Gå til innhold

KOMMENTAR: Red Dead Redemption 2 bommar på prologsekvensen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synst åpnings sekvensen var veldig bra for historie delen. Og en grei måte å lære mekanikkene. Likte veldig godt den begynnelsen, synst det også symboliserer hva tutorial og mestring i etterkant er. Tror bare det er spørsmål om tålmodighet og hvor mye man har tid til å game :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Nja, siden Rockstar er uendelig mye bedre på historiefortelling og setting enn åpen verden gameplay gjør det meg ingenting at spillet starter litt tregt de første par timene. Men at det går oppimot 30 timer før man låser opp alt man kan gjøre syns jeg er litt unødvendig. Når man når Valentine burde alle aktiviteter låses opp ganske med en gang.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Må seie meg ueinig her. I eit så gigantisk spel er det så mange mekanismer og ting ein må setje seg inn i, at det ville vore ein bjørneteneste å sleppe meg laust fritt med ein gong spelet startar. Klart kan ein finne ut av ting på eigehand, men eg synst det er veldig greit at spelet tvingar spelaren til å ha eit minimum med skills før me får ri fritt. Det gir også ein veldig fin introduksjon til dynamikken i gjengen Arthur er del i, og gjer meg litt byrjande innsikt i kva motivasjonane hans er som person. Det er det vel verdt å bruke ein minimal brøkdel av speletida på å byrje med spør du meg.

Endret av mullethemekk
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med artikkelen. Jeg satt med tanker om bomkjøp de første par timene, og ble veldig skuffet. Det tok meg to dager å kommer igjennom. Spillet føltes veldig tregt og lite responsivt. Det å styre karakteren var et mareritt.

 

Men så åpnet verdenen seg, og jeg ble forelsket. Verdenen, karakterene (og samspillet mellom dem), voice actingen, og historien er helt fantastisk. Det er her opplevelsen ligger. Selve gameplayet er dessverre fremdeles alt for lite responsivt, og jeg må slåss med kontrolleren for å få karakteren til å gjøre det jeg vil at den skal gjøre. Men dette er et problem i alle spillene til Rockstar, så jeg vet ikke helt hva jeg forventet.

 

Dette er som å spille en interaktiv film, og jeg digger det. Men er redd for at det ikke er noe særlig glede å finne i spillet etter at historien er ferdig, på grunn av det utdaterte gameplayet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med artikkelforfatter på mye her. Synes åpningen var altfor treg og til grads uinteressant. Sammenligningen med the last of us er jeg ikke enig i. Dette da jeg synes introen, cutscenes og karakterene i i TLOU er interessante og troverdige hele veien. Dette kommer nok mye av at de tydelig viste empati selv om de til tider også var brutale. For meg er karakterene i RDR2 ikke så troverdige. Får litt inntrykk av at alt skal være så badass som mulig og cringer litt av det. Storkoser meg spillet nå etter introen men har såvidt scratcehd the surface her fortsatt. Kanskje jeg endrer mening utover.

 

En annen liten ting som fullstendig satte meg ut var at på min første tur til valentine så satt hesten min satt seg fast i et tre og brukte 5 minutter på å komme meg løs. Når jeg først blir påtvunget så mange mellomsekvenser som skal sette rett stemning for meg for så og endelig blir litt "fri" drepte dette det fullstendig stemningen for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er enig med artikkelforfatter på mye her. Synes åpningen var altfor treg og til grads uinteressant. Sammenligningen med the last of us er jeg ikke enig i. Dette da jeg synes introen, cutscenes og karakterene i i TLOU er interessante og troverdige hele veien. Dette kommer nok mye av at de tydelig viste empati selv om de til tider også var brutale. For meg er karakterene i RDR2 ikke så troverdige. Får litt inntrykk av at alt skal være så badass som mulig og cringer litt av det. Storkoser meg spillet nå etter introen men har såvidt scratcehd the surface her fortsatt. Kanskje jeg endrer mening utover.

 

En annen liten ting som fullstendig satte meg ut var at på min første tur til valentine så satt hesten min satt seg fast i et tre og brukte 5 minutter på å komme meg løs. Når jeg først blir påtvunget så mange mellomsekvenser som skal sette rett stemning for meg for så og endelig blir litt "fri" drepte dette det fullstendig stemningen for meg.

No er vel ikkje poenget mitt at dette liknar The Last of Us. Det er vel heller at RDR2 prøver å gjere det same som introen til TLoU, men bommar på det.

