Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

2 Skjermkort døde på 14 dager, Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Grafikk kortet mitt røyk her den 24. Desember, hvor pc'en kræsjet under spilling. Har da hatt problemet med at spillet Overwatch, som jeg stort sett spiller, har kræsjet med feilkode "Rendering device has been lost", og av og til har hele pcen frosset, eller mistet skjermbilde. Men den 24. Desember, så tok skjermkortet kvelden etter en slik kræsj. Da ble det bare hvite horisontale linjer (se bilde) på skjermen og mister bilde av og til.

 

I enhetsbehandling står det at enheten har et problem "Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer."

 

Så kjøpte jeg ett lignende kort av en kamerat som hadde ett i en tidligere lite brukt gaming pc. Satte det inn i pcen og kortet virket en stund, men fortsatt kræsjet spillet med samme feilkode som tidligere og ett par ganger med en voldsom buzze lyd ifra headsettet og med alle mulige farger på skjermen (Dette tok jeg dessverre ikke bilde/video av).

 

Igår, tok da det siste kortet kvelden, nå på akkurat samme måte som det første. Hvite horisontale linjer over skjermbildet, enheten har problemer ifølge windows. Det som skjedde denen gangen var at spillet kræsjet, med voldsom buzze lyd ifra headsettet og svært "distorted" bilde fra spillet med masse farger. Skrudde av pcen med å holde inne på-knappen, skrudde den på igjen og da hadde den samme symptomer som det første kortet. Hvite

prikker på skjermen. Den ville heller ikke boote inn i windows først. Etter ett par forsøk bootet den inn i windows, men nå med horisontale linjer over skjermen, og enheten har problemer ifølge windows.

 

Nå tørr jeg ikke kjøpe ett nytt skjermkort, da jeg er redd for at noe annet gjør at kortene mine dør.

 

Prøvde å bytte PSU igår, til en brukt Silver Power 750w får å se om det var psuen min som var dårlig og ikke leverte nok strøm, men fortsatt samme symptomer.

 

Idag prøvde jeg å putte ett og ett kort inn i pcen til en kamerat, men der også fikk han hvite linjer og problemer, så er ganske sikker på at kortene er gåen.

 

Så spørsmålet mitt etter "wall of text" er, hva skjer? Hvorfor dør kortene mine? Er det ren tilfeldighet eller er det noe annet som kan for det?

 

HDD

WD BLACK 3.5" 3TB 7200RPM SATA/600 64MB

SAMSUNG 840 PRO SERIES 128GB SSD SATA/600 MLC

 

CPU

INTEL CORE I5 4670K 3.4GHZ 6MB S-1150

FRACTAL DESIGN DEFINE R4 BLACK WINDOW

 

Chassi

CORSAIR HX850 MODULAR GOLD 850W

 

Vannkjøler

CORSAIR H100I HYDRO CPU COOLER S-1155/1366/2011/AM3+

 

Ram

CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR PLATINUM 1866MHZ CL9 (2X8GB)

 

Hovedkort

ASUS SABERTOOTH Z87 S-1150 ATX

 

PSU

CORSAIR HX850 MODULAR GOLD 850W

 

Blueray-rom

ASUS BW-16D1HT 16X BD-R INTERNAL SATA RETAIL

 

GPU

EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB PhysX CUDA

EVGA GeForce GTX 780Ti 3GB Classified

post-513864-0-48447600-1548974499_thumb.jpg

post-513864-0-72411000-1548974505_thumb.jpg

Endret av Playaah92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gpuene kjørte på ca 75 grader under spilling, finner ingenting på pcie fsb i bios. Hadde ikke overclocket noe før det første kortet gikk, men etter jeg skaffet det andre satte jeg på xmp mode og fikk ram brikkene på 1866mhz og clocket opp core voltage til 1.125v opp til 4,2ghz via core ratio

Endret av Playaah92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...