Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

Det faktisk.no skriver er ingen dokumentasjon for at historien er usann.

Historien om Noora (6) er oppdiktet. Nettstedet som har publisert historien, er en del av et norsk nettverk av løgnfabrikker. Bildet av Noora er fra et kommersielt arkiv for illustrasjonsbilder, og barnevernlederen som er sitert i saken finnes ikke.

Hva mener du forresten at barn som har det vanskelig hjemme skal gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at det er til barnets beste å bli sendt til Barnevernets omsorg når vi vet at den etaten ikke har barnets beste som første prioritet?

Dette begynner å bli latterlig. Du vil ikke svare på spørsmålet, det er svar nok for meg. Du vet ikke. Du har ikke noe bedre forslag.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette begynner å bli latterlig. Du vil ikke svare på spørsmålet, det er svar nok for meg. Du vet ikke. Du har ikke noe bedre forslag.

 

Og det snakker du om. Jeg har selv stilt mange spørsmål, før jeg fikk spørsmål. Ingen er blitt besvart. Jeg vet veldig godt hva jeg snakker om angående barnevernsaker, saksbehandling, behandlingen familien må tåle og oppleve. Hvorfor vil ikke du og de andre barnevernets forsvarere besvare spørsmålene om dette? Er ikke det mer latterlig ettersom dere forsvarer Barnevernet fremfor å ville ivareta barnas interesser? 

Lenke til kommentar

Dette begynner å bli latterlig. Du vil ikke svare på spørsmålet, det er svar nok for meg. Du vet ikke. Du har ikke noe bedre forslag.

Jeg har prøvd før - over flere sider. Hen svarer aldri på spørsmål. Han siterer av en eller annen grunn stadig vekk, men forsetter bare å pushe eget narrativ.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd før - over flere sider. Hen svarer aldri på spørsmål. Han siterer av en eller annen grunn stadig vekk, men forsetter bare å pushe eget narrativ.

 

Da spør jeg tilbake. Det var jeg stilte spørsmål først, men som dere ikke ville svare på. Hvorfor blir det da latterlig at jeg ikke svarer på deres spørsmål når dere i første omgang ikke svarer på mine? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis vi forstår deg riktig så ønsker du å avvikle barnevernet. Det er ganske naturlig at folk da spør om hvordan du vil ha det i stedet.

 

Så, hva mener du at barn som har det vanskelig hjemme skal gjøre?

 

Basert på hva jeg har sett, så ønsker han å redusere antall omsorgsovertakelser, ikke å avvikle barnevernet.

 

Personlig mener jeg at flere situasjoner kan løses med hjelpetiltak eller familieråd.

Lenke til kommentar

Hvis vi forstår deg riktig så ønsker du å avvikle barnevernet. Det er ganske naturlig at folk da spør om hvordan du vil ha det i stedet.

 

Så, hva mener du at barn som har det vanskelig hjemme skal gjøre?

 

Mine spørsmål har gått på Barnevernets behandling av barna og deres foreldre. 

 

Har Barnevernet snakket med barna? Har de vært imøtekommende, ønsket å skape et forhold som kan skape gjensidig tillit? Har Barnevernet gjort seg fortjent til tillit? Har saksrapportene vært av ærlig karakter? Har Barnevernet gjort de undersøkelsene og samtalene de er forpliktet til? Og er saksrapportene basert ærlig på eventuelle undersøkelser? 

 

Jeg har av erfaring opplevd at dette med all respekt ikke er tilfellet. Jeg har også opplevd her at spørsmålene jeg har stilt ikke er blitt kommentert og besvart. Istedet har jeg blitt angrepet og kritisert for å ikke besvare dere, men jeg var faktisk først ut med spørsmål. Da syns jeg med all respekt å melde at dere kan besvare meg først. 

Lenke til kommentar

Mine spørsmål har gått på Barnevernets behandling av barna og deres foreldre. 

 

Har Barnevernet snakket med barna? Har de vært imøtekommende, ønsket å skape et forhold som kan skape gjensidig tillit? Har Barnevernet gjort seg fortjent til tillit? Har saksrapportene vært av ærlig karakter? Har Barnevernet gjort de undersøkelsene og samtalene de er forpliktet til? Og er saksrapportene basert ærlig på eventuelle undersøkelser? 

 

Jeg har av erfaring opplevd at dette med all respekt ikke er tilfellet. Jeg har også opplevd her at spørsmålene jeg har stilt ikke er blitt kommentert og besvart. Istedet har jeg blitt angrepet og kritisert for å ikke besvare dere, men jeg var faktisk først ut med spørsmål. Da syns jeg med all respekt å melde at dere kan besvare meg først. 

Det er nok ingen som mener at det aldri skjer feil. Men du legger det frem som at det alltid skjer feil. Det er ikke noe godt grunnlag for videre diskusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var jeg stilte spørsmål først

Tøv. Jeg kom inn fra sidelinjen med et konkret spørsmål på en av dine konkrete påstander, og brukte 10+ poster på å prøve å få deg til å svare - noe som aldri skjedde.

Jeg kan ikke begripe hvorfor noen med en mening har så vondt for å forsvare den på normalt vis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tøv. Jeg kom inn fra sidelinjen med et konkret spørsmål på en av dine konkrete påstander, og brukte 10+ poster på å prøve å få deg til å svare - noe som aldri skjedde.

Jeg kan ikke begripe hvorfor noen med en mening har så vondt for å forsvare den på normalt vis.

 

Nei. Jeg snakker sant og jeg vet godt hva jeg snakker om når jeg snakker om Barnevernet. 

Lenke til kommentar

Nei. Jeg snakker sant og jeg vet godt hva jeg snakker om når jeg snakker om Barnevernet. 

Jeg er ikke enig med deg i at barnevernet gjør feil i alle saker og aldri har barnas beste i tankene, men det har ikke noe for seg at vi skriver "nei!" og "jo!" frem og tilbake. 

 

Du er ikke fornøyd med barnevernet. Kanskje du kunne si noe om hva slags system du ville hatt i stedet for barnevern? Så har vi hvertfall noe å diskutere.

Lenke til kommentar

Tøv. Jeg kom inn fra sidelinjen med et konkret spørsmål på en av dine konkrete påstander, og brukte 10+ poster på å prøve å få deg til å svare - noe som aldri skjedde.

Jeg kan ikke begripe hvorfor noen med en mening har så vondt for å forsvare den på normalt vis.

 

 

Nei. Jeg snakker sant og jeg vet godt hva jeg snakker om når jeg snakker om Barnevernet. 

 

Ser du det virkelig ikke selv? Les disse to postene igjen - min og din. Du siterer meg, men svarer overhodet ikke på det du siterer.

Lenke til kommentar

Spiller veldig liten rolle om jeg forstår det eller ikke så lenge barnevernet selv ser gjennom fingrene med det eller inrømmer at de tok feil alt etter som du ser saken ved å la et par som flyktet til polen få beholde barnet om paret kom tilbake til Norge igjen.

 

Selvfølgelig handler det om din evne til å forstå hva kognitivt svekket innebærer da barn kan bli utsatt for omsorgssvikt av foreldre som ikke er egnet.

 

Polen har ikke det samme rettsvernet som norske bane har. Fysisk avstraffelse er vel ikke ulovlig i Polen, eller hva?

 

Dette var ikke å henvise til dokumentasjon. Mange i denne gruppen, barn/tenåringer, voksne, foreldre, besteforeldre og øvrig familie skriver om sine opplevelser og historier. Det å dokumentere eller skrive eksagt hva de er blitt utsatt for vitner ikke om å måtte bli ivaretatt av offentlig omsorg. Det å ha negative erfaringer betyr ikke at de skal bli behandlet som psykiatriske pasienter eller kriminelle. Selv om du er en barneverntilhenger burde du bruke sunn fornuft og forstå at det finnes barnevernofre som har sine erfaringer.

 

Egne opplevelser er ikke dokumentasjon!

 

De skriver slike kommentarer fordi de har hatt svært negative personlige erfaringer med barnevernet. Prøv å forstå dem istedenfor å demonisere dem.

 

Jeg har også sett det motsatte, F.eks. har jeg sett flere ganger folk påstå at de som kritiserer barnevernet gjør det fordi de ønsker å mishandle barn.

 

Nei, slike kommentarer blir ikke skrevet da de har problemer med barnevernet da problem sitter i deres eget hodet! Å komme med slike kommentarer vinter om alt annet enn logisk tankegang!! Jeg skjønner meget godt at slike mennesker ikke er egnet til å ivareta egne barn!

 

De skriver slike kommentarer fordi de har hatt svært negative personlige erfaringer med barnevernet. Prøv å forstå dem istedenfor å demonisere dem.

 

Jeg har også sett det motsatte, F.eks. har jeg sett flere ganger folk påstå at de som kritiserer barnevernet gjør det fordi de ønsker å mishandle barn.

 

Nei, slike kommentarer blir ikke skrevet da de har problemer med barnevernet da problem sitter i deres eget hodet! Å komme med slike kommentarer vinter om alt annet enn logisk tankegang!! Jeg skjønner meget godt at slike mennesker ikke er egnet til å ivareta egne barn!

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Dette var en av de falske anklagene som skjedde oss. En av mine foreldre ble beskyldt for å ikke ha evner til å lage middag. Men de møtte seg selv i døren. En sånn beskyldning er banal, men det er ikke uvanlig. Jeg skjønner at du forsvarer Barnevernet på fantasifullt grunnlag. Jeg er en voksen person i dag og har etterhvert erfaring utover min egen sak. Det å hjelpe nåværende barnevernsbarn til å få en bedre hverdag har gitt meg glede og tilfredshet. I meg har de møtt håp om at de også kan få det godt. Og jeg er glad for å kunne ta armen rundt dem og fortelle dem at det vil gå bra. Dessuten er det fint å kunne vise Barnevernet at de får ikke lov til å ødelegge alle de får inn døren.

Hvem skal du hjelpe med historien din? Deg selv? Du får dessverre ikke barndommen din tilbake.

 

Mener du at det er til barnets beste å bli sendt til Barnevernets omsorg når vi vet at den etaten ikke har barnets beste som første prioritet?

Mener du at barn skal bli utsatt for omsorgssvikt da dDU har dårlige erfaringer med BV? Er du virkelig så blendet av egne opplevelser??

 

Mener du at det er til barnets beste å bli sendt til Barnevernets omsorg når vi vet at den etaten ikke har barnets beste som første prioritet?

Mener du at barn skal bli utsatt for omsorgssvikt da dDU har dårlige erfaringer med BV? Er du virkelig så blendet av egne opplevelser??

 

Da spør jeg tilbake. Det var jeg stilte spørsmål først, men som dere ikke ville svare på. Hvorfor blir det da latterlig at jeg ikke svarer på deres spørsmål når dere i første omgang ikke svarer på mine?

Dokumentasjon foreligger men selv evner du ikke å svare på spørsmål.

 

Det betyr ikke at de har snakket med barna. Jeg har lært meg at man skal ikke ta for god fisk hva myndighetspersoner sier bare fordi at de sier at de har snakket med barna. Det sies at 70 prosent ikke har blitt hørt og at det er barna som er proffene på sine liv. Og det er helt riktig. Det er barna som lever sine egne liv, hver dag, hvert minutt. "Det føltes som avgjørelsen var tatt lenge før jeg fikk lov til å snakke" var det en som sa om sak i Fylkesnemda. Og hva vet vi saksbehandling før Nemda? Å påstå at myndighetspersoner er troverdige slik du som gjør uten å ha noe som helst bevis for det er ikke troverdig. Hva ønsker du å svare en voksen person som har vært barnevernsbarn når de forteller hva de har opplevd? Slik som dette: "Så trist at du opplever det sånn, men det som skjedde var til ditt beste." ? Hva om denne personen var blitt plassert i et voldelig fosterhjem? "Det var til ditt beste." Er det et ok svar? 70 prosent fosterbarn som ikke blir snakket med og hørt er et svær høyt og alvorlig tall. Og ut fra den holdningen du utviser så har du faktisk ikke barnets beste som første prioritet ettersom du henviser til det dommer i Fylkesnemda indikerer. Da mister du din troverdighet.

De fleste vet at det som en bruker på et Internettforum hevder å ha ekspertise om ikke stemmer!

 

Basert på hva jeg har sett, så ønsker han å redusere antall omsorgsovertakelser, ikke å avvikle barnevernet.

 

Personlig mener jeg at flere situasjoner kan løses med hjelpetiltak eller familieråd.

Hva er dine personlige meninger basert på? Utdanning, egne opplevelse, erfaringer fra arbeidslivet med barn og unge?

 

Jeg har særdeles dårlige erfaringer med det offentlige helsevesenet i dette landet. I følge enkeltes logikk her inne bør jeg da ikke oppfordre syke mennesker å oppsøke medisinsk hjelp basert på egne samt andres opplevelse av det uvesenet, helsevesenet kan være...

 

Men selvfølgelig gjør jeg ikke det da jeg ikke er så farget av egne opplevelser at jeg blokkerer ut sunn fornuft og bedriver med »fake news» og propaganda mot en etat som jeg ikke har tillit til selv!

 

 Tja ... hva skal man kalle en virksomhet som har kidnapping som hovedaktivitet da?

Tja, hva skal vi kalle en person som lyver? - løgner!

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Po27/Barnevernet-reddet-livet-mitt

 

Basert på hva jeg har sett, så ønsker han å redusere antall omsorgsovertakelser, ikke å avvikle barnevernet.

 

Personlig mener jeg at flere situasjoner kan løses med hjelpetiltak eller familieråd.

Vedkommende ønsker å avvikle barnevernet.

Endret av Omnia vincit amor
Fletting.
Lenke til kommentar

Hvem skal du hjelpe med historien din? Deg selv? Du får dessverre ikke barndommen din tilbake.

 

Mener du at barn skal bli utsatt for omsorgssvikt da dDU har dårlige erfaringer med BV? Er du virkelig så blendet av egne opplevelser??

 

Mener du at barn skal bli utsatt for omsorgssvikt da dDU har dårlige erfaringer med BV? Er du virkelig så blendet av egne opplevelser??

 

Dokumentasjon foreligger men selv evner du ikke å svare på spørsmål.

 

De fleste vet at det som en bruker på et Internettforum hevder å ha ekspertise om ikke stemmer!

 

Hva er dine personlige meninger basert på? Utdanning, egne opplevelse, erfaringer fra arbeidslivet med barn og unge?

 

Jeg har særdeles dårlige erfaringer med det offentlige helsevesenet i dette landet. I følge enkeltes logikk her inne bør jeg da ikke oppfordre syke mennesker å oppsøke medisinsk hjelp basert på egne samt andres opplevelse av det uvesenet, helsevesenet kan være...

 

Men selvfølgelig gjør jeg ikke det da jeg ikke er så farget av egne opplevelser at jeg blokkerer ut sunn fornuft og bedriver med »fake news» og propaganda mot en etat som jeg ikke har tillit til selv!

 

Tja, hva skal vi kalle en person som lyver? - løgner!

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Po27/Barnevernet-reddet-livet-mitt

 

Vedkommende ønsker å avvikle barnevernet.

 

Jeg har vært så heldig å hjelpe andre barn/tenåringer til å få et bedre liv. Og det har jeg god samvittighet for. Da slipper nemlig de å bli fratatt sin barndom av Barnevernet. Ønsker du at barn skal bli fratatt sin barndom? Tenk over det før du går til personangrep. 

 

Det er ikke pent gjort eller greit at du tillegger meg meninger. Minner om at du skal debattere sak. 

Lenke til kommentar

 

 

Tja, hva skal vi kalle en person som lyver? - løgner!

 

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/Po27/Barnevernet-reddet-livet-mitt

 

 

 

Ja, hva er det du er når du påstår at Barnevernet bare gjør godt? Selv om de i få tilfeller gjør det rette så rettferdiggjør vel ikke det maktmisbruk hvor barna blir sendt til voldelige hjem med overgrep? Barn som blir tatt med voldelig politimakt og sendt til voldelige hjem. Kalles ikke dette kidnapping og omsorgssvikt? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...