Gå til innhold

Rykte: Blizzard skulle egentlig kunngjøre Diablo IV på Blizzcon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Litt av problemet er vel også at Blizzard ikke ser ut til å ta Diablo Immortal så alt for seriøst selv? Hele utviklingen er out-sourced til NetEase som har kommet med en del temmelig generiske mobilspill med mikrotransaksjoner. Folk forventet vel at Blizzard i det minste skulle gi dette et skikkelig og reelt forsøk selv, fremfor å bare la en tredjepart bruke merkevaren til å tjene noen lettjente penger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oooog et annet problem er at jeg ikke tror at Blizzard ville vært i stand til å lansere en dyp action-RPG opplevelse om caffe latten deres ble kald om de ikke klarte det.

 

...

 

Diablo-serien er basert på en forenkling av D&D som utnytter PC-er sin mulighet til å bruke tilfeldige tall ut over terningkast og gjør kalkulasjoner automatisk -- og skal ikke være en gotisk World of Warcraft slik Blizzard prøvde på med Diablo 3.

 

Stemningen var opprinnelig gotisk horror;

Spøkelser er ånder som suger livskraften ut av spilleren, og som mangler evne eller vilje til å kommunisere i det de sultent svermer over den som var dum nok til å oppsøke mørket de lusker i.

 

Ikke spøkelsespirater med sabler som snakker gammelengelsk.

Det er fucking disney.

 

Diablo IV kommer uten tvil til å være mer av det samme som Diablo 3 -- totalt blottet for spillerdrevet karakterutvikling, med assets fra WoW-designerene, og spillmekanikk rett fra Clicker Heroes:

Den eneste måten å komme videre i spillet er å oppgradere våpen og armor -- skills spiller ingen rolle.

 

...jeg bare minnes hvordan Diablo 2 kan gjennomføres med nakne karakterer -- og hvordan Diablo 3 fansen kaller Diablo 2 lett fordi det er mulig... uten å sette pris på at de fleste mennesker aldri i livet ville klart å gjennomføre Diablo 2 med en naken karakter fordi spillet har genuin vanskelighet, og ikke bare stigende tall som i Diablo 3, først 10x, så 100x, så 1000x, så 10 000x, så 100 000x, så 1 000 000x, så 10 000 000x, så 100 000 000x, så 1 000 000 000x, som måles opp mot kvaliteten på utstyret ditt for å se om du er "verdig" å overleve prosjektiler som er umulig å unngå å bli truffet av.

 

Dark Souls er nærmere kjernen til Diablo enn det WoW er... men Blizzard viser null forståelse for hva Diablo faktisk var ment å være.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke Kotaku en god bruk av kilde, dessverre. Men jeg kan ikke skjønne at de ikke (om dette er sant) bare viste en liten, en bitteliten bekreftelse, på at de jobbet med D4. Det hadde hjulpet dem veldig mye, uansett hvor "uferdig" det var.

 

Yup, noe som elder scroll 6 teaseren, vi jobber med,diablo 4 her et et mobil spill i pausen.
Lenke til kommentar

Du tror det ikkje blir bra? Men du har lyst på det? Kordan virker det? Ikkje rart disse store utviklerene kan lage ka de vil. Folk kjøper uansett.

Ble noe klønete skrevet.  Jeg har kjempe lyst på et nytt diablo, jeg digger sjangeren og stilen. Det hadde vært helt herlig om de klarte gjenskape d2 magien. Men jeg er skeptisk om de klarer det. :)

Lenke til kommentar

Oooog et annet problem er at jeg ikke tror at Blizzard ville vært i stand til å lansere en dyp action-RPG opplevelse om caffe latten deres ble kald om de ikke klarte det.

 

...

 

Diablo-serien er basert på en forenkling av D&D som utnytter PC-er sin mulighet til å bruke tilfeldige tall ut over terningkast og gjør kalkulasjoner automatisk -- og skal ikke være en gotisk World of Warcraft slik Blizzard prøvde på med Diablo 3.

 

Stemningen var opprinnelig gotisk horror;

Spøkelser er ånder som suger livskraften ut av spilleren, og som mangler evne eller vilje til å kommunisere i det de sultent svermer over den som var dum nok til å oppsøke mørket de lusker i.

