Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jotun skrev (17 timer siden):

22 modell ja. Siste fra Kina.

Ap fungerer helt ok.

For dårlig når det ikke er gul stripe

For nervøs i svinger som er litt krappe.

Fantom bremsing. Mest problematisk på veier uten gul stripe.

Må jo holde hele tide., kunne tenkt meg noe lengre tid.

Syns den er back to start hver gang det har vært en oppdatering.

AP / AutoPilot er laget for motorvei bruk. Kan ikke forvente at den fungerer på småveier som er så smale at de ikke har midtstripe engang. Og da er det heller ikke å forvente at AP skal fungere bra i krappe svinger heller.

Har ikke noe erfaring med EAP (Enhanced AutoPilot). Kanskje den er noe bedre? Noen som vet?

Tesla har dessverre (?) lagt all utvikling i FSDs, så vi får bare håpe at den blir godkjent her, og kommer hit snart. Men den kommer til å koste. Er nok derfor Tesla har fokusert på å utvikle den.

Skrevet
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

AP / AutoPilot er laget for motorvei bruk. Kan ikke forvente at den fungerer på småveier som er så smale at de ikke har midtstripe engang. Og da er det heller ikke å forvente at AP skal fungere bra i krappe svinger heller.

Har ikke noe erfaring med EAP (Enhanced AutoPilot). Kanskje den er noe bedre? Noen som vet?

Tesla har dessverre (?) lagt all utvikling i FSDs, så vi får bare håpe at den blir godkjent her, og kommer hit snart. Men den kommer til å koste. Er nok derfor Tesla har fokusert på å utvikle den.

Selv på motorvei så sliter EAP hver gang det er et akselerasjonsfelt som flettes inn. Så fort merkingen mellom feltene forsvinner så prøver den å legge seg i midten av det "nye store feltet" for å så vrenge mot venstre igjen nå akselerasjonsfeltet forsvinner.

Såpass irriterende at jeg utelukkende bruker funksjonaliteten i utlandet, da i hvert fall svenske, danske og tyske motorveier har en standard for veimerking som utelukker det problemet

Skrevet
Hanhijnn skrev (2 timer siden):

Nå skal vel nyeste AP være basert på FSDs-stacken, så vil tro dette vil gjøre stor forskjell. Dog usikker på når de sender ut første utgave av AP som har FSDs-stack i bunn.

Er "gammel" EAP basert på AP med tillegg, eller FSD? Og hvor mye er faktisk tilgjengelig i Norge? Tidligere når man har spurt, har de fleste ment at EAP er bortkastet, men mindre man har bruk for "dumb Summon", for "Smart Summon" er vel ikke tilgjengelig i Norge.

Skrevet
Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Nå skal vel nyeste AP være basert på FSDs-stacken, så vil tro dette vil gjøre stor forskjell. Dog usikker på når de sender ut første utgave av AP som har FSDs-stack i bunn.

Jeg uttalte meg om den AP som finnes i bilene i dag. Hva (og når) som kommer fra Tesla i framtiden er det vel knapt noen som vet. Selv ikke Tesla-ansatte.

Snowleopard skrev (1 minutt siden):

Er "gammel" EAP basert på AP med tillegg, eller FSD? Og hvor mye er faktisk tilgjengelig i Norge? Tidligere når man har spurt, har de fleste ment at EAP er bortkastet, men mindre man har bruk for "dumb Summon", for "Smart Summon" er vel ikke tilgjengelig i Norge.

Kjenner som sagt ikke noe til EAP, men innbiller meg at EAP er AP med noe tillegg.

Nei, det har vært konsensus i Norge dessverre. Men om det er andre forskjeller på AP og EAP aner jeg ikke. Kunne vært interessant å vite. Men det er vel forsvinnende få som har Model 3 eller Model Y som har brukt penger på EAP. Var vel mest tidlige Model S og Model X kunder som kjøpte EAP. Trur eg...

• Liker 1
Skrevet
koots skrev (21 minutter siden):

Selv på motorvei så sliter EAP hver gang det er et akselerasjonsfelt som flettes inn. Så fort merkingen mellom feltene forsvinner så prøver den å legge seg i midten av det "nye store feltet" for å så vrenge mot venstre igjen nå akselerasjonsfeltet forsvinner.

