Gå til innhold

Hva er Telia X?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For kr 579 per måned får du fri bruk av mobilen, et mobilnett i verdensklasse og mulighet til å svitsje mobil hver 12. måned.

 

Etter 40 GB reduseres hastigheten til 3 Mbit/s. I EU, EØS og Sveits kan du bruke 22 GB, deretter koster det 5 øre pr. MB.

 

Der ja:

https://www.telia.no/telia-x/

 

Dette var jo kjempespennende tilbud. Nå er det bare å vente på at noen med Telenor-dekning kommer med noe tilsvarende, jeg la inn bestilling nettopp! 

 

Edit: Bestillingsknappen fungerer ikke enda:

 

En feil oppstod

Beklager, en feil oppstod. Gå tilbake og prøv igjen. Hvis problemet vedvarer, kontakt kundeservice.

 

 

Edit 2: Da fungerer bestillingsknappen! :D

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Der ja:

https://www.telia.no/telia-x/

 

Dette var jo kjempespennende tilbud. Nå er det bare å vente på at noen med Telenor-dekning kommer med noe tilsvarende, jeg la inn bestilling nettopp! 

 

Edit: Bestillingsknappen fungerer ikke enda:

 

En feil oppstod

Beklager, en feil oppstod. Gå tilbake og prøv igjen. Hvis problemet vedvarer, kontakt kundeservice.

 

 

*Nesten* fri bruk.

 

 

Det er fremgang, får see hva Telenor svarer med og de andre "lavpris" frks Komplett/Onecall  osv.

Lenke til kommentar

Her er eneste begrensningen nedlastningshastighet etter 40GB.

Trenger ikke "fornye" med SMS ol. Fri deling. så sånnsett er nok dette veldig mye bedre enn Chili.

 

Men hadde ikke gjort noe med litt høyere nedlastingshastighet.. :D

 

Absolutt! Og ikke minst kan du få datasim, tvillingsim og eSim fra Telia (eSim støtter dog offisielt kun enkelte smartklokker per idag men kan brukes med iPhone om du kun er ute etter å bruke data). Så jeg byttet til Telia X i sted med ett av numrene jeg har liggende hos Telia fra de la ned Chess slik at jeg slipper å vente på portering over til dem og venter på epost med eSim for å ta i bruk data på iPhonen.

Lenke til kommentar

Her er eneste begrensningen nedlastningshastighet etter 40GB.

Trenger ikke "fornye" med SMS ol. Fri deling. så sånnsett er nok dette veldig mye bedre enn Chili.

 

Men hadde ikke gjort noe med litt høyere nedlastingshastighet.. :D

Sikker på det ikke blir dagsgrense 5\8 GB per dag?

Skulle ikke overraske meg, men chilimobil er fremdeles bedre tak på 200 GB i måneden, over det riskerer man å bli utestengt eller få hastigheten redusert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://www.tek.no/artikler/telia-lanserer-fri-data-abonnement-kalt-telia-x/456543


– Hverken jeg eller noen annen sjef i Telia kommer til å ringe deg og si at nå har du brukt for mye data, sier Lofthus, med et tydelig stikk til Chilimobil.

 

:rofl:

 

Sikker på det ikke blir dagsgrense 5\8 GB per dag?
Skulle ikke overraske meg, men chilimobil er fremdeles bedre tak på 200 GB i måneden, over det riskerer man å bli utestengt eller få hastigheten redusert.

 

Ingenting er sikkert, men pr nå er det ingen slik grense hos Telia
 
Røft regnet kan du hos Telia bruke 972GB på en måned om du har 3 Mbits gående hele tiden.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Håper virkelig forbrukerrådet\nkom forbyr kalle noe fri data når det ikke er det.

40 GB er langt under å kalle fri data, 200 GB er jo kanskje nærmest ubegrenset men ikke i praksis.

 

3 mbit er for dårlig til surfing så hvorfor ikke 50 mbit? Med 5g burde 200 GB være mulig.

Lenke til kommentar

Håper virkelig forbrukerrådet\nkom forbyr kalle noe fri data når det ikke er det.

40 GB er langt under å kalle fri data, 200 GB er jo kanskje nærmest ubegrenset men ikke i praksis.

 

3 mbit er for dårlig til surfing så hvorfor ikke 50 mbit? Med 5g burde 200 GB være mulig.

Det er jo fri data, det er ingen begrensning på mengden data, kun hastigheten.

 

3mbits holdere til surfing, 3mbits holder til og med til 480p video...

 

Kommer noen etter med 5, 10 eller 15 mbits så er det plutselig nok til netflix, og ett reelt alternativ for mange som i dag har xDSL

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper virkelig forbrukerrådet\nkom forbyr kalle noe fri data når det ikke er det.

40 GB er langt under å kalle fri data, 200 GB er jo kanskje nærmest ubegrenset men ikke i praksis.

 

3 mbit er for dårlig til surfing så hvorfor ikke 50 mbit? Med 5g burde 200 GB være mulig.

 

 

Forstår ikke helt tankegangen din her.  Telia har sagt at det er ingen begrensning når det gjelder hvor mye data du kan laste ned.  La oss si at du laster ned "høy-fart-kvote" på 40 GB i løpet av 1 time (basert på 100 mbps ytelse på download).  Med utgangspunkt i 31 dager (maks) per måned så har du da 743 timer til gode før måneden er omme. Med 3 mbps (eller i praksis 300 KB/sek download med overhead) kan du da laste ned over 1 GByte per time eller over 750 GByte per måned (alle tall rundet av).   Dette er jo betydelig over dine 200 GB.  

 

Telia skal ha ros for å være først ut av de store aktørene til å tilby dette.  De har også valgt å sette begrensning på hastighet i stedet for løsning med SMS.   40 GB taket for "høy-fart-kvote" dekker i dag de aller aller fleste som har behov for dette.  I tillegg har du akseptabel hastighet når du går over dette taket.  Jeg kunne også ønsket at 3 mbps var 5 eller 10 mbps men et sted må en starte.  Og dette er bedre enn ChiliMobil sin løsning (sett fra mitt ståsted).

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...