Emil Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Så teslahaterne er her fortsatt selv etter kvartalsresultatene? Da skal jeg kose meg fremover også når de bommer gang på gang med krisemaksimeringen sin. Skulle gjerne hatt en Kia eniro jeg men de leverer jo knapt biler i fremtiden. Tesla model 3 er eneste, og et veldig godt, alternativ før 2021 virker det som. Lang nok rekkevidde. Akkurat stor nok.. såvidt.. morsomt at den er så rask. Jo færre knapper desto bedre i mine øyne. Frunk virker kjekt i hverdagen sett ift egen garasjeplass. Den har app og alltid online i motsetning til Kona og e-niro med alle fordelene der innebærer. Mon tro om man skal teste ut å sove baki der med glasstak og oppvarmingsmulighet ved avskrudd bil, bare for å teste ut/ evt som start på fjellturer når man bruker første dag til å kjøre langt. Spent... 6 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Og skal Tesla blø penger? Eller skal den fases ut kjapt på grunn av «manglende interesse».Analyser viser at den sannsynligvis vil koste omkring $28.000 å produsere. Da tjener Tesla $7000 per bil. Lenke til kommentar
missi Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 (endret) At KIA og Hyundai ikke produserer sine elbiler som hakka møkk er jo bare trist. Er også skuffet over hvor trege Nissan er. De burde hatt 20k 64kWt biler på veien allerede. Analyser viser at den sannsynligvis vil koste omkring $28.000 å produsere. Da tjener Tesla $7000 per bil. Så hvorfor i alle dager har den ikke blitt produsert i hopetall allerede når den er så lukrativ? Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Så hvorfor i alle dager har den ikke blitt produsert i hopetall allerede når den er så lukrativ? Hvorfor skal de selge en billigversjon når de ikke klarer å produksere nok av de dyre modellene? Uansett, Tesla har jo selv forklart akkurat dette nylig. De må opp i volum, produksjonsvolum altså. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Så hvorfor i alle dager har den ikke blitt produsert i hopetall allerede når den er så lukrativ?Fordi Tesla har hatt begrenset produksjonskapasitet, og de dyrere utgavene er *mer* lukrative. Produksjonskapasiteten er på vei opp, og når man når punktet der tilbud overgår etterspørsel ved dagens priser vil det da lønne seg å starte opp produksjon av SR og standardinteriør. Endret 14. november 2018 av Espen Hugaas Andersen 3 Lenke til kommentar
Olav Midtgård Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 "... langtur kan det hende det vil være litt slitsomt å sitte bak." Det var da s v æ r t så varsom språkbruk? Bildet forteller jo det hele, ang. baksetet: "Disaster" for storvokste Ola Dunk! Som "nøytralt" forbruker-info-organ, TEK. no, er slikt overhode ikke tillitvekkende, men motsatt, et SÅ åpenlyst forsøk på å mildne det inntrykket bildet og måltall likevel gir oss. Ganske så pinlig av TEK.no. 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Skal vi tippe billigste modell på 550 000kr? Er laaaangt unna USD 35 000 som Elon har lovet oss. Da går du ut ifra at Dual Motor AWD blir det billigste? Den ligger på $55K eller så USA, som er ca. 456K NOK. Altså lurer jeg på hva du har røyka. Disse prisene kommer tidligst i 2020, mest sansynlig kommer de aldri. Tesla er jo ikke i nærheten av å kunne tjene penger på disse rimelige modellene. Jo det er de. Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Dette blir en fin bil i Norge! Håper bare på muligheten for skistativ på taket. Det er også veldig spennende at bilen får CCS2-lading og at Tesla skal bygge CCS2-støtte på alle superladerne sine. Plutselig kan Tesla begynne å selge strøm til andre biler også, samt jeg kan lade Teslaen på en standardisert ladestasjon. Det eneste jeg savner nå er hengerfeste, men det kan jeg nok klare meg uten. 2 Lenke til kommentar
uname -i Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Blir sikkert en kjempefin vinterbil. Designet og utviklet i hui og hast Den lille testingen som er gjort har stort sett foregått i solfylte California Satt sammen av ufaglærte i et telt på parkeringsplassen. Sølepytter og litt regn får bilen til å lekke og deler løsner Temperaturforskjeller som gjør skjermen inoperativ og får glasstak og frontrute til å sprekke Kuldegrader fryser fast dørhåndtak og de rammeløse vinduene. Bare å kjøpe aksjer i Hertz og Falken bilredning. 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Blir sikkert en kjempefin vinterbil. Designet og utviklet i hui og hast Den lille testingen som er gjort har stort sett foregått i solfylte California Satt sammen av ufaglærte i et telt på parkeringsplassen. Sølepytter og litt regn får bilen til å lekke og deler løsner Temperaturforskjeller som gjør skjermen inoperativ og får glasstak og frontrute til å sprekke Kuldegrader fryser fast dørhåndtak og de rammeløse vinduene. Bare å kjøpe aksjer i Hertz og Falken bilredning. Lykke til! 4 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Så hvorfor i alle dager har den ikke blitt produsert i hopetall allerede når den er så lukrativ? Det er ikke lett å produsere biler kun for nordmenn. De har jo nærmest null markedsandel i resten av verden, men selger nesten like mange biler i Norge som hele resten av Europa. Det er rett og slett ikke noe poeng å produsere flere biler, når ingen kjøper de! At det er ventelister og mange kunder i Norge, betyr veldig lite når resten av verden er totalt uinteressert i Tesla, utover å følge med på krumspringene til Elon vel og merke. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Det er ikke lett å produsere biler kun for nordmenn. De har jo nærmest null markedsandel i resten av verden, men selger nesten like mange biler i Norge som hele resten av Europa. Det er rett og slett ikke noe poeng å produsere flere biler, når ingen kjøper de! At det er ventelister og mange kunder i Norge, betyr veldig lite når resten av verden er totalt uinteressert i Tesla, utover å følge med på krumspringene til Elon vel og merke. Du snakker jo i mot deg selv. I det ene øyeblikket er kun markedet i Norge, i det andre er det ikke vits å selge i Norge. Ønsker dere ikke å bli tatt litt seriøst engang? 3 Lenke til kommentar