Såpass irriterende at jeg utelukkende bruker funksjonaliteten i utlandet, da i hvert fall svenske, danske og tyske motorveier har en standard for veimerking som utelukker det problemet

Ja kjenner til det problemet. Gjelder flette-felt generelt. Men det er nok en sær-Norsk greie, med "åpne" flette-felt uten markert skille med vegmerking. Vanskelig for Californierne å programmere inn all slags lokale særegenheter i alle markeder de selger biler i. Denne har de i hvertfall oversett.

Men min bil har blitt mye mindre "brå" i slike situasjoner heldigvis, så jeg kan leve med det siden jeg er forberedt på det. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Eg vet alt dette. 

Ønsker bare at dette skal bli bedre.

Esp er helt lik men med navigering og felt skifte.

Eg velger jo igrunn selv ka eg kan forvente, og ikke minst ka eg håper? 🤔😉

Endret av Jotun
  • Liker 1
Skrevet

Jeg irriterer meg over at Finn skal ha betalt for annonser for felger og har liggende to stk Tesla turbin 21” 8.5 her som bare er i veien. Noen som vet hvor man kan annonsere sånt gratis?

Skrevet (endret)
Simen1 skrev (14 minutter siden):

Jeg irriterer meg over at Finn skal ha betalt for annonser for felger og har liggende to stk Tesla turbin 21” 8.5 her som bare er i veien. Noen som vet hvor man kan annonsere sånt gratis?

Alle annonser som legges inn under deler / utstyr til bil, motor må man betale minst 29,- for!

Jeg skulle selge en Tesla UMC og fikk fint solgt den selv om jeg la den under "Hvitevarer / Annet"😉
Da var det plutselig gratis å selge den!

Så lenge du har relevante søkeord i selve annonsen så finner jo folk den!
Det er vel de færreste som "blar" seg fram i kategoriene...

Så felgene dine ville jeg lagt under "Fritid" eller noe sånt...

Endret av ozone
Skrevet
ozone skrev (2 minutter siden):

Så felgene dine ville jeg lagt under "Fritid" eller noe sånt...

Jeg prøvde men fikk bare beskjed om at annonsen ikke var i riktig kategori og brøt reglene. Så truet de med å suspendere meg ved gjentatte brudd.

Så jeg tenker Finn har for dominerende monopol i Norge og vil gjerne støtte konkurrenter hvis de finnes.

• Liker 1
Skrevet
Simen1 skrev (3 minutter siden):

Så jeg tenker Finn har for dominerende monopol i Norge og vil gjerne støtte konkurrenter hvis de finnes.

At det bare er alt bil / motor relatert som må betale for annonser av krimskrams på Torget er jo blodig urettferdig.

Persiske tepper til 200 tusen, eller en mountainbike til 100 tusen annonserer gratis.

Bileiere er blitt en melkeku, og skal flås på Finn også...

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Simen1 skrev (57 minutter siden):

Du kan annonsere sånt gratis i Feisbukk-grupper.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (1 time siden):

Facebook, autodb lokalavisa.

De to første er nok størst suksess.

Edit: Sjekket siden jeg ikke bruker autodb aktivt selv, så ingen egen kategori for deler der så mulig den og må strykes.

Endret av Hansien
Skrevet
Hanhijnn skrev (3 timer siden):

Du kan annonsere sånt gratis i Feisbukk-grupper.

Hansien skrev (2 timer siden):

Facebook, autodb lokalavisa.

Facebook er ikke gratis. Der må man selge sjela si til Mark Suckerberg og NSA og allskens annonserer som skal ha sine tentakler inn i livet mitt. Det er helt uaktuelt. Absolutt ikke verdt prisen.

Jeg sjekket ut autodb og du har rett, de har ikke kategori for deler

Lokalavisa har bare rubrikk på papir og jeg ser ikke helt for meg at det er særlig effektivt. Og det koster minimum 150 kr for en liten rubrikk uten bilde i bare en dag.

Kanskje jeg bare skulle kjøre felgene rett på dynga og ikke tenke mer på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...