Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vil slå opp med kjæresten, men hun kommer til å bli knust


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har man gått inn i et forhold, bør man også ha en god grunn for å gå ut. Det handler om å være menneske! :sick: Man knuser ikke et annet hjerte for man ikke har en god grunn nok. 

Det er INGENTING TS kan gjøre. Det som er umenneskelig er når folk lyver og er med noen i flere år, for så å si at de ikke egentlig elsket dem og bare var redd for alle slags reaksjoner. Du STJELER liv fra personen du ikke slipper løs på grunn av dine egne naive og egoistiske ønsker om å redde verden og aldri såre noen. 

 

Livet er ikke sånn. Enten sårer han henne nå, eller så kan han såre henne mye verre senere. Livet er ikke rettferdig, ikke tving den til å være det....

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har man har et fnugg av godhet og samvittighet, bør man ikke bry seg om partnerens psyke og prøve å forklare så godt man kan? Men noen har jo aldri lært å reflektere rundt egen personlighet og tenke over egne livsvalg, så da blir det vel naturligvis vanskeligere å forklare det til andre. Nok en grunn til å få det inn som fag i skolen. Staten/de som bestemmer hva vi skal lære i skolen har mange skjebner på samvittigheten.

Det er ikke noe godhet i å være snill for å skåne dine egne følelser. Slutt å være så egoistisk. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg mente ikke hvis man skulle bli, men at man fremdeles burde forklare seg hvis man har bestemt seg for å gå, av hensyn, respekt og empati for partneren.

Du er klar over at uansett hva han forteller henne så vil det gjøre vondt? Det er ingen som vinner i dette her. Man kan ikke aldri såre noen i livet, da gjør du ting feil og er direkte uærlig. 

 

Hva hadde du ønsket, at man bare sier man ikke vil mer og hadet bra, eller vil du virkelig at TS skal sette seg ned med henne og ødelegge hennes selvtillit bit for bit med å legge frem hver lille grunn til hvorfor han rett og slett ikke vil være med henne lenger?? Du snakket om godhet og samvittighet, hvor er din?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er klar over at uansett hva han forteller henne så vil det gjøre vondt? Det er ingen som vinner i dette her. Man kan ikke aldri såre noen i livet, da gjør du ting feil og er direkte uærlig. 

 

Hva hadde du ønsket, at man bare sier man ikke vil mer og hadet bra, eller vil du virkelig at TS skal sette seg ned med henne og ødelegge hennes selvtillit bit for bit med å legge frem hver lille grunn til hvorfor han rett og slett ikke vil være med henne lenger?? Du snakket om godhet og samvittighet, hvor er din?

Først: Ja, uansett, hva han sier vil det gjøre vondt, MEN, når de verste følelsene har "roet" seg, og man skal gå videre, så tror jeg at det hjelper å gå videre. 

 

På TS høres det ut som at den eneste grunnen er at han vil være singel, så det høres ut som en grei ting. Det virker på TS som at dette er en fin jente med følelser, som behandler han bra så han kan jo si dette også, og hun at hun tar vare de gode kvalitetene sine. 

Personlig ville jeg satt pris på å høre, og det har vært så atskikkelig mye verre å komme videre når man ikke vet hva man har gjort "galt". Det er jo ikke alltid jeg har vært enig, men da har je visst:" åja, så dette var din grunn til å slå opp, nei, men da var ikke du så mye å samle på likevel" Folk tåler ofte mer enn det vi tror også, også emosjonelle mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er INGENTING TS kan gjøre. Det som er umenneskelig er når folk lyver og er med noen i flere år, for så å si at de ikke egentlig elsket dem og bare var redd for alle slags reaksjoner. Du STJELER liv fra personen du ikke slipper løs på grunn av dine egne naive og egoistiske ønsker om å redde verden og aldri såre noen. 

 

Livet er ikke sånn. Enten sårer han henne nå, eller så kan han såre henne mye verre senere. Livet er ikke rettferdig, ikke tving den til å være det....

