Gå til innhold

Anthem-demoen hadde store problemer – BioWare beklager


Anbefalte innlegg

Takk, men nei takk. Aldri mer EA. Kikker kanskje på Anthem en gang i framtiden hvis Bioware klarer å gjøre som Bungie...komme seg vekk fra The Overlords.

 

Om ikke annet håper jeg, med ett bunnløst sukk, at dette spillet flopper og EA går pånok en smell. Bare synd at da blir Bioware nok ett offer under EA:/

 

Aldri forstått dette hatet mot publishers (ikke devs engang) eller lojaliteten for de heller. Hva med å dømme et spill på hvor gøy det er? Bethesda har mange gode spill,og fallout 76. Blizzard har flere rare avgjørelser, også bra spill. Tenker på arbeidsplassene til mange flinke artister og teknikere som legger hele sjela si i produktet, absurd at du håper deres lidenskap blir dårlig, på grunn av firmanavnet på utgiver syns jeg. Blir som å håpe at en ny sjokomelk fra Tine gjør det dårlig fordi man har et problem med coop mega. Endret av BakaBerg
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tullball, Er Destiny 2 jeg prater om. Man kan joine og leave en person eller gruppe når man vil, ingen som må til byen(tower, kall det hva du vil) i det hele tatt. og man kan gjør det alene eller med de du spiller med om man skal ned dit.

Jaja, skjønner man kan joine og forlate party fra hvor som helst og når som helst. Var ikke det jeg mente her. 

 

konkret eksempel: Om vi er midt i et mission og jeg vil til byen for å hente et våpen, oppgradere noe eller kjøpe en jalla skin, kan jeg komme meg dit alene og tilbake til deg uten å forlate party? 

Lenke til kommentar

Aldri forstått dette hatet mot publishers (ikke devs engang) eller lojaliteten for de heller. Hva med å dømme et spill på hvor gøy det er? Bethesda har mange gode spill,og fallout 76. Blizzard har flere rare avgjørelser, også bra spill. Tenker på arbeidsplassene til mange flinke artister og teknikere som legger hele sjela si i produktet, absurd at du håper deres lidenskap blir dårlig, på grunn av firmanavnet på utgiver syns jeg. Blir som å håpe at en ny sjokomelk fra Tine gjør det dårlig fordi man har et problem med coop mega.

Fordi problemstillingen gjengår hos visse utgivere.

Om en do rull produsent gjentatte ganger lager do papir som river opp ræva.

Så holder man man seg unna deres dass papir.

EA har gjentatte ganger vist at de ikke bryr seg om forbrukerne, deres egne utviklere eller lands lover.

Det er et uetisk firma og som alle uetiske firmaer er det helt greit boikotte/vise sitt misnøye.

Lenke til kommentar

Alt det server styret og evige laste skjermer får bare være.
Spiller på PC med M+K og kontrollene (spesielt når man flyr) var helt forferdelig.

Mangel på FOV gjør jo at man ikke har noe side-syn selv om man er bak karakteren. Blir jo sjøsyk av sånt.

 

Hadde sett frem til Anthem selv om det var mye dystre spådommer ute og gikk, men blir nok å vente på The Division 2 for å få fylt skyt og loot tørsten.

Lenke til kommentar

Serverproblematikken og feil/bugs relatert til dette er ikke så mye å henge seg opp i synes jeg når vi snakker demo/beta. Ting er sjeldent skalert godt nok til å takle massene og trykket og det gjelder jo nært sagt alle slike lanseringer og tester. Ikke noe nytt under solen der altså.

 

Jeg var dog mer sjokkert over hvor forferdelig styringen føles når jeg flyr? Hele spillet er jo designet og bygget rundt dette og jeg føler jeg har lite kontroll og ble lettere frustrert av å fly. Det lover ikke spesielt godt. Hjelper å skru ned sensitiviteten en hel masse, men det resulterer i problemer med å klare å snu/svinge osv...

 

Nå var ikke jeg noen stor fan av Destiny eller Destiny 2 heller. Sliter litt med denne typen spill hvor du har våpen nærmest helt blottet for noen våpenfølelse. Det er ingen tyngde bak våpnene, føles som du skyter erter og det gir meg lite spillglede. Synes også det mister litt av sjarmen når du må tømme X-antall magasiner for å få ned fiender da alt er basert på DPS og helsemetere, når ting ikke dør selv etter et fult magasin med skudd til hodet så faller jeg veldig fort av.

 

Alt blir så fryktelig "hub-basert" også. Du går liksom rundt i et hovedområdet som føles temmelig kult, men så fort du skal gjøre noe så bare forholder du deg til et eller annet panel hvor det kommer opp X-antall missions du kan starte på også er det en loading screen så er du et helt annet sted og skal gjøre et eller annet. Mister veldig mye av verdensoppbyggingen og følelsen av dette er en levende verden når alt bare handler om å bli teleportert hit og dit. Akkurat dette er jo spesielt skuffende når det kommer fra et selskap som Bioware som jo var gode på verdensoppbygging og historie en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Å fly med mus synes jeg var helt mongo til å starte med. Men det er egentlig bare øving som skal til. Evnt noe justering. Til slutt fløy jeg rundt å det vare helt konge.

 

Spesielt som Interceptor. Lynraskt inn i kampens hete for så å hoppe,dodge og fly rundt for å holde deg i live. 

Lenke til kommentar

 

 

 

Nå var ikke jeg noen stor fan av Destiny eller Destiny 2 heller. Sliter litt med denne typen spill hvor du har våpen nærmest helt blottet for noen våpenfølelse. Det er ingen tyngde bak våpnene, føles som du skyter erter og det gir meg lite spillglede. Synes også det mister litt av sjarmen når du må tømme X-antall magasiner for å få ned fiender da alt er basert på DPS og helsemetere, når ting ikke dør selv etter et fult magasin med skudd til hodet så faller jeg veldig fort av.

 

 

 

Det er jo det som er looter shooter sjangeren in a nutshell.

Med unntak av Warframe(som er det eneste spillet i sjangeren jeg liker, sikkert mye pga at fiender ikke er bullet sponges osv. 

Og Shadow Warrior 2(som fremdeles er en totalt ødleggesle av det veldig gode Shadow Warrior 1) Og de er bullet spoonges i SW2, men våpen feelen er i hvertfall noe bedre. Og defor nesten spillbart. 

Lenke til kommentar

Om en ikke liker RPG baserte spill så burde en jo ikke spille RPG baserte spill? Selv finner jeg spill som dette med RPG elementer mye mer gøy en kun twitch egenskaper og hvor flink du er til å sikte på hode.

 

Kjenner loot suget roper på meg bare ved å skrive om det her....gleder meg til å fin justere på diverse builds å finne flere gode builds til forskjellige anledninger ved å skaffe noe av det beste utstyret å våpnene i spillet.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Tullball, Er Destiny 2 jeg prater om. Man kan joine og leave en person eller gruppe når man vil, ingen som må til byen(tower, kall det hva du vil) i det hele tatt. og man kan gjør det alene eller med de du spiller med om man skal ned dit.

Jaja, skjønner man kan joine og forlate party fra hvor som helst og når som helst. Var ikke det jeg mente her. 

 

konkret eksempel: Om vi er midt i et mission og jeg vil til byen for å hente et våpen, oppgradere noe eller kjøpe en jalla skin, kan jeg komme meg dit alene og tilbake til deg uten å forlate party? 

Hvis du ikker er fireteam leader så bare leaver du, drar til fks tower og joiner igjen etterpå. Hvis fireteam leader leaver så leaver alle. Men fireteam leader kan bare promote en annen leader hvis han vil fks ned i tower for en dans...

Lenke til kommentar

Blizzard sliter med serverne hver gang de slipper en ny WOW expantion, og Blizzard har drevet å sluppet wow expantions siden før jordkolden fikk flytende vann.

Skal vel ikke dømme spillet på det. Jeg er ikke interesert i spillet jeg, men de som har prøvd det, ser ut til å like det enten vedlig godt eller syns det er helt ok. 

Så det gjør det jo allerde til en av de mest populære EA spillene sluppet på mange år. 

 

Da har du ikke spilt WoW på en stund, siden launch-dagen til de to siste utvidelsene har gått smertefritt pga. ny server tech (sharding).

Lenke til kommentar

Å fly med mus synes jeg var helt mongo til å starte med. Men det er egentlig bare øving som skal til. Evnt noe justering. Til slutt fløy jeg rundt å det vare helt konge.

 

Spesielt som Interceptor. Lynraskt inn i kampens hete for så å hoppe,dodge og fly rundt for å holde deg i live. 

 

Det er rart folk har et problem med flygingen, da kontroll metoden er den samme som brukes i flere andre spill.

(star citizen, war thunder)

Lenke til kommentar

Angående det med lagspill. Når man er i playerhub så skal man kunne se vennene sine på kartet, hva de driver med, slik at du kan joine om det er ledig plass. MÅ ikke være i hub eller tarsis alle sammen for å starte.

 

Ellers ang kontrollene. Flyvingen var litt clunky til å begynne med, men ble fort bedre. De har bekreftet at de skal justere den, så er sikkert noe av det fininnstilling selv på innstillinger. Under vann var det håpløst.

Ellers er det fint de skal fikse motionblur, mouse acceleraion, floaty gunplay osv.. potensialet er bra her, når/hvis alt blir ryddet opp i.

 

UI.. vel, tungvindt. Der kunne de gjort en MYE bedre jobb til pc.

Endret av blcmn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanvittig grafik när man drar på med inställningarna, men det kräver sin karl av pc. Själv med 9900k @ 5GHZ och 2080Ti med brukbar klocka och minne på 4000 mhz så gick precis allt åt på 1440p och nära max inställningar. 95% på skärmkort och 90% på cpu. Blev varmt här ja. Misstänker att ett par driveroptimeringar löser detta delvis.

 

Men satan så snyggt det var.

Lenke til kommentar

Demoen er grafisk sett konge, flott slik sett. Men de kunne ha gitt litt flere valgmuligheter når det kommer til våpen, rusting, snakke med folk etc. Uansett hva man prøver, så hopper det opp en beskjed om at dette er kun tilgjengelig i full versjonen av spillet. Okay, men nå er jeg ikke så sikker på om jeg kommer til å kjøpe det spillet pga av små muligheter til å sjekke saker og ting.

 

Og jeg er ikke så happy med at man må være tilkoblet Internett hele tinden, serverne falt ut flere ganger under demoen da jeg spilte. Og jeg har tross alt 300 Mbps linje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...