Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil slå opp med kjæresten, men hun kommer til å bli knust


Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med kjæresten min i 1 år nå, og jeg vil gjøre det slutt av den enkle grunn at jeg  helst vil være singel. Generelt er forholdet veldig bra, vi har det veldig bra sammen og jeg er veldig glad i henne. Men som sagt vil jeg være singel og føler ikke for å være i et forhold lenger. Dette er jeg 100% sikker på.

Problemet er at jeg vet at kjæresten min blir ekstremt lei seg hvis jeg slår opp. Hun vil bli helt knust og hun er en veldig følsom person. Hun har så og si planlagt livene våre, snakket om at vi skal gifte oss og ha barn (om 10 år ca, ikke nå :p) og snakker om at vi skal flytte sammen snart osv. Jeg har også blitt ganske godt kjent med familien hennes også. Jeg er ekstremt glad i hun, men vil bare være singel. Og jeg tror hun er mye mer glad i meg enn jeg er i hun. 

 

Jeg vil ikke at hun skal bli lei seg, og det er så og si det eneste som hindrer meg i å slå opp nå. Lurer på om noen har vært i samme situasjon som meg og har noen råd :) 

 

Gutt, 22


Anonymous poster hash: 9ac4e...e31



Anonymous poster hash: 9ac4e...e31
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere kan jo alltids jobbe forbi hva enn det er :) Med mindre det er ei annen inni bildet... Men gjør det uansett skånsomt og for all del ikke ghost henne. Husk at dette kanskje kommer ut av det blå, så vær forsiktig med hvordan du ordlegger deg. 

TS skriver at de ønsker å slå opp. Det er ingenting å jobbe forbi. TS vil bare ikke lenger, og det er en ærlig sak. Du skal aldri måtte ha en "god nok grunn" til å slå opp med noen, at du ikke vil være med dem er en god nok grunn i seg selv.

 

Det å slå opp er aldri behagelig, TS kan ikke ta til høyde for hvordan hun vil reagere. Syns ikke noe om at man skal lyve til andre for at de skal føle det bedre der og da,  du gjør dem ikke en tjeneste ved å lyve til dem så de kan fortsette i samme bane i sitt neste forhold; du er egoistisk som prøver å skåne seg selv for deres reaksjoner. 

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Si rett ut hva du føler og ikke vent med å slå opp, hvis du er 100% sikker, men tenk også igjennom om det er noe med henne du ville ønsket var annerledes og om det evt. er mulig å jobbe med i forholdet.  Ved å vente med å slå opp, mister hun sjansen til å treffe noen som føler det samme tilbake. Fortell det til henne ansikt til ansikt og tilby deg å la henne snakke og gråte ut. Hun kommer nok til å reagere med gråt og eller sinne, men det er helt greit. Det er en del av det å være menneske, det å føle, å bli avisst, såret og forhåpentligvis kommer dere begge to styrket ut av det på lang sikt. At du er sammen med henne fordi hun har planlagt livet deres og er følsom person, er ikke grunn nok for å være sammen med henne. 

 

Aldri gøy å slå opp med noen. 

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke at hun skal bli lei seg, og det er så og si det eneste som hindrer meg i å slå opp nå. Lurer på om noen har vært i samme situasjon som meg og har noen råd :)

 

Kanskje du tar feil, at hun i stedet blir lettet over å bli kvitt en slik pompøs innbilsk tulling som tror kjæresten blir knust når han går fra henne, så blir dere begge lykkelige, problem solved ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde min kjæreste slått opp med meg, og kommet med begrunnelsen TS nevner, så hadde jeg 100% trudd det var løgn for å skåne meg.

 

Jeg regner med at han har litt dypere og mer komplekse forklaringer enn det overforenklede som skrives her. Jeg håper i hvert fall det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Anbefaler sterkt å høre på denne mannens visdom, dessuten er han også veldig morsom. 

 

 

Om å kjenne seg selv, sitt følelsesliv og å være levende, ikke bare gi etter.

Han vitser litt frem til 7:19, men her er det mye å ta med seg. Dette kan være til god hjelp i slike avgjørelser.

 

Alikevel tror jeg personlig at kjærlighet tilpasses etter kriterier vi setter selv. Jeg tror de fleste kan bli forelsket, men grunnet sosiale, kulturelle, kariæremessige forskjeller og verdisynet til den enkelte, kan vi ikke se at vi kan være sammen.

Har man vært stup forelsket så mister man helt gangsynet. Alt er perfekt med den utkårede. Denne rusen går bort etter hvert og da kan det hende man egentlig ikke er så sikker.

Du er kanskje ikke klar for alvoret i å danne en familie, og det er jo greit, men jeg tror ikke kjærlighet kan komme å gå, har du vært forelsket i denne jenta så er det kun din usikkerhet eller bestemte mål du har i livet som dekker den til.

Kjærlighet er ikke noe som blir borte. Ser du et menneske ha det vondt, så får du vondt, kanskje ønsker du å gripe inn for å hjelpe men de fleste går forbi for så å mumle litt i samvittigheten sin.

Jeg tror det er kjærlighet iboende i oss som kan trigges eller tildekkes, ikke alle ønsker å vise sine mykere sider.