 

Prologen til TLoU er det beste dømet på korleis ein finn den perfekte balansen mellom formidling av historie og introduksjon til spelmekanismar. Ein får ein liten smakebit av alt. RDR2 legg alt for mykje fokus på forteljinga, og tar vekk makt frå spelaren. Sjølv om me må styre hesten i transportetappane, er det i praksis ein filmsekvens, for me har ingen reell kontroll.

 

@mulle

Som eg skriv i artikkelen kjem forteljinga i vegen for spelmekanismane - altså det ein faktisk bør bruke tid på (og det er vel akkurat det du seier sjølv). Dei kunne godt hatt nett dei same oppdraga som no, men meir av fokuset burde på å la oss faktisk spele spelet, ikkje berre høyre på ein fyr fortelje om bakhistorie. Meir skyting, meir jakt, meir utforsking. Området rundt den første leiren er vel lite nok til at det ville fungert som eit perfekt treningsområde. Foteljinga har ein alltids tid til å djupare inn i seinare. Det hadde ikkje trengt å ta så mykje av kaka i prologen.

Endret av iR' BR34K
Lenke til kommentar

Jeg er nok også uenig her, jeg har elsket dette spillet fra start - og synes prologen også var svært bra. Tror det har mye å si at jeg hele tiden er fascinert over atmosfæren og detaljene. Blir aldri lei å se på de fotsporene i snøen..

 

Jeg har spilt i flere dager og er vel bare 12% ferdig. Jeg elsker at det tar tid å låse opp mekanismer, da det holder spenningen oppe - istedenfor å bare sitte igjen med en historie som skal fullføres. Det er i grunn merkelig at jeg liker dette spillet også - da jeg egentlig er svært utålmodig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lukter en karakter som ligger lavere enn snittet på metacritic, og medfølgende ramaskrik samt konspirasjonsteorier i kommentarfeltet under. Fram med popcorn! ??

 

Det er ikke anmelderen vår som har skrevet denne kommentar-teksten, så jeg tror ikke du skal tolke for mye ut av den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+192384

Jeg er helt uenig. Fantastisk start på spillet, introduserer meg til spillet på en bra måte. Ser at det er mange med utrolig dårlig tålmodighet i kommentarene her... offa.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+192384

Enig med artikkelen. Jeg satt med tanker om bomkjøp de første par timene, og ble veldig skuffet. Det tok meg to dager å kommer igjennom. Spillet føltes veldig tregt og lite responsivt. Det å styre karakteren var et mareritt.

 

Men så åpnet verdenen seg, og jeg ble forelsket. Verdenen, karakterene (og samspillet mellom dem), voice actingen, og historien er helt fantastisk. Det er her opplevelsen ligger. Selve gameplayet er dessverre fremdeles alt for lite responsivt, og jeg må slåss med kontrolleren for å få karakteren til å gjøre det jeg vil at den skal gjøre. Men dette er et problem i alle spillene til Rockstar, så jeg vet ikke helt hva jeg forventet.

 

Dette er som å spille en interaktiv film, og jeg digger det. Men er redd for at det ikke er noe særlig glede å finne i spillet etter at historien er ferdig, på grunn av det utdaterte gameplayet.

 

Har du trege fingrer? Gameplayer er jo fantastisk, ingen problem med kontrollene eller hvordan det responderer.

Lenke til kommentar

 

Jeg lukter en karakter som ligger lavere enn snittet på metacritic, og medfølgende ramaskrik samt konspirasjonsteorier i kommentarfeltet under. Fram med popcorn! ??

 

Det er ikke anmelderen vår som har skrevet denne kommentar-teksten, så jeg tror ikke du skal tolke for mye ut av den.

Apropos, lenge til anmeldelsen deres kommer? :)

Lenke til kommentar

Jeg lukter en karakter som ligger lavere enn snittet på metacritic, og medfølgende ramaskrik samt konspirasjonsteorier i kommentarfeltet under. Fram med popcorn!

 

 

Ja her blir det underholdning og moro :D

 

Personlig hadde jeg ikke noe i mot den rolige og muligens langdryge biten i starten. Det fungerte veldig greit for min del. Jeg syns enda det er helt krise mye å sette seg inn i nå som landet ligger foran mine føtter, og kommer neppe til å gidde å fordype meg i halvparten av det. Prøver å fokusere på de historie baserte elementene i starten bare slik et jeg ikke går lei før jeg i hvert fall er igjennom den biten. Men spillet landet med en helt elendig timing for min del...midt i travleste jobb perioden på året.

