Gå til innhold

Sonys svar på klagene om dårlig støydemping: Brukerfeil


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Glad jeg valgte Bose QC35..

 

Da kan du være det... og kose deg med den flateste og kjedligste lydsignaturen i hi-fi universet.

Grattis!

Nei, man må jo justere lyden i Viper4Android og lagre instillingene etter hvordan lydkilde man bruker,

Til og med høytalerne i Fiat Ritmo kan få dybde hvis man har litt gehør!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Glad jeg valgte Bose QC35..

 

Da kan du være det... og kose deg med den flateste og kjedligste lydsignaturen i hi-fi universet.

Grattis!

Nei, man må jo justere lyden i Viper4Android og lagre instillingene etter hvordan lydkilde man bruker,

Til og med høytalerne i Fiat Ritmo kan få dybde hvis man har litt gehør!

Må man justere lyden for den skal bli bra? Da er det ett dårlig produkt isåfall. Høres ikke ting bra ut med alt av EQ osv på "flat" eller av så er det ikke bra nok. Endret av iPhoneXs
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må man justere lyden for den skal bli bra? Da er det ett dårlig produkt isåfall. Høres ikke ting bra ut med alt av EQ osv på "flat" eller av så er det ikke bra nok.

 

Kjører helt flat. Nydelig lyd. Dog ikke like bra soundstage som på mine kablete PSB-klokker selv om jeg bruker LDAC. Ikke mye om å skille riktignok.

Lenke til kommentar

Må man justere lyden for den skal bli bra? Da er det ett dårlig produkt isåfall. Høres ikke ting bra ut med alt av EQ osv på "flat" eller av så er det ikke bra nok.

 

Man må alltid justere lyden forskjellig etter hvordan kilde man spiller fra.

Det er jo så mange forskjellige kvaliteter, skalringer og bitrater an man er nødt til det for å få god lyd.

Du kan ikke si at musikk som er pakket ned i noe som lligner rar format, er det samme som 1296kb, 320kb, hifi og loseless.

Dette vil høres vidt forskjellig ut, der noe kanskje høres greit ut og andre må justeres litt og lagres som en profil.

Så skal man også huske at hva som er bra lyd, er like individuelt som hva som er bra bilde fra person til person.

Audeze LCD-4 spiller ikke god lyd på flat med 96kbs input eller fra er vanlig lokalradio over fm nettet.

App til App tuning og lagring av lydprofiler må til i 2019 uansett, er altfor mange forksjellige dritt kilder ute å går.

I Volvoen min er det stor forskjell fra Apple, Tidal og Spotify, så jeg lagrer en instilling hver app for å bli fornøyd.

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Fordi at oppdateringen fremdeles strides om. Og at den ikke har noen egentlig verdi siden den kun legger til google assistant som jeg aldeles ikke behøver på headsettet.

Ja, pga støydempingen nevnt i artikkelen. Så da er det jo bare å oppdatere når man vet den kan justeres etter eget ønske?

Personlig liker jeg ikke støydemping sa jeg synst det ødelegger lyden. Men det er jo meg

Lenke til kommentar

Man må alltid justere lyden forskjellig etter hvordan kilde man spiller fra.

Det er jo så mange forskjellige kvaliteter, skalringer og bitrater an man er nødt til det for å få god lyd.

Du kan ikke si at musikk som er pakket ned i noe som lligner rar format, er det samme som 1296kb, 320kb, hifi og loseless.

Dette vil høres vidt forskjellig ut, der noe kanskje høres greit ut og andre må justeres litt og lagres som en profil.

Så skal man også huske at hva som er bra lyd, er like individuelt som hva som er bra bilde fra person til person.

Audence LCD-4 spiller ikke god lyd på flat med 96kbs input eller fra er vanlig lokalradio over fm nettet.

App til App tuning og lagring av lydprofiler må til i 2019 uansett, er altfor mange forksjellige dritt kilder ute å går.

I Volvoen min er det stor forskjell fra Apple, Tidal og Spotify, så jeg lagrer en instilling hver app for å bli fornøyd.

Nå har jeg drevet med lyd i over 25år.

Og jeg justerer ALDRI lyden mellom forskjellige kilder.. Ikke annet enn til nøds nivå regulering (noe jeg faktisk ikke har hatt behov for på mine oppsett) pga ulike signal nivå ut fra kilden. Ellers så ordner en DSP og eventuelt DAC mye av det du nevner med forskjeller i kvalitet.

Hverken på HiFi anlegget, headset eller øreplugger. Her står alt på flat og røres aldri. Helst deaktiveres alt av lydjusteringer helt om det er mulig. Får bra lyd uten noe form for justering. Nettopp slik det skal være. Ikke godt nok produkt om man må justere ting.

 

Problemet på mobiler generelt er dårlig forsterker når man kjører kablet (LG bl.a er ett unntak) og i trådløse tilfeller: Bluetooth generelt..

Spesielt om utstyret bruker en eldre BT profil med lav bitrate osv osv..

Ikke alle trådløse headset har spesielt gode forsterkere heller.

Endret av iPhoneXs
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå har jeg drevet med lyd i over 25år.

Og jeg justerer ALDRI lyden mellom forskjellige kilder.. Ikke annet enn til nøds nivå regulering (noe jeg faktisk ikke har hatt behov for på mine oppsett) pga ulike signal nivå ut fra kilden. Ellers så ordner en DSP og eventuelt DAC mye av det du nevner med forskjeller i kvalitet.

Hverken på HiFi anlegget, headset eller øreplugger. Her står alt på flat og røres aldri. Helst deaktiveres alt av lydjusteringer helt om det er mulig. Får bra lyd uten noe form for justering. Nettopp slik det skal være. Ikke godt nok produkt om man må justere ting.

 

Problemet på mobiler generelt er dårlig forsterker når man kjører kablet (LG bl.a er ett unntak) og i trådløse tilfeller: Bluetooth generelt..

Spesielt om utstyret bruker en eldre BT profil med lav bitrate osv osv..

Ikke alle trådløse headset har spesielt gode forsterkere heller.

Okok, jeg bruke Tidal og kjører Loseless/Master eller hva dem kaller det fra mobilen stort sett.

Hjemme på B&W anlegget mitt har jeg en lydprofil, på Audiolab anlegget i bilen har jeg en annen og på headbuddsa mine kjører jeg en tredje.

Jeg må dette for å få optimal lyd.

 

Jeg kan spille samme sangen fra Tidal i Master Quality, men må fintune profilen fra anlegg til anlegg.

Kjører jeg Spotify må jeg justere lyden å lagre meg en ny profil.

Dette gjør at jeg alltid får perfekt lyd.

Anelgget jeg har i bilen og hjemme er ikke akkurat dårlig, dem koster det hvite ut av øya!

Dette er ihvertfall min oppfatning og min måte å alltid få den (beste lyden for meg) uansett hvor jeg nyter.

Endret av lylu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ingen problemer etter oppdatering.
Adaptive Sound Control har alltid vært slått av hos meg.

Til info så bruker jeg faktisk lydinnstilling på Sony appen på iPhone X.
Skrur ned "Clear bass" til -1

6,3k til +1

16k til +2

Endret av BigZ12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...