Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har noen sett regnestykker på månedlig kostnad på eierskap av f. Eks model 3 som er 5år,3år,1 år og Ny om en ser for seg 3år eierskap og xx km årlig? I praksis vil vel fort en 3 år gammel kjapt bli utenfor garanti for min del som vil kjøre på den 30k km i året. 

Får ikke helt ut fingeren på Model Y siden jeg synst helt nytt er litt råflott, men har samtidig veldig lyst å unne meg en :p

minim skrev (9 minutter siden):

Har noen sett regnestykker på månedlig kostnad på eierskap av f. Eks model 3 som er 5år,3år,1 år og Ny om en ser for seg 3år eierskap og xx km årlig? I praksis vil vel fort en 3 år gammel kjapt bli utenfor garanti for min del som vil kjøre på den 30k km i året. 

Får ikke helt ut fingeren på Model Y siden jeg synst helt nytt er litt råflott, men har samtidig veldig lyst å unne meg en :p

En ny My er vel det billigste du få fatt i i den klassen. I bilverden får du stort sett det du betaler for!

Trestein skrev (14 minutter siden):

En ny My er vel det billigste du få fatt i i den klassen. I bilverden får du stort sett det du betaler for!

Ser ikke slik ut for MY. Det meste annet jeg har sett på i den klassen må jeg betale mer for og får mindre så jeg har ikke funnet noe annet. Likte enyaq coupe, men skulle jeg ha kjøling i seter og ellers minimum så ble den 90k dyrere enn MY. Legg på finans fra kr 0 med 0%rente på tesla vs 6-9% ved sammenlignbart innskudd så ble total pris over 300k mer for Skoda. Da fikk jeg tregere lading, mindre tech og dårligere software med på kjøpet. Kia ev6 som jeg også prøvde var i samme gata. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
minim skrev (1 time siden):

Ser ikke slik ut for MY. Det meste annet jeg har sett på i den klassen må jeg betale mer for og får mindre så jeg har ikke funnet noe annet. Likte enyaq coupe, men skulle jeg ha kjøling i seter og ellers minimum så ble den 90k dyrere enn MY. Legg på finans fra kr 0 med 0%rente på tesla vs 6-9% ved sammenlignbart innskudd så ble total pris over 300k mer for Skoda. Da fikk jeg tregere lading, mindre tech og dårligere software med på kjøpet. Kia ev6 som jeg også prøvde var i samme gata. 

Høres ut som du har bestemt deg for hvilken bil du vil ha 😉

  • Liker 1
Espen Hugaas Andersen skrev (5 minutter siden):

Min erfaring er at en bil er stort sett bare så kjedelig som bilføreren. 😆

Ja er du 95år å kjører el bil med 600hk blir det sjelden kjedelig.

Vil si at enyaq er en litt mindre kjedelig bil en my. Man kan i alle fall velge litt som om hvilke seter man vil ha, fargevalg på interiør, stoff valg osv. Man kan sikkert også få soltak og hud.

Trolig også et el hengerfeste man slipper å krabbe under bilen for å sette på. Godt mulig at den er opplyst innvendig når det er mørkt ute også.

 

 

Skrevet (endret)
12 minutes ago, minim said:

Nja. Er man på Porsche 911, BMW m osv så kan man betale litt mer fordi det er noe mer enn A-B bil. En skoda/tesla hiver jeg rett i A-B båsen :p

Skjønner hva du sier, men jeg ser også mange Porsche o.l. som kjøres ganske kjedelig. Det noe litt unaturlig å se en Porsche som kjøres nøyaktig fartsgrensen og som forbikjøres av en rekke Toyotaer, men det skjer stadig vekk. De fleste Toyota kan kjøres ganske friskt, selv om de som regel er å finne fremst i køen.

(I mitt hode er Tesla mer eller mindre tilsvarende BMW. Både BMW og Tesla kjøpes av en del folk til å kjøre A - B, mens andre kjøper de fordi de liker kjøre.)

Endret av Espen Hugaas Andersen
  • Innsiktsfullt 1
Espen Hugaas Andersen skrev (2 minutter siden):

Skjønner hva du sier, men jeg ser også mange Porsche o.l. som kjøres ganske kjedelig. Det noe litt unaturlig å se en Porsche som kjøres nøyaktig fartsgrensen og som forbikjøres av en rekke Toyotaer, men det skjer stadig vekk. De fleste Toyota kan kjøres ganske friskt, selv om de som regel er å finne fremst i køen.

Alt må ikke brukes maks hele tiden :) tid og sted! 

minim skrev (22 timer siden):

Nja. Er man på Porsche 911, BMW m osv så kan man betale litt mer fordi det er noe mer enn A-B bil. En skoda/tesla hiver jeg rett i A-B båsen :p

Hehe. Du har ikke prøvekjørt en Tesla Model 3 enda høres det ut som 😉 Enig i at TMY er en forholdsvis kjedelig bil, selv om den også er sprek. TM3 derimot er alt annet enn kjedelig. Det er tross alt en sportslig sedan med ekstremt gode kjøreegenskaper. 

Men TM3 er den bilen som gjerne hisser på seg BMW sjåførene i trafikken, det har jeg selv opplevd en del ganger.

  • Liker 1
Iterion skrev (36 minutter siden):

Hehe. Du har ikke prøvekjørt en Tesla Model 3 enda høres det ut som 😉 Enig i at TMY er en forholdsvis kjedelig bil, selv om den også er sprek. TM3 derimot er alt annet enn kjedelig. Det er tross alt en sportslig sedan med ekstremt gode kjøreegenskaper. 

Men TM3 er den bilen som gjerne hisser på seg BMW sjåførene i trafikken, det har jeg selv opplevd en del ganger.

Alle biler I dag kan bryte fartsgrensen greit så den sammenligningen med at man kan bryte fartsgrensen og da er det ikke en kjedelig bil ble litt bom for min del. TM3 kan nok sammenlignes med en 3 serie fra BMW, men jeg mente (og skreiv) BMW M. Kunne nevnt diverse AMG fra Mercedes, Ferrari, lambo, Porsche og flere I fleng, men trodde poenget var der. 

minim skrev (1 time siden):

Alle biler I dag kan bryte fartsgrensen greit så den sammenligningen med at man kan bryte fartsgrensen og da er det ikke en kjedelig bil ble litt bom for min del. TM3 kan nok sammenlignes med en 3 serie fra BMW, men jeg mente (og skreiv) BMW M. Kunne nevnt diverse AMG fra Mercedes, Ferrari, lambo, Porsche og flere I fleng, men trodde poenget var der. 

Snakker ikke om å bryte fartsgrensen her, men de dynamiske og gode kjøreegenskapene. Og ja, derfor er også BMW M series en av få merker jeg faktisk kunne vurdert som en erstatter for min TM3.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...