Gå til innhold

ANMELDELSE: Fallout 76


Anbefalte innlegg

Du kan ikke ha hørt mye. ES6 er i helt tidlig utvikling(skissestadie?) og kommer pførst å Playstation 5.... Det du skriver er tull

Fallout 3, Fallout New Vegas, TES4 og TES5 på PS360 brukte også Creation Engine, i likhet med Fallout 4 og Fallout 76 på XBO og PS4.

 

Infoen kommer herfra og kan fint tolkes dithen:

https://www.gamestar.de/videos/fallout-76-interview-mit-todd-howard-nicht-so-ein-krasser-umbruch-wie-bei-fallout-3-gamestar-tv-fuer-alle,96653.html

For Fallout 76 we have changed a lot,” Todd Howard told Gamestar this year. “The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more. We like our editor. It allows us to create worlds really fast and the modders know it really well. There are some elementary ways we create our games and that will continue because that lets us be efficient and we think it works best.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trash engine is trash. TES6 med dette søppelet av en spillmotor kommer til å bli en katastrofe. Og ikke kom og fortell meg at motoren kommer til å bli helt forandra til da. Fallout 76 ser fortsatt ut som møkk selv med alle de påståtte forandringene de har gjort med motoren som ny renderer osv.

Endret av Allostasis
Lenke til kommentar

Jeg vil nokk ikke si meg heeelt enig i anmeldelsen, og ja kanskje er det litt pirkete, men det er flere robotter du får muligheten til å kommunisere med, kanskje spesielt han i Enclave bunkeren.

 

Men må også si dette spillet kanskje appeller litt mer til de som liker å gå rundt å finne lore fra fortiden, noe alla Gone Home.

 

Skal nevnes at jeg ikke har kommet meg såpass langt, men det tydes på at endgame ligger i å farme bosser og muterte flora som oppstår etter noen nuker et område

Lenke til kommentar

 

Du kan ikke ha hørt mye. ES6 er i helt tidlig utvikling(skissestadie?) og kommer pførst å Playstation 5.... Det du skriver er tull

Fallout 3, Fallout New Vegas, TES4 og TES5 på PS360 brukte også Creation Engine, i likhet med Fallout 4 og Fallout 76 på XBO og PS4.

 

Infoen kommer herfra og kan fint tolkes dithen:

https://www.gamestar.de/videos/fallout-76-interview-mit-todd-howard-nicht-so-ein-krasser-umbruch-wie-bei-fallout-3-gamestar-tv-fuer-alle,96653.html

For Fallout 76 we have changed a lot,” Todd Howard told Gamestar this year. “The game uses a new renderer, a new lighting system and a new system for the landscape generation. For Starfield even more of it changes. And for The Elder Scrolls 6, out there on the horizon even more. We like our editor. It allows us to create worlds really fast and the modders know it really well. There are some elementary ways we create our games and that will continue because that lets us be efficient and we think it works best.

De som tolker det på den måten aner veldig lite om spillutvikling. https://www.kotaku.com.au/2018/11/the-controversy-over-bethesdas-game-engine-is-misguided/

Lenke til kommentar

De som tolker det på den måten aner veldig lite om spillutvikling. https://www.kotaku.com.au/2018/11/the-controversy-over-bethesdas-game-engine-is-misguided/

 

Sier den linken noe annet enn at det blir en videreutvikling av Creation Engine? Ja man kan jo håpe at Bethesda vil overraske, at motoren kan tilpasses i så stor grad, men det lover ikke bra mtp Fallout 4 og Fallout 76, for de ser håpløst utdaterte ut.

 

Det er helt klart gamle motorer som fint har blitt utviklet og tilpasset til dagens generasjon, slik som Rockstar's RAGE engine som RDR2 bruker.

Endret av MistaPi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig er ikke utseende alt for viktig for meg, så om de hadde brukt Creation Engine eller hva de nå ønsker å kalle det så hadde det vært likegyldig.

Derimot er det langt viktigere at rollespill elementene er der , at man kan som i Fallout 1 og 2 utvikle forskjellige karakterer som kan løse spillet på helt andre måter og ikke minst ha litt variasjon i hvilke quests man får tilgang til, i dagens 3d verden er det også viktig med bygninger som er del av omverdenen og som fungerer som de skal, ikke nødvendigvis at de er sin egen "verden" som begrenser det som er innendørs og utendørs på en måte.

Personlig har jeg godtatt "skill" systemet til Fallout 3 men hadde selvsagt foretrukket noe langt bedre, kanskje en forbedret og videreutviklet versjon av F1&2 sitt eller noe annet gøy.

Denne "tomlanseringen", for det er det jeg ser her, et mer eller mindre tomt spill om man ikke har en gjeng med kule venner som er flinke innenfor Fallout spillene, får helt elendig karakter fra mange anmeldere og også fra meg selv bare fra å se på hvordan man skal spille spillet. Sorry Betheshda, dette ble rett og slett alt for dårlig.

Og ser man på hva folk mener på Metacritics så er løpet kjørt

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Problemet med spillet er at alle har en mening om hvordan spillet skal være, og det lever ikke opp til hva de vil det skal være. Spesielt singleplayer spillere er rasende, og sprer kun hat fordi de kan og ikke får spille alene.

Survival spillere er rasende fordi det ikke er nok survival i det, og de får ikke private servere.

Campain spillere er rasende for de får ikke en historie på nivå med rdr2.

Pvp spillere er rasende og får ikke nok pvp siden det er for strenge regler og hard scaling (en lv 15 kan drepe to stk lv 100 i beste gear)

Alle skal sammenligne spillet med alle mulige andre storspill fra øverste hylle i alle forskjellige sjangere. Det blir veldig feil, når fo76 har kun små elementer fra diverse spill.

 

Jeg storkoser meg i spillet, fo76 er egentlig ikke noe mer enn mer Fallout 4 online. Historien er dog mye mer langstrukket, og man må fort frarte mye frem og tilbake. Men sånn er det i de fleste mmorpg's med en veldig stor verden.

Om det er noe å klage på så er det bugs, det er hvertfall nok av dem.

 

Men det er 2018, hat er definitivt trenden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Samme grafikk som FO4, men faktisk noen hakk verre. Ingen NPCs. Jeg betegner ikke mr. Farmhand nummer 4 som NPC. Hater emotes, og syns alle ser komplett dust ut med partyhatter. Fiendene ser ut som rejects fra FO3, og spawner rett foran øyan på deg. Bruker du VATS kan du treffe noen selv om du sikter 45 grader unna dem. Ingen historie. Rett ut elendig dynge, ikke rart det "tilfeldigvis" ble lagt ut på black friday til nesten 50 % avslag. Nei, har ikke kjøpt det. Holder lenge å se gameplay her. Ville ikke hatt det gratis, og jeg digger Fallout. 1/10

Lenke til kommentar

Problemet med spillet er at alle har en mening om hvordan spillet skal være, og det lever ikke opp til hva de vil det skal være. Spesielt singleplayer spillere er rasende, og sprer kun hat fordi de kan og ikke får spille alene.

Survival spillere er rasende fordi det ikke er nok survival i det, og de får ikke private servere.

Campain spillere er rasende for de får ikke en historie på nivå med rdr2.

Pvp spillere er rasende og får ikke nok pvp siden det er for strenge regler og hard scaling (en lv 15 kan drepe to stk lv 100 i beste gear)

Alle skal sammenligne spillet med alle mulige andre storspill fra øverste hylle i alle forskjellige sjangere. Det blir veldig feil, når fo76 har kun små elementer fra diverse spill.

 

Jeg storkoser meg i spillet, fo76 er egentlig ikke noe mer enn mer Fallout 4 online. Historien er dog mye mer langstrukket, og man må fort frarte mye frem og tilbake. Men sånn er det i de fleste mmorpg's med en veldig stor verden.