Emil Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 De produserte 100000 biler i 2017. 200000 i 2018? Med snittpris på 50k dollar (gjetting) så blir det en omsetning på 10 000 000 000 dollar. Helt utrolig bitte lite er vel ikke markedet... 1 Lenke til kommentar
Svein Hanssen Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Å sitte uten lårstøtte er rett og slett umulig uten å få voldsomme smerter. Du kan ikke dra på tur med voksne bak i denne bilen. Men for to voksne + to små barn vil den nok fungere. Funker nok greit for normale barn, kvinner og litt småvokste :-) Prisen vil starte på cirka 300.000,- kr for "Standard utgaven". Det er riktignok "Long range" utgaven som vil bli de første som blir produsert,levert. Den starter på cirka 380.000,- kr. I USA leveres nå en mid-range utgave. Dette blir garantert en populær bil i Norge. Snakker vi årets bil i Norge 2019? Mest solgte.. ? Hvis Tesla klarer å levere 2000 biler pr. mnd i 9 mnd så blir det tidenes mest solgte bilmodell noensinne gjennom et år, i Norge. Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor 3 Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Blir sikkert en kjempefin vinterbil. Designet og utviklet i hui og hast Den lille testingen som er gjort har stort sett foregått i solfylte California Satt sammen av ufaglærte i et telt på parkeringsplassen. Sølepytter og litt regn får bilen til å lekke og deler løsner Temperaturforskjeller som gjør skjermen inoperativ og får glasstak og frontrute til å sprekke Kuldegrader fryser fast dørhåndtak og de rammeløse vinduene. Bare å kjøpe aksjer i Hertz og Falken bilredning.Du har ikke fått med deg at S og X er fantastiske vinterbiler? Firhjulsdriftsystemet er helt konge! Trollinga di hjelper nok lite .. det er og blir en hit verden over 4 Lenke til kommentar
Svein Hanssen Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 (endret) Nøyaktige priser er ikke kjent. Men startpris blir nok omkring 300.000 kroner og fullt utstyrt havner den nok på omkring det dobbelte. Fullt utstyrt havner den bortimot en halv mill, men kommer jo an på om dollarkursen holder seg så høyt lenge. For 600.000 får du en av verdens raskeste familiesedaner, nemlig Performance-utgaven. Dvs. en bil som funker til banekjøring også. Raskere enn Alfa Giulia Quadrifoglio på bane, og 0-100 på 3,5 sek. Skal vi tippe billigste modell på 550 000kr? Er laaaangt unna USD 35 000 som Elon har lovet oss. NOK 550.000 da er du nesten på Performance utgaven (Long Range AWD med 20" felger og ekstra høy ytelse) som koster USD 65.000, altså NOK 552.000 med dagens unormalt høye dollarkurs. Legg til litt for frakt og sånn... Den rimeligste som selges i USA i dag koster USD 45.000, altså ca NOK 400.000. Det er en Mid-range Premium RWD med 420 km EPA rekkevidde. Ikke sjans... Hyundai og andre merker har langt bedre modeller. Interiøret her ser trist ut rett og slett. Får el-biler i samme prisklasse som nærmest har luksusinteriør med masse funksjoner. Her er det bare seter og en stor ipad. Siden det er 30-40 tusen nordmenn som har reservert Model 3 så blir den høyst sannsynlig mest solgte bilmodell i Norge i 2019. Og kanskje tidenes mest solgte bilmodell gjennom et år også. Så hvorfor i alle dager har den ikke blitt produsert i hopetall allerede når den er så lukrativ? Jo Model 3 har blitt produsert i over 120.000 eksemplarer allerede. Endret 30. desember 2018 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Vet noen hvordan man aktiverer og justerer cruise control på denne kontra en Leaf? Lenke til kommentar
0laf Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Du snakker jo i mot deg selv. I det ene øyeblikket er kun markedet i Norge, i det andre er det ikke vits å selge i Norge. Ønsker dere ikke å bli tatt litt seriøst engang? Ta på deg brillene, hvor hevder jeg at det ikke er noe vits å selge i Norge? Det jeg hevdet, er at det ikke noe særlig poeng i produsere millioner av biler, når markedet ikke er der. De produserte 100000 biler i 2017. 200000 i 2018? Med snittpris på 50k dollar (gjetting) så blir det en omsetning på 10 000 000 000 dollar. Helt utrolig bitte lite er vel ikke markedet... GM derimot solgte 9 600 000 biler i 2017 ? 1 Lenke til kommentar
Svein Hanssen Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Ta på deg brillene, hvor hevder jeg at det ikke er noe vits å selge i Norge? Det jeg hevdet, er at det ikke noe særlig poeng i produsere millioner av biler, når markedet ikke er der. GM derimot solgte 9 600 000 biler i 2017 ? At en halv million mennesker betalte inn 1000 dollar (NOK 10.000) i depositum på Model 3 i årene 2016-2017 sier vel litt om interessen. Mesteparten av disse var naturligvis ikke i Norge. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. november 2018 Rapporter Del Skrevet 14. november 2018 Du har ikke fått med deg at S og X er fantastiske vinterbiler? Firhjulsdriftsystemet er helt konge! Trollinga di hjelper nok lite .. det er og blir en hit verden over Bakhjulsdrift fungerer ypperlig det også, ikke noe å være redd for i det heletatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå