Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Jeg kan jo umulig være tidligere barnevernsbarn fordi jeg har en annen oppfatning av barnevernet enn deg?

 

Og det med at barna er hovedpersonen u deres liv, hvorfor er du da så opptatt av foreldrene til disse barna? De som sier de er uskyldige? Og hvorfor tror du ikke på forskning? Hvorfor er alt løgn når det ikke passer deg?

 

Jeg lyver ikke til barna mine om barnevernet heller. Det er hva din oppfatning er og dermed er du altså en person jeg aldri ville hatt k nærheten av mine barn. Årsaken er at du ikke har evne til å skjerme barn fra «voksensaker» og dermed blir barna eksponert for ting de ikke trenger å eksponeres for.

Man kan jo lure på hvem den kunnskapsløse er her kanskje?

 

Det høres ikke akkurat ut som du har erfaring med Barnevernet nei ettersom du støtter dem så konstant og går til personangrep bare fordi at andre viser til dårlig saksbehandling mot et barn. Jeg har vist til saksbehandling og alltid vært opptatt av hvordan barna blir behandlet. Ja, det er barna som er hovedpersonene i deres liv. Akkurat som at du er hovedpersonen i ditt liv og vet hvordan du selv har det i dag. 

 

Jeg er kritisk til forskning som viser at "alt er bra" i Barnevernet ja. Som f.eks med den undersøkelsen som påsto at 8 av 10 var fornøyde med Barnevernet. Etter en tid kom det jo frem at 8 av 10 ikke var fornøyde med Barnevernet. Og jeg vet ganske mye om uærlige mennesker i slike maktposisjoner, hvordan de utfører sitt arbeid. Syns du at det er f.eks greit å skrive møtereferater fra møter som aldri har funnet sted? Dommere, barnevernansatte, sakkyndige psykologer. De driver med den type arbeid i alle ledd. Disse rapportene blir brukt i saksprosessen og til slutt er dette rammen for en domsavsigelse i en domstol. Skal vi da ta den forskningen du snakker om på alvor? Når du da skulle fortelle til barn at Barnevernet er bare til å stole på og ikke vil ha en som meg i nærheten, så er det opp til deg. Men da må du vurdere dine motiver for dette. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan vet du alt dette?

 

Jeg kan fortelle deg at Rune Fardal har gått grundig til verks i arbeidet sitt med å avdekke funnene her. Han har lagt ut flere videoer på Facebook og Youtube hvor han forteller om arbeidet han har hatt med å gå under lupen på Bufdir sin rapport. 

Lenke til kommentar

Dette holder ikke som argument. Bare fordi at du ikke tåler at noen går under lupen på en rapport fra Bufdir og ser nøye på tallene og går under dybden på jobben for undersøkelsen betyr ikke at en person er en samfunnsvits. Det du godtar er at man snakker pent om Barnevernet og kun godtar at man støtter den etaten. Når jeg eller andre viser til noe kritisk går du til motangrep med en gang. Jeg forventer at du behandler barnevernsbarn med respekt og den omsorgen de fortjener. Minner om at dette er forstått.

Jeg har ikke noe sted ikke godtatt kritikk av barnevernet. Jeg har kritisert de selv til og med, men man kan ikke ta de negative tingene de gjør og si at det er normen slik du gjør. Du godtar bare kritikk av barnevernet og henger deg på en person som er dømt for personforfølgelse, dokumentforfalskning, stalking og er utredet av to psykologer hvor de bekrefter personlighetsforstyrrelse, hevder han skriver lærebøker i psykologi når de egentlig kun selges på hans nettside, hevder han er utdannet psykolog, men har ingen eksamen eller er registrert ved noe universitet, politiet har konkludert med at han har et vridd kvinnesyn og han synes det er ok å true andres barn med vold og overgrep fordi de er barn av ansatte i barnevernet. Han har også levert falsk anmeldelse for seksuelle overgrep som følge av sjalusi.

Han har ikke gått under lupen, men laget sin egen historie om hva som er sant. Han har ikke sett denne undersøkelsen

Lenke til kommentar

Jeg kan fortelle deg at Rune Fardal har gått grundig til verks i arbeidet sitt med å avdekke funnene her. Han har lagt ut flere videoer på Facebook og Youtube hvor han forteller om arbeidet han har hatt med å gå under lupen på Bufdir sin rapport.

