Fordi SD670 kjører A75-baserte kjerner mot SD835s A73-baserte kjerner.

 

Når man ikke vet hva man snakker om så holder man kjeft.

Endret av Slettet-QvUnV1
Lenke til kommentar

"Du får værtetting (IP52)." - Kanskje verdt å nevne at IP52 betyr beskyttet mot støv (ikke støvtett) og tåler vanndrypp i 15 graders vinkel (ikke sprutsikker og absolutt ikke vanntett). Dette er vel omtrent den laveste klassen man fortsatt kan kalle en form for værbeskyttelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

SD670 er UNDER SD835 i ytelse og ikke mellom SD835 og SD845...

SD670 er nesten like kjapp som SD820...

 

SD670: 2 x 2GHz & 6 x 1.7GHz

SD835: 4 x 2.45GHz & 4 x 1.9GHz

 

Litt forskjell..

Snakk om å være helt på bærtur. Ytelse defineres av mer enn frekvens. Arkitektur spiller også inn er faktisk det viktigste. Eller er du av typen som går rundt og tror at AMDs FX-8350 på 5GHz er like rask som Intels 7700K på 5 GHz? Eller at SD845 er like rask som Apple A11 fordi de begge kjører på 2.5 GHz? Typisk newbie-inkompetanse det...

 

Til tross for lavere frekvens har SD670 samme single core som SD835 (altså høyere IPC). Hvorfor? Fordi SD670 kjører A75-baserte kjerner mot SD835s A73-baserte kjerner.

 

Når man ikke vet hva man snakker om så holder man kjeft.

Hva er poenget med å være så frekk? ?Er ikke alle som vet alt vet du?

Lenke til kommentar

Snakk om å være helt på bærtur. Ytelse defineres av mer enn frekvens. Arkitektur spiller også inn er faktisk det viktigste. Eller er du av typen som går rundt og tror at AMDs FX-8350 på 5GHz er like rask som Intels 7700K på 5 GHz? Eller at SD845 er like rask som Apple A11 fordi de begge kjører på 2.5 GHz? Typisk newbie-inkompetanse det...

 

Til tross for lavere frekvens har SD670 samme single core som SD835 (altså høyere IPC). Hvorfor? Fordi SD670 kjører A75-baserte kjerner mot SD835s A73-baserte kjerner.

 

Når man ikke vet hva man snakker om så holder man kjeft.

Jeg snakker utifra ytelsestester..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QvUnV1

Jeg snakker utifra ytelsestester..

 

Nei, det gjør du absolutt ikke. Du trodde du var smart når du besvarte meg som du gjorde, men visste ikke at jeg kan det her bedre enn deg. Om du virkelig mener du har rett og du snakker fra ytelsestester, så legg de fram så jeg kan se på de. De ytelsetester jeg har sett, beviser alt det jeg skrev. At SD670s single core er omtrent nivå med en SD835 i ytelsestester. 

Lenke til kommentar

Nei, det gjør du absolutt ikke. Du trodde du var smart når du besvarte meg som du gjorde, men visste ikke at jeg kan det her bedre enn deg. Om du virkelig mener du har rett og du snakker fra ytelsestester, så legg de fram så jeg kan se på de. De ytelsetester jeg har sett, beviser alt det jeg skrev. At SD670s single core er omtrent nivå med en SD835 i ytelsestester.

Jo det gjør jeg din frekke lille snørrunge?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Noen som har denne og kan gi en kort tilbakemelding?

 

Virker som beste kjøpet i prisklasssen, selv om skjermforholdet ikke er noe jeg trenger.

Batteriet som enkelte kommenterer her som middelmådig er ok. Resten av telefonen sammenlignet med Motorola Moto G5 Plus føles veldig premium til tross for prisen. Den gjør jobben greit og har et veldig bra kamera til tross for den lave prisen. Det var et labert utvalg av beskyttelsesetui og skjermbeskyttere på markedet første uken, men det er ikke et problem i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Batteriet som enkelte kommenterer her som middelmådig er ok. Resten av telefonen sammenlignet med Motorola Moto G5 Plus føles veldig premium til tross for prisen. Den gjør jobben greit og har et veldig bra kamera til tross for den lave prisen. Det var et labert utvalg av beskyttelsesetui og skjermbeskyttere på markedet første uken, men det er ikke et problem i dag.

Takker!

 

Syns du skjermformatet fungerer bra, jeg fotograferer mye og det i tilnærmet motsatt format - 4:3 (gamle tv/pc skjermene når jeg tenkte meg litt om).

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hatt moto g4 plus, g5 plus og Tab4 - alle med tekniske problemer.

 

Moto G4plus overhetes hvis man tar en del bilder. G5 plus hadde samme problem med GPS ved bilkjøring (uansett om kald vinter eller varm sommer). Og deres Lenovo tab4 har trøbbel med spontan reboot, og en irriterende bug hvor man ikke kan slå av høy velkomstlyd ved boot (uegnet å slå på om noen sover nær deg).

 

Så har blitt litt skeptisk til Lenovo, Huawei virker derimot bra. Kan være like bra å kjøpe en gammel Samsung S7 som en ny Moto-mobil, da prisen er ganske lik.

Lenke til kommentar

Har kjøpt en og har et problem, får ikke sendt melding til 5 sifferet nummer til Onecall, ender opp med feilmeldingen:

"Ikke sendt. Trykk for å prøve på nytt".

Noen som har opplevd dette? Samme skjer med feks kontofon til DNB som tørket støv av og testet. Andre nummer har gått bra.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...