Enig i å ta det nå, enn å la forholdet være en løgn over mer tid. På en måte viser man mennesker omsorg ved ærlighet, og det å slippe noen "løs" , til nye muligheter, nye mennesker og nye kjærlighetsforhold, selv om det så klart er kjipt der og da med kjærlighetssorg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Først: Ja, uansett, hva han sier vil det gjøre vondt, MEN, når de verste følelsene har "roet" seg, og man skal gå videre, så tror jeg at det hjelper å gå videre. 

 

På TS høres det ut som at den eneste grunnen er at han vil være singel, så det høres ut som en grei ting. Det virker på TS som at dette er en fin jente med følelser, som behandler han bra så han kan jo si dette også, og hun at hun tar vare de gode kvalitetene sine. 

Personlig ville jeg satt pris på å høre, og det har vært så atskikkelig mye verre å komme videre når man ikke vet hva man har gjort "galt". Det er jo ikke alltid jeg har vært enig, men da har je visst:" åja, så dette var din grunn til å slå opp, nei, men da var ikke du så mye å samle på likevel" Folk tåler ofte mer enn det vi tror også, også emosjonelle mennesker.

Mange bra svar her.

 

Er ikke noe galt med kjæresten nei, er bare jeg som ikke har lyst til å være i et forhold akkurat nå. Dama er snilleste personen i verden, og de få tingene jeg ikke liker ved henne er ikke i det hele tatt grunnen til at jeg vil slå opp. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har man ikke følelser for partneren så har man ingen grunn til å være sammen.

 

Det er fint av deg at du tenker på hennes følelser, men dere er unge og dere har (antageligvis) ingen barn og det er da ingen grunn til å "jobbe" med forholdet.

 

Dere kommer sannsynligvis begge to til å ha mange forhold av varierende kvalitet i fremtiden så det er ikke verdens ende for noen av dere.

 

Hennes følelser er mest skånet med et ryddig og respektfullt brudd.

-ikke via sms... Dere er ikke fjorten år gamle.

 

Vær forberedt på at hun kan bli oppskaket. Trøst henne og gi henne en klem, men vær tydelig på at det er over.

 

Og hvis du finner ut at singel livet ikke var så grønt og fullt av villig fitte som du trodde så ikke utnytt hennes følelser. Stå for valget du tar nå.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har man ikke følelser for partneren så har man ingen grunn til å være sammen.

 

Det er fint av deg at du tenker på hennes følelser, men dere er unge og dere har (antageligvis) ingen barn og det er da ingen grunn til å "jobbe" med forholdet.

 

Dere kommer sannsynligvis begge to til å ha mange forhold av varierende kvalitet i fremtiden så det er ikke verdens ende for noen av dere.

 

Hennes følelser er mest skånet med et ryddig og respektfullt brudd.

-ikke via sms... Dere er ikke fjorten år gamle.

 

Vær forberedt på at hun kan bli oppskaket. Trøst henne og gi henne en klem, men vær tydelig på at det er over.

 

Og hvis du finner ut at singel livet ikke var så grønt og fullt av villig fitte som du trodde så ikke utnytt hennes følelser. Stå for valget du tar nå.

Ingen barn nei:p Sier det selvfølgelig face 2 face, men er veldig vanskelig å faktisk gjøre det. Sitter å skjelver av tanken nesten

Lenke til kommentar

Denne tråden minner meg på hvordan majoriteten av langtidsforholdene til kompisene mine endte i begynnelsen av 20 åra.

 

1. Finner ut at man heller vil være singel/henge med gutta og prioritere kjæresten mindre

2. Har ikke baller til å slå opp

3. Gå med disse følelsene i 6-10 måneder

4. Begynn å flørte med andre jenter på byen etter 10-12 måneder

5. Bli tatt i å være utro/sende meldinger med andre jenter(halvveis med vilje) slik at dama gjør det slutt med dem

6. Forholdet er over

 

Helt ærlig OP, bare vær mann og gjør det slutt. Ren karma, ren samvittighet og du får det som du ønsker med en gang istedet for å gå og tenke på det altfor lenge.

