Gå til innhold

Hva er Telia X?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3 mbit/s holder mer enn lenge for fullstendig fri bruk for min del. Så genialt, og med tvillingsim muligheter pluss eSIM! Så fort summen lar seg forsvere, porterer jeg til Telia :)

Jeg hadde vært mer begeistret hvis noen av operatørene i Norge kom med et rimelige abonnement hvor hastigheten var satt til en viss hastighet f.eks.3 mbit/s, uten noe tak, slik det har vært lenge i bredbåndbransjen (hvis du ser bort fra rimelig).

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg hadde vært mer begeistret hvis noen av operatørene i Norge kom med et rimelige abonnement hvor hastigheten var satt til en viss hastighet f.eks.3 mbit/s, uten noe tak, slik det har vært lenge i bredbåndbransjen (hvis du ser bort fra rimelig).

Du kan jo se på Telias X som en slik løsning, bare at de første 40 GB lar deg laste ned med full pupp, og til 579,-/mnd, om du tar med tvilling sim og putter den i en router, har du nettopp en slik løsning, da 3 mbit/s per simkort. en i tlf og en i router. tar du trilling sim, og har 3 forskjellige pc'er der du trenger å laste ned stasj, har du 3x3 mbit/s potensielt. Jeg brukte en slik løsning tilbake i 2013 da Netcom/telia hadde sitt millenium abonnement til 299,- som ga fri (absolutt fri) bruk, før de brått strupet abonnementet til 6 GB for de som ventet litt for lenge da vel og merke.. I den tiden brukte jeg glatt 150-200 GB per måned uten å laste ned/streame så mye.

Lenke til kommentar

Datasim og vanlig tvillingsim kan gjøre akkurat samme jobben i en mobilt bredbåndsrouter. Jeg brukte en helt vanlig tvilling sim i en huawei b593 tilbake i 2013 da jeg fikk fri data. Andre tvilling sim også med tale, ble puttet i en lommerouter med batteri for deling av nett med enheter i bilen.

 

Konklusjon: Man må ikke ha ren data sim for bruk i routere, det er bare operatørene som ikke forteller dere dette!

Lenke til kommentar

Datasim og vanlig tvillingsim kan gjøre akkurat samme jobben i en mobilt bredbåndsrouter. Jeg brukte en helt vanlig tvilling sim i en huawei b593 tilbake i 2013 da jeg fikk fri data. Andre tvilling sim også med tale, ble puttet i en lommerouter med batteri for deling av nett med enheter i bilen.

 

Konklusjon: Man må ikke ha ren data sim for bruk i routere, det er bare operatørene som ikke forteller dere dette!

 

Sist jeg sjekket fikk jeg da også SMS på routeren

 

Kundeservice var ganske tydelig på at det er maks 1 stk datasim når jeg spurte :p

 

+ 1 tvilling da

 

Qd8mNer.png

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Datasim og vanlig tvillingsim kan gjøre akkurat samme jobben i en mobilt bredbåndsrouter. Jeg brukte en helt vanlig tvilling sim i en huawei b593 tilbake i 2013 da jeg fikk fri data. Andre tvilling sim også med tale, ble puttet i en lommerouter med batteri for deling av nett med enheter i bilen.

 

Konklusjon: Man må ikke ha ren data sim for bruk i routere, det er bare operatørene som ikke forteller dere dette!

Mener å huske at jeg fikk problemer med innkommende anrop når jeg putta tvilling i en dings som ikke tok inn anrop?

Lenke til kommentar

Mener å huske at jeg fikk problemer med innkommende anrop når jeg putta tvilling i en dings som ikke tok inn anrop?

Mulig det var en issue om du brukte viderekopling til talepostkasse via tvilling sim. Er vel derfor telia kun tillater viderekobling fra hoved sim nå. Jeg sleit med det våset der uten å vite hva som var feil da jeg hadde komplett mobil i fjor. Der blir det fort mye surr om man ikke holder tunga i rett munn! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...