Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siste nytt: Ny undersøkelse blandt de som er fornøyde med barnevernet bekrefter at 8 av 10 av dem er fornøyde med barnevernet!

«Ny undersøkelse blant de som har mottatt hjelpetiltak og vil svare på undersøkelsen viste at 8 av 10 var fornøyde».

 

Det er i alle fall bedre dokumentert enn «jeg vet» som TS benytter, er det ikke?

Lenke til kommentar

 

«Ny undersøkelse blant de som har mottatt hjelpetiltak og vil svare på undersøkelsen viste at 8 av 10 var fornøyde».

 

Det er i alle fall bedre dokumentert enn «jeg vet» som TS benytter, er det ikke?

Nja, det kommer an på hva påstanden som skal underbygges går ut på.

 

I ditt tilfelle kan ikke din påstand om at 8 av 10 nordmenn er fornøyde med barnevernet underbygges av denne rapporten av flere årsaker. Du kan godt si at det er dokumentert ... men det blir litt som å henvise til bibelen for dokumentasjon ... hverken den eller denne rapporten er relevante for den opprinnelige påstanden.

 

Jeg fikk ikke med meg hva trådstarters påstand begrunnet med "jeg vet" besto i, men om den skulle være noe slikt som at 8 av 10 nordmenn er misfornøydde med barnevernet så holder ikke "jeg vet".

 

Om han snakker om personlige erfaringer så holder "jeg vet" stort sett, medmindre man har grunn til å mistenke uærlighet fra vedkommende.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man skal ikke alltid ha tillit til det som står i rapporter og møtereferat. Det er derfor man kan klage på det. Referatene blir også sendt per post, så man kan gjennomgå de og evt klage. Her må man ta det for gitt at taushet er samtykke.

Jeg har ikke sett deg dokumentere noe sted at det er skrevet referat fra møter som aldri har funnet sted. At referatene har vært mangelfulle og at barna døler de ikke har blitt snakket nok med er det eneste og det har jeg bekreftet at er et område de må forbedre.

Den eneste dokumentasjonen du selv kommer med er «jeg vet», og det er ikke godt nok.

 

Så flott at du innrømmer nå at man ikke skal automatisk ha tillit til rapporter og møtereferater. Det er veldig bra at du nå begynner å skjønne at jeg har rett i det jeg sier. Jeg har dokumentert flere ting i denne tråden, så du har ikke så mye å ta meg på :). For ja, jeg vet mer enn det du ønsker å innrømme også. Jeg forstår at du ikke liker at det er noen som tør å stille kritiske til en rapport fra Bufdir. At Rune Fardal tør å gjennomgå og samtidig avsløre hvordan det egentlig henger sammen skal vi respektere. Selv om det legger en mørk skygge på Barnevernets arbeid og hvordan det faktisk foregikk med hvordan man fremstiller Barnevernet i de sakene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du kan altså ikke svare på hvordan han har gått under lupen og dermed er det du sier ikke troverdig.

 

Jeg er nok mer troverdig enn deg ettersom jeg tør å vise til enkeltsaker og samtidig kan fortelle hvordan det gikk da Fardal og flere med han undersøkte denne rapporten og arbeidet der. Du vil jo heller ikke fortelle barn hvordan Barnevernet arbeider. Har du ærlige og redelige hensikter da? 

 

Minner om at det er ikke første gang noen forsøker å latterliggjøre meg ettersom jeg står på barnas side og hjelper barn trygt ut av Barnevernets omsorg og hjem til biologisk familie. Og ja, jeg vet at ikke alle foreldre er gode. Men da er det bra at barna eventuelt har øvrig familie som kan ta vare på dem. Selv om Barnevernet ikke ønsker det. Og derfor velger å ikke vurdere det - selv om dette er lovpålagt. Derfor er det også godt å se når familier og barn jeg har hjulpet tidligere tar kontakt senere og takker meg :). Som for eksempel de jeg møtte i fjor sommer. Barn som løper inn i armene mine. Tenk litt fornuftig nå, Vimsan. Er Barnevernets omsorg bedre enn foreldres omsorg i alle tilfeller? Når barn må til institusjoner, fosterhjem og utsettes for overgrep og rusmidler? 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

Ja, for foreldre som svarer på omsorgsovertakelser vil aldri bli fornøyd. Det sier seg selv. Og barn som er overtatt omsorgen for, vil for det meste glemme og gå videre. Man retraumatiserer ikke seg selv på den måten.

 

Så da mener du at det er best å ikke snakke med dem og legge frem et ærlig bilde? Hva da med de barna og foreldrene som er splittet opp på et løgnaktig grunnlag? Er dette ærlig?  

 

Minner om at du nå innrømmer her at barna har blitt traumatisert av å oppleve at Barnevernet ved å bli hentet med makt og plassert i fremmed omsorg. Hva opplever forresten barna der? Og hvordan hadde de det hjemme? Kanskje hadde de en vanlig og god oppvekst hjemme. Skal ikke slike historier frem? Og skal Barnevernet beskyttes fra å måtte innrømme hva de utsetter barna for? Saklig begrunnelse - på forhånd takk. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

 Nja, det kommer an på hva påstanden som skal underbygges går ut på.

 

I ditt tilfelle kan ikke din påstand om at 8 av 10 nordmenn er fornøyde med barnevernet underbygges av denne rapporten av flere årsaker. Du kan godt si at det er dokumentert ... men det blir litt som å henvise til bibelen for dokumentasjon ... hverken den eller denne rapporten er relevante for den opprinnelige påstanden.

 

Jeg fikk ikke med meg hva trådstarters påstand begrunnet med "jeg vet" besto i, men om den skulle være noe slikt som at 8 av 10 nordmenn er misfornøydde med barnevernet så holder ikke "jeg vet".

 

Om han snakker om personlige erfaringer så holder "jeg vet" stort sett, medmindre man har grunn til å mistenke uærlighet fra vedkommende.

«Jeg vet» fordi man har vært involvert i noen få enkeltsaker av alle enkeltsaker som finnes er ikke godt nok når «jeg vet» noe annet basert på andre enkeltsaker.

Lenke til kommentar

Minner om at du nå innrømmer her at barna har blitt traumatisert av å oppleve at Barnevernet ved å bli hentet med makt og plassert i fremmed omsorg. Hva opplever forresten barna der? Og hvordan hadde de det hjemme? Kanskje hadde de en vanlig og god oppvekst hjemme. Skal ikke slike historier frem? Og skal Barnevernet beskyttes fra å måtte innrømme hva de utsetter barna for? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

Vi har da vitterlig et eksempel fra Alta jeg linket til tidligere her som viser at barnevernet gjorde ei 16 år gammel jente til drapskvinne fordi han satte fyr på institusjonen hun bodde på som følge av institusjonens omsorgssvikt.

Så ikke bare har de skapt en drapskvinne men hennes ofre var også barn plassert i insstituasjonen av barnevernet.

Joda regner med at det her er flere som kommer til å takke barnevernet for deres gode hjelp når de blir voksne for de som blir det eller slipper ut av fengsel.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så flott at du innrømmer nå at man ikke skal automatisk ha tillit til rapporter og møtereferater. Det er veldig bra at du nå begynner å skjønne at jeg har rett i det jeg sier. Jeg har dokumentert flere ting i denne tråden, så du har ikke så mye å ta meg på :). For ja, jeg vet mer enn det du ønsker å innrømme også. Jeg forstår at du ikke liker at det er noen som tør å stille kritiske til en rapport fra Bufdir. At Rune Fardal tør å gjennomgå og samtidig avsløre hvordan det egentlig henger sammen skal vi respektere. Selv om det legger en mørk skygge på Barnevernets arbeid og hvordan det faktisk foregikk med hvordan man fremstiller Barnevernet i de sakene.

Jeg har hele tiden sagt at barnevernet trenger forbedringer generelt. Det har jeg skrevet gjennom hele tråden. Jeg mener likevel at du ikke har rett i alt mulig fordi det trengs en forbedring. Det er ikke slik at du har overbevist meg om noe, jeg har hatt en overbevisning om at barnevernet har forbedringspotensiale hele tiden, så det bør ikke være noe nytt for deg.

Det jeg er uenig med deg i er det du ikke kan dokumentere med annet enn «jeg vet, for jeg har sett ditt og datt». Du har sett en brøkdel av sakene og mener at foreldre skal høres. Det er direkte feil. Foreldre skal ikke høres. Barna skal høres.

Du har ikke dokumentert noe som helst annet enn ved å skrive om saker du hevder er sanne uten at noen her kan vite det.

Vis gjerne til ekte dokumentasjon

Lenke til kommentar

Jeg er nok mer troverdig enn deg ettersom jeg tør å vise til enkeltsaker og samtidig kan fortelle hvordan det gikk da Fardal og flere med han undersøkte denne rapporten og arbeidet der. Du vil jo heller ikke fortelle barn hvordan Barnevernet arbeider. Har du ærlige og redelige hensikter da?

 

Minner om at det er ikke første gang noen forsøker å latterliggjøre meg ettersom jeg står på barnas side og hjelper barn trygt ut av Barnevernets omsorg og hjem til biologisk familie. Og ja, jeg vet at ikke alle foreldre er gode. Men da er det bra at barna eventuelt har øvrig familie som kan ta vare på dem. Selv om Barnevernet ikke ønsker det. Og derfor velger å ikke vurdere det - selv om dette er lovpålagt. Derfor er det også godt å se når familier og barn jeg har hjulpet tidligere tar kontakt senere og takker meg :). Som for eksempel de jeg møtte i fjor sommer. Barn som løper inn i armene mine. Tenk litt fornuftig nå, Vimsan. Er Barnevernets omsorg bedre enn foreldres omsorg i alle tilfeller? Når barn må til institusjoner, fosterhjem og utsettes for overgrep og rusmidler?

Du blir ikke automatisk mer troverdig enn meg fordi du tør å utlevere barn på nett. Du må underbygge dokumentasjonen på lik linje med alle andre.

Jeg har fortalt om min historie og i tillegg om at jeg har kontakt med mange som har lignende historier. Hvorfor er da mine løgn når dine ikke er det? Det er ingen forskjell på dokumentasjonskrav på deg og meg.

Lenke til kommentar

Så da mener du at det er best å ikke snakke med dem og legge frem et ærlig bilde? Hva da med de barna og foreldrene som er splittet opp på et løgnaktig grunnlag? Er dette ærlig?

 

Minner om at du nå innrømmer her at barna har blitt traumatisert av å oppleve at Barnevernet ved å bli hentet med makt og plassert i fremmed omsorg. Hva opplever forresten barna der? Og hvordan hadde de det hjemme? Kanskje hadde de en vanlig og god oppvekst hjemme. Skal ikke slike historier frem? Og skal Barnevernet beskyttes fra å måtte innrømme hva de utsetter barna for? Saklig begrunnelse - på forhånd takk.

 

Om man skal snakke med barna eller ikke er opp til barna. De aller fleste barn, som nå er voksne, vil ikke snakke om det. Oppveksten og situasjonen med foreldrene kan retraumatisere dem

Nei. Barna har blitt traumatisert av behandlingen de fikk av sine egne foreldre, slik jeg har blitt. Jeg er påført mange traumer av mine foreldre og derfor vil jeg ikke snakke om de. Det er for vondt.

Jeg hadde det kjempefint i fosterhjem og jeg kjenner mange som også hadde det. Endelig trygt og godt og endelig noen som tok vare på oss slik noen skal ta vare på barn. Men helt ærlig, så trodde jeg at det var helt vanlig at barn ikke fikk mat når de var slemme og at de ble kalt onde og ble slått frem til jeg var 10-12 år. De jeg kjenner (ganske mange) hadde det ikke godt hjemme. Noen trodde det helt til de så hvordan det egentlig kunne være.

Veldig sjelden har jeg lest en historie om barn som har verdens beste foreldre og blir fjernet. Vis til dokumentasjon på dette, så skal jeg svare.

Lenke til kommentar

Du har ikke dokumentert noe som helst annet enn ved å skrive om saker du hevder er sanne uten at noen her kan vite det.

Vis gjerne til ekte dokumentasjon

Du har jo ikke gjort noe annet du heller og kommer med tomme påstander mot barnevernsaktivister.

Og forbedringspotensiale inne barnevernet, hva tenker du på da, på hvilken områder.

Henting med av politiet makt og håndjern av barn som ikke vil hentes er jo tydeligvis fine greier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi har da vitterlig et eksempel fra Alta jeg linket til tidligere her som viser at barnevernet gjorde ei 16 år gammel jente til drapskvinne fordi han satte fyr på institusjonen hun bodde på som følge av institusjonens omsorgssvikt.

Så ikke bare har de skapt en drapskvinne men hennes ofre var også barn plassert i insstituasjonen av barnevernet.

Joda regner med at det her er flere som kommer til å takke barnevernet for deres gode hjelp når de blir voksne for de som blir det eller slipper ut av fengsel.

Disse vil takke barnevernet:

 

https://www.nrk.no/hordaland/_-den-dagen-barnevernet-hentet-meg_-var-den-beste-i-mitt-liv-1.14447105

 

https://fagbladet.no/nyheter/aline-spurte-barnevernet-om-de-kunne-ta-vare-pa-henne-hun-kom-aldri-hjem-etter-det-6.116.604283.d0420fce8f

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Po27/Barnevernet-reddet-livet-mitt

 

https://www.aftenposten.no/norge/i/wOvnG/--Barnevernet-reddet-meg

 

https://avogtil.no/aktuelt/jeg-provde-a-gi-blikk-for-a-vise-at-jeg-trengte-hjelp/

 

https://www.tv2.no/a/9047325/

 

Eller er ikke historiene deres viktige nok?

Lenke til kommentar

Du har jo ikke gjort noe annet du heller og kommer med tomme påstander mot barnevernsaktivister.

Og forbedringspotensiale inne barnevernet, hva tenker du på da, på hvilken områder.

Henting med av politiet makt og håndjern av barn som ikke vil hentes er jo tydeligvis fine greier.

Så hvorfor denne «ta vimsan-aksjonen»? Ingen av oss har dokumentert noe fordi det ikke finnes dokumentasjon på det vi sier. Slik sett, så kan jeg ha like mye rett i det jeg skriver som TS. Hvis du mener det må dokumentasjon til, hvorfor ikke forlange det av begge parter? Eller er det slik at fordi man er enig med en part, så må ikke denne legge frem dokumentasjon på samme måte?

 

Nå har i alle fall jeg linket til en rapport som kommer fra et litt mer troverdig sted enn Fardal.

Lenke til kommentar

Så hvorfor denne «ta vimsan-aksjonen»? Ingen av oss har dokumentert noe fordi det ikke finnes dokumentasjon på det vi sier. Slik sett, så kan jeg ha like mye rett i det jeg skriver som TS. Hvis du mener det må dokumentasjon til, hvorfor ikke forlange det av begge parter? Eller er det slik at fordi man er enig med en part, så må ikke denne legge frem dokumentasjon på samme måte?

 

Nå har i alle fall jeg linket til en rapport som kommer fra et litt mer troverdig sted enn Fardal.

Du kommer stort sett med bastante påstander der slagelsedt sier at "dette har jeg opplevd" du retferdiggjør vold pr. definisjon og bortforklarer det hele og kaller det min definisjon.

Du lyver.

Snutten skatteflyktning la ut var du sikker på at bortføringen var det riktige uten å ville kommentere dette mere selv om denne gutten i ettertid har fått komme tilbake til sine biologiske foreldre om informasjonen som nå ligger ute er rett.

Hadde du hatt et diplomatisk fiber i kroppen hadde du valgt å ikke uttale deg om standpunkt i den saken om det var så viktig å ikke legge ut informasjon om den i motsetning til aklla som ikke ville komemntere den i det hele tatt.

Du presanterer propaganda som sannhet der du la ut a 8 av 10 var fornøyd med barneværnet uten å utdype at dette dreide seg om utvalgte saker.

Du ignorerer alle forsøk på å diskutere konkrete problemene med barneværnet eller retferdiggjør dem og nå har du altså inntatt offerrollen når det butter hardt i mot.

Du skrev selv et stykke tilbake at du stilte slagelsedt til veggs mens når du stilles til veggs så er det altså en "ta vimsan" aksjon.

Er hva jeg kommer på i farta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kommer stort sett med bastante påstander der slagelsedt sier at "dette har jeg opplevd" du retferdiggjør vold pr. definisjon og bortforklarer det hele og kaller det min definisjon.

Du lyver.

Snutten skatteflyktning la ut var du sikker på at bortføringen var det riktige uten å ville kommentere dette mere selv om denne gutten i ettertid har fått komme tilbake til sine biologiske foreldre om informasjonen som nå ligger ute er rett.

Hadde du hatt et diplomatisk fiber i kroppen hadde du valgt å ikke uttale deg om standpunkt i den saken om det var så viktig å ikke legge ut informasjon om den i motsetning til aklla som ikke ville komemntere den i det hele tatt.

Du presanterer propaganda som sannhet der du la ut a 8 av 10 var fornøyd med barneværnet uten å utdype at dette dreide seg om utvalgte saker.

Du ignorerer alle forsøk på å diskutere konkrete problemene med barneværnet eller retferdiggjør dem og nå har du altså inntatt offerrollen når det butter hardt i mot.

Du skrev selv et stykke tilbake at du stilte slagelsedt til veggs mens når du stilles til veggs så er det altså en "ta vimsan" aksjon.

Er hva jeg kommer på i farta.

Jeg har vært bastant på at selv om hen har opplevd det, så finnes det de som har opplevd det motsatte. Og det er jo sant.

 

Jeg har ikke kalt noe din definisjon. Jeg har forklart at jeg mener politiet handler rett om de setter håndjern på utagerende ungdom. Jeg har også forklart at det ikke er vold som er straffbar ihht politiloven.

 

Hvor lyver jeg?

 

Jeg forklarte at jeg mener avgjørelsen om overtakelse der og da var korrekt. Jeg har ikke uttalt meg noe om det som skjedde i ettertid.

 

Det dreide seg ikke om utvalgte saker, men saker der foreldre aksepterer å bli spurt. Hvordan skal man ellers få gjort en undersøkelse? Tvangsspørre folk? Det Fardal skriver om saken er jo bare tull som alt annet han driver med. Han har ingen tillit når han selv er dokumentforfalsker.

 

Du må gjerne forsøke å stille meg til veggs, men når du etterspør dokumentasjon for å underbygge en påstand, så foreslår jeg at du ber om dette fra begge sider og ikke bare den siden du er uenig i.

 

TS har beskyldt meg for løgn når jeg skriver at jeg selv har vært fosterbarn og har en god opplevelse med barnevernet. Du tenker ikke at det kan være feil. Jeg skriver at jeg har vært i terapigrupper sammen med andre som tidligere har vært fosterbarn og har samme opplevelse som meg. Da mener også TS at jeg lyver, for om jeg virkelig var fosterbarn, så hadde jeg hatt samme syn på barnevernet som TS.

Hvis dere begge mener at de gode historiene ikke beviser at vi trenger barnevernet (med forbedring, som jeg om og om igjen til det nesten kjedsommelige har presisert), så er det ikke meg det er noe galt med.

Endret av Vimsan
Lenke til kommentar

Du blir ikke automatisk mer troverdig enn meg fordi du tør å utlevere barn på nett. Du må underbygge dokumentasjonen på lik linje med alle andre.

Jeg har fortalt om min historie og i tillegg om at jeg har kontakt med mange som har lignende historier. Hvorfor er da mine løgn når dine ikke er det? Det er ingen forskjell på dokumentasjonskrav på deg og meg.

 

Korreksjon: Det er ikke å utlevere barn. Det er å fortelle om barnevernsaker og jeg minner deg om at jeg har snakket med de det gjelder før jeg har fortalt om sakene deres. Selv om du ikke liker det. Og det du sier om å dokumentere er også feil Vimsan. For når jeg viser til dokumentasjon og Rune Fardal kommer opp fra andre går du til direkte angrep. Og når du snakker om din dokumentasjon som du ikke linker til så skal vi altså godta det. Og du snakker da om ikke det er forskjell på dokumentasjonskrav på deg og meg? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...