Gå til innhold

Her avslører Samsung Norge Galaxy S10 – dagen før lansering


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Jeg forklarte hvordan 3 kameraer fungerer. Det at du fortsetter å si linser sier jo en del. Det er 3 sensorer og 3 linser. Det du sier er at det er en sensor, med 3 ulike linser, som er helt feil. Bare det viser jo rimelig klart at du ikke har forstått 3-KAMERA oppsett. Fordi det er kamera, ikke linser.

At du fortsetter å si linser når du mener objektiv sier også en del :p

 

Selv iPhone 1 hadde vel minst tre linser i kameraet? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+5132

DXOMark er den definitive fasiten? Vel om du vil anse den som det er jo fortsatt klart iPhone i en helt annen liga i forhold til Huawei som gruser alle andre.

Og Mate 10 og Mi MIX 2S er liksom gode kameramobiler? P20 som kom ut samme generasjon som Mate 10 er mye bedre på kamera. 

 

 

DXOMark er den definitive fasiten? Vel om du vil anse den som det er jo fortsatt klart iPhone i en helt annen liga i forhold til Huawei som gruser alle andre.

DxoMark har nok mye mer peiling på bildekvalitet enn en tilfeldig tech-testside.

 

Nå ville jeg ikke si at 5% bedre poengsum er å "gruse alle andre". 5% er vel godt innenfor det man må anse som subjektiv bias og måleavvik for slike forbrukertester.

Lenke til kommentar

Beholder S7 Edge enn så lenge. Etter det har det bare gått nedover for Samsung.

S7 her.

 

Venter på en telefon uten idiotisk plassering av fingeravtrykksleser.

 

Jeg trenger en telefon med bra kamera (og god batteritid). Ser på Prisjakt at Huawei P20 Pro er mer "populær" enn Galaxy S9. Kanskje jeg skal vurdere en Huawei-telefon?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med å ha kameraer på en egen øy for å kvitte seg med "notchen", når de etter bildene her i hvert fall, har erstattet det med 2stk flyplasser oppe og nede på skjermen?

2stk flyplasser??

 

Tror ikke alle helt forstår hvor tynne disse flyplassene er.

 

https://m.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9535&idPhone2=9318

 

Sannsynligvis er flyplassene dine like tynne som rammen til en "rammeløs" iPhone.

Lenke til kommentar

At du fortsetter å si linser når du mener objektiv sier også en del :p

 

Selv iPhone 1 hadde vel minst tre linser i kameraet? :p

Fra Wikipedia:

 

 

camera lens (also known as photographic lens or photographic objective) is an optical lens or assembly of lenses used in conjunction with a camera body and mechanism to make images of objects either on photographic film or on other media capable of storing an image chemically or electronically.

Lett blande de når engelsk godtar begge to. Også på dansk brukes kameralinse, og ikke kun kameraobjektiv

 

Bare for å få det ut av veien!

Endret av Jakke
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

2stk flyplasser??

 

Tror ikke alle helt forstår hvor tynne disse flyplassene er.

 

https://m.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=9535&idPhone2=9318

 

Sannsynligvis er flyplassene dine like tynne som rammen til en "rammeløs" iPhone.

 

Vet ikke helt hva du vil frem til her, men på bildene så ser rammene oppe og nede på S10 mye større ut enn de gjør på den andre telefonen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Fra Wikipedia:

 

 

Lett blande de når engelsk godtar begge to. Også på dansk brukes kameralinse, og ikke kun kameraobjektiv

 

Bare for å få det ut av veien!

Joda, det er lett å blande, men nå var det han som begynte med å angripe motstanderens kunnskap, og da kaster man litt stein i glasshus når man selv ikke har begrepene i orden.

Lenke til kommentar

DXOMark er den definitive fasiten? 