Av Amerikanske soldater, er det flere døde av selvmord enn falne i kamp. Vi elsker vår neste nemlig, vi ønsker bare ikke å vise det.

 

Kjærligheten kan tennes igjen og igjen fordi det er en egenskap, en ild vi har, ingen plikt å bli hos et menneske med andre mål i livet eller et verdisyn du ikke har. Man må også ha ting til felles og ikke minst tilpasse seg litt hverandre.

Om du tar en ærlig prat med dama, om du forteller det du skrev her. Kanskje hun ønsker å bremse prosessen, tilpasse seg deg. Da, kan hende du har funnet ei skikkelig dame eller kanskje hun hjelper deg å innse hva du har. Hva vet jeg?

 

En ting vet jeg, det er ikke galt å gjøre det rette. Hadde du vært sikker hadde du ikke spurt eller lurt.

Du er ung og sjansen for at du har funnet den rette er vel ikke nødvendigvis størst.

Finn ut av deg selv, hvorfor du ikke ønsker å holde kjærligheten i live. Å tillate et annet menneske å ta del i ditt.

 

En dag gifter du deg. Tenk så godt å virkelig vite at du har funnet den du ønsker å dele livet med.

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Vel er jo rimelig enkelt på en måte, er det ikke? Du vil ikke fortsette, da må det ende, det kommer ingenting bra ut av å dra det ut, gjør det vel?

 

Du sier du ikke vil slå opp pga henne, men er det virkelig sant? Eller er det mer at det vil være ubehagelig for deg? For om du virkelig tenkte på henne ville du ikke dratt det ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

TS skriver at de ønsker å slå opp. Det er ingenting å jobbe forbi. TS vil bare ikke lenger, og det er en ærlig sak. Du skal aldri måtte ha en "god nok grunn" til å slå opp med noen, at du ikke vil være med dem er en god nok grunn i seg selv.

 

Det å slå opp er aldri behagelig, TS kan ikke ta til høyde for hvordan hun vil reagere. Syns ikke noe om at man skal lyve til andre for at de skal føle det bedre der og da,  du gjør dem ikke en tjeneste ved å lyve til dem så de kan fortsette i samme bane i sitt neste forhold; du er egoistisk som prøver å skåne seg selv for deres reaksjoner. 

 

Har man gått inn i et forhold, bør man også ha en god grunn for å gå ut. Det handler om å være menneske! :sick: Man knuser ikke et annet hjerte for man ikke har en god grunn nok. 

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Har man gått inn i et forhold, bør man også ha en god grunn for å gå ut. Det handler om å være menneske! :sick: Man knuser ikke et annet hjerte for man ikke har en god grunn nok. 

FEIL.

 

Man trenger ABSOLUTT INGEN grunn. Kan like gjerne snu på det, og si at man trenger en grunn for å bli værende i et forhold. Man blir ikke værende i et forhold for den andre partens del, man velger eller vraker forhold utelukkende etter det som er i ens egne interesser, i alle fall så lenge det ikke er barn i bildet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

FEIL.

 

Man trenger ABSOLUTT INGEN grunn. Kan like gjerne snu på det, og si at man trenger en grunn for å bli værende i et forhold. Man blir ikke værende i et forhold for den andre partens del, man velger eller vraker forhold utelukkende etter det som er i ens egne interesser, i alle fall så lenge det ikke er barn i bildet.

 

Vi har nok forskjellige meninger - min mening er da ikke nødvendigvis "FEIL" ;) 

Lenke til kommentar

FEIL.

Man trenger ABSOLUTT INGEN grunn. Kan like gjerne snu på det, og si at man trenger en grunn for å bli værende i et forhold. Man blir ikke værende i et forhold for den andre partens del, man velger eller vraker forhold utelukkende etter det som er i ens egne interesser, i alle fall så lenge det ikke er barn i bildet.

Har man har et fnugg av godhet og samvittighet, bør man ikke bry seg om partnerens psyke og prøve å forklare så godt man kan? Men noen har jo aldri lært å reflektere rundt egen personlighet og tenke over egne livsvalg, så da blir det vel naturligvis vanskeligere å forklare det til andre. Nok en grunn til å få det inn som fag i skolen. Staten/de som bestemmer hva vi skal lære i skolen har mange skjebner på samvittigheten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, man skal ikke forbli i et forhold på grunn av den andre parten. Hva er dette slags tull, skal denne feilrettede snillismen strekke seg videre? Skal man kunne gå til en fremmed person og si at vi skal være i et forhold for ikke å såre følelsene mine...? TULL, voks opp.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Du lever i en fantasiverden.

 

Jeg skal forklare deg hva det vil si å gjøre det slutt. I 100% av tilfellene dreier det seg til syvende og sist om at man vil ligge med en annen person. Det trenger ikke å være noen man allerede har møtt, men med mindre man har tenkt å leve i sølibat er det jo det som kommer til å skje innen rimelig kort tid.

 

Alle floskler man bruker som har ikke tid, ønsker å være singel, ikke deg men meg etc. bunner ut i det samme. «Jeg ønsker ikke å fortsette å treffe deg» er mer enn nok. Du får aldri 100% closure uansett.

Endret av coffeee
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...