Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Whiteshit skrev (6 minutter siden):

(litt avsporing sidan dette er en Teslatråd men tilgivelse foran tillatelse? ^^)

Ser ikke problemet, da DE trekkes fram konstant i andre tråder og.😉

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snowleopard skrev (På 17.7.2025 den 0.10):

Siden TMX/TMS er så pass mye dyrere, å tipper jeg en L-versjon med valg på 6 eller 7 seter bil komme både til Berlin-fabrikken og til Texas-fabrikken. Tesla trenger noen ikke alt for dyre alternativer til de som finner TM3 og TMY for liten nå.

Så trenger de og en TM2, til de som vil ha en mindre og billigere bil. Dog spørs det om EM/Tesla er så sikker nå på at de vil lykkes med å få robotaxi og FSD godkjent, at det fjerner behovet for blier til privatmarkedet, eller om de vil bli verdens største (robo)-taxiflåte-operatør med egne, egenproduserte biler.

Har mine tvil. Så og si alle bilprodusenter som opererer i Kina har laget forlengede versjoner for det Kinesiske msrkedet, men kan ikke huske at noen av de har kommet til Europa. Grunnen er rimelig enkel. Slike forlengede biler ser veldig forlengede ut, og det er sjelden et kompliment. Når Tesla i tillegg hevder at bilen skal bli høyere enn en Y, så høres det mildt sagt ikke lovende ut. Ellers har jo MPV sjelden vært særlig populært i Norge iallfall. Jeg har hevdet i mange år at biltypen er perfekt som elbil pga mulighet for fleksibel pakking, men selv med lave priser og mange gode modeller, så har det sjelden blitt noen stor suksess.

Whiteshit skrev (4 timer siden):

Apropo (litt avsporing sidan dette er en Teslatråd men tilgivelse foran tillatelse? ^^)

https://event.xpeng.com/no/47d954.html

Det frister, men orker ikkje å bla opp så mykje på bil atm.

6-7-800k for en kinabil med tvilsom kvalitet, dårlig deletilgang, elendig serviceettermarked og sviktende økonomi? Tror jeg ville gått for hva som helst annet.

• Liker 1
Skrevet

Oida, ser ikke ut som waymo likte utvidningen til Tesla i Austin 😅

Håper ikke dette blir en uforsvarlig drakamp der begge tyner for mye ut av det hele for å 'lede'.

Fokus må være på sikkerhet, ikke vinne..

Ønsker såklart det beste for begge parter, selv om jeg er Tesla fan er jeg en langt større fan av Automasjon/roboter

IMG_1432.jpeg

Skrevet
AL123 skrev (3 timer siden):

Har mine tvil. Så og si alle bilprodusenter som opererer i Kina har laget forlengede versjoner for det Kinesiske msrkedet, men kan ikke huske at noen av de har kommet til Europa. Grunnen er rimelig enkel. Slike forlengede biler ser veldig forlengede ut, og det er sjelden et kompliment. Når Tesla i tillegg hevder at bilen skal bli høyere enn en Y, så høres det mildt sagt ikke lovende ut. Ellers har jo MPV sjelden vært særlig populært i Norge iallfall. Jeg har hevdet i mange år at biltypen er perfekt som elbil pga mulighet for fleksibel pakking, men selv med lave priser og mange gode modeller, så har det sjelden blitt noen stor suksess.

6-7-800k for en kinabil med tvilsom kvalitet, dårlig deletilgang, elendig serviceettermarked og sviktende økonomi? Tror jeg ville gått for hva som helst annet.

Sunt med litt skepsis til kinabil, med på den, men er ikkje Xpeng en av dei større fabrikkantane nedi gryta der? Ser for meg at et slikt kjøp er urealistisk for min familie uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...