Om det er noe å klage på så er det bugs, det er hvertfall nok av dem.

 

Men det er 2018, hat er definitivt trenden.

Spillet har sine problemer, men er forsåvidt enig med deg.. storkoser meg!

 

Deilig at dem har sluppet litt på fps-cappen. Er ikke sååå sirup som I beta/release

Lenke til kommentar

Samme grafikk som FO4, men faktisk noen hakk verre. Ingen NPCs. Jeg betegner ikke mr. Farmhand nummer 4 som NPC. Hater emotes, og syns alle ser komplett dust ut med partyhatter. Fiendene ser ut som rejects fra FO3, og spawner rett foran øyan på deg. Bruker du VATS kan du treffe noen selv om du sikter 45 grader unna dem. Ingen historie. Rett ut elendig dynge, ikke rart det "tilfeldigvis" ble lagt ut på black friday til nesten 50 % avslag. Nei, har ikke kjøpt det. Holder lenge å se gameplay her. Ville ikke hatt det gratis, og jeg digger Fallout. 1/10

 

Og ingenting av dette er sant.

Glimrende eksempel på posten min, folk som ikke en gang har prøvd spillet skal inn og hate, kun for å hate..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke si at "ingenting av dette er sant" når 50% er sant. Skjønner poenget ditt, men noe riktig har han riktignok.

Selv om jeg tviler på han faktisk har spilt spillet når han velger å dra frem "partyhatter" som noe problem med selve spillet.

Men ja, enig med mange over at det virker som gamer er "redd" for å bruke den nedre delen av skalaen her. Når jeg klikket inn hit forventet jeg å se 3, max 4. 5 burde jo henge "litt" høyere spør du meg. Det er jo objektivt sett dårlig laget. Og om du har på deg falloutbrillene fra tidligere titler så er man veldig langt under 5ern.

Lenke til kommentar

Spillet er i bunn og grunn ikke noe annet enn mer fallout 4, med multiplayer. Når samme anmeldere gir fo4 karakteren 9 og fo76 en 1, sier det seg selv at noe skurrer svært mye.

 

At folk misforstår hva en NPC faktisk er, og krever at de må være human er ikke spesielt objektivt. Det er egentlig ganske mange NPC'er i spillet. Human NPC's vil jo også komme etterhvert som de slipper ut mer innhold til spillet og åpner flere vaults.

Grafikkmotoren har fått noen modifikasjoner, så den er hakket bedre enn fo4, dog uten high-res texture packs. Men dette kom ganske sent til 4, så for de som takler det, kommer det nok til å komme til fo76 også.

VATS har jo alltids hatt autoaim med sjanse for å ikke treffe.

At folk ikke liker multiplayer og bruker det som et argument mot spillet, sier vel mer om de personene enn spillet.

 

Jeg finner spillet ganske engasjerende, og er uenig i at questene er dårlig laget om man setter ting i perspektiv. Spesielt har jeg spesielt koset meg med order of mysteries og "rose" questene.

 

Men jeg ville selv ikke gitt spillet mer enn 6, men dette er mer pga lite kommunikasjon fra Bethesda, mye server ustabilitet, bugs og exploits. Det føles ut som et early access spill fra steam, men det er ikke "innholdet" sin feil som de fleste bruker som et argument. Mye lavere score enn mange andre fallout spill, men det er egentlig ikke et ekte drittspill som de fleste skal ha det til å være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spilte endel timer før jeg fikk refundert spillet (heldigvis) men jeg kan skjønne fascinasjonen og hvorfor endel liker det. Selv så håper jeg Bethesda vil klare å få orden på ting slik at jeg og "alle" andre kan komme tilbake når spillet er ferdig.

 

For idag så fremstår spillet som et early access spill og er vel det laveste anmelde AAA spillet i 2018 med god grunn. 

 

e8RDCAl.jpg

 

 

:nei:  :nei:  :nei:  :ohmy:  :rofl:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...