Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
bzzlink skrev (2 timer siden):

Dersom man henger i 4 min. på en id4 eiergruppe så er det mye bærkuler, hjullager og skjevslitte dekk ute og går.

I følge tyske EU kontroller er vW langt under tesla?  14% av teslaene går ikke gjenom mens 5-6% av ID 3-4 går ikke gjennom. Det er fakta.

Skrevet
Trestein skrev (19 minutter siden):

Den var bare kjørt 65000 så det beviser i alle fall at ikke alle sliter hjuloppheng i stykker. 

 

Samme gjelder nok model 3 👍

Skrevet
Jotun skrev (1 minutt siden):

Samme gjelder nok model 3 👍

Selvfølgelig. Vil tippe at vw id bedre og ikke verre. Selv om det selfølgelig finnes eiere som har sklidd borti en fortauskat og klaimer billeverandøren for at hjuloppheng er slått skjeivt. Akkurat som BMW eigere som kjøper biler med stor negativ camber monterer på kjempebreie dekk og klager på at de blir slitt på innsiden

Skrevet (endret)
Jotun skrev (2 timer siden):

Tallene er da rimelig klare. Du har jo selv linket til de.... 

Er jo en forholdsvis kjent problemstilling med tidligere model 3.

Nope jeg har kun linket til min egen Model 3. Men ja det har vært en kjent problemstilling med den, selv om jeg har den nest nyeste modellen så det er jo ikke helt bra. Men klart, de aller fleste bilmerker har sine svakheter. Føler dog at min har vært som en mandagsbil å være nesten mtp hvor mye det har vært med den..

Endret av Iterion
Skrevet (endret)
7 hours ago, Trestein said:

I følge tyske EU kontroller er vW langt under tesla?  14% av teslaene går ikke gjenom mens 5-6% av ID 3-4 går ikke gjennom. Det er fakta.

Hjelper nok at bilen gjerne har hatt 2 eller flere besøk på service før første eu-kontroll hvorpå Tesla ikke har påkrevd service.

En Toyota elbil har vel vært minst 3 ganger på service før første EU kontroll. Tipper de scorer bra på den statistikken da.

Selv var det også litt kluss med min bil på første EU kontroll. Neste kontroll seila den rett gjennom.

Endret av Complexity
Skrevet
Iterion skrev (7 timer siden):

Nope jeg har kun linket til min egen Model 3. Men ja det har vært en kjent problemstilling med den, selv om jeg har den nest nyeste modellen så det er jo ikke helt bra. Men klart, de aller fleste bilmerker har sine svakheter. Føler dog at min har vært som en mandagsbil å være nesten mtp hvor mye det har vært med den..

Høres ikke helt bra ut nei.

Har en y by the way....

Ingen "løse hjuloppheng" lyder på min så da kan man konkludere at de ikke har samme problemet 🤣

Skrevet
Jotun skrev (22 minutter siden):

Høres ikke helt bra ut nei.

Har en y by the way....

Ingen "løse hjuloppheng" lyder på min så da kan man konkludere at de ikke har samme problemet 🤣

Stemmer det. Hvilken årsmodell av Y har du? Og det er jo bra, men har du vært gjennom EU-kontroll med den enda da? 😉 Et lite tips: Hør etter ulyd når du rygger i veldig lav fart, så drar du rattet helt over til venstre og høyre noen ganger. Merker du en ulyd da, så er det mest sannsynlig noe feil med hjulopphenget.

Skrevet
11 hours ago, Trestein said:

I følge tyske EU kontroller er vW langt under tesla?  14% av teslaene går ikke gjenom mens 5-6% av ID 3-4 går ikke gjennom. Det er fakta.

Ja enig i det. Hvor mange av de var på grunn av feilstilte lys? Jeg prøvde å se på noe tall på det, men klarte ikke skille på det.

Uansett er det å forvente at Tesla har litt mer feil, de har ikke samme erfaringsgrunnlaget å trekke på. Model 3 2019 var deres første masseproduserte bil. Og også 1.-2. årgang av den

 

Skrevet

1 gen model 3 er vell ikke så overraskende, men hvordan er ståa med model S? Hvordan går det med første EU for de nå etter en del år med forbedringer? Er det like galt? Håper ikke det 😛

Skrevet
2 hours ago, kremt said:

Var ikke model s masseprodusert?

Dette er ikke fagfeltet mitt, så jeg kan ta feil. 

Men det virker å være ganske stor forskjell mellom å lage 100.000 av en bil i året, og det å lage 1.000.000 av en bil i året.

Løsninger og materialer og underleverandør kjeder må være ganske mye mer strømlinjeformet for å skalere vil jeg tro. Når det er første gang man gjør dette, så antar jeg at det er vanskeligere enn 4 gangen man gjør det. 

Elon Musk omtalte det som «production hell» og at Tesla var ca. 30 dager fra konkurs i 2019. Det vil jo mest sannsynlig også påvirke hvor bra biler man lager.

Skrevet
Jotun skrev (15 minutter siden):

Driter i hva som kommer bare de nå utbedrer de mest irriterende tingene med dagens ap.

AP kan de bare la ligge så lenge de ikke klarer å lage en cruise control som virker. Jeg hadde ikke stolt på AP når jeg vet at banale ting som CC og vinduspussere ikke virker. 

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...