Gå til innhold

Brukere i harnisk over DNBs nye mobilbank-app


Anbefalte innlegg

Etter å ha brukt den nye appen i 3 dager ønsker jeg meg veldig den gml tilbake igjen. Den hadde så ryddig og fin oversikt med lett å finne linker til hva man trengte, den nye suger på dette.

 

Faktisk som en tidligere webdesigner og utvikler må jeg si at løsningen de har valgt er rotete, lite profesjonelt og lite oversiktlig.

 

Må si jeg forventet meg noe langt bedre av DNB.

 

Alt som er nytt er ikke nødvendigvis det rette for alle situasjoner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor gidder dere dillet med nettbank på mobil? Bare bruk PC.

 

Fordi jeg ikke gidder å dra med meg min stasjonære maskin og et strømaggregat overalt hvor jeg drar. Bruker app og PC om hverandre. Det meste skjer fra PC, men gud så kjekt å kunne gjøre ting på farten, og ikke vente til jeg kommer hjem.

 

Har Sbanken og DNB, og har ikke orket eller hatt interesse av å sjekke den ut enda. Virker som DNB er forgira på VIPPS, men skal nok sjekke den ut etterhvert. Tragisk med gamle mobilbanken, da alt du fikk brukt den til, reelt sett, var åsjekke saldo. Det trengte man ikke logge inn forå se, noe som sikkert er kjekt, menjeg liker ikke tanken på at andre somfår låne telefonen kan sjekke saldoen min. Ikke det at det står noe særlig der, siden jeg bruker Sbanken..

 

Alt annet som man kunne tenkt seg å gjøre i gamleappen til DNB,ble man kastet over til nettbank på mobil, som er ubrukelig til det meste på så liten skjerm. Der har de mye å lære av Sbanken. 

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke hvorfor de ikke la ut en separat beta versjon først. Appen kan sikkert bli bra på sikt, men akkurat nå er den ustabil, har ikke funksjonaliteten til den gamle mobilbanken (se saldo med en gang), og kan i liten grad brukes til noe jeg bruker nettbanken til.

 

De gjorde det. Jeg gadd ikke selv, men flere jeg kjenner har kjørt beta-versjonen en stund og gitt tilbakemeldinger på ting de ikke likte eller så som bra. Stort sett fikk de også rask tilbakemelding om at deres innspill var registrert og om de ville bli tatt til følge.

Lenke til kommentar

 

Jeg har dnb appen på både iphone og android. Det oppleves som likt i bruk på begge plattformer. Jeg logger inn første gang med bankid på mobil og etterpå kan jeg bruke fingeravtrykk. Tar kort tid og ser oversikt på saldo innen rimelig tid.

 

Jeg forstår at folk hater forandringer, men gi det en sjanse. Jeg tror dnb er inne på noe.

det er det som er problemet "LOGGE INN MED BANKID!!!!!". Jeg går ikke rundt med den på meg, før så kunne vi sjekke dette uten noe innlogging.

 

Du tror dnb inne på noe her..... som hva da lage noe dårligere ja der har de lang erfaring.

Hørt om bankID på mobil???

  • Liker 1
Lenke til kommentar

post-100512-0-29376800-1547801555_thumb.png

 

Kan noen hos DNB vennligst forklare meg hvor nettbanken min trenger tilgang til noe av dette? Jeg ville trekke frem den mest absurde, men ingen av disse gir noen mening at appen skal ha tilgang til ut av boksen.

 

Det må vel være den gamle appen også tror jeg, nyere apper skal ikke spørre om alle tillatelser ved installering, men kun når de først trengs av appen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg la også merke til at den ber om bemerkelsesverdig mange tillatelser, men når appen er installert og jeg går på innstillinger-apper, så forteller google meg at den kun trenger to tillatelser. Jeg har slått av begge.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke det spor overrasket over kritikken. Jeg har ikke selv prøvd appen, men har lang erfaring med DNBs nettbank, som er både kronglete og lite intuitiv sammenlignet med avdre nettbanker jeg har hatt tidligere. Etter mitt syn, er den bygd opp av personer som er mer opptatt av at innholdet er tilgjengelig, enn hvordan man finner innholdet, og en feil prioritering av hva som er ønsket innhold blandt brukerene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg har dnb appen på både iphone og android. Det oppleves som likt i bruk på begge plattformer. Jeg logger inn første gang med bankid på mobil og etterpå kan jeg bruke fingeravtrykk. Tar kort tid og ser oversikt på saldo innen rimelig tid.

