Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du svarer jo ikke på spørsmålet.

Jeg stilte jo en forutsetning i soørsmålet til deg, om den er riktig eller ikke er mindre relevant i denne sammenheng.

Men jeg får anta du ikke vil svare da.

Jeg kan dessverre ikke svare på idioti som bla du og din meningsfelle produsere av rent hat mot bv og politiet. Jeg har allerede besvart deg tidligere i tråden!

Lenke til kommentar

Jeg påpeker hva barn må oppleve, LoddeCatto. Sannheten er at Barnevernet ikke er imøtekommende mot barn når de har bestemt seg på forhånd. Det jeg merker meg med deg er at du går til angrep i forsøk på å avspore debatten med personangrep fremfor å debattere sak. Da svartmaler du barnas rett til å snakke for seg mot saksbehandlere som ikke vil dem vel. Det beste du kan gjøre nå er å gå i deg selv og finne ut av om du vil at barn skal ha en god oppvekst eller om du vil at Barnevernet skal gå inn med falske påstander for å gjennomføre en prestisjefylt sak for å kjøre igjennom sin vilje.

Nei, Slagelse du vet ikke hva barn opplever!

Lenke til kommentar

Nei, Slagelse du vet ikke hva barn opplever!

 

Jeg er en av de som vet det. Som tidligere barnevernsbarn. Og fordi at jeg har engasjert meg i mange saker i flere år. Jeg har sett mye uansvarlig saksbehandling av Barnevernet. Jeg er en person som opplever at barn kommer til meg og forteller.

 

Hva er det du kan fortelle meg fra din side? Hvor du støtter Barnevernet og deres saksbehandling. 

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at de ikke har gjort det?

 

Se her. https://forskning.no/psykologi-helse-partner/mange-barnevernsbarn-blir-ikke-hort/499930

 

70 prosent av de barna som blir plassert i fosterhjem har ikke blitt hørt. https://www.nrk.no/hordaland/ny-forskning-om-fosterhjemsplassering_-_-barna-blir-ikke-hort-1.12750453

 

Dette er det Barnevernet du beskytter og forsvarer. 

 

Barn har det best hos slekt om de ikke kan bo hos foreldrene. https://www.nrk.no/troms/fosterbarn-har-det-best-hos-slekta-1.12662433

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+513

Igår fikk jeg høre en historie som var ganske tragisk. Dreier seg om barn som har fått alvorlige problemer etter å ha blitt tvunget til å forholde seg til en forelder som aldri skulle hatt samværsrett, over flere år. De har ikke kontakt med forelderen nå, men det kommer til å bli sak mot BV fordi de aldri tok en eneste bekymringsmelding alvorlig. Det var detaljer som var ganske forstyrrende her, blant annet at en kollega av denne personen hadde forsvarsspray med seg på jobb i tilfelle utbrudd, og at det har blitt sendt inn bekymringsmelding av psykologen til det ene barnet uten at dette har ført noe sted.

Jeg kjenner også til to andre saker der BV i motsetning til over har vært veldig ivrig på å undersøke. Om det var grunn til bekymring er jeg usikker på, jeg tror det var det i den ene saken men ikke i den andre. Det eneste de imidlertid gjorde var å skape mye stress og frykt hos foreldrene og dermed også hos barna, og det ble ikke ytt noen hjelp på noen måte. I begge tilfellene fikk familiene først fred når barna ble over 18. Disse to familiene var også uten særlig status i nærmiljøet, mens i historien over, så hadde personen dette.

Jeg hadde også en nabo en periode som hadde utdannet seg til barnevernspedagog men fant ut at han ikke var interessert i å jobbe i BV etterpå. Veldig ålreit fyr som hadde vokst opp under vanskelige forhold, og ønsket å hjelpe barn i lignende situasjon. Han sa at det var de som hadde litt status i lokalsamfunnet og var opprinnelig fra stedet som jobbet der, og at det var vanskelig for han som innflytter å komme inn i miljøet. Han var ikke imponert for å si det sånn, selv om han i utgangspunktet ville jobbe der.

Syns jeg hører for mye sånt, og ikke alt kan bortforklares med "gale foreldre som tar feil" heller. Noe må jo være feil i BV uten at jeg vet hva det er.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Hapi70 said:

Igår fikk jeg høre en historie som var ganske tragisk. Dreier seg om barn som har fått alvorlige problemer etter å ha blitt tvunget til å forholde seg til en forelder som aldri skulle hatt samværsrett, over flere år. De har ikke kontakt med forelderen nå, men det kommer til å bli sak mot BV fordi de aldri tok en eneste bekymringsmelding alvorlig. Det var detaljer som var ganske forstyrrende her, blant annet at en kollega av denne personen hadde forsvarsspray med seg på jobb i tilfelle utbrudd, og at det har blitt sendt inn bekymringsmelding av psykologen til det ene barnet uten at dette har ført noe sted.

Hvis barnevernet gjorde noe ekstramt uetisk for 20 år siden for å ta fra foreldrene ungene, så blir det ingen konsekvenser. Men om de ikke la merke til at en unge bør bli tatt fra foreldrene, da kan man saksøke. Det er et absurd system, og er egentlig designet til å legitimere dagens barnevern.

Og hvordan ble barnet tvunget til å forholde seg til en forelder som ikke skulle hatt samværsrett? Respekterte man ikke barnets ønske, så er problemet at man tvinger barn til å bo hos en forelder selv om de ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
slagelsedt skrev (På 8.10.2019 den 1.02):

 

Jeg er en av de som vet det. Som tidligere barnevernsbarn. Og fordi at jeg har engasjert meg i mange saker i flere år. Jeg har sett mye uansvarlig saksbehandling av Barnevernet. Jeg er en person som opplever at barn kommer til meg og forteller.

 

Hva er det du kan fortelle meg fra din side? Hvor du støtter Barnevernet og deres saksbehandling. 

Vil bare takke deg for at du er en av de som tørr og ønsker å hjelpe andre i samme situasjon som deg! Verden trenger flere som deg, og mindre av tastatur krigere! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...