 

Nei, man kan ikke kalle dette definitive fasiten. Men DxOMark er ingen tulleside akkurat, og det tror jeg du veit svært godt

 

Videre så må si at du tar ting så inni hampen langt noen ganger at jeg blir helt matt. Jeg er sta, men du går meg faen meg en høy gang. Det var snakk om en random kommentar der iPhone X tar "sykt dårlige" bilder og til og med enda verre enn "mye eldre" Samsung-telefoner. Jeg syns dette er rart, da tradisjonelt sett så er iPhone-kameraene høyt oppi der, kanskje ikke best - har aldri brukt det ordet, med i mine øyne i topp-sjiktet. Du parerer, selvsagt - som du gjør med samtlige som har så mye som en *eneste* bra ting å si om en iPhone, med at dette er "bare tull". Ok, jeg viser til DxOMark, en side som er svært reputable - men du greier ikke gi deg, enda du skjønner at du er malt inni et hjørne, du bare *MÅ* vinne diskusjonen. Du drar det så langt at jeg ikke gidder mer. Orker ikke, helt ferdig. Du vant, Android-telefoner er best, de har alltid vært best og kommer bestandig til å være best, mens Apple sine telefoner er søppel, alt Apple foretar seg og driver med er dritt bla bla bla - rett i lista over ignorerte brukere med seg. Hadet  :laugh:

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

At du fortsetter å si linser når du mener objektiv sier også en del :p

 

Selv iPhone 1 hadde vel minst tre linser i kameraet? :p

Ja det gjør det :p Jeg vet ikke mye om kamera nei. Kaste stein i glasshus? På ingen måte. Personen jeg svarte på viste klart at han ikke forstod hva 3-kamera oppsett er til. Det har og generelt mye med SW å gjøre også. Om noe bekrefter det jeg sa eller hva? Folk som bruker feil ord kan ikke så mye, meg inkludert. Derimot klarer jeg å lese opp til det jeg spesifikt skriver om, selv om jeg ikke vet noe annet.

 

Det den andre brukeren gav som svar var direkte feil. Det ser jeg heller ikke du være uenig i, eller hva?

 

DxoMark har nok mye mer peiling på bildekvalitet enn en tilfeldig tech-testside.

 

Nå ville jeg ikke si at 5% bedre poengsum er å "gruse alle andre". 5% er vel godt innenfor det man må anse som subjektiv bias og måleavvik for slike forbrukertester.

Tilfeldig tech-side? Tilfeldig? Kan du forklare hvordan du har kommet frem til at linkene mine er et tilfeldig utvalg? Svært interessant av deg å skrive det. Du vet det ikke stemmer.

 

Du vet ikke hvordan poengsummen fungerer. 1 poeng kan være 30% bedre. Du er klar over det? Du vet jo hva logaritmisk skala er også. Hvis "desibelscoren" er 5% høyere i rene tall, er det da 5% høyere lyd? Nei. Det vet du godt det ikke er. Så hvorfor kommer du med slike argumenter, når du vet godt det ikke er slik det fungerer?

 

Nei, man kan ikke kalle dette definitive fasiten. Men DxOMark er ingen tulleside akkurat, og det tror jeg du veit svært godt

 

Videre så må si at du tar ting så inni hampen langt noen ganger at jeg blir helt matt. Jeg er sta, men du går meg faen meg en høy gang. Det var snakk om en random kommentar der iPhone X tar "sykt dårlige" bilder og til og med enda verre enn "mye eldre" Samsung-telefoner. Jeg syns dette er rart, da tradisjonelt sett så er iPhone-kameraene høyt oppi der, kanskje ikke best - har aldri brukt det ordet, med i mine øyne i topp-sjiktet. Du parerer, selvsagt - som du gjør med samtlige som har så mye som en *eneste* bra ting å si om en iPhone, med at dette er "bare tull". Ok, jeg viser til DxOMark, en side som er svært reputable - men du greier ikke gi deg, enda du skjønner at du er malt inni et hjørne, du bare *MÅ* vinne diskusjonen. Du drar det så langt at jeg ikke gidder mer. Orker ikke, helt ferdig. Du vant, Android-telefoner er best, de har alltid vært best og kommer bestandig til å være best, mens Apple sine telefoner er søppel, alt Apple foretar seg og driver med er dritt bla bla bla - rett i lista over ignorerte brukere med seg. Hadet  :laugh:

DxOMark er ikke tulleside nei, men det er en side. Om det er noe jeg har erfart fra kamera-tester for mobil, så er det at nesten alle har ulik konklusjon. Hvordan kan du da stole på kun en nettside, når du har så mange andre nettsider som sier noe annet?

