Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kjeft fra jobben eller stort press, sykemeld dere. Lederne gjør det gledelig


Villfaren

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg reagerer også på det, synesman burde tåle en krangel eller kunne ta litt kritikk uten å sykmelde seg. Politiker er et yrke der det kreves tykk hud, kanskje tykkere enn gjennomsnittet i befolkningen.

 

Husker også denne saken og synes de ligner mye på hverandre.

https://www.nrk.no/norge/liv-signe-navarsete-er-sykmeldt-pa-grunn-av-hyttetur-saken-1.14023719

 

Jeg har blitt kalt ting verre enn det der på internett flere ganger enn jeg kan huske. Jeg har også blitt drapstruet på nettet. Ingen sykemeldinger.

Det var en ufin kommentar, men skal man stå frem i det offentlige lyset som politiker kan man ikke legge seg ned og grine hver gang man får en ufin kommentar av en eller annen person. 

Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt latterlig at noen kan tro at han har blitt sykemeldt av å ha blitt skjelt ut en gang. Akkurat som KrF, var/er Venstre dypt splittet i å skulle være i regjering sammen med FrP. For de med prinsipper og moral, som jeg har hatt inntrykk av at Raja har, har det neppe vært en enkel periode på jobb frem til nå. Denne siste hendelsen kan sikkert ha vært strået som brakk ryggen på kamelen. Men enkeltstående skal man være bra dum for å tro at den er årsaken til noen sykemelding...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg synes det er helt latterlig at noen kan tro at han har blitt sykemeldt av å ha blitt skjelt ut en gang. Akkurat som KrF, var/er Venstre dypt splittet i å skulle være i regjering sammen med FrP. For de med prinsipper og moral, som jeg har hatt inntrykk av at Raja har, har det neppe vært en enkel periode på jobb frem til nå. Denne siste hendelsen kan sikkert ha vært strået som brakk ryggen på kamelen. Men enkeltstående skal man være bra dum for å tro at den er årsaken til noen sykemelding...

 

Siden Raja ikke har noen kommentar til hvorfor han er sykemeldt på det nåværende tidspunkt, vet vi vel strengt tatt ikke hvorfor han er sykemeldt. Av å lese avisartikkelen får man inntrykk av at utskjellingen kan ha vært en viktig årsak, hvis ikke en avgjørende årsak. Med mindre du har bedre informasjon enn avisen, at Raja har personlig fortalt deg hvorfor han sykmeldte seg, vet vi ikke mer enn det som står der. At du mener folk som tror den han ble sykmeldt på grunn av utskjellingen er lite intelligente, tror jeg sier mer om din intelligens enn personene du sikter til. 

Endret av debattklovn
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden Raja ikke har noen kommentar til hvorfor han er sykemeldt på det nåværende tidspunkt, vet vi vel strengt tatt ikke hvorfor han er sykemeldt. Av å lese avisartikkelen får man inntrykk av at utskjellingen kan ha vært en viktig årsak, hvis ikke en avgjørende årsak. Med mindre du har bedre informasjon enn avisen, at Raja har personlig fortalt deg hvorfor han sykmeldte seg, vet vi ikke mer enn det som står der. At du mener folk som tror den han ble sykmeldt på grunn av utskjellingen er lite intelligente, tror jeg sier mer om din intelligens enn personene du sikter til. 

 

Så vidt jeg vet ble ikke Raja sykemeldt av å motta drapstrusler fra en ISIS sympatisør engang. Men vi skal tro at en irettesettelse fra Trine Skei Grande var nok? Neida, Raja har ikke kommentert offentlig, men det er da også lov å bruke hodet selv? Tror du virkelig en irettesettelse fra TSG var nok?

 

Jeg skrev da ellers så tydelig som mulig at hendelsen sikkert kan ha vært utløsende for sykemeldingen (men du har kanskje ikke hørt uttrykket om kamelryggen?). Men at det åpenbart neppe er denne ene hendelsen som frittstående er årsaken...

 

At du ikke forstod posten min slik, sier nok mer om intelligensen din, enn hva du tror om min...

Lenke til kommentar

Det er litt tidleg å konkludere med kvifor Raja er sjukmeldt.

Eventuell kritikk bør kome i etterkant når Raja er tilbake på jobb og kan forsvare seg. Det er lett å bli engasjert og få vatn på mølla når Raja ikkje vil bruke energi på å forklare seg om sjukmeldinga dersom ein tek utgangspunkt i at han eigentleg er heilt frisk og berre latar som at han er sjuk for å skulke jobben, men dersom han reelt er så sjuk at han ikkje kan jobbe som politikar så er det ikkje akkurat unaturleg at han då heller ikkje er frisk nok til å ta seg av eit mediakøyr med anklagelsar.

