Gå til innhold

Her synker staten 4 milliarder av dine penger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg er mer imponert over din vilje til å sitte i mange år og regelrett grine over staten, statsansatte, statseide bygg, statseide tjenester, statseide selskaper osv. Hvor frustrert er du egentlig?

Lenke til kommentar

4 milliarder... Det er det det koster å holde til 350 stk norske performancekunstnere av Mia Habibs kaliber i arbeid i tre år.

 

Et forslag fra meg er å ta av disse pengene for å kjøpe ny fregatt. Da må vi riktignok greie oss tre år uten nakne kunstnere som lever av å gni hodet sitt rundt i hår på en scene, men hvis vi biter tenna sammen tror jeg vi kan klare det.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er ikke lett og yppe på statsansatte når de står for 30% av alle i arbeid, har du automatisk 30% mot deg. 

 

Mer direkte demokrati fikser mye av udugelighetene, og hvor tunggrodd ting er. Ting tar tid når det skal igjennom ørten departement og annet vås. Vi har over 6milliarder og gi til religion støtte, men har ikke 4.3milliarder til og gi barn mat på skolen. Hvor er logikken? Vi skal støtte noen sin hobby men ikke mat til de unge? For meg gir det 0 mening. Og tipper veldig mange er enige om at det er bedre og bruke penga på mat på skolen til barn. Men forskjellen er at den Norske Kirke har mye peng og eiendom, så enkelt for dem og "lobby" våre representanter. Og siden skolemat til barn ikke er en industri har de ikke no penger og gi til politikere for og få en bedre mening...

 

Har da rett til og være bitter spør du meg, men fremgangsmåten er nok ikke den beste :p

 

Og at det er MVA for kjøp av gull.... Irriterer meg så vanvittig siden det ikke er lurt og ha alt du eier i fiat. Er fort gjort at det systemet tar kvelden en dag. Og Norge gjør alt for at jeg ikke skal få vekslet mine kroner inn i gull. Noe som er irriterende da de trenger penger som i 2008, kan de bare ta og printe en haug med penger så har de effektivt bare stjålet 20% av alle som har norske kroner sin verdi.. Verdi som er tid og krefter du har investert, men som de bare tar.

 

Styrman på disse skutene er vel som regel den minst erfarne av de på broen, som det er samme i militæret som sivilt. Men dog er jo svikt i mange ledd. Selv med en av Norges største rederier, med kjempe bra og erfarne besetning. Så har vi feks gått i kaien noenganger, hatt kolisjoner. Ulykker skjer dessverre. Og det er den minste som taper.

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 3
Lenke til kommentar

4 milliarder... Det er det det koster å holde til 350 stk norske performancekunstnere av Mia Habibs kaliber i arbeid i tre år.

 

Et forslag fra meg er å ta av disse pengene for å kjøpe ny fregatt. Da må vi riktignok greie oss tre år uten nakne kunstnere som lever av å gni hodet sitt rundt i hår på en scene, men hvis vi biter tenna sammen tror jeg vi kan klare det.

Som om saken ikke var utrolig nok så ligger jo 2 av de 5 skipene vi kjøpte i permanent opplag, og det er derfor ikke behov for å kjøpe flere.

 

Og grunnen til at de ligger i opplag er mangel på kompetent personale. Ja, de mener faktisk at de fregattene som ikke har ligget i opplag har kompetent personale.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg er mer imponert over din vilje til å sitte i mange år og regelrett grine over staten, statsansatte, statseide bygg, statseide tjenester, statseide selskaper osv. Hvor frustrert er du egentlig?

Jeg lover å slutte med en gang når staten begynner å oppføre seg rasjonellt og ikke lenger kaster bort andres penger slik som her.

 

Hadde de "kasko" på båten eller er de så uforsvarlige at de seiler uten forsikring?

Lenke til kommentar

 :lol:

Det er bare ett synonym for INGEN forsikring! Prøv å dra den selv neste gang politiet ber om å få se forsikringen din.

Staten forsikrer ikke noe nei, hadde de gjort det hadde de tapt store summer på forsikringen hvert år. Noe som jo er dumt.

Så har man jo det at må dekke alt selv, som også er dumt.

Så det er jo dumt uansett hva man gjør, alt etter hvordan man vinkler det.

 

Klarer du å dekke alt som skal kunne skje uansett hva, så er det mulig du også kan stå for forsikringen selv..

Endret av aklla
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Forsikring er alltid et netto tap i en stor nok organisasjon.

 

Private må forsikre oss nettopp fordi vi ikke er sikret av en stor nok organisasjon til at det er billigere å la være;

 

Forsikringsselskapene lever jo tross alt av at vi ikke er organisert på en slik måte at vi slipper å betale for lønningene og overskuddet deres, i tillegg til kostnadene for ulykker.

 

...

 

Men her er jo åpenbart kapteinen/styrmann skyldig og erststningspliktig, og burde betale hele beløpet selv, for sin uforstand i tjenesten.

 

Kanskje ulykkesforsikringen hans dekker det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men her er jo åpenbart kapteinen/styrmann skyldig og erststningspliktig, og burde betale hele beløpet selv, for sin uforstand i tjenesten.

Kanskje ulykkesforsikringen hans dekker det?

Hva er poenget?

Er jo ikke slik at personen noen gang kan erstatte noe mer enn kanskje noen få millioner, om personen da gidder å jobbe mer. Personen får jo like mye igjen på NAV som på jobb, velger personen da NAV så er det jo bare en enda større utgift..

 

Ulykkesforsikring dekker gjerne heller aldri jobb-materiell.

Lenke til kommentar

0dc9ec6c-083f-4c05-8916-855d6f7b5a81.jpg

 

Sikringsvaierne røk ... er noen overrasket? Usikre sikringsvaiere mao.

 

 

Bortforklaringinger:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2178mG/flere-vaiere-har-roeket-milliardskipet-helge-ingstad-har-sunket

 

05:45 - Sjøforsvaret ønsker absolutt å komme til bunns ...

Mission accomplished!

 

Som forutsagt synger de samme visa som alltid: Forstå hva som har skjedd for å unngå at slik skal kunne skje igjen ... samt ta vare på mannskapet.

 

17:24 - Så skal vi jobbe nå da for å finne ut hva har skjedd, gjøre hva vi kan for å unngå at noe sånt kan skje i fremtiden, ...

Forutsigelsen:

Hevd at nå skal vi ta tak for å unngå at det gjentar seg ... men for all del aldri spark noen av de råtne epplene.

 

Gjenta så samme visa hver gang det går galt!

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

0dc9ec6c-083f-4c05-8916-855d6f7b5a81.jpg

 

Sikringsvaierne røk ... er noen overrasket? Usikre sikringsvaiere mao.

 

 

Bortforklaringinger:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/2178mG/flere-vaiere-har-roeket-milliardskipet-helge-ingstad-har-sunket

 

Mission accomplished!

 

Som forutsagt synger de samme visa som alltid: Forstå hva som har skjedd for å unngå at slik skal kunne skje igjen ... samt ta vare på mannskapet.

 

 

Forutsigelsen:

 

Vet du hva sikkerhetskultur innebaerer? Se paa norsk arbeidsliv. Svaert faa ulykker og generelt er arbeidstakere veldig godt beskyttet. Dette kommer blant annet av at vi IKKE har en fryktkultur. Det skal vaere greit aa si fra om problemer. Spesielt "olja" og fly-industrien jobber knallhardt med dette. Saa er det av historiske grunner et sterkere hierarki i militaeret som kan gjoere livet litt mer komplisert, men generelt sett er sikkerheten godt ivaretatt. Se bare paa andre land der man umiddelbart leter etter syndebukker og henger disse ut. Det foerer ingenting godt med seg. Det vi nettopp skal gjoere er aa se paa hva som har skjedd og ta laerdom. Akkurat som vi gjorde med Turoey-ulykken, Kielland-ulykken og naa denne fregatten. Vi VET at mennesker gjoer feil, hva er poenget med aa understreke det? Verdens mest kompetente kaptein gjoer ogsaa feil. Men verdens mest kompetente mannskap har saa gode rutiner at ingen menneskelige feil foerer til ulykker.

Endret av Slettet+45613274
Lenke til kommentar

https://www.vredens-gnag.no/overlater-sikringen-av-mannen-til-sjoforsvaret/

 

"– Jeg kan bekrefte at vi har overlatt ansvaret for Mannen til Sjøforsvaret. De har fått beskjed om at fjellet ikke under noen omstendighet må rase ut, sier Leifseth.
– Jaha? Men alle vil vel at det skal rase?
– Ja, selvsagt. Og derfor vi har sagt det motsatte til Sjøforsvaret. De jobber med å sikre fjellet nå med wire. Vi tipper Mannen raser før helgen. "

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Zerohedge: Many are speculating that gender politics sunk the vessel.

 

https://www.zerohedge.com/news/2018-11-22/gender-politics-and-sinking-knm-helge-ingstad

 

 

Utviklingen:

 

1. Man skal ha beste mannen til jobben.

2. Man skal ha beste person til jobben, uansett kjønn.

3. Man skal ha en kvinne til jobben, uansett hvem som er beste person.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det ville ikke bli trodd om noen diktet det opp, men nå har en av marinens båter som skulle passe på vraket klart å kollidere med en annen båt.

 

https://www.tu.no/artikler/kystvaktskip-kolliderte-med-fritidsbat/452058



Ifølge sjøforklaringen var dette ikke helt urealtert.

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/mannskapet-pa-fregatten-trodde-tankskipet-var-land/70512395

"Mannskape på fregatten trodde tankskipet var land".

 

Og utrolig nok syntes de da det var helt greit å kjøre båten rett opp på land. Nei, det er ikke mulig å dikte dette opp.

 

Endret av Omnia vincit amor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...