 

Vinne? Diskusjon har ikke tapere, har ikke vinnere. Diskusjon er for å se hva andre har å si, slik at alle lærer mer. Jeg prøver ikke å "vinne" da jeg ikke anser det for mulig. Hvis jeg ser noen som sier noe jeg er uenig med derimot, så kommer jeg med mitt syn på saken. Altså du sa Apple stadig hevder seg i toppsjiktet når det kommer til kamera. Og det mener jeg ikke stemmer. Her er det ikke noe fasitsvar da "toppsjiktet" per definisjon er subjektivt, og du kan f.eks mene topp 20% beste mobilkamera. Jeg kan mene topp 3(min definisjon er det). 

 

Du kommer med en kilde. Jeg kom med 11 andre. Poenget mitt var, du kan ikke bare finne en kilde, og si det er svaret. Ikke når andre kilder kommer med andre svar. Derimot mener du jeg har malt meg selv inn i et hjørne? Jeg og alle de andre journalistene som skrev de andre testene da? Mener du de er feil da? Er de andre sidene ikke reputable? Er de andre sidene tullesider? Av hvilken grunn skal jeg stole mer på DxoMark enn alle andre?

 

Jeg bryr meg ikke hvem som er best, men jeg ønsker begrunnelse for det du skriver.  Og du vet jo selv at det å bare linke DxoMark og si sånn er det her, så da er dette sannheten, ikke er en begrunnelse når nettsiden i beste fall tester halvparten av toppmodeller. Hvordan kan du finne ut hvem som er i toppen, om halvparten av modellene aldri ble testet? Uansett hvor god testen din er.

 

Har ellers aldri sagt Android er best. Eller at iPhone er søppel. Jeg kjøpte selv en telefon med ikke det beste kameraet. Sier jeg da at min egen telefon er søppel, fordi kamera ikke er i toppsjiktet? Nei. Alle telefoner har pluss og minuser. Det at jeg påpeker iPhone har svakheter betyr ikke at jeg mener telefonen er søppel. Det er du som hopper til konklusjoner her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ja det gjør det :p Jeg vet ikke mye om kamera nei. Kaste stein i glasshus? På ingen måte. Personen jeg svarte på viste klart at han ikke forstod hva 3-kamera oppsett er til. Det har og generelt mye med SW å gjøre også. Om noe bekrefter det jeg sa eller hva? Folk som bruker feil ord kan ikke så mye, meg inkludert. Derimot klarer jeg å lese opp til det jeg spesifikt skriver om, selv om jeg ikke vet noe annet.

 

Det den andre brukeren gav som svar var direkte feil. Det ser jeg heller ikke du være uenig i, eller hva?

 

Tilfeldig tech-side? Tilfeldig? Kan du forklare hvordan du har kommet frem til at linkene mine er et tilfeldig utvalg? Svært interessant av deg å skrive det. Du vet det ikke stemmer.

 

Du vet ikke hvordan poengsummen fungerer. 1 poeng kan være 30% bedre. Du er klar over det? Du vet jo hva logaritmisk skala er også. Hvis "desibelscoren" er 5% høyere i rene tall, er det da 5% høyere lyd? Nei. Det vet du godt det ikke er. Så hvorfor kommer du med slike argumenter, når du vet godt det ikke er slik det fungerer?

Det at du henger deg så opp i ordet "tilfeldig" viser at du ikke forstår poenget. Ingen av de tech-sidene er kjent for å ha god kunnskap om kamera.

 

Vi vet ikke hvordan Dxomark sin mobile score fungerer, men de nevner ikke ett eneste sted at mobile scoren er logaritmisk (hvis den var logaritmisk ville de ha nevnt det, slik de gjør for vanlige kamerasensorer). De sier derimot at "It is a proprietary and confidential mapping of sub-scores into a combined score." De har flere subjektive parametere i sin poengsum: avbildningen av målinger til poengsum for hvert delpoeng, valg av parametere de ser på for hvert delpoeng, og til slutt denne "konfidensielle" avbildningen. Hvis du ser på score-lista over mobilkamera, er det lite som tilsier at den er logaritmisk, og mobiler som er kjent for å yte omtrent likt får gjerne opptil 5% forskjell i score i den lista. Det er derimot grunn til å tro at alle de subjektive valgene de har tatt, godt kan ende opp med en 5% forskjell i score.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva du vil frem til her, men på bildene så ser rammene oppe og nede på S10 mye større ut enn de gjør på den andre telefonen.

 

Så du linken til gsmarena.com ? 

 

Det jeg vil frem til er å oppklare den vanlige missforståelsen om at "flyplassene" skremmende store. 

 

Laget ett freak-of-nature bilde hvor en lett kan sammenligne "flyplass-rammen" med Iphone XS sin ramme og busslomme. 

 

post-80192-0-42836100-1550723474.png

 

Dette tydeliggjør også hvor bred "busslommen" faktisk er. 

 

 

Vil tippe det er mer en optisk illusjon at "flyplassene" er så store, på grunn av det rammeløse designet på sidene. På samme måte som "busslommen" virker mindre pga ramme tykkelsen Apple har valgt. 

 

'klart, dette er jo kun "rykte bilder" så vi vet ikke før vi endelig får sett den. 

 

 

Gleder meg å se hva screen-to-body ratio den lander på.

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar

Det at du henger deg så opp i ordet "tilfeldig" viser at du ikke forstår poenget. Ingen av de tech-sidene er kjent for å ha god kunnskap om kamera.

 

Vi vet ikke hvordan Dxomark sin mobile score fungerer, men de nevner ikke ett eneste sted at mobile scoren er logaritmisk (hvis den var logaritmisk ville de ha nevnt det, slik de gjør for vanlige kamerasensorer). De sier derimot at "It is a proprietary and confidential mapping of sub-scores into a combined score." De har flere subjektive parametere i sin poengsum: avbildningen av målinger til poengsum for hvert delpoeng, valg av parametere de ser på for hvert delpoeng, og til slutt denne "konfidensielle" avbildningen. Hvis du ser på score-lista over mobilkamera, er det lite som tilsier at den er logaritmisk, og mobiler som er kjent for å yte omtrent likt får gjerne opptil 5% forskjell i score i den lista. Det er derimot grunn til å tro at alle de subjektive valgene de har tatt, godt kan ende opp med en 5% forskjell i score.

Ingen av sidene er kjent for god kamerakunnskap? Basert på hva?

 

Logaritmisk var bare et eksempel. Som du sier, du vet ikke hvordan poengsystemet fungerer. Ikke jeg heller. Så hvordan kan du si at forskjellen er 5%, når du ikke egentlig vet hva forskjellen i prosent er? Du bare antar det er slik. Og jeg sier det er det samme som å se på en desibelskala og anta at 5% høyere poeng er 5% høyere lyd. Du vet ikke hvordan denne skalaen fungerer. Så du kan ikke kvantifisere % forskjell slik som det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ingen av sidene er kjent for god kamerakunnskap? Basert på hva?

 

Logaritmisk var bare et eksempel. Som du sier, du vet ikke hvordan poengsystemet fungerer. Ikke jeg heller. Så hvordan kan du si at forskjellen er 5%, når du ikke egentlig vet hva forskjellen i prosent er? Du bare antar det er slik. Og jeg sier det er det samme som å se på en desibelskala og anta at 5% høyere poeng er 5% høyere lyd. Du vet ikke hvordan denne skalaen fungerer. Så du kan ikke kvantifisere % forskjell slik som det. 

 

Vis meg at de er kjent for det. Hvis du ikke kan vise meg at de er kjent for det, er de ikke kjent for det. Er sida kjent for det, kan man vise det.

 

Nei, som jeg sa finnes det flere indisier på at skalaen IKKE er logaritmisk, og at 5 poeng har lite å si for telefonen.

 

Faktum står uansett at iPhone er blant topp 5 på deres liste, og topp 5 må regnes som "toppsjiktet"

Lenke til kommentar

Vis meg at de er kjent for det. Hvis du ikke kan vise meg at de er kjent for det, er de ikke kjent for det. Er sida kjent for det, kan man vise det.