Endret av Carew
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ingen barn nei:p Sier det selvfølgelig face 2 face, men er veldig vanskelig å faktisk gjøre det. Sitter å skjelver av tanken nesten

Skjønner.

Forrige kjæreste gjorde jeg det slutt med fire ganger. Hver gang skulle alt bli bedre og jeg lot meg overtale fordi jeg var "over the hills" etter dama, men vi er som vi er. Det beste er som regel å bare rive plasteret av.

Lenke til kommentar

Det er INGENTING TS kan gjøre. Det som er umenneskelig er når folk lyver og er med noen i flere år, for så å si at de ikke egentlig elsket dem og bare var redd for alle slags reaksjoner. Du STJELER liv fra personen du ikke slipper løs på grunn av dine egne naive og egoistiske ønsker om å redde verden og aldri såre noen. 

 

Livet er ikke sånn. Enten sårer han henne nå, eller så kan han såre henne mye verre senere. Livet er ikke rettferdig, ikke tving den til å være det....

 

Ooookey, men nå bør du huske at du heller ikke vet hele TS sin situasjon ;)Så chill litt haha

Vi er uenig, ferdig   :innocent:

Endret av Shopaholic
Lenke til kommentar

Å være fri og frank er vist det du ønsker?  Du sier hun er ei bra jente og snilleste i verden. 

Ingenting farlig med det, mange av de, men jeg håper du lærer av og forstår dine avgjørelser, ikke bare flyr i blinde etter spenning og lyster. Jeg kjenner folk som er endt opp som dårlige partnere, de har latt lysten styre valgene og har ikke sansene oppøvd til å forstå verdiene i å være to. De stråler av lyst hver gang de er ute, når kona ikke ser. For et mareritt å ha det slik, som å være spillegal. Skal du bli en flott mann å familiefar, må du jobbe med å kjenne verdiene dine og la de komme til utrykk. Igjen derfor jeg anbefalte sterkt den YouTube videoen.

 

Håper du ender opp med ei god jente, snilleste i verden og at du tar styringen over følelsene dine og er bevisst. 

Lyster kan virke veldig viktige når de er der, men er du selvbevisst å setter verdi på de rette tingene, lar du ikke lystene få styre. 

 

Vi må alle få lov å bli voksne, du har tydeligvis litt til å gjøre.

Lenke til kommentar

Ikke vent med å slå opp. Jo lengre tid det tar jo værre kan det bli.

 

Jeg selv har vært med i et forhold hvor kjæresten til slutt ikke ga noe feedback tilbake om at elsket eller var glad i meg. Feedbacken ble bare mindre og mindre og til slutt inget.

 

Hun ville ikke slå opp for ikke skåne meg. Men, det gjorde bare vondt værre når hun til slutt ikke ga noe feedback som tilhører et forhold.

 

så ikke vent. Bare gjør. Blir vondt værre å slå opp dess lengre tid det går.

 

 

 

 



Anonymous poster hash: e0552...ef4
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du lever i en fantasiverden.

 

Jeg skal forklare deg hva det vil si å gjøre det slutt. I 100% av tilfellene dreier det seg til syvende og sist om at man vil ligge med en annen person. Det trenger ikke å være noen man allerede har møtt, men med mindre man har tenkt å leve i sølibat er det jo det som kommer til å skje innen rimelig kort tid.

 

Alle floskler man bruker som har ikke tid, ønsker å være singel, ikke deg men meg etc. bunner ut i det samme. «Jeg ønsker ikke å fortsette å treffe deg» er mer enn nok. Du får aldri 100% closure uansett.

 

Lol ^^ Det er nok du som lever i en fantasiverden om du tror det du skriver. Folk gjør det slutt av mange forskjellige grunner. Personlighetsforskjeller tror jeg er en større grunn. Alt dreier seg ikke bare om det seksuelle.

