Gå til innhold

Sonys svar på klagene om dårlig støydemping: Brukerfeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Fordi at oppdateringen fremdeles strides om. Og at den ikke har noen egentlig verdi siden den kun legger til google assistant som jeg aldeles ikke behøver på headsettet.

Ja, pga støydempingen nevnt i artikkelen. Så da er det jo bare å oppdatere når man vet den kan justeres etter eget ønske?

Personlig liker jeg ikke støydemping sa jeg synst det ødelegger lyden. Men det er jo meg

Ifølge artikelen er det jo også flere som sier at de har gjort dette uten at det har hjulpet. Viktig å skille mellom hva Sony sier og hva brukerne sier.

 

Det stemmer det du sier at støydemping går ut over lydkvaliteten. Det er ikke bare din mening, det er fakta og det er et kompromiss man må gjøre, MEN det som virkelig ødelegger lyden er støy. Lyd av trafikk, viftestøy, anleggsarbeid og spesielt ille er det når du sitter på fly. Det er så klart mulig å bruke passiv støykansellering, men dette har svakheten av at alle lyder blir blokkert. Med aktiv støykansellering kan du oppretttholde en viss romfølelse og du kan høre når noen snakker til deg (selv om du kanskje ikke hører hva personen sier) dette mister du når du sperrer ut all lyd.

Lenke til kommentar

Om bare Sony hadde hatt multipoint-støtte så skulle jeg lett byttet ut QC35 da XM3 var et bra headsett med god lyd og bra støykansellering da jeg prøvde det på åpent kjøp i et par uker. Men jeg klarte rett og slett ikke leve uten et headsett med støtte for sømløs bytte av lyd mellom jobblaptopen og mobiltelefonen eller mobilen og iPaden. 

 

Så snart Sony får dette på plass i XM4 eller hva neste generasjon blir hetende så blir jeg nok en kunde av dem. Med mindre QC45 kommer i mellomtiden og tar igjen Sony på støykanselleringssiden med bedre lydkvalitet enn QC35 og ikke minst USB-C.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Da kan du være det... og kose deg med den flateste og kjedligste lydsignaturen i hi-fi universet.

Grattis!

Har ikke gjort noen direkte sammenligning men merket med én gang jeg kjøpte QC25 at lyden var merkbart dårligere enn det meste jeg har hatt før, inkludert ørepropptyper. Utrolig skuffende så neste gang blir det nok neppe Bose igjen. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk dette headsettet i posten omtrent samtidig med at firmware-problemene ble kjent. Mobil-appen rapporterte om tilgjengelig oppdatering med det samme jeg parret settet. Heldigvis hadde jeg dårlig tid og valgte "senere".

Venter fremdeles og ser an.

 

Da tar du en for laget, tester den nå og prøver å gjøre det e mest mulig kontrollerte former. Så kjører du en oppgradering og tester innenfor samme kontrollerte former.

 

Da vet vi andre om dette er et problem med produktet eller brukeren.

Lenke til kommentar

Da tar du en for laget, tester den nå og prøver å gjøre det e mest mulig kontrollerte former. Så kjører du en oppgradering og tester innenfor samme kontrollerte former.

 

Da vet vi andre om dette er et problem med produktet eller brukeren.

 

Ser den... men også ikke. Det finnes plenty testpiloter der ute som er 100 ganger mer engasjert enn meg  :dremel: Fornøyd til de grader som det er med "gammel" firmware. Ny firmware = som det er [red: kanskje] + google assistant 

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

 

Bare å kjøpe XM2 i stedet for XM3 da :dribble: 

Brukt mine XM2 i -15 uten problemer.

Har QC35 som jeg fikk gratis, men venter på at noen skal komme med ett som holder i rundt 50 timer, helst Sony eller Sennheiser :)

Hadde lett tatt i mot QC35 gratis :D Jeg testet både QC35, B&W, BO og Sony da jeg kjøpte mine Sony. Likte lyden i Sony og BO best. B&W ble jeg meget skuffet over lyden i. Endte på Sony på grunn av knotete touchpanel på BO.

Lenke til kommentar

Jeg har intet kjennskap til dette produktet fra Sony og har i utgangspunktet heller ingen negative "følelser" for merket Sony, men jeg blir generelt litt mistenksom når en produsent på en så enkel måte (min subjektive vurdering) legger skylden over på brukerne.

 

Selvsagt skjer det brukerfeil rundt de fleste produkter fra de fleste produsenter, men hvis det er en feil som mange brukere opplever da er det for lettvint å kalle et problem for brukerfeil.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har intet kjennskap til dette produktet fra Sony og har i utgangspunktet heller ingen negative "følelser" for merket Sony, men jeg blir generelt litt mistenksom når en produsent på en så enkel måte (min subjektive vurdering) legger skylden over på brukerne.

 

Selvsagt skjer det brukerfeil rundt de fleste produkter fra de fleste produsenter, men hvis det er en feil som mange brukere opplever da er det for lettvint å kalle et problem for brukerfeil.

 

Nå har de fleste som har oppdatert dem ikke funnet noe problem, inkludert flere av de store testsidene.

 

Det er også en innstilling de fleste ikke tenker over.

Lenke til kommentar

Nå har jeg drevet med lyd i over 25år.

Og jeg justerer ALDRI lyden mellom forskjellige kilder.. Ikke annet enn til nøds nivå regulering (noe jeg faktisk ikke har hatt behov for på mine oppsett) pga ulike signal nivå ut fra kilden. Ellers så ordner en DSP og eventuelt DAC mye av det du nevner med forskjeller i kvalitet.

