Gå til innhold

I natt slippes Tesla Model Y – dette tror vi kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle ønske de heller slapp modell MV for minivan. Håpløst å velge elektrisk når man er seks i familien, vil ha skikkelige seter og utsikt til alle, og har behov for mye bagasjeplass.

 

Nå er jo MB EQV "lansert", VW skal komme med I.D.Buzz og Opel skal komme med en elektrisk varebil, som også skal kunne leveres som personbil.

 

Legg til at Rivian kommer med elektrisk SUV og Pickup snart, samme med et merke som heter Atlis.

 

Ellers ser jeg at TMY ser veldig ut som en blanding av TM3 og TMS, men er litt høyere bake, kommer med normale bakdører, og en bakdør som virker som på en kompicoupé, og utseende mer i den retningen enn direkte en SUV.

 

De som virkelig ville ha en SUV blir nok litt skuffet tror jeg, men for de som vil ha mulighet for 7 seter og god innlasting likevel, så blir nok denne enda mere aktuell. Denne synes jeg var vakker, og veldig opp mot TMS.

 

Og tror ikke noen seriøst vil mene at den kan kalle denne for stygg, slik TMX blir kalt av mange. Jeg er riktignok av den oppfatningen at TMX er flott sammenlignet med andre som kalles SUV, men synes selvsagt at TMS er en langt finere bil.

 

Og med rekkevidde fra 390-540 km WLTP, alt etter komfigurasjon, så har den mer enn nok rekkevidde for de fleste.

 

https://www.tu.no/artikler/slik-blir-mercedes-elektriske-folkefrakter/459576

 

https://www.tu.no/artikler/opel-kommer-med-elektrisk-varebil/456240

Lenke til kommentar

Tja, du har ihvertfall 2 biler å velge i. Nissan eNV200 og Tesla Model X. Selv jeg på 188cm sitter bra på 3.seterad i en 6-seter Model X. Utsikten er dog ikke strålende derfra, da er nok eNV200 bedre. 

Nja, jeg har hatt begge til prøvekjøring. eNV200 er en blikkboks varebil med ekstra seter, jeg fant svært lite positivt med denne, og rekkevidden er en total dealbreaker. Jeg har forøvrig en Leaf i dag, er ikke fornøyd med servicen der heller så jeg kommer ikke til å kjøpe ny Nissan. Model X er mer skikkelig bil, men selv om man får plass bak der synes jeg ikke plassene er spesielt gode. Som du skriver ser man ikke spesielt godt, faktisk ganske dårlig, og tilgjengeligheten er ikke optimal. Ja, det hadde fungert på en måte, men jeg gidder ikke bruke over millionen på en bil som ikke gir litt ekstra, og jeg er godt vant til Grand Voyager i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er jo MB EQV "lansert", VW skal komme med I.D.Buzz og Opel skal komme med en elektrisk varebil, som også skal kunne leveres som personbil.

 

Legg til at Rivian kommer med elektrisk SUV og Pickup snart, samme med et merke som heter Atlis.

 

Ellers ser jeg at TMY ser veldig ut som en blanding av TM3 og TMS, men er litt høyere bake, kommer med normale bakdører, og en bakdør som virker som på en kompicoupé, og utseende mer i den retningen enn direkte en SUV.

 

De som virkelig ville ha en SUV blir nok litt skuffet tror jeg, men for de som vil ha mulighet for 7 seter og god innlasting likevel, så blir nok denne enda mere aktuell. Denne synes jeg var vakker, og veldig opp mot TMS.

 

Og tror ikke noen seriøst vil mene at den kan kalle denne for stygg, slik TMX blir kalt av mange. Jeg er riktignok av den oppfatningen at TMX er flott sammenlignet med andre som kalles SUV, men synes selvsagt at TMS er en langt finere bil.

 

Og med rekkevidde fra 390-540 km WLTP, alt etter komfigurasjon, så har den mer enn nok rekkevidde for de fleste.

 

https://www.tu.no/artikler/slik-blir-mercedes-elektriske-folkefrakter/459576

 

https://www.tu.no/artikler/opel-kommer-med-elektrisk-varebil/456240

Jo, dette er vell og bra, men jeg skrev "heller slapp", altså som at jeg behøver den nå som jeg har fire barn som bor hjemme og vi er aktive med behov for lagringsplassen. Om fem år er nok dette behovet redusert en god del. :)

Lenke til kommentar

Storfornøyd RS5 2012 eier her, en god grom V8 med 450 hk.

Folk snur seg i gatene når jeg gasser litt ekstra på, men ikke etter de som kjører Tesla ?

Folk snur seg og lurer på hvem som bråker så jævlig. Er det virkelig nødvendig å bråke og spy ut giftige gasser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...