 

 

Ellers så er eg i prinsippet enig i at ein politikar må tole litt motgang utan å kapitulere, men samtidig så meiner eg at det er heilt rett at politikarar blir verne frå stort unødig arbeidspress. Det er særdeles viktig at politikken også passar seg for personar som ikkje er narsissistiske sosiopatar dersom vi fortsatt vil ha folk til å ta på seg politiske verv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

re enn det der på internett flere ganger enn jeg kan huske. Jeg har også blitt drapstruet på nettet. Ingen sykemeldinger.

Det er forskjell på hva man får av "tøffinger" på nettet, og hva man får av sine egne kolleger. Det er også forskjell på at en kollega mister besinnelsen et øyeblikk, og beklager etterpå, og en vedvarende "jakt" på en person. Uten at jeg vet hva som har skjedd her. Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet ble ikke Raja sykemeldt av å motta drapstrusler fra en ISIS sympatisør engang. Men vi skal tro at en irettesettelse fra Trine Skei Grande var nok? Neida, Raja har ikke kommentert offentlig, men det er da også lov å bruke hodet selv? Tror du virkelig en irettesettelse fra TSG var nok?

 

Jeg skrev da ellers så tydelig som mulig at hendelsen sikkert kan ha vært utløsende for sykemeldingen (men du har kanskje ikke hørt uttrykket om kamelryggen?). Men at det åpenbart neppe er denne ene hendelsen som frittstående er årsaken...

 

At du ikke forstod posten min slik, sier nok mer om intelligensen din, enn hva du tror om min...

Personer reagerer forskjellig på ulike situasjoner.

 

En person kan takle fint å bli truet av en IS-sympatisør men kan takle dårligere å bli skjelt ut av en person en ser opp til.

 

Men jeg ser at du liker bedre å spekulere i ting man ikke vet noe om, og antyde at de som ikke tror på din framstilling har lav intelligens.

 

Er ikke en særlig beundringsverdig debattteknikk.

Lenke til kommentar

Personer reagerer forskjellig på ulike situasjoner.

 

En person kan takle fint å bli truet av en IS-sympatisør men kan takle dårligere å bli skjelt ut av en person en ser opp til.

 

Men jeg ser at du liker bedre å spekulere i ting man ikke vet noe om, og antyde at de som ikke tror på din framstilling har lav intelligens.

 

Er ikke en særlig beundringsverdig debattteknikk.

 

Det jeg reagerer på er medias fremstilling. De fremstiller det på en slik tåpelig måte fordi de ikke respekterer Raja's rett til privatliv på et emne som kan være følsomt for de fleste, og som til og med politikere har krav på å få lov til å holde for seg selv. Ved å fremstille det som at årsaken er så tåpelig som at han ble skjelt ut en gang, forsøker de å tvinge Raja til å komme med en uttalelse. Det er nedrig av media, og jeg blir litt fornærmet over at de tror vi er så dumme at vi ikke ser igjennom det.

 

Men her kommer du og beviser meg feil på akkurat det punktet, om det er det du går inn for...

Lenke til kommentar

Det jeg reagerer på er medias fremstilling. De fremstiller det på en slik tåpelig måte fordi de ikke respekterer Raja's rett til privatliv på et emne som kan være følsomt for de fleste, og som til og med politikere har krav på å få lov til å holde for seg selv. Ved å fremstille det som at årsaken er så tåpelig som at han ble skjelt ut en gang, forsøker de å tvinge Raja til å komme med en uttalelse. Det er nedrig av media, og jeg blir litt fornærmet over at de tror vi er så dumme at vi ikke ser igjennom det.

 

Men her kommer du og beviser meg feil på akkurat det punktet, om det er det du går inn for...

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xw0yEB/dn-abid-raja-sykmeldt-etter-baksnakking-fra-trine-skei-grande

 

"DN får imidlertid bekreftet fra kilder i regjeringspartiene at Raja har informert sine kolleger om at han er syk fordi Grande har gjort ham syk"

 

Eller media fremstiller det på den måten, fordi de faktisk har grunn til å tro at det er fakta?

 

Edit: fordi Raja er en kjent politiker vil hans privatliv være av interesse for media. Vi har sett saker om politikers hytter, leieforhold, etc. Dette er ikke noe nytt. Hvis media tror de kan lage sak av en politikers eller kjendis privatliv, kommer de til å gjøre det.

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Xw0yEB/dn-abid-raja-sykmeldt-etter-baksnakking-fra-trine-skei-grande

 

"DN får imidlertid bekreftet fra kilder i regjeringspartiene at Raja har informert sine kolleger om at han er syk fordi Grande har gjort ham syk"

 

Eller media fremstiller det på den måten, fordi de faktisk har grunn til å tro at det er fakta?

 

Jeg leste faktisk den artikkelen der før jeg postet i denne tråden. Jeg vet ikke hva det er du tror det betyr det som blir sagt der, som eventuelt skulle krasje med noe av hva jeg har skrevet?

 

Ja, dersom kildene stemmer, så har Raja bekreftet for kolleger at TSG er ansvarlig for hans sykemelding nå. Men hvem er det som tror at forholdet dem imellom har vært en dans på roser frem til nå, og så plutselig ble Raja sykemeldt på grunn av en hendelse?

