Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Trestein skrev (16 minutter siden):

Tror det er litt tidlig. I Norge må man kjøre 500 millioner km for å bli innbladet i en døds ulykke Kjører du 60km/h i snitt tar det deg ca 1000år med FSD vidioer før en dødsulykke skjer. Så jeg vil ikke forvente særlig action før det er noen tusen av dem som kan akkumulere km

Det så vel heller ikke ut som en robottaxi. Lignet på en helt standard model y

Må si at det er utrolig frekt av tesla om de holder tilbake software som funker og lar alle som har betalt for softwaren få noe greier som krever menneskelig inngrep hver 20km

Nå kom det seg. En stund var eg bekymret for at du ikke fant noe skikkelig å være negativ over 👍👍💪💪💪

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salvesen. skrev (26 minutter siden):

Du tenker slik som alle startet? Her fra Waymo f.eks. de satt i fører setet. Så hadde vi jo det tragiske hendelsen med personen som ble påkjørt, husker ikke selskap men var noe uber greier tror jeg?

altså, helt normalt men Tesla har tydeligvis fått en mindre streng start da ingen sitter i fører setet.

så spørs det om det er en god ide da…

IMG_1098.webp

Visstnok under testing. Ikke etter de ble satt i ordinær drift

Skrevet
Jotun skrev (Akkurat nå):

Nå kom det seg. En stund var eg bekymret for at du ikke fant noe skikkelig å være negativ over 👍👍💪💪💪

Du syntes ikke 1000år med FSD videoer for å se en alvorlig ulykke var lenge?

Skrevet (endret)

Tror ikke jeg ville kjøpt Waymo aksjer med mindre det kommer noen dødsulykker de neste dagene.

Som han sier i videoen på forrige side. Tesla lager flere biler før lunsj på mandag enn Waymo har i hele flåten sin. 

Også litt spent på hva taxifagforeningene har å si

Endret av bzzlink
Skrevet
Jotun skrev (1 minutt siden):

Trenger da ikke videoer. Regner med ulykkene kommer hyppig som rakkern.

Kjører FSD like dårlig som en Norsk gjennomsnitts fører vil det med 10 biler som kjører fra 6-12 hver dag og ikke i dårlig vær bli (statistisk) lenge til noen krasjer alvorlig. Hels skal vel en slik bil være 10ganger bedre enn en gjennomsnitts sjåfør

Skrevet
Trestein skrev (13 minutter siden):

Visstnok under testing. Ikke etter de ble satt i ordinær drift

Usikker på hva du mener men nei ‘de andre’ hadde også safety drivers når de drev med taxi virksomhet slik som Tesla gjør nå. 

Skrevet
Trestein skrev (11 minutter siden):

Kjører FSD like dårlig som en Norsk gjennomsnitts fører vil det med 10 biler som kjører fra 6-12 hver dag og ikke i dårlig vær bli (statistisk) lenge til noen krasjer alvorlig. Hels skal vel en slik bil være 10ganger bedre enn en gjennomsnitts sjåfør

Kommer aldri Tesla til å klare. Suger på alt.

Skrevet (endret)
54 minutes ago, Trestein said:

Spørsmålet er hvem du kan saksøke om du blir påkjørt? Sikkerhets sjåføren? Tesla? 

De tar betalt pr tur, og det sitter ingen i førersetet. Så da er det nok Tesla som har ansvaret

Jeg kjøpte Tesla aksje nå (hadde bare råd til 1) så får vi se hvordan det går

Endret av bzzlink

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...