Gå til innhold

I kveld blir Model S 162 000 kroner dyrere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den blir jo ikke dyrere, den billigste blir ikke tilgjengelig. Ingen pris endres. 

 

Inngangsbilletten blir dyrere. Det er grenser for hvor mye noen vil betale for en bil, hvertfall i middelklassen. Da blir hoppet stort. Så stor forskjell i kjørelengde er det heller ikke mellom 75 og 100

 

Tipper dette er en rebranding der de vil bort fra tallet på batteriet som typebetegnelse. Blir overrasket om det ikke snart kommer en tilsvarende med samme pris som heter noe annet. Kanskje en med 85 batteri, så økes de største til 120.

 

Samtidig har jo ikke jeg peiling siden jeg ikke jobber i Tesla.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Inngangsbilletten blir dyrere. Det er grenser for hvor mye noen vil betale for en bil, hvertfall i middelklassen. Da blir hoppet stort. Så stor forskjell i kjørelengde er det heller ikke mellom 75 og 100

 

Tipper dette er en rebranding der de vil bort fra tallet på batteriet som typebetegnelse. Blir overrasket om det ikke snart kommer en tilsvarende med samme pris som heter noe annet. Kanskje en med 85 batteri, så økes de største til 120.

 

Samtidig har jo ikke jeg peiling siden jeg ikke jobber i Tesla.

 

Nå er jo ikke Model S inngangsbilletten til Tesla lenger, det er Model 3. Det er fortsatt ingen biler som blir dyrere, men du får ikke lenger kjøpe Model S med 75kWh. Inngangsbilletten er etter min mening blitt billigere siden bilen med 75kWh nå kan kjøpes til drøye 450k. 

 

Jeg tror også de kommer til å slippe en Model S med ~85kWh snart for å ha en litt billigere variant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Den blir jo ikke dyrere, den billigste blir ikke tilgjengelig. Ingen pris endres. 

 

Det er ikke lett å skjønne forskjell vettu.

Det er helt naturlig å mene att der er prisøkning.

Selger du poser med 1kg poteter til 5 kr og poser med 2kg poteter til 10 kr så er det fint. Slutter du å selge 1kg posen så dobler jo prisen på poteter seg, alle skjønner jo det ?

Btw, nå vil vel prisen på brukt tesla også gå opp?? ?

Lenke til kommentar

 

Inngangsbilletten blir dyrere. Det er grenser for hvor mye noen vil betale for en bil, hvertfall i middelklassen. Da blir hoppet stort. Så stor forskjell i kjørelengde er det heller ikke mellom 75 og 100

 

Tipper dette er en rebranding der de vil bort fra tallet på batteriet som typebetegnelse. Blir overrasket om det ikke snart kommer en tilsvarende med samme pris som heter noe annet. Kanskje en med 85 batteri, så økes de største til 120.

 

Samtidig har jo ikke jeg peiling siden jeg ikke jobber i Tesla.

 

Nå er jo ikke Model S inngangsbilletten til Tesla lenger, det er Model 3. Det er fortsatt ingen biler som blir dyrere, men du får ikke lenger kjøpe Model S med 75kWh. Inngangsbilletten er etter min mening blitt billigere siden bilen med 75kWh nå kan kjøpes til drøye 450k. 

 

Jeg tror også de kommer til å slippe en Model S med ~85kWh snart for å ha en litt billigere variant.

Godt poeng!

 

Samtidig er Model 3 mindre og har heller ikke hengerfeste (som X). Så det er ikke en direkte erstatter. Kanskje Model Y vil ta over mellomrommet. De har vel en plan vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Typisk amerikansk tenking. Slik har det også vært med større BMW'er der borte, at de ikke tilbys med små motorer. Større biler skal alltid være bedre og dyrere enn små. Småbiler med dyr teknologi som koster like mye som en stor billigbil, kan tilsynelatende ikke forekomme i USA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror prisnivået blir så høyt etterhvert fordi selskapene vil tjene maks penger at de priser seg selv ut. Nye generasjoner vil aldri ha råd til å kjøpe en bil til 500k og oppover før de er 50 år. Dermed endres også vanene og ungdom slutter å være opptatt av bil.

Den nye generasjon tjener mer enn aldri før..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mange nordmenn kunne nok tenkt seg en helelentrisk versjon av Passat, Mondeo, BMW 5 serie, Mercedes E serie, Audi A6 etc. Akkurat nå er det bare Audi som lanserer stor el stasjonsvogn.

 

I 'resten av verden' er stasjonsvogn en parentes, det er sedaner som selger. Samme med hengerfeste, amerikanerne har jo det på pick-up'en allerede..

Lenke til kommentar

Kan det tenkes at varianten som nå utgår er den av Teslas biler som for øyeblikket selges med lavest margin?

Første tanken min var jo ja, siden de fjerner den, men litt kvalifisert gjetning etter å ha tenkt meg om sier faktisk nei. Med tallene som finnes der ute så heller jeg faktisk mer på at Model 3 har lavere margin. Det gir mindre mening å fjerne de laveste modellene da, så jeg skjønner ikke helt hva som foregår.
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man absolutt ha en tesla. Jeg har kjørt flere teslar, og er overhode ikke imponert... Tysk kvalitet fra nå. Ingenting slår komfor og kvalitet fra tyskland...

Det er nok ikke kun komfort og kvalitet som har noe å bety. Og det er ikke kun Tesla som man "absolutt skal ha". Poenget er vel at Tesla leverer el-bil med svært få av de tradisjonelle ulempene til el-bil. De var rett og slett først med lang rekkevidde, brukbar størrelse og en generelt grei bil. Kunne fint vært noen andre. Tesla er ikke overlegen på alle punkter i det hele tatt. Tvert i mot.
Lenke til kommentar

Den blir jo ikke dyrere, den billigste blir ikke tilgjengelig. Ingen pris endres.

Det blir dyrere hvis man vil ha en litt større bil jo. For den billigste varianten er ikke tilgjengelig lenger, og da må man opp i pris for å kjøpe. Så jo, Model S blir dyrere.

 

Sikkert bra for de som har en brukt 75-variant å selge, da men.

 

 

 

Første tanken min var jo ja, siden de fjerner den, men litt kvalifisert gjetning etter å ha tenkt meg om sier faktisk nei. Med tallene som finnes der ute så heller jeg faktisk mer på at Model 3 har lavere margin. Det gir mindre mening å fjerne de laveste modellene da, så jeg skjønner ikke helt hva som foregår.

Model 3 bruker en billigere batteripakke og produseres på en litt annen måte. De har nok høyere marginer på de dyrere Model 3 enn de billige Model S/X.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Synd at 75D går ut av salg. Det er ikke alle som kan tenke seg en model 3 LR Performance i stedet for, selv om prisen ikke er langt unna. Model 3 er en vesentlig mindre bil med maksimalt 5 seter og mindre bagasjeplass. Fram til nå har vi i hvert fall kunnet velge om vi ville ha den lille eller den store.

 

Selger du poser med 1kg poteter til 5 kr og poser med 2kg poteter til 10 kr så er det fint. Slutter du å selge 1kg posen så dobler jo prisen på poteter seg, alle skjønner jo det

En vesensforskjell er at poteter er noe man fyller på med hyppig så det spiller liten rolle om man kjøper 2 kg i slengen eller 1 kg dobbelt så ofte. Vet ikke om analogien din var ment å være dum eller seriøs..

 

Kan det tenkes at varianten som nå utgår er den av Teslas biler som for øyeblikket selges med lavest margin?

Det var i hvert fall den model S-varianten med lavest margin av de tre. Spesifiserte man en 75D og en 100D så likt som mulig ellers så ble det en vanvittig pris på de 25 kWh-ene. Jeg ser ikke bort i fra at utfasingen er en forberedelse til nye varianter. F.eks:

  • 75D utgår og erstattes av en noe prisredusert 100D
  • P100D utgår og erstattes av en noe dyrere P120D
  • Kanskje vi får se en 120D i mellom disse etter hvert
Lenke til kommentar

 

Den blir jo ikke dyrere, den billigste blir ikke tilgjengelig. Ingen pris endres. 

 

Det er ikke lett å skjønne forskjell vettu.

Det er helt naturlig å mene att der er prisøkning.

Selger du poser med 1kg poteter til 5 kr og poser med 2kg poteter til 10 kr så er det fint. Slutter du å selge 1kg posen så dobler jo prisen på poteter seg, alle skjønner jo det ?

Btw, nå vil vel prisen på brukt tesla også gå opp?? ?

Man dobler ikke kiloprisen på poteter på grunn av at man slutter med å selge en kilos pakker. Man kutter de minste pakkene, akkurat som Tesla har gjort. Men hvis man skal bruke din terminologi, så har vel Tesla heller senket prisen da de nå har lansert en billigere Tesla 3 på markedet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...