Gå til innhold

Shadow of the Tomb Raider er på tilbud og fans som kjøpte spillet tidlig er svært misfornøyde


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår fansen selv å vente flere år på ting og man ikke vil utsette det lengere, for så å vite at prisen faller.

Fleste vet prisene vil falle men hadde de vist å vente 1 måned hadde man spart 200 kr ville alle vente.

 

Hadde kjøpt resident evil 2 HD i dag til 300 kr men mistenker den prisen også vil falle.

 

Hadde håpet produsentene kunne vært ærlige men da hadde det ikke blitt solgt noe.

Heldigvis kjøpe jeg spillet på cdkeys.com så jeg har ikke tapt noe, men intrømmer selv jeg tok kontakt med de under 1 uke siden prisen falt 70 kr på den korte tiden heldigvis fikk jeg de pengene tilbake.

Det stemmer ikke. Det er personer som betaler 200 kr for å få spille et spill noen dager før det blir lansert. De hadde aldri ventet en mnd for å spare 200 kr. Jeg hadde heller ikke ventet en mnd med f.eks RDR 2 for å spare 200 kr.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kjøper man en forhåndsbestilling, eller betaler full pris, tar man en sjanse og gjør et valg. Skjønner egentlig ikke problemet. Man har fått spillet og betalt det man syntes var greit når man kjøpte det. 

 

Enkelt å greit. De som har kjøpt spillet har jo hverken fått mer eller mindre om spillet ender opp på tilbud.

 

Du betaler jo for hva du mener spillet er verdt der og då, ikke for at spillet ikke skal komme på tilbud.

 

Og om en først er en av dem som forskudd betaler for ett spill, tviler jeg på at en er interessert i å vente ytterlige 1 måned for å spille/kjøpe spillet, selv om det da kommer på tilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

å drive forettning er som å jakte man må ha god agn for å få stor fisk. i dette tillfellet konspirerer jeg at steam selger spillet med tap for å skape muligheter for oppmerksomhet/kunder/hype

 

filosofien bak metoden er at man "ofrer en clementin for å få appelsin" fordi kunder har en tendens til å kjøpe masse dritt itillegg til de opprinnelige tilbudet når folk er I shopping modus/hyped, feks black fridays tilbuder etc bruker slike metoder

Endret av konspirasjonsteorist
Lenke til kommentar

Så spillet solgte dårlig da? Siden det er så "billig" allerede. Skjønner at folk blir irriterte, men finnes ikke overrasket over at dette spillet allerede selges så billig, det fikk lunken mottakelse. Far Cry 5 var vel også nede i 300 kr knappe to mnd etter utgivelse, ble ikke noe ramaskrik da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Du tuller nå? Et spill faller 200kr i spenn etter en måned, og du ser ikke problemet? Selvsagt vil prisen gå ned etterhvert, men vi snakker vanligvis minst et halvt år. Når det gjelder Shadow of the Tomb Raider (og sannsynlivis Red Dead Redemption 2) forventer jeg å få se begge på tilbud på Black Friday i slutten av november, men de vil være tilbake til full pris neste dag. For den saks skyld, hvorfor er ikke konsollversjonen av Shadow of the Tomb Raider nedsatt? Det er jo kul Steam-versjonen? Jeg velger dermed å tro det er Steam som har gjort en grov feil her. Noe annet er helt usannsynlig.

 

 

Nei jeg tuller ikke, jeg ser virkelig ikke problemet. Man har da ikke kjøpt en enerett til å ha redusert pris i all overskