Gå til innhold

Uttak i fremmed bank?


Morgens

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg var i en knipe en gang, og trengte depositumspenger. Det var en presset situasjon, leiligheten kom raskt og jeg hoppet på den. Min hovedbank ligger i en annen by langt unna, så jeg hadde ikke mulighet til å reise dit og spørre om uttak eller lån. Gikk inn til DNB's bank som lå i den aktuelle byen, forklarte jeg var kunde i en annen bank og trengte delvis lån og uttak til depositumspenger, de bare gliste og ristet på hodet, ingen sjans til noe lån eller uttak der! Så det var en særdeles ræva opplevelse. Håper du får det lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javel, den prisen er for egne kunder.

 

Gå inn på www.dnb.no

Trykk "Bli kunde", og følg anvisningen.

Overfør pengene fra Gjensidige til din nye konto i DNB.

Vent til pengene er på konto i DNB.

Reis til nærmeste DNB-kontor, eller Post-i-butikk, og ta ut pengene. 

 

Vi er kommet til 2019, det er ikke vits å gjøre ting vanskeligere enn de trenger å være. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg var i en knipe en gang, og trengte depositumspenger. Det var en presset situasjon, leiligheten kom raskt og jeg hoppet på den. Min hovedbank ligger i en annen by langt unna, så jeg hadde ikke mulighet til å reise dit og spørre om uttak eller lån. Gikk inn til DNB's bank som lå i den aktuelle byen, forklarte jeg var kunde i en annen bank og trengte delvis lån og uttak til depositumspenger, de bare gliste og ristet på hodet, ingen sjans til noe lån eller uttak der! Så det var en særdeles ræva opplevelse. Håper du får det lettere.

Du skal da aldri aldri aldri under noen omstendigheter fikse depositum kontant. Det skal rett inn på en dedikert depositumkonto der ingen av partene kan ta ut penger uten samtykke fra den andre parten

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg var i en knipe en gang, og trengte depositumspenger. Det var en presset situasjon, leiligheten kom raskt og jeg hoppet på den. Min hovedbank ligger i en annen by langt unna, så jeg hadde ikke mulighet til å reise dit og spørre om uttak eller lån. Gikk inn til DNB's bank som lå i den aktuelle byen, forklarte jeg var kunde i en annen bank og trengte delvis lån og uttak til depositumspenger, de bare gliste og ristet på hodet, ingen sjans til noe lån eller uttak der! Så det var en særdeles ræva opplevelse. Håper du får det lettere.

Det er da ganske fornuftig at de ikke gir lån på timen til folk som bare dukker opp på døra - hadde du gjort det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor må du ha det i kontanter? Om jeg var mottaker av et slikt beløp ville jeg foretrukket bankoverføring. 

 

 

Fiffig at ingen stusser over beløpet... Er det bare meg, eller er 25k ganske mye i konfirmasjonsgave? 

 

 

Vil ikke si det. Jeg fikk selv mer enn dette av min ene forelder da jeg ble konfirmert (for 10 år siden ca). Kommer vel an på slektsforhold samt familieøkonomi blant annet ;) 

Endret av Marcus Halberstram
Lenke til kommentar

Jeg ber deg ta til fornuften.

Jeg klager ikke på beløpet i konfirmasjonsgave, men ideen om at det under noen omstendighet er fornuftig å frakte dette i kontanter.

Overfør pengene i nettbanken.

Hva skal en 14-åring med 25.000 kroner i cash?

Bruke dem på ulovlige ting med en eneste gang?

Du får renter på bankkonto, og en viss sporbarhet og sikkerhet.

Da lærer også barnet litt om økonomistyring, siden han får oversikt i nettbanken.

Opprett gjerne sparing i fond eller noe slikt.

 

Ellers lukter dette av drug deal lang vei.

 

 

Jeg vil også si meg enig med newman221.

En depositum-konto er ikke som andre kontoer.

Leietaker betaler penger til kontoen, ved leie av bolig.

PENGENE KAN IKKE RØRES AV NOEN!!

Hvis leietaker ikke oppfyller sin del av avtalen mtp. betaling eller skade, går disse pengene til utleier, litt som den tieren du må bruke for å løsne handlevogna.

 

Hvis leieforholdet avsluttes etter planen, får leietaker tieren/depositum tilbake.

 

Hva er poenget med depositum, hvis disse pengene er i kontanter?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...