Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Og ikke minst idioter som kjører bak og ikke holder nok avstand.heldigvis de som gjør en feil isåfall.

Og idioter som parkerer borti.

Og generelt idioter.

Endret av Jotun
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jotun skrev (24 minutter siden):

Og ikke minst idioter som kjører bak og ikke holder nok avstand.heldigvis de som gjør en feil isåfall.

Og idioter som parkerer borti.

Og generelt idioter.

Ja det finnes faktisk helt nye  biler uten avstandsmålere og radar! Utrolig. 

Endret av Trestein
  • Liker 2
Skrevet

Glad eg ikke har sånt skit.

Heldigvis slipper eg jasse med rattet hver gang kona har kjørt. Det føles kjipt ut i leafen. Ikke akkurat premium følelse det der.

• Liker 2
Skrevet
Jotun skrev (3 minutter siden):

Glad eg ikke har sånt skit.

Heldigvis slipper eg jasse med rattet hver gang kona har kjørt. Det føles kjipt ut i leafen. Ikke akkurat premium følelse det der.

Er det noen som har påstått at Leaf er en premium bil?

• Liker 1
Skrevet
46 minutes ago, Trestein said:

Leaf er vel ekstra lite premium siden mange utgaver ikke har justering av ratt engang..
Men er man vandt til at rattet justeres basert på profil og flytter seg unna veien når man skal inn og ut av bilen er det jo ett stort steg ned å kjøpe seg ny bil med manuell justering som f.eks BMW har.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Complexity skrev (Akkurat nå):

Leaf er vel ekstra lite premium siden mange utgaver ikke har justering av ratt engang..
Men er man vandt til at rattet justeres basert på profil og flytter seg unna veien når man skal inn og ut av bilen er det jo ett stort steg ned å kjøpe seg ny bil med manuell justering som f.eks BMW har.

Godt mulig Har man en tai kone el som justerer rattet hele tiden er det vel et problem. Jeg for min del bruker samme posisjon som kona. Justerer aldri rattet på min bil så jeg hadde aldri brukt penger på det. Man kan sikkert få dette som opsjon på noen men mange funksjoner man hadde før finnes ike lenger på nye biler. Sannsynligvis fordi ingen bruker eller ønsker det

Skrevet (endret)
Complexity skrev (20 minutter siden):

Må gjøre leksa (nevnt det utallige ganger før). Bmw har hatt dette i evigheter. Men de har av en eller annen grunn bestemt seg for at dette utstyret skal kun være tilgjengelig for biler i høyere klasser i hierarkiet enn 3 (fra 5 serie og opp)

Endret av Syar-2003
  • Liker 1
Skrevet
Syar-2003 skrev (12 minutter siden):

Må gjøre leksa (nevnt det utallige ganger før). Bmw har hatt dette i evigheter. Men de har av en eller annen grunn bestemt seg for at dette utstyret skal kun være tilgjengelig for biler i høyere klasser i hierarkiet enn 3 (fra 5 serie og opp)

Ja man kunne velge det før. Syntes uansett at å svinge hengeren med speilkontrollen og la bilen finne ut hvordan henegeren beveger seg med avstand sensorer er litt mere teknologi enn en onn off elmotor som justerer lengde og vinkel på rattaksel. Det er ikke veldig nytt

• Liker 1
Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

Ja man kunne velge det før. Syntes uansett at å svinge hengeren med speilkontrollen og la bilen finne ut hvordan henegeren beveger seg med avstand sensorer er litt mere teknologi enn en onn off elmotor som justerer lengde og vinkel på rattaksel. Det er ikke veldig nytt

El justerbart ratt har aldri vært valgbart i 1.2.3 og 4 serie og med X som prefix. 

Skrevet
Trestein skrev (8 timer siden):

Nei overhodet ikke. Det er jo nettopp det eg sier. Den er ikke det. Den har ikke engang elektrisk ratt så vi må justere det manuelt hver gang vi bytter sjåfør.

En dårlig løsning.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Trestein skrev (8 timer siden):

Godt mulig Har man en tai kone el som justerer rattet hele tiden er det vel et problem. Jeg for min del bruker samme posisjon som kona. Justerer aldri rattet på min bil så jeg hadde aldri brukt penger på det. Man kan sikkert få dette som opsjon på noen men mange funksjoner man hadde før finnes ike lenger på nye biler. Sannsynligvis fordi ingen bruker eller ønsker det

Se der ja! Du trenger jo aldri noe som mangler på en BMW. Så det er ikke så overraskende.

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg kjører jo BMW og den har ikke elektrisk justerbart ratt. Det skulle den hatt mener jeg, for da kunne rattet i samband med sete og speil etc. justert seg automatisk til sjåføren. 

Skrevet
Bjerknez skrev (4 minutter siden):

Jeg kjører jo BMW og den har ikke elektrisk justerbart ratt. Det skulle den hatt mener jeg, for da kunne rattet i samband med sete og speil etc. justert seg automatisk til sjåføren. 

Ja er egentlig ganske så kjekt! Hadde det på Teslaen husker jeg. Har det ikke lenger på Ioniq 5’en, men som eneste sjåfør så er det ikke akkurat krise 😛

Skrevet (endret)
5 minutes ago, Iterion said:

Ja er egentlig ganske så kjekt! Hadde det på Teslaen husker jeg. Har det ikke lenger på Ioniq 5’en, men som eneste sjåfør så er det ikke akkurat krise 😛

Jeg har kjørt en del Tesla som firmabil med 4-5 sjofører av forskjellige kaliber. Der er det helt fantastisk å alltid bare kunne hoppe inn å kjøre.

Likeså med mobilnøkkel. Slipper å lete i kollegaers jakkelommer for å komme seg avgårde. Det begynner jo heldigvis å bli mere standard. Skoda Enyaq får det vist og nå.

Endret av Complexity
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
6 minutes ago, Iterion said:

Nei er man alene er verdien litt begrenset. Men på Model 3 er det uansett kjekt at rattet løfter seg opp når man går ut og inn av bilen. Speielt for de som liker å ha rattet lavt.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Når vi er inne på teknologi og tilhengere. Rygging er nå en ting, men Volvo har en funksjon for å teste alle lysene. Man trykker bare på en knapp og så går den gjennom blinklys, ryggelys, bremselys i tur og orden. Det er jo helt genialt når man er alene på tur med henger.

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Når vi er inne på teknologi og tilhengere. Rygging er nå en ting, men Volvo har en funksjon for å teste alle lysene. Man trykker bare på en knapp og så går den gjennom blinklys, ryggelys, bremselys i tur og orden. Det er jo helt genialt når man er alene på tur med henger.

Hvordan tester den lysene?

Altså hvordan vet bilen at lysene fungerer? Er det en lyssensor som registrerer lumen, eller går det på lasten pr. pære?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...