Gå til innhold

Nissan om elbiler: – Vi er markedsleder og kommer til å fortsette å være det [Ekstra]


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det spørs, leaf med 60 kwh batteri til 400 000 tror jeg ikke blir en hit spesielt hvis model 3 MR kommer rundt samme tid til ca samme pris annen ulempe er chademo pluggen, nå er de eneste som bruker den i europa da sier seg sjøl at nye lade stasjoner med chademo ikke blir prioritert.

Men Nissan skal ha cred for å faktisk levere elbiler i motsetning til koreanerne som ikke gidder å lage nok

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det spørs, leaf med 60 kwh batteri til 400 000 tror jeg ikke blir en hit spesielt hvis model 3 MR kommer rundt samme tid til ca samme pris annen ulempe er chademo pluggen, nå er de eneste som bruker den i europa da sier seg sjøl at nye lade stasjoner med chademo ikke blir prioritert.

Men Nissan skal ha cred for å faktisk levere elbiler i motsetning til koreanerne som ikke gidder å lage nok

 

I tillegg #rapidgate ......

Lenke til kommentar

Det spørs, leaf med 60 kwh batteri til 400 000 tror jeg ikke blir en hit spesielt hvis model 3 MR kommer rundt samme tid til ca samme pris annen ulempe er chademo pluggen, nå er de eneste som bruker den i europa da sier seg sjøl at nye lade stasjoner med chademo ikke blir prioritert.

Men Nissan skal ha cred for å faktisk levere elbiler i motsetning til koreanerne som ikke gidder å lage nok

Er mer sannsynlig med en startpris på ca. 350k. En modell til nærmere 400k vil trolig være godt påkostet.

De legger seg et godt stykke under dagens Model 3 i pris og har dessuten et solid rykte. Det er et trygt valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Wow, bare luftkjølt? Hadde trodd Nissan hadde lært.

Det spørs vel hvordan det gjøres vil jeg tro, er jo et spørsmål om både plass og kostnad.

Kanskje verre er det vel at E-plus ikke kan lade på de nye Ionity laderene men må holde seg til de vanlige 50 kw DCFC stasjonene.

Står noe her: https://www.electrive.com/2018/12/04/exclusive-long-range-leaf-to-debut-without-liquid-cooling/

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
12 hours ago, O.A.G. said:

Ledende på elbil? ?

Med rapidgate... ?

Arya blir nok mye bedre men nissan slitter økonomisk så enten kommer de til å gjøre noe for å spare inn penger på modellen eller prise den altfor høyt. Leaf 500 000 (globalt)  ble nylig solgt til en norsk dame så er fortsatt folk som kjøper leaf noe jeg ikke skjønner spesielt 60 versjonen er altfor overprisa men samme gjelder konkurrenten e-niro men der er ihvertfall batteriet aktivt kjølt ?

Lenke til kommentar
37 minutes ago, unik42 said:

Er 60 modellen overprisa? Jeg ville ha stort bagasjerom, da var 60 den billigste. Neste var jo Kia E-Niro eller Model 3, begge var 50.000 dyrere.

Er jo litt dyrt til å være en ombygd renault fra 2010 med Asiatisk ladeplugg, mens de andre er mere moderne biler. Teslan er i en helt annen klasse.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, onkel_jon said:

For den prisen hadde jeg heller gått for e-2008, litt kortere rekkevidde men mye mer moderne.

E-2008 (og 208 forsåvidt) er mye bedre biler enn Leaf ja.

Ville aldri vurdert Leaf som en nybil i dag. Kan jo ikke stille hvor mye batteriet skal lades engang. Plugger du den i ja da lades den til 100%. Om man ikke benytter timeren og regner ut hvor lenge det må lades osv. Helt utrolig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja. Kortere rekkevidde, mindre motor, ikke 360graders kamera. Men, ja, Leaf begynner å bli gammel. Det synes. Men de tingene som stort sett klages over (Chademo og Rapidgate) har ikke vært et problem for oss. 

Jeg kjøpte min i januar, etter fossilbilen tok kvelden, så da ble det bil som var på lager. Og når den var 50.000 billigere enn reelle konkurrenter så var det bankers. E-Niro var det for øvrig lang leveringstid på, så det hadde litt å si.

Vi hurtiglader aldri så da ble rekkevidde og bagasjeromsplass viktigst. Hadde E-2008 vært mulig å kjøpe da så ville vi selvfølgelig sett på den og.

Uansett så planlegger vi å bytte ut Leafen med Enyaq eller ID4 (alt etter pris). TMY sto på lista, men med tanke på hvor mange som er misfornøyde med både service og kvalitet avventer vi den.

Endret av unik42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...