 

Jeg forstår at folk hater forandringer, men gi det en sjanse. Jeg tror dnb er inne på noe.

det er det som er problemet "LOGGE INN MED BANKID!!!!!". Jeg går ikke rundt med den på meg, før så kunne vi sjekke dette uten noe innlogging.

 

Du tror dnb inne på noe her..... som hva da lage noe dårligere ja der har de lang erfaring.

Trenger ikke å gå rundt med bank ID brikken, eller benytte Bank ID på mobil etter du har logget inn for første gang i appen i følge personen du siterer.

At du må benytte bank ID for å utføre betalinger fra nettbanken er ett selvfølge

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trenger ikke å gå rundt med bank ID brikken, eller benytte Bank ID på mobil etter du har logget inn for første gang i appen i følge personen du siterer.

Det fungerer ikke for meg. Jeg blir bedt om å logge inn med bankID hver gang jeg åpner applikasjonen, og jeg kan ikke se det er noen instillinger som lar meg endre den oppførselen.
Lenke til kommentar

det er det som er problemet "LOGGE INN MED BANKID!!!!!". Jeg går ikke rundt med den på meg, før så kunne vi sjekke dette uten noe innlogging.

 

Du tror dnb inne på noe her..... som hva da lage noe dårligere ja der har de lang erfaring.

 

Vent, bruker du faktisk kodebrikken fortsatt? Så vintage.

 

Men en annen ting enn Bank-ID på mobil det er helt tydelig at du ikke har fått med deg, du trenger bare det FØRSTE GANG DU LOGGER INN I APPEN! Hvor er problemet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vent, bruker du faktisk kodebrikken fortsatt? Så vintage.

 

Sist gang jeg fikk meg ny mobil måtte jeg aktivere bankID på nytt, det var vel fordi jeg trengte nytt SIM-kort. Men jeg fikk ikke aktivert bankID på mobilen fordi kodebrikken var deaktivert fordi det var for lenge siden den var brukt... Så bruk den av og til ;) 

Lenke til kommentar

Fordi jeg ikke gidder å dra med meg min stasjonære maskin og et strømaggregat overalt hvor jeg drar. Bruker app og PC om hverandre. Det meste skjer fra PC, men gud så kjekt å kunne gjøre ting på farten, og ikke vente til jeg kommer hjem.

 

Har Sbanken og DNB, og har ikke orket eller hatt interesse av å sjekke den ut enda. Virker som DNB er forgira på VIPPS, men skal nok sjekke den ut etterhvert. Tragisk med gamle mobilbanken, da alt du fikk brukt den til, reelt sett, var åsjekke saldo. Det trengte man ikke logge inn forå se, noe som sikkert er kjekt, menjeg liker ikke tanken på at andre somfår låne telefonen kan sjekke saldoen min. Ikke det at det står noe særlig der, siden jeg bruker Sbanken..

 

Alt annet som man kunne tenkt seg å gjøre i gamleappen til DNB,ble man kastet over til nettbank på mobil, som er ubrukelig til det meste på så liten skjerm. Der har de mye å lære av Sbanken. 

post-310182-0-69153700-1547851516_thumb.jpeg

Lenke til kommentar

Fikk oppdateringen i går, men det funker ikke med root, noe som er sinnsykt irriterende. Heldigvis kan jeg se saldoen via Vipps, så det blir det fremover hvis ikke DNB lar oss med root bruke appen. Kan ikke skjønne hvorfor de låser ut folk fra å bruke applikasjonen, det er vel ganske mange som har root for forskjellige årsaker. Evt. ha to apper, en legacy og en ny, sånn at folk kan velge hva de skal bruke. 

 

 

Fungerer det ikke å hide root med Magisk?

 

Prøvde det, men det funket ikke. 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...