 

Ikke spøkelsespirater med sabler som snakker gammelengelsk.

Det er fucking disney.

 

Diablo IV kommer uten tvil til å være mer av det samme som Diablo 3 -- totalt blottet for spillerdrevet karakterutvikling, med assets fra WoW-designerene, og spillmekanikk rett fra Clicker Heroes:

Den eneste måten å komme videre i spillet er å oppgradere våpen og armor -- skills spiller ingen rolle.

 

...jeg bare minnes hvordan Diablo 2 kan gjennomføres med nakne karakterer -- og hvordan Diablo 3 fansen kaller Diablo 2 lett fordi det er mulig... uten å sette pris på at de fleste mennesker aldri i livet ville klart å gjennomføre Diablo 2 med en naken karakter fordi spillet har genuin vanskelighet, og ikke bare stigende tall som i Diablo 3, først 10x, så 100x, så 1000x, så 10 000x, så 100 000x, så 1 000 000x, så 10 000 000x, så 100 000 000x, så 1 000 000 000x, som måles opp mot kvaliteten på utstyret ditt for å se om du er "verdig" å overleve prosjektiler som er umulig å unngå å bli truffet av.

 

Dark Souls er nærmere kjernen til Diablo enn det WoW er... men Blizzard viser null forståelse for hva Diablo faktisk var ment å være.

 

Beklager at jeg ikke har noe personlig erfaring med det, men er ikke dark souls slik at du må lære deg hver eneste fiende, og vite type "stein/saks/papir" situasjon for hver av dem? Jeg syntes ikke det har noe med Diablo å gjøre, i så fall. Som guttunge spilte jeg Diablo sammen med en kamerat, og det var nok mye vi ikke forstod eller egentlig brydde oss om av skills og våpentyper, etc, men vi pløyde igjennom horder av fiender uansett og klarte å fullføre spillet etterhvert uten egentlig å planlegge for mye, annet enn f.eks å prøve å skyte The Butcher fra avstand i stedet for å bli kvesta i døra inn til kontoret hans.

 

Hva er det i Diablo 2 som gjør at man kan "outskill" vanskelige situasjoner uten gjennom en bra build, bruk av skills eller utstyr? Jeg kan liksom ikke huske at man her, i motsetning til D3, kan "sikte" bedre, forutse og unngå angrep bedre. Kan du gi et eksempel? Og hvis det viser seg å være riktig, hvorfor er det liksom poenget med spillet? Jeg har aldri hatt et behov for å fullføre spillet naken for å bevise noe, iallefall. Det handlet alltid om å finne noe fett gear, og det var artig å være utrolig effektiv i slaktinga av alt som beveget seg ute i ødemarka.

 

Story, cut scenes, musikk er mye bedre i D2 enn i D3, og D2 var en utrolig oppgradering i forhold til Diablo enn hva D3 var i forhold til D2. D3 var liksom utrolig kjent på alle måter fra første sekund, og hadde ikke noen store forbedringer annet enn mye mer fleksibilitet i forhold til builds, og er i dag mye mer interessant å grinde engame enn det D2 var, syntes jeg. Jeg syntes også det er rart at folk syntes at D3-grafikk er type Disney, mens D2 var dystert og gotisk og alt det der. Jeg syntes alle Diablo-spillene er dystre, og jeg syntes at D3 er mye bedre på groteske brett, monstre og vold enn forgjengerne, og ikke bare pga. teknologiske forbedringer. Jeg syntes ikke at intensiteten på tåken av mørke rundt deg er hva som avgjør den saken, men heller fargepalett, og design på brettene. Ikke glem at Diablo 2 hadde noen skikkelig sterke, grelle farger på monstre, spells etc, som ikke akkurat bidrar til det dystre, gotiske inntrykket, men ser heller ut som en Pride parade.

 

Altså, jeg tror vi er enige om noen ting, slik som at Blizzard bryr seg ikke så mye om Diablo. Det må vel være den mest forsømte franchisen deres, og jeg mener at de fucka opp med avdukingen av Immortal som om det var et fullverdig spill, og tilogmed lagde en ganske fet cinematic til den også, av en eller annen grunn. Kanskje Immortal blir starten på ordentlig gode mobilspill, og de hadde håpet at det skulle være klart fra første sekund eller noe, men uansett så er det noe som har gått veldig galt her, og jeg tror det hadde vært bedre om Blizzard hadde annonsert Diablo 4 uten å si noe mer, type Metroid Prime 4, selv om de hadde ingenting håndfast, og da trengte 4 år til før release.

Lenke til kommentar

Spesielle påstander her.

Blizzard bryr seg ikke? Hvorfor holder de på med 2-3 spill da?

 

Utviklerne vet ikke hva spillene deres skal handle om? De vet det da bedre enn folk som skriver fanfic.

 

 

Tja, vi får se. Det har vært en stor tørke i Diablo-verdenen, og etter RoS så har det ikke akkurat vært storslipp av content til D3. Selv SC2, som har blitt fokuset til stort sett bare entusiaster får noen nye ting når og da, og det er jo etter at spillet ble sluppet i tre individuelle deler over tid. Overwatch får nye helter og brett, høytider, moduser, skins etc konstant. Hearthstone får jo nye ting også.  WoW har mye fokus, og de er sikkert godt i gang med BfA endgame, og er på vei inn i neste exp. Jeg vet ikke hvorfor Diablo blir utelatt, men at de ikke har klart å bli enige om de vil lage Diablo 4 eller et annet type storspill kan jo være grunnen. Kanskje Immortal bare er en ventepølse? Ellers kan det jo hende at Blizzard har sagt at de har større sjanse for å tjene bedre penger på de andre spilla sine, og derfor ikke gidder å legge for mye i Diablo-navnet før de kommer opp med en sinnsykt bra (og innbringende) konsept. Jeg tror dog at Blizzard vet hva Diablo skal være, og de er de beste til å lage det neste kapittelet. 

Lenke til kommentar

 

Spesielle påstander her.

Blizzard bryr seg ikke? Hvorfor holder de på med 2-3 spill da?

 

Utviklerne vet ikke hva spillene deres skal handle om? De vet det da bedre enn folk som skriver fanfic.

 

 

Tja, vi får se. Det har vært en stor tørke i Diablo-verdenen, og etter RoS så har det ikke akkurat vært storslipp av content til D3. Selv SC2, som har blitt fokuset til stort sett bare entusiaster får noen nye ting når og da, og det er jo etter at spillet ble sluppet i tre individuelle deler over tid. Overwatch får nye helter og brett, høytider, moduser, skins etc konstant. Hearthstone får jo nye ting også.  WoW har mye fokus, og de er sikkert godt i gang med BfA endgame, og er på vei inn i neste exp. Jeg vet ikke hvorfor Diablo blir utelatt, men at de ikke har klart å bli enige om de vil lage Diablo 4 eller et annet type storspill kan jo være grunnen. Kanskje Immortal bare er en ventepølse? Ellers kan det jo hende at Blizzard har sagt at de har større sjanse for å tjene bedre penger på de andre spilla sine, og derfor ikke gidder å legge for mye i Diablo-navnet før de kommer opp med en sinnsykt bra (og innbringende) konsept. Jeg tror dog at Blizzard vet hva Diablo skal være, og de er de beste til å lage det neste kapittelet. 

Activision Blizzard har ikke snøring på hva Diablo skal være, fordi ingen som var viktige for utviklingen av D1 og D2 jobber for dem lengre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Activision Blizzard har ikke snøring på hva Diablo skal være, fordi ingen som var viktige for utviklingen av D1 og D2 jobber for dem lengre.

 

Vel, jeg syntes at Diablo 3 er omtrent det samme som Diablo 2, bare dårligere på noen ting og bedre på andre ting, så jeg vet ikke hvorfor det har så mye å si, egentlig. Blizzard North-gjengen gjordet en fin jobb med Diablo, men bomma bra på Hellgate:London, så det er vel ganske mange ting som må være på plass for å et spill til å bli bra. Jeg syntes Blizzard alltid har levert gode saker, selv om jeg ikke nødvendigvis er interessert å investere mye tid i alle spillene deres, slik som Heroes of the Storm og Hearthstone. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...