Lenke til kommentar

Så mange snakker om at det er så mange systemer for alt. Jeg driver å brenner rundt i Kap.2 og lurer på hva alle disse systemene er for noe? Jeg skjønner ikke helt, syns det er rimelig straightforward opplegg i forhold til veldig mange andre spill nå om dagen. Noe jeg derimot sliter med er at jeg føler jeg sjeldent har noe valgfrihet i situasjonene som oppstår. Om jeg har lyst til å befri et rasshøl som er i fengsel eller ikke. Jeg har i det hele tatt store problemer med å relatere til karakterene i spillet, som i ett øyeblikk syns det er ok å plaffe ned en 20-30 personer man ikke vet hvem er, i det neste er han moralens vokter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du trege fingrer? Gameplayer er jo fantastisk, ingen problem med kontrollene eller hvordan det responderer.

Nei, det er definitivt ikke min skyld.

 

Sammenlign med for eksempel Dark Souls. Der har du komplett kontroll over karakteren din, og den gjør nøyaktig det du vil den skal gjøre akkurat når du mente det fordi knappetrykkene er så presise. For meg leder det til mer innlevelse. Morgan går rundt i sirup. Det er sikkert gjort for "realisme", men jeg liker det ikke. Hvis jeg rører stikken henger alltid Morgan ett sekund eller mer bak hva jeg trykte, fordi han må spille av en treg animasjon først.

 

Og hva faen er vitsen med å holde en knapp inne i 1-2 sekund i steden for å bare trykke den én gang? Skal jeg for eksempel plukke opp noe fra bakken må Morgan stå i ro i 2 sekunder, mens jeg holder en knapp nede, før han til slutt gjør animasjonen sin. Jeg ser ingenting positivt med å ha det sånn. Ikke er det mer realistisk heller.

Endret av Skurupu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Er enig med artikkelforfatter på mye her. Synes åpningen var altfor treg og til grads uinteressant. Sammenligningen med the last of us er jeg ikke enig i. Dette da jeg synes introen, cutscenes og karakterene i i TLOU er interessante og troverdige hele veien. Dette kommer nok mye av at de tydelig viste empati selv om de til tider også var brutale. For meg er karakterene i RDR2 ikke så troverdige. Får litt inntrykk av at alt skal være så badass som mulig og cringer litt av det. Storkoser meg spillet nå etter introen men har såvidt scratcehd the surface her fortsatt. Kanskje jeg endrer mening utover.

 

En annen liten ting som fullstendig satte meg ut var at på min første tur til valentine så satt hesten min satt seg fast i et tre og brukte 5 minutter på å komme meg løs. Når jeg først blir påtvunget så mange mellomsekvenser som skal sette rett stemning for meg for så og endelig blir litt "fri" drepte dette det fullstendig stemningen for meg.

No er vel ikkje poenget mitt at dette liknar The Last of Us. Det er vel heller at RDR2 prøver å gjere det same som introen til TLoU, men bommar på det.

 

Prologen til TLoU er det beste dømet på korleis ein finn den perfekte balansen mellom formidling av historie og introduksjon til spelmekanismar. Ein får ein liten smakebit av alt. RDR2 legg alt for mykje fokus på forteljinga, og tar vekk makt frå spelaren. Sjølv om me må styre hesten i transportetappane, er det i praksis ein filmsekvens, for me har ingen reell kontroll.

 

@mulle

Som eg skriv i artikkelen kjem forteljinga i vegen for spelmekanismane - altså det ein faktisk bør bruke tid på (og det er vel akkurat det du seier sjølv). Dei kunne godt hatt nett dei same oppdraga som no, men meir av fokuset burde på å la oss faktisk spele spelet, ikkje berre høyre på ein fyr fortelje om bakhistorie. Meir skyting, meir jakt, meir utforsking. Området rundt den første leiren er vel lite nok til at det ville fungert som eit perfekt treningsområde. Foteljinga har ein alltids tid til å djupare inn i seinare. Det hadde ikkje trengt å ta så mykje av kaka i prologen.

Ja jeg kan ha tatt dette ut av kontekst. Disse setningene kom tett på hverandre og jeg tolket nok dette litt feil.

 

"Livet er for kort for keisame spel. Marknaden er metta, og det er alltid noko nytt og spanande rundt neste sving. Det gjer at tolmoda mi strekkast tynnare dess eldre eg blir når det kjem til underhaldning.

 

The Last of Us er kongen på haugen av slike mikrokosmos."

 

Takk for svar og beklager misforståelsen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...