Gå til innhold

KOMMENTAR: Red Dead Redemption 2 bommar på prologsekvensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enig med artikkelen. Jeg satt med tanker om bomkjøp de første par timene, og ble veldig skuffet. Det tok meg to dager å kommer igjennom. Spillet føltes veldig tregt og lite responsivt. Det å styre karakteren var et mareritt.

 

Men så åpnet verdenen seg, og jeg ble forelsket. Verdenen, karakterene (og samspillet mellom dem), voice actingen, og historien er helt fantastisk. Det er her opplevelsen ligger. Selve gameplayet er dessverre fremdeles alt for lite responsivt, og jeg må slåss med kontrolleren for å få karakteren til å gjøre det jeg vil at den skal gjøre. Men dette er et problem i alle spillene til Rockstar, så jeg vet ikke helt hva jeg forventet.

 

Dette er som å spille en interaktiv film, og jeg digger det. Men er redd for at det ikke er noe særlig glede å finne i spillet etter at historien er ferdig, på grunn av det utdaterte gameplayet.

 

Enig! Jeg var også ekstremt skuffet de første timene, men det løsner veldig etterhvert. Kontrollene dog er jo så tungrodde at det er helt lattelig. Spillerkarakteren har enormt mye animasjonssnutter som i praksis låser kontrollen ute til den er ferdig å kjøre, og disse småsnuttene trigges hele tiden. Alt føles sirup :/

 

Med Horizon feks var det gameplayet som hele tiden drev meg videre, og den flotte verden rundt var bare en gedigen bonus. I RDR2 derimot er det verden jeg elsker og beundrer, og vil oppdage mer av. Det driver meg videre til tross for at gameplayet stadig kommer i veien...

 

Men jeg registrerer jo at veldig veldig mange ikke er enig eller plages av dette, så det er tydeligvis litt individuelt hva man syns om at å styre en karakter føles som en fisk i sirup.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har ikke spilt dette, men generelt så er tutorials utrolig kjedelige og kjipe greier. Det finnes noen hederlige unntak, men for det aller meste så er det pyton.

 

Kast meg rett inn i spillet og gi meg et sted jeg eventuelt kan slå opp det som jeg ikke skjønner når jeg måtte ønske det, ikke når spillet tror jeg trenger det.

Og om spillet er av det mer avanserte slaget, gi meg en svær diger digital manual! Jeg elsker manualer og hater tutorials.

 

Dessverre så tror jeg at deg tilhører mindretallet her.

Lenke til kommentar

Jeg er glad for at det ikke er action i hvert åndedrag, det gir spillet liv og det føles mye mer naturlig. Jeg savner ikke Cod historiene, hvor man aldri har et stille øyeblikk til å bare nyte omgivelsene. Transportetappene mellom oppdragene er for meg en filmatisk opplevelse, i enda høyere grad når jeg bare kan holde inn en knapp for å få "film modus". Så er det bare å holde inne A knappen, og historien blir fortalt til meg mens Arthur rir av seg selv. Ja, storyen er treg, men jeg føler ikke den er kunstig treg for å øke spilletiden. Den bygger seg sakte opp, mens man ser hvordan gjengen sakte men sikkert går fra å være en gjeng idealister, til en gjeng som innser realiteten av sin egen eksistens... Jeg synes dette er det nærmeste man kommer en krysning av bok og film, en historie der man får alle nyansene belyst på en troverdig måte.

Lenke til kommentar

 

Har du trege fingrer? Gameplayer er jo fantastisk, ingen problem med kontrollene eller hvordan det responderer.

Nei, det er definitivt ikke min skyld.

 

Sammenlign med for eksempel Dark Souls. Der har du komplett kontroll over karakteren din, og den gjør nøyaktig det du vil den skal gjøre akkurat når du mente det fordi knappetrykkene er så presise. For meg leder det til mer innlevelse. Morgan går rundt i sirup. Det er sikkert gjort for "realisme", men jeg liker det ikke. Hvis jeg rører stikken henger alltid Morgan ett sekund eller mer bak hva jeg trykte, fordi han må spille av en treg animasjon først.

 

Og hva faen er vitsen med å holde en knapp inne i 1-2 sekund i steden for å bare trykke den én gang? Skal jeg for eksempel plukke opp noe fra bakken må Morgan stå i ro i 2 sekunder, mens jeg holder en knapp nede, før han til slutt gjør animasjonen sin. Jeg ser ingenting positivt med å ha det sånn. Ikke er det mer realistisk heller.

Enig i at gameplayet ikke er optimalt, med f.eks eksempelet om å holde inne knapper. Men å dra fram dark souls der gameplayet er så treigt og kjedelig ser jeg ikke helt:) Elendig gameplay gjorde at jeg ikke orket spille meg gjennom et spill jeg egentlig likte, ble en del bedre på Bloodborne men fortsatt ikke bra.

Lenke til kommentar

Dette er som å spille en interaktiv film, og jeg digger det. Men er redd for at det ikke er noe særlig glede å finne i spillet etter at historien er ferdig, på grunn av det utdaterte gameplayet.

Har du lyst å skrive litt mer om det du kaller utdatert gameplay? Jo mer jeg leser om RDR2 dess mer overbevist blir jeg om at dette ikke er et spill for meg, men akkurat dette punktet vil jeg gjerne vite mer om.

Lenke til kommentar

Hva er det med folk i dag og deres totale mangel på tålmodighet? Dersom man ikke blir kastet rett inn i et kaos i det øyeblikket man starter et spill, så er det kjedelig og treigt!