 

De eneste som tror noe slikt, er folk som ønsker å tro det...

Lenke til kommentar

Jeg leste faktisk den artikkelen der før jeg postet i denne tråden. Jeg vet ikke hva det er du tror det betyr det som blir sagt der, som eventuelt skulle krasje med noe av hva jeg har skrevet?

 

Ja, dersom kildene stemmer, så har Raja bekreftet for kolleger at TSG er ansvarlig for hans sykemelding nå. Men hvem er det som tror at forholdet dem imellom har vært en dans på roser frem til nå, og så plutselig ble Raja sykemeldt på grunn av en hendelse?

 

De eneste som tror noe slikt, er folk som ønsker å tro det...

I følge kilder har Raja sagt at Grande har gjort ham syk, samtidig som vi vet at det akkurat har vært en stor "krangel" mellom de to, der Grande offentlig sa at ting ble sagt som ikke skulle vært sagt, og hun ba ham om unnskyldning.

 

Det er en logisk sammenheng mellom disse to hendelsene.

Endret av debattklovn
Lenke til kommentar

Det er forskjell på hva man får av "tøffinger" på nettet, og hva man får av sine egne kolleger. Det er også forskjell på at en kollega mister besinnelsen et øyeblikk, og beklager etterpå, og en vedvarende "jakt" på en person. Uten at jeg vet hva som har skjedd her.

Mener du at den ufine meldingen som ble sendt henne er en pågående jakt fordi personen ikke sa unnskyld? Eller har jeg misforstått deg.

 

Ja, det er forskjell på å få stygge meldinger fra noen man ikke kjenner, og kolleger.

 

Men synes du det er passende å gå og sutre flere år etterpå om denne ene ufine meldingen?

 

Det var ikke akkurat som at det var hårreisende språkbruk i denne meldingen. I hvert fall er det slik jeg tenker.

Lenke til kommentar

I følge kilder har Raja sagt at Grande har gjort ham syk, samtidig som vi vet at det akkurat har vært en stor "krangel" mellom de to, der Grande offentlig sa at ting ble sagt som ikke skulle vært sagt, og hun ba ham om unnskyldning.

 

Det er en logisk sammenheng mellom disse to hendelsene.

 

Om du tror at en hendelse er årsaken til at Raja er sykemeldt, så skal du selvfølgelig få lov til å tro det. Hvorfor du ønsker å tro det, skal du selvsagt også få lov til å ha for deg selv...

Lenke til kommentar

Det spørs så veldig. Det dreier seg om man blir hørt over tid og føler seg integrert i miljøet, eller om man konstant blir utfryst og det ender opp med en sånn runde med utskjelling. Da mener jeg det er på sin plass med sykemelding.

 

Jobb dreier seg ikke bare om fysisk stress, men mest om psykisk stress. Hvis ledelsen ikke klarer å legge opp ting riktig, så må de skylde seg selv.

Lenke til kommentar

Det spørs så veldig. Det dreier seg om man blir hørt over tid og føler seg integrert i miljøet, eller om man konstant blir utfryst og det ender opp med en sånn runde med utskjelling. Da mener jeg det er på sin plass med sykemelding.

 

Jobb dreier seg ikke bare om fysisk stress, men mest om psykisk stress. Hvis ledelsen ikke klarer å legge opp ting riktig, så må de skylde seg selv.

Nja. Først jobbe med arbeidsmiljøet (her kan bedriftshelsetjenesten, og arbeidstilsynet være til god hjelp) før sykemelding. Det er og lov å bytte jobb, og det er vel det som også er årsaken til at endel skifter jobb. Sykemelding kan dog være et pressmiddel hvis ikke ledelsen tilrettelegger for et godt miljø, både fysisk og psykisk.

 

 

 Som svar til trådstarter; Om man sykemeldes for lett, kan diskuteres. Svaret er både ja og nei. Nei, fordi man ikke vet om det ligger noe mer bak, om det faktisk ligger sykdom som av en fysisk og/eller psykisk årsak gjør det umulig å jobbe og så kan det være sammensatte ting. Men, gradert sykemelding kan også brukes i stedet for total sykemelding, noe som i en del syketilfeller er SVÆRT anbefalt, spesielt ved depresjon og angst. Man kan faktisk risikere å bli mer (p)syk av å være sykemeldt. Jobb er ufattelig viktig for psykisk helse. Svaret kan også være ja på om det er for lett å sykemeldes. Livet er tøft og noen ganger trenger man å bli mer hardhudet. Lære å gi litt faen, og jobbe med seg sjøl selv om sjefen faktisk er en drittsekk. 

 

Om Abid Raja og Trine Skei Grande-saken; det er virkelig lov å tenke før man prater. Skjønner ikke hvorfor det koster så mye å svare heller; "Ja, han mener det og det, men det er ikke jeg enig i fordi .... og ....også bare gå videre til neste sak. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...