 

 

Det er ikke noe godhet i å være snill for å skåne dine egne følelser. Slutt å være så egoistisk. 

 

Hvordan klarer du å snu dét at jeg oppfordrer til å skåne -andres- følelser, til å være egoistisk?

 

 

Du er klar over at uansett hva han forteller henne så vil det gjøre vondt? Det er ingen som vinner i dette her. Man kan ikke aldri såre noen i livet, da gjør du ting feil og er direkte uærlig. 

 

Hva hadde du ønsket, at man bare sier man ikke vil mer og hadet bra, eller vil du virkelig at TS skal sette seg ned med henne og ødelegge hennes selvtillit bit for bit med å legge frem hver lille grunn til hvorfor han rett og slett ikke vil være med henne lenger?? Du snakket om godhet og samvittighet, hvor er din?

 

Ja, men det går an å forklare -hvorfor-. Tror du det er en ulempe psykologisk? Hvorfor burde man -ikke- være åpen?

 

Ikke hver minste lille grunn, kanskje, men så mye som man føler er riktig og innen for fornuftens rammer. For eksempel; "Jeg føler ikke vi passer så godt sammen som vi burde", eller rett og slett "Følelsene er ikke der lenger". Sunn fornuft er alltid en god veiviser.

 

Hvis man ser at forholdet ikke kommer til å fungere, så er det jo best å være åpen om det, nettopp for å skåne -begges- følelser over lang tid. Dét er vel så mye godhet man kan tillate seg i en ytterst vanskelig situasjon. Uansett hvor vanskelig noe er, så burde man vel prøve å legge det beste grunnlaget.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

TS har allerede sagt at han ikke slår opp pga det er noe galt med dama. Skal han finne på noe da eller? Han vil bare ikke være med henne. Så enkelt som det, da trenger ikke TS komme med flere grunner til hvorfor. Hadde TS sagt at det var en annen grunn til bruddet som at hun var slem ellerno hadde jeg vært enig, men hun har ikke gjort noe galt, TS er bare ikke interessert lenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han sier selv at han vil være singel. Da er dét grunnen han må forklare. Forholdslivet gir ikke like mye som han føler det burde gi. Singellivet frister mer. Det er ikke ho det er noe galt med, det er han som har andre krav, forventninger og "ambisjoner" i kjærlighetslivet sånn som det er i dag. Det er et kall, en trang som har bygget seg opp over tid og som viser seg umulig å rasjonelt diskutere ut. Trist, men sånn kan vi mennesker være; Kyniske og egoistiske.

Lenke til kommentar

Det sier seg selv når TS slår opp at han ikke vil være med henne lenger. At han heller vil være singel og kanskje pule på andre jenter er heller unødvendige detaljer hun ikke trenger å høre, mener nå jeg..

Ikke alle er single for å pule på andre damer/menn. Noen ganger handler det om å "finne seg selv" (mange mister seg selv i forhold, og ender opp med å gå kompromiss/forandre seg selv enn den man egentlig er), få mer tid til skole/jobb/fritidsinteresser, eller jobbe med seg selv for å være klar for et forhold. 

Lenke til kommentar

Er meningen at TS skal lyve om at han ikke føler seg klar eller noe sånt så hun skal føle seg bedre?

Alt dette går tilbake til at det er helt OK for TS å bare si at han ikke vil mer. Ideelt sett så skal det ikke noe mer til for å avslutte dette forholdet. De har ikke barn, dyr, felles eiendom (som TS har gitt uttrykk for), han vil bare ikke være i forholdet mer. Han skylder henne ingenting annet enn en beskjed om at det er over, for å være helt ærlig. 

Grunnen til at jeg ikke liker slik tenking om at man tilbrakte så mye tid sammen så FORTJENER den ene parten en "skikkelig grunn" før du forlater dem er fordi det er grunnen til hvorfor så mange blir i drittforhold de skulle forlatt for lengst, også det med at generelt er det skikkelig creepy å tenke på at man må finne på en god nok grunn til å kunne slå opp med noen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...