 

Nei, som jeg sa finnes det flere indisier på at skalaen IKKE er logaritmisk, og at 5 poeng har lite å si for telefonen.

 

Faktum står uansett at iPhone er blant topp 5 på deres liste, og topp 5 må regnes som "toppsjiktet"

Må jeg vise at de er kjent for kamera? Hvorfor det?

 

Insidier på at den ikke er logaritmisk, ja, men hvordan vet du 5 poeng har lite å si? Du har ikke peiling.

 

 

iPhone er topp 5 på den listen. Si jeg tester 1 Samsung, 1 Huawei og 10 iPhone, da er det lett å få iPhone i topp 3, ikke sant? Gjør det at iPhone er i toppsjiktet? Ser du ikke hvor dårlig den logikken er. DxoMark tester svært få mobiler. Listene er svært mangelfulle. iPhone er topp 5 i et selektivt utvalg. Med selektive utvalg kan du få til å vise nesten hva som helst, fortsatt totalt ubrukelig. 

 

Derimot har alle sidene jeg linket tester latterlig flere mobiler enn DxoMark. Så de kan faktisk sammenligne.

 

Jeg kan være den høyeste personen i verden jeg. Om testen min bare har med folk som er lavere enn meg, ikke sant? Men gjør det meg til den høyeste personen i verden, eller gjør det testen min ubrukelig? For hvis iPhone er topp 5 i verden basert på DxoMark, så er også jeg høyeste personen i verden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Må jeg vise at de er kjent for kamera? Hvorfor det?

 

Insidier på at den ikke er logaritmisk, ja, men hvordan vet du 5 poeng har lite å si? Du har ikke peiling.

 

 

iPhone er topp 5 på den listen. Si jeg tester 1 Samsung, 1 Huawei og 10 iPhone, da er det lett å få iPhone i topp 3, ikke sant? Gjør det at iPhone er i toppsjiktet? Ser du ikke hvor dårlig den logikken er. DxoMark tester svært få mobiler. Listene er svært mangelfulle. iPhone er topp 5 i et selektivt utvalg. Med selektive utvalg kan du få til å vise nesten hva som helst, fortsatt totalt ubrukelig. 

 

Derimot har alle sidene jeg linket tester latterlig flere mobiler enn DxoMark. Så de kan faktisk sammenligne.

 

Jeg kan være den høyeste personen i verden jeg. Om testen min bare har med folk som er lavere enn meg, ikke sant? Men gjør det meg til den høyeste personen i verden, eller gjør det testen min ubrukelig? For hvis iPhone er topp 5 i verden basert på DxoMark, så er også jeg høyeste personen i verden.

 

Hva er det med "hvis sida er kjent for noe, er det lett å vise til materiale som sier de er kjent for det". Hvis ikke hadde de ikke vært KJENT for det.

 

Du misforstår fortsatt, topp ti er også toppsjikt. På kilder du også kom med er iPhone på top 5, og godt innenfor top 10. Ser du på telefonene de har testet er det en ganske stor spredning av merker, og det er ikke 10 iPhones mot hver annen telefonen slik du gir inntrykk av.

Lenke til kommentar

Hva har du drukket? S7 edge er jo milevis unna hvordan samsung s9+ er i ytelse, skjerm, kamera og batteri. De har bare gått oppover og jeg personlig gleder meg mye til s10 :D Blir et garantert kjøp!

Milevis unna er den ikke.. Gikk selv fra S7edge til S9+ og der er ikke så mye forskjell atvdet er noe å rope om. S10 skal jeg glatt hoppe over. Skifter heller når de slutter med hull i skjermen.

Lenke til kommentar

Dumt av Samsung å alltid "lekke" mobilen sin i forkant av utgivelsen. De vet de aldri kan måle seg med iPhone så de bruker skitne markedsføringsteknikker... Holder meg til min iPhone XS jeg.

Lekkes jo info om iPhone også så hva er forskjellen?

Samsung (og alle andre Android mobiler) er jo overlegne iPhone med sitt iOS uansett så glad jeg skiftet fra iOS til Android.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...