Hverken på HiFi anlegget, headset eller øreplugger. Her står alt på flat og røres aldri. Helst deaktiveres alt av lydjusteringer helt om det er mulig. Får bra lyd uten noe form for justering. Nettopp slik det skal være. Ikke godt nok produkt om man må justere ting.

Problemet på mobiler generelt er dårlig forsterker når man kjører kablet (LG bl.a er ett unntak) og i trådløse tilfeller: Bluetooth generelt..

Spesielt om utstyret bruker en eldre BT profil med lav bitrate osv osv..

Ikke alle trådløse headset har spesielt gode forsterkere heller.

 

Du er sikker en av de som hevder å kunne få bedre lyd i anlegget ved å snu stikkontakten på forsterkeren også? (Kjenner en audiofil som påstår det hardnakket, pluss billige vs svindyre kabler som er innkjørt rett vei osv) snodige folk. Placebo kalles det

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du bruker effektivt sett equalizer for å kompensere for den lyden du vil ha. Dette er fy-fy for lydpurister, Dette er ikke akkurat "perfekt lyd". Det er det som er poenget til iPhoneXs.

 

Nei, nei, jeg skjønner greia...

Det blir vel litt det samme som folk som kjøper seg 2019 toppmodell tv til 60 000,- for så å dra hjem, montere den opp og stille den tilbake til steinalderen.

Fordi at det er jo ''sånn bildet det var meningen at filmen skulle ha''.

Skjønner uansett greia og eventuelt hobbyen rundt lyd og det å skape perfekt lyd.

Jeg er bare ute etter bra lyd jeg, for meg... :dremel:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er sikker en av de som hevder å kunne få bedre lyd i anlegget ved å snu stikkontakten på forsterkeren også? (Kjenner en audiofil som påstår det hardnakket, pluss billige vs svindyre kabler som er innkjørt rett vei osv) snodige folk. Placebo kalles det

En kompis av meg kan se forskjell på en hdmi kabl til 1200,- og 3000,-kr, han mener den dyreste gir et bedre bildet.

Husker jeg bytta dem om når han gikk på do, den dyre med den rimeligere han brukte i PS4 sin, han la ikke merke til noe resten av filmen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, nei, jeg skjønner greia...

Det blir vel litt det samme som folk som kjøper seg 2019 toppmodell tv til 60 000,- for så å dra hjem, montere den opp og stille den tilbake til steinalderen.

Fordi at det er jo ''sånn bildet det var meningen at filmen skulle ha''.

Skjønner uansett greia og eventuelt hobbyen rundt lyd og det å skape perfekt lyd.

Jeg er bare ute etter bra lyd jeg, for meg... :dremel:

 

Det finnes noe som heter "kalibrering" og det er ikke noe folk sånn helt uten videre kommer frem til på egenhånd. Skal det gjøres rett så finnes det måleinstrumenter, som ofte brukes på PC-skjermer og andre bildeskjermer -det er jo den type kalibreringsinstrumenter som brukes under tester. Det er noe som heter hvitt, faktisk. Og mange innstillinger som produsentene legger inn i skjermene skaper i noen tilfeller mer problemer enn de løser. 

 

Når det kommer til lyd så sitter faktisk flertallet av mennesker å hører på en eller annen form for "justert" lydbilde som kompenserer for svakheter i konstruksjonen, og/eller en kombinasjon med akustikken de har i rommet sitt. Siden du drar inn dette med kabler så er det på digitale kabler mindre forskjeller å snakke om -og da dreier det seg helst om skjerming og mer eller mindre god kontakt der det skal være det. Når det kommer til analoge kabler så er det mange som bruker disse i stedet for equalizere for å kompensere for rommets akustiske egenskaper. Sånn sett burde egentlig moderne stereoanlegg i dag inneholdt mulighet for måling via målemikrofon slik man finner på surround-forsterkere i dag. Det finnes, men er gjerne dyrt og/eller komplisert i bruk. 

 

Men ja, for det meste er dette med kabler litt som klokker og annet stæsj litt sånn "åndenes makt" og ikke minst har det med sosial status å gjøre. Digitale kabler overfører bare signaler som oppfattes som 0 og 1, mens analoge kabler kan påvirke signalet ettersom den har motstand, f.eks. kapasitans og induktans som helt kort kan sies å påvirke bass, mellomtone og diskant. Det gir jo litt muligheter til å tilpasse lyden i rommet. Men som oftest er det akustikken i rommet som er problemet, eller at man har kjøpt noe som ikke helt holder mål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er sikker en av de som hevder å kunne få bedre lyd i anlegget ved å snu stikkontakten på forsterkeren også? (Kjenner en audiofil som påstår det hardnakket, pluss billige vs svindyre kabler som er innkjørt rett vei osv) snodige folk. Placebo kalles det

Er du helt koko!? Hva iballe dager har dette med noe som helst i denne diskusjonen å gjøre??

ØRSMÅ forskjeller på høyttalerkabler i en blindtest KAN jeg høre på high-end anlegg men det er absolutt ikke verdt flere tusen for å si det mildt..

Men når det kommer til bruk av EQ (som fucker med lyden) og det å sammenligne lossy mp3 lignende kvalitet med CD så er det en heeeelt annen sak. Forskjell på 320kbps og over 1000kbps for å si det slik... Men er opptaket eller anlegget dårlig så er lyden kjip uansett og man merker ikke forskjell heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...