Men likevel er han dømt for dokumentforfalskning

Lenke til kommentar

Nei, men skal man vise til noe for å underbygge en påstand hjelper det med troverdige kilder. Har du noen gang lest forskningsrapporter og trodd på de uten å se dokumentene?

 

Dog, du gjentar altså her propaganda fra Barnevernet, der barnevernet baserer seg på en rapport bestillt og betalt av barnevernet som du ikke engang har lest. Burde ikke alarmklokkene ringe?

 

TIl ditt spørsmål: Nei.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dog, du gjentar altså her propaganda fra Barnevernet, der barnevernet baserer seg på en rapport bestillt og betalt av barnevernet som du ikke engang har lest. Burde ikke alarmklokkene ringe?

 

TIl ditt spørsmål: Nei.

Avisartikler, historier folk du stoler på forteller deg, forskning på hvordan menneskeheten oppstod. Du tror ikke på noe av dette? Du har ikke lest rapportene og var ikke der da det skjedde, så det er best å ikke tro på det og være mest mulig skeptisk? Har du sett dokumentene på at holocaust faktisk skjedde, eller tror du ikke på det?

 

Det er ikke barnevernet som bestiller rapportene. Det er kontrollorganet deres.

Lenke til kommentar

Nei, men skal man vise til noe for å underbygge en påstand hjelper det med troverdige kilder. Har du noen gang lest forskningsrapporter og trodd på de uten å se dokumentene?

 

Så bra at du sier at man må vise til troverdige kilder. Da kan du sette i gang og følge ditt eget råd først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe sted ikke godtatt kritikk av barnevernet. Jeg har kritisert de selv til og med, men man kan ikke ta de negative tingene de gjør og si at det er normen slik du gjør. Du godtar bare kritikk av barnevernet og henger deg på en person som er dømt for personforfølgelse, dokumentforfalskning, stalking og er utredet av to psykologer hvor de bekrefter personlighetsforstyrrelse, hevder han skriver lærebøker i psykologi når de egentlig kun selges på hans nettside, hevder han er utdannet psykolog, men har ingen eksamen eller er registrert ved noe universitet, politiet har konkludert med at han har et vridd kvinnesyn og han synes det er ok å true andres barn med vold og overgrep fordi de er barn av ansatte i barnevernet. Han har også levert falsk anmeldelse for seksuelle overgrep som følge av sjalusi.

Han har ikke gått under lupen, men laget sin egen historie om hva som er sant. Han har ikke sett denne undersøkelsen

 

Dette er løgn fra din side. Du må kunne tåle at jeg og andre fremlegger saklig kritikk rettet mot Barnevernet. Når jeg påpeker faktabaserte påstander, viser til mine erfaringer og andres erfaringer går du til personangrep med en gang. Da påstår du at jeg driver med propaganda. Hva har du vist til selv? Du snakker om forskning, men viser ikke til noen form for forskning. "Det er allerede dokumentert, så da trenger jeg ikke legge ut link". Det er din frase om det. Jeg vet at Rune Fardal har gått under lupen og undersøkt denne "forskningen" hvor man påstår at 8 av 10 er fornøyde med Barnevernet. Han var nemlig ikke alene om å etterforske dette. Det er derfor Bufdir med Mari Trommald ikke snakker offentlig lenger om denne undersøkelsen. Dessuten var det ingen omsorgsovertakelses sak som var med i dette. Og over halvparten av de som ble spurt ville ikke besvare spørsmålene de ble stilt. Til slutt med denne kan jeg informere deg om at det var kun snakk om en landsdel i Norge som ble spurt, ikke folk over hele landet vårt. Likevel skulle de ha det til at det var hele Norge dette gjaldt. Syns du at det var å være ærlig av Bufdir? Minner om at Bufdir er overordnet organ over Barnevernet hvor de ønsker å beskytte den etaten. Kan dette ha noe med habilitetsspørsmål å gjøre? Minner om at det er et greit spørsmål å stille seg i en sånn setting. 

Lenke til kommentar

Avisartikler, historier folk du stoler på forteller deg, forskning på hvordan menneskeheten oppstod. Du tror ikke på noe av dette? Du har ikke lest rapportene og var ikke der da det skjedde, så det er best å ikke tro på det og være mest mulig skeptisk?

Ja

 

Har du sett dokumentene på at holocaust faktisk skjedde, eller tror du ikke på det?

Jeg har sett dokumentasjon på deler av Holocaust som ikke lemner tvil. Hvorvidt tallet 6MM jøder drept er riktig er mer tvilsomt, det kan ha vært flere eller ferre. Umulig å si med presisjon.

 

 

Det er ikke barnevernet som bestiller rapportene. Det er kontrollorganet deres.

Hvilket kontrollorgan bestillte rapporten (entall ettersom jeg kun har fått med meg en rapport som diskuteres her)?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Avisartikler, historier folk du stoler på forteller deg, forskning på hvordan menneskeheten oppstod. Du tror ikke på noe av dette? Du har ikke lest rapportene og var ikke der da det skjedde, så det er best å ikke tro på det og være mest mulig skeptisk? Har du sett dokumentene på at holocaust faktisk skjedde, eller tror du ikke på det?

 

Det er ikke barnevernet som bestiller rapportene. Det er kontrollorganet deres.

 

Barnevernet kan også bestille rapporter. Jeg har selv erfart hvordan Barnevernet kan bedrive svindelarbeid. Så ja, vi har alle lov til å være skeptisk og kritisk til hvordan de jobber. Mener du at vi skal ha automatisk tillit til alt det som står i Barnevernets rapporter når vi vet at de kan skrive møtereferater fra møter som aldri har skjedd? Skal vi automatisk beskylde barn for å lyve, selv om de ikke blir snakket med? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

Lenke til kommentar

Dette er løgn fra din side. Du må kunne tåle at jeg og andre fremlegger saklig kritikk rettet mot Barnevernet. Når jeg påpeker faktabaserte påstander, viser til mine erfaringer og andres erfaringer går du til personangrep med en gang. Da påstår du at jeg driver med propaganda. Hva har du vist til selv? Du snakker om forskning, men viser ikke til noen form for forskning. "Det er allerede dokumentert, så da trenger jeg ikke legge ut link". Det er din frase om det. Jeg vet at Rune Fardal har gått under lupen og undersøkt denne "forskningen" hvor man påstår at 8 av 10 er fornøyde med Barnevernet. Han var nemlig ikke alene om å etterforske dette. Det er derfor Bufdir med Mari Trommald ikke snakker offentlig lenger om denne undersøkelsen. Dessuten var det ingen omsorgsovertakelses sak som var med i dette. Og over halvparten av de som ble spurt ville ikke besvare spørsmålene de ble stilt. Til slutt med denne kan jeg informere deg om at det var kun snakk om en landsdel i Norge som ble spurt, ikke folk over hele landet vårt. Likevel skulle de ha det til at det var hele Norge dette gjaldt. Syns du at det var å være ærlig av Bufdir? Minner om at Bufdir er overordnet organ over Barnevernet hvor de ønsker å beskytte den etaten. Kan dette ha noe med habilitetsspørsmål å gjøre? Minner om at det er et greit spørsmål å stille seg i en sånn setting.

Hvordan har han gått under lupen? Fortell gjerne detaljert.

Lenke til kommentar

Barnevernet kan også bestille rapporter. Jeg har selv erfart hvordan Barnevernet kan bedrive svindelarbeid. Så ja, vi har alle lov til å være skeptisk og kritisk til hvordan de jobber. Mener du at vi skal ha automatisk tillit til alt det som står i Barnevernets rapporter når vi vet at de kan skrive møtereferater fra møter som aldri har skjedd? Skal vi automatisk beskylde barn for å lyve, selv om de ikke blir snakket med? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

Man skal ikke alltid ha tillit til det som står i rapporter og møtereferat. Det er derfor man kan klage på det. Referatene blir også sendt per post, så man kan gjennomgå de og evt klage. Her må man ta det for gitt at taushet er samtykke.

Jeg har ikke sett deg dokumentere noe sted at det er skrevet referat fra møter som aldri har funnet sted. At referatene har vært mangelfulle og at barna døler de ikke har blitt snakket nok med er det eneste og det har jeg bekreftet at er et område de må forbedre.

Den eneste dokumentasjonen du selv kommer med er «jeg vet», og det er ikke godt nok.

Lenke til kommentar

Du må fortelle detaljert hvorfor vi skal stole på en sånn rapport fra Bufdir ettersom de er Barnevernets overordnede. Siden du forsvarer denne etaten og uærlige ansatte.

Så du kan altså ikke svare på hvordan han har gått under lupen og dermed er det du sier ikke troverdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...