 

Hvorfor slik hastverk? Virker som om alle skal rekke noe hele tiden...

Det handler mer om at man føler seg lenket på hender og føtter samt at man behandles som om man var en idiot som ikke evner å finne ut av ting på egenhånd. Slipp meg heller fri til å utforske spillet på mine egne premisser og gi meg gjerne en tykk manual å lese i om det trengs! Nå snakker jeg om tutorials generellt da, det er jo mulig at i dette spillet så er stemningen og historien bra nok til at det ikke lukter dritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg likte prologen veldig godt og har ingen problem med ein sånn start på eit spel som deretter er ganske ope. Du vart kjend med karakterane og fekk smaken på spelet utan å få tilgang til alt med ei gong. Litt tutorial var det, men det fokuserte meir på historia og karakterane. Sjølv om spelet er ope så er mange oppdrag sydd saman og scripta for ei rekkefølgje. Prologen gjev deg ein start på kven gjengen og karakterane er. Fyrste eg tenkte på var Hateful Eight, som dei kanskje har henta inspirasjon frå.

 

Når du står ganske fritt resten av dei 60-100++ timane så betyr ein time og to i starten lite. R* vil fortelje ei historie og ofra litt fridom for det.

 

Eg prøvde meg på litt utforsking i prologen, men det endte berre opp med å ta livet av både meg og hesten.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

 

Har du trege fingrer? Gameplayer er jo fantastisk, ingen problem med kontrollene eller hvordan det responderer.

Nei, det er definitivt ikke min skyld.

 

Sammenlign med for eksempel Dark Souls. Der har du komplett kontroll over karakteren din, og den gjør nøyaktig det du vil den skal gjøre akkurat når du mente det fordi knappetrykkene er så presise. For meg leder det til mer innlevelse. Morgan går rundt i sirup. Det er sikkert gjort for "realisme", men jeg liker det ikke. Hvis jeg rører stikken henger alltid Morgan ett sekund eller mer bak hva jeg trykte, fordi han må spille av en treg animasjon først.

 

Og hva faen er vitsen med å holde en knapp inne i 1-2 sekund i steden for å bare trykke den én gang? Skal jeg for eksempel plukke opp noe fra bakken må Morgan stå i ro i 2 sekunder, mens jeg holder en knapp nede, før han til slutt gjør animasjonen sin. Jeg ser ingenting positivt med å ha det sånn. Ikke er det mer realistisk heller.

Det med Dark Souls må jeg si meg helt enig i. Etter å nå ha gått fra å spille DS3, så Bloodborne og sist DS1-remasteren, så var det å prøve RDR2 rett og slett helt begredelig. Sirup er det rette ordet for å beskrive hvordan det føles. Soulsborne derimot. Å styre figuren er en drøm og det føles som om den er en forlengelse av ens egen kropp.

 

Lootinga i RDR2 har jeg også store problemer med. Er så sykt mye forskjellig rart som må plukkes opp som jeg ikke kan se at jeg har noe særlig bruk for. Igjen, her er Souls-spillene helt det motsatte. Å plukke opp ting der er utrolig givende da man virkelig trenger det man finner, men her... Hva skal jeg egentlig med alt som det tar flere timer med animasjoner å plukke opp?

Lenke til kommentar

 

 

Har du trege fingrer? Gameplayer er jo fantastisk, ingen problem med kontrollene eller hvordan det responderer.

Nei, det er definitivt ikke min skyld.

 

Sammenlign med for eksempel Dark Souls. Der har du komplett kontroll over karakteren din, og den gjør nøyaktig det du vil den skal gjøre akkurat når du mente det fordi knappetrykkene er så presise. For meg leder det til mer innlevelse. Morgan går rundt i sirup. Det er sikkert gjort for "realisme", men jeg liker det ikke. Hvis jeg rører stikken henger alltid Morgan ett sekund eller mer bak hva jeg trykte, fordi han må spille av en treg animasjon først.

 

Og hva faen er vitsen med å holde en knapp inne i 1-2 sekund i steden for å bare trykke den én gang? Skal jeg for eksempel plukke opp noe fra bakken må Morgan stå i ro i 2 sekunder, mens jeg holder en knapp nede, før han til slutt gjør animasjonen sin. Jeg ser ingenting positivt med å ha det sånn. Ikke er det mer realistisk heller.

Enig i at gameplayet ikke er optimalt, med f.eks eksempelet om å holde inne knapper. Men å dra fram dark souls der gameplayet er så treigt og kjedelig ser jeg ikke helt:) Elendig gameplay gjorde at jeg ikke orket spille meg gjennom et spill jeg egentlig likte, ble en del bedre på Bloodborne men fortsatt ikke bra.

Å dra fram Dark Souls understreker poenget veldig godt syntes jeg. Der RDR2 og andre Rockstarspill føles utrolig keitete å styre, er Dark Souls på den helt motsatte siden av skalaen og føles som en fryd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Spilte dette spillet noen timer, trodde jeg klikka i vinkel på det. ALT jeg gjorde eller NPC gjorde mot meg fikk hekta en Bounty på meg. Ble ridd ned av NPC, bounty, berørte en NPC med hesten i Valentine, bounty, angrepet av en NPC, jeg forsvarte meg og skjøt, bounty. Alt jeg gjorde gikk forbanna treigt, ting jeg gjorde var forbanna kjedelig, etter 6-7 timer spilling sletta jeg dritten fra maskina. Looord for ett drittspill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...