Gå til innhold

Sannheten om Barnevernet.


Anbefalte innlegg

 

Igjen pøser du irrelevante argumenter på helt feil sitat - jeg sier lol til skatterømmeren som snakker om sanksjonert drap av befolkningen. Vær grei å øve deg på å holde deg til sak.

Ikke av befolkningen ... kun av deg personlig.

 

Poenget, som gikk deg hus forbi, er at det er irrelevant om Politiet har dekning i lovverket til å bruke vold for å ta fra deg barna dine ... spørsmålet er om dette er rett eller galt.

 

Du ser innen politikkdelen av forumet er det irrellevant hva loven sier, ettersom det som diskuteres er hva loven burde være og i en slik diskusjon er det å tufte sitt argument på hva loven ER en logisk feilslutting.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Circular_reasoning

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er irrelevant om Politiet har dekning i lovverket

Ja, riktig - dette er komplett irrelevant for hva jeg argumenter for i denne tråden. Jeg har verken nevnt lovverk, politivold eller regjering -alt dette er bare noe du forsøker å skli inn fra siden. Jeg diskuterer hvorvidt foreldre som utøver vold mot familien sin bør få beholde barna eller ei.
Lenke til kommentar

Igjen pøser du irrelevante argumenter på helt feil sitat - jeg sier lol til skatterømmeren som snakker om sanksjonert drap av befolkningen. Vær grei å øve deg på å holde deg til sak.

 

Når jeg påpeker fakta, så er det relevant. Minner om at du skal holde deg til fakta og sak. Skatteflyktning påpeker om det er rett eller galt å bruke politiet til å ta barn fra foreldre. Og da tok jeg opp spørsmålet om hvorvidt dette er traumatisk for barna. Hva tenker du om hvilke traumer barna får av å bli tatt med voldelig politimakt fra kjærlige og egnede foreldre for så å bli plassert i uegnede hjem? Hva opplever barna på institusjoner og i fosterhjem? 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

 

Ja, riktig - dette er komplett irrelevant for hva jeg argumenter for i denne tråden. Jeg har verken nevnt lovverk, politivold eller regjering -alt dette er bare noe du forsøker å skli inn fra siden. Jeg diskuterer hvorvidt foreldre som utøver vold mot familien sin bør få beholde barna eller ei.

Hvordan har du tenkt at de foreldre du anser ikke bør få beholde barna skal fratas barna uten at politiet har hold for noe i lovverket?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 Hvordan har du tenkt at de foreldre du anser ikke bør få beholde barna skal fratas barna uten at politiet har hold for noe i lovverket?

Jeg har ikke tenkt det eller nevnt det - jeg er ikke interessert i en debatt om politiets maktmandat i denne tråden.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når jeg påpeker fakta, så er det relevant. Minner om at du skal holde deg til fakta og sak.

God dag mann økseskaft. Jeg svarer deg fortsatt bevisst ikke på spørsmål da du nekter å gjøre det selv - så hvis du har spørsmål får du sitere noen andre.
Lenke til kommentar

 

Javel ... la oss bare late som om en av de grunnleggende forutsettningene for din argumentasjon er irrelevant da.

Riktig - den forutsetningen er allerede tilstede, og kan benyttes i barnevern-saker. Har du motforestillinger mot dagens lov på det området hører det hjemme i en annen tråd.
Lenke til kommentar

Riktig - den forutsetningen er allerede tilstede, og kan benyttes i barnevern-saker. Har du motforestillinger mot dagens lov på det området hører det hjemme i en annen tråd.

Det er feil ettersom:

 

A. Dette er ett av premissene til ditt argument, og ingen ærlig diskusjon kan eksludere noen av premissene til ett argument ... selv ikke skjulte premisser.

 

B. Dette er politikk-delen av diskusjon.no ... her diskuteres hva loven bør være og dermed er det irrelevant hva loven er. (Medmindre man er forelsket i logiske feilsluttninger som https://www.logicallyfallacious.com/tools/lp/Bo/LogicalFallacies/66/Circular-Reasoning

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er feil ettersom:

 

A. Dette er ett av premissene til ditt argument, og ingen ærlig diskusjon kan eksludere noen av premissene til ett argument ... selv ikke skjulte premisser.

 

B. Dette er politikk-delen av diskusjon.no ... her diskuteres hva loven bør være og dermed er det irrelevant hva loven er. (Medmindre man er forelsket i logiske feilsluttninger som https://www.logicallyfallacious.com/tools/lp/Bo/LogicalFallacies/66/Circular-Reasoning

A: Nei, det er det ikke.

 

B: Å, så gjeldende lover er irrelevant i politikk? Den må du lenger ut på landet med. Jeg argumenterer ikke for eller mot gjeldende lover - jeg argumenterer for eller mot når og hvordan de skal benyttes.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Jo, det må jeg nesten tillate meg når du ikke svarer selv. Sånn er verden.

 

Nei. Du har fått beskjed om at du ikke skal tillegge meg meninger. Minner om at dette står ved lag. Når man snakker om politiets bruk av makt mot barn, så er dette traumatisk for dem. Når barn blir tatt med voldelig politimakt og så blir plassert i uegnede/voldelige hjem, voldelige fosterhjem så er dette omsorgssvikt. Når du da argumenterer for at politiet har lov til dette så får det på en måte være, men det betyr ikke at dette er ok behandling av barn. Det er heller ingen hemmelighet at barneverntilhengere på generelt grunnlag forsvarer voldelige fosterforeldre over biologiske foreldre. Jeg er mot vold på et generelt grunnlag da jeg støtter barnas rett til å ha en trygg, forsvarlig og god oppvekst. Minner om at "lol" ikke er ok argument når man argumenterer omkring dette. Barna er like verdifulle som alle andre, om ikke enda mer verdifulle. 

Lenke til kommentar

Jeg vet hva jeg mener. Og da har jeg det mandatet over mine egne meninger.

jada, akkurat som jeg har full frihet til å tillegge deg meninger fra min side - det er min mening/antagelse om din mening, basert på hva du ikke svarer på. Om det jeg tillegger deg er riktig eller ikke er det selvsagt bare du som vet, men ofte er det jo slik at den som tier, selv på direkte utfordring, samtykker. Ergo tillegger jeg deg at du støtter Fardal, en person som kjemper for at voldsdømte foreldre skal få ha omsorg for barn. Du må mer enn gjerne avklare om dette ikke er riktig.
Lenke til kommentar

jada, akkurat som jeg har full frihet til å tillegge deg meninger fra min side - det er min mening/antagelse om din mening, basert på hva du ikke svarer på. Om det jeg tillegger deg er riktig eller ikke er det selvsagt bare du som vet, men ofte er det jo slik at den som tier, selv på direkte utfordring, samtykker. Ergo tillegger jeg deg at du støtter Fardal, en person som kjemper for at voldsdømte foreldre skal få ha omsorg for barn. Du må mer enn gjerne avklare om dette ikke er riktig.

 

Du får ikke lov til å tillegge meg det. Jeg har sagt klart fra at jeg ikke støtter vold. Det har du å forholde deg til. Dessuten har jeg sagt klart fra at jeg vet at barneverntilhengere støtter voldelige fosterforeldre. Og innenfor Barnevernet er det også vanlig at uskyldige parter gjerne blir dømt. Derfor er jeg nøytral i saker jeg ikke kjenner hovedlinjene i. Jeg er kritisk til Barnevernet på grunn av all kunnskapen jeg har. Og folk som sier sannheten blir gjerne tillagt å være ekstremister, konspirasjonsteoretikere osv..... Det er ikke noe nytt. Sannheten er ikke populær og blir forsøkt holdt tilbake fordi at de ikke tåler at det blir kastet lys. Minner om at du får ikke lov til å tillegge meg meninger jeg ikke har. Mitt liv, mine meninger. Minner om at dette er forstått. Og hold deg til det som blir sagt. 

 

Dessuten har jeg før jeg ble stilt spørsmål selv spurt flere spørsmål til flere barneverntilhengere. Ingen er blitt besvart. 

Endret av slagelsedt
Lenke til kommentar

1: Du får ikke lov til å tillegge meg det. 

 

2: Dessuten har jeg før jeg ble stilt spørsmål selv spurt flere spørsmål til flere barneverntilhengere. Ingen er blitt besvart. 

1: Hvor i loven står det? Har jeg ikke lov å anta at Eirik Jensen har litt urent mel i posen? Min lovbok sier ingenting om at dette er forbudt.

2: Jeg bryr meg ikke om hva du spør andre om - jeg har stilt enkle spørsmål du ikke svarer på, og da konkluderer jeg ut fra det - når du ikke vil svare hverken "ja" eller "nei" på et spørsmål som er helt ufarlig å svare nei på, men litt utrygt å svare ja på, da er det overhengende sannsynlig at svaret er ja. Et nei gir ingen negative konsekvenser, så det ville vært uproblematisk å svare.

Lenke til kommentar

 

Ja, hva er det du er når du påstår at Barnevernet bare gjør godt? Selv om de i få tilfeller gjør det rette så rettferdiggjør vel ikke det maktmisbruk hvor barna blir sendt til voldelige hjem med overgrep? Barn som blir tatt med voldelig politimakt og sendt til voldelige hjem. Kalles ikke dette kidnapping og omsorgssvikt?

 

Hva med å faktisk lese linkene? Du selv har ingenting å vise til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...