Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den kommer nok bare plutselig som det meste med Tesla, når det begynner å bli en del observasjoner av testbiler så er den plutselig tilgjengelig i Konfiguratoren. Tok vel nesten 1 år med Model 3 Highland. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
fotonisse skrev (På 25.8.2025 den 21.28):

Noen som vet noe mer konkret om Tesla Model Y Juniper Performance?

Tenker på lansering i Norge, specs, etc....
Finner dette her (se skjermdump) og har sett noe på YouTube at den er sett på veiene i Europa, men finner ikke så mye mer konkret enn det. 

Mulig noen her besitter litt mer info enn dette....?

Skjermbilde 2025-08-25 kl. 21.25.07.png

Fredag:)

• Liker 1
Skrevet (endret)
Snowleopard skrev (4 minutter siden):

TMY L spotted in Germany & US...!

Stemmer dette, så øker jo absolutt sjansene for at den faktisk blir lansert her...!

Ville vært veldig ikke Tesla å kun levere i Kina. 
edit: de skulle gjort som før, forhåndsbestilling, så ser de potensialet. Men de har for mye spenn nå

Endret av Salvesen.
Skrevet (endret)
Nimrad skrev (5 minutter siden):

611 tusen + eventuelle tilvalg...

Den prisen blir nok redusert om noen få måneder. NY modell = HØY startpris.

Endret av Hanhijnn
  • Liker 2
Skrevet

Ser ut som ny 16 toms skjerm i bilen, interessant. Ellers litt smådyrt + ingen rentekampanje gjør dette til en ganske mye dyrere bil enn awd. Har du bestilt salvesen?

Skrevet

Sportsstoler med elektrisk forlengelse av sitteputen og adaptivt understell er jo helt topp etter min mening.
Likte også felgene veldig godt.

Kan det være en liten «trykkleif» når de nevner effekten på 460hk?
Er det ikke 460kW det skulle vært?

Spoileren på bakluka synes jeg kanskje ble i største laget, men blir kanskje annerledes nå en ser bilen i virkeligheten i stedet for slike detaljer på bilder.

Dette kan absolutt være en kandidat neste gang en skal bytte bil :)

• Liker 3
Skrevet (endret)
kremt skrev (1 time siden):

Ser ut som ny 16 toms skjerm i bilen, interessant. Ellers litt smådyrt + ingen rentekampanje gjør dette til en ganske mye dyrere bil enn awd. Har du bestilt salvesen?

Nei, ingen har ringt meg å prøvd å overbevise meg i dag 😛

Denne tiden er forbi hos meg, nå er det mer fokus på bolig og mindre på leketøy som tesla P(i diverse utgaver). 

Men, når YL lanseres så kommer jeg nok til å slite mer med å ikke trykke på kjøp knappen! 

EDIT: Er bare LR som er billig nå, ikke P som er dyr. Min første LR kostet vell rett i underkant av P prisen nå. Tror jeg betalte 535 før ekstra eller noe slikt. Totalpris på over 600. 

Endret av Salvesen.
Skrevet
fotonisse skrev (1 time siden):

Sportsstoler med elektrisk forlengelse av sitteputen og adaptivt understell er jo helt topp etter min mening.
Likte også felgene veldig godt.

Kan det være en liten «trykkleif» når de nevner effekten på 460hk?
Er det ikke 460kW det skulle vært?

Spoileren på bakluka synes jeg kanskje ble i største laget, men blir kanskje annerledes nå en ser bilen i virkeligheten i stedet for slike detaljer på bilder.

Dette kan absolutt være en kandidat neste gang en skal bytte bil :)

Enig i det. Ser mye tøffere og bedre ut enn vanlig Y også spør du meg. De visuelle endringene på både frontfanger, felgene og spoiler gjør mye. Håper den er i butikk i slutten av september da det hadde vært moro å prøvekjørt den og sett hvordan den kjennes og ser ut i virkeligheten. Usikker på det med effekt og hk, Tesla har jo en helt egen måte å regne ut de tallene på. 

Forventer og tror at de nye sportssetene er av en helt annen kvalitet, spesielt i forhold til de vanlige setene i gamle Y og 3. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, Iterion said:

Enig i det. Ser mye tøffere og bedre ut enn vanlig Y også spør du meg. De visuelle endringene på både frontfanger, felgene og spoiler gjør mye. Håper den er i butikk i slutten av september da det hadde vært moro å prøvekjørt den og sett hvordan den kjennes og ser ut i virkeligheten. Usikker på det med effekt og hk, Tesla har jo en helt egen måte å regne ut de tallene på. 

Forventer og tror at de nye sportssetene er av en helt annen kvalitet, spesielt i forhold til de vanlige setene i gamle Y og 3. 

Så noe greier på Facebook at det allerede var spotta performance på bilfraktere i Norge, så isåfall er de nok klar til utstilling i butikk snart.

• Liker 3
Skrevet
Iterion skrev (3 minutter siden):

Ser det står oktober/november på levering, typisk kommer vell leiebilene helt opp i leveringen. Kanskje litt før. Så hadde ikke forventet å få prøve får i oktober. Men gleder meg til å prøve selv! 

• Liker 3
Skrevet
Complexity skrev (1 minutt siden):

Så noe greier på Facebook at det allerede var spotta performance på bilfraktere i Norge, så isåfall er de nok klar til utstilling i butikk snart.

Huff, da må jeg jo innom Tesla igjen. Blir vanskeligere og vanskeligere å stå imot nå. 🤪 Men ikke aktuelt til dagens introduksjonspris i hvertfall.

• Liker 3
Skrevet
Hanhijnn skrev (1 minutt siden):

Huff, da må jeg jo innom Tesla igjen. Blir vanskeligere og vanskeligere å stå imot nå. 🤪 Men ikke aktuelt til dagens introduksjonspris i hvertfall.

Skjønner ikke at dere synes det er så dyrt for det monsteret, startpris på 560 000 er jo billig 😛

Skrevet
Salvesen. skrev (16 minutter siden):

Skjønner ikke at dere synes det er så dyrt for det monsteret, startpris på 560 000 er jo billig 😛

Kommer til å bli billigere... 😜

• Liker 2
Skrevet
Salvesen. skrev (18 minutter siden):

Ser det står oktober/november på levering, typisk kommer vell leiebilene helt opp i leveringen. Kanskje litt før. Så hadde ikke forventet å få prøve får i oktober. Men gleder meg til å prøve selv! 

Ja stemmer. Har allerede prøvekjørt nye TMY og selv om den føltes ok å kjøre ut så manglet den det lille ekstra for min del,  hvis du skjønner?  Derfor veldig spent på hvordan P versjonen kjennes ut i forhold. Den ser i alle fall mye grommere ut, imo. Sprekere er den også. Hadde nok gått for enten rød eller quicksilver da isåfall. Uaktuelt med hvit/svart/grå. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...