Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
31 minutes ago, Iterion said:

Joda ser den. Fjernlysa slår seg ikke på før det blir ganske mørkt når du har satt de på auto og har aktivert adaptive fjernlys. Vil du ha de på før, kan du bare bruke fjernlysa manuelt til det blir ordentlig mørkt for så å sette den på auto igjen. Er ikke så mye mer hokus pokus enn det..Funker sømløst her så ser ikke helt problemet? 

Nei, fordi adaptive er veldig elegant oppsatt. Matrix har et større lysbilde enn kun fjernlys.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
del_diablo skrev (1 time siden):

Nei, fordi adaptive er veldig elegant oppsatt. Matrix har et større lysbilde enn kun fjernlys.

Nettopp.. Og man møter biler i et konstant kjør på Europaveien så da får man ikke kjørt med langlys uansett. Trodde jeg var bra tydelig på at det er adaptive lys jeg er på jakt etter og ikke langlys. 

Skrevet

Synd de ikke kan la oss velge følsomhet på auto lysene. Det kunne eg på mondeoen og er vel ganske normalt.

Og enkelt å implementere.

Skrevet
Jotun skrev (58 minutter siden):

Synd de ikke kan la oss velge følsomhet på auto lysene. Det kunne eg på mondeoen og er vel ganske normalt.

Og enkelt å implementere.

Virker ikke som det går nei. Ai greia til tesla svarer det samme, men prøver nå med en bug report uansett å ser om de gjør noe med det. Hjelper sikkert om flere melder inn :)

Skrevet
del_diablo skrev (3 timer siden):

Nei, fordi adaptive er veldig elegant oppsatt. Matrix har et større lysbilde enn kun fjernlys.

Det er jeg klar over. Har matrix selv på min Model 3. Minim lurte på om det var en måte å tvinge adaptive lys på da de ofte slo seg på for sent. Har merket det noen ganger selv at jeg gjerne kunne hatt på fjernlysa litt tidligere, men da er som sagt eneste mulig å slå på fjernlysene(uten adaptiv) av og på manuelt. 

Jotun skrev (1 time siden):

Synd de ikke kan la oss velge følsomhet på auto lysene. Det kunne eg på mondeoen og er vel ganske normalt.

Og enkelt å implementere.

Ikke sant 🤣

Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Ekstreme forbrukstall på denne rwd juniperen. Vistnok hastigheter rundt 60-80 eller typisk vestland.

IMG_1787.jpeg

122Wh/km er vel ikke ekstremt i 70?

Skrevet (endret)
Trestein skrev (2 minutter siden):

122Wh/km er vel ikke ekstremt i 70?

Tenkte på de to andre. Jeg klarte tilnærmet likt med en 3er som er noe helt annet ift luftmotstand og mer. 
122 er ganske lavt det også ift biltypen

Endret av Salvesen.
Skrevet
Salvesen. skrev (3 minutter siden):

Tenkte på de to andre. Jeg klarte tilnærmet likt med en 3er som er noe helt annet ift luftmotstand og mer. 
122 er ganske lavt det også ift biltypen

28km? Da kan man få negativt forbruk om man kjører nedover. Tror man må ha teslahjerne for å ta slikt for reelt. Forbruk må være fra nøyaktig samme høyde om det skal være reelt. Forbruk på 750km kan man tro er jevnet ut litt.

Skrevet
Trestein skrev (Akkurat nå):

28km? Da kan man få negativt forbruk om man kjører nedover. Tror man må ha teslahjerne for å ta slikt for reelt. Forbruk må være fra nøyaktig samme høyde om det skal være reelt. Forbruk på 750km kan man tro er jevnet ut litt.

Som sagt over, påstått 60-80 i normale forhold. Det kan såklart være juks. Jeg klarte tilsvarende med min 3er. Ligger bilde her inne en plass, men du har sikkert sett det. 
 

husker ikke nøyaktig lengde, men bør være ca det samme 30-60 minutters kjøring om jeg ikke husker feil.

Skrevet
Salvesen. skrev (27 minutter siden):

Ekstreme forbrukstall på denne rwd juniperen. Vistnok hastigheter rundt 60-80 eller typisk vestland.

IMG_1787.jpeg

Ikke verst det. Tesla er virkelig gode på energieffektivitet, ingen tvil om det! 

Skrevet
Iterion skrev (1 minutt siden):

Ikke verst det. Tesla er virkelig gode på energieffektivitet, ingen tvil om det! 

Energi effektivitet er hvor langt man kommer for hver kwh man tilfører bilen. Bilens bc er ikke kilde til den informasjonen. Den må kalibreres mot netto batterikapasitet og ladetap må taes med i effektivitet.

Skrevet
Salvesen. skrev (32 minutter siden):

Ekstreme forbrukstall på denne rwd juniperen. Vistnok hastigheter rundt 60-80 eller typisk vestland.

IMG_1787.jpeg

Rått! Tesla kan dette!

Skrevet
Trestein skrev (3 minutter siden):

Energi effektivitet er hvor langt man kommer for hver kwh man tilfører bilen. Bilens bc er ikke kilde til den informasjonen. Den må kalibreres mot netto batterikapasitet og ladetap må taes med i effektivitet.

Du har mast om dette i årevis men aldri klart å vise til ett eksempel der Tesla liksom er verre enn andre ift tallene de viser i bilen mot det de bruker totalt med tap osv…

Skrevet (endret)
Salvesen. skrev (5 minutter siden):

Du har mast om dette i årevis men aldri klart å vise til ett eksempel der Tesla liksom er verre enn andre ift tallene de viser i bilen mot det de bruker totalt med tap osv…

Joda flere tyske testere måler dette. De betaler tydeligvis mere for strømmen. 

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1bZ_xFt-M5yN_D1dpSbDd_xViXJ6ABuS5CBDQzBB5zXM/edit?gid=1879582376#gid=1879582376

Endret av Trestein
Skrevet
Trestein skrev (13 minutter siden):

Energi effektivitet er hvor langt man kommer for hver kwh man tilfører bilen. Bilens bc er ikke kilde til den informasjonen. Den må kalibreres mot netto batterikapasitet og ladetap må taes med i effektivitet.

Stemmer. Og Tesla er gode på dette.

Så får du heller leve i uvitenhet om HVOR gode de er. Ingen her bryr seg om din bekymring.

Skrevet
Jotun skrev (2 minutter siden):

Stemmer. Og Tesla er gode på dette.

Så får du heller leve i uvitenhet om HVOR gode de er. Ingen her bryr seg om din bekymring.

Har ingen bekymring. Bare opplever at noen liker å lure seg selv. Heldigvis er en gruppe over representert. Å måle forbruk på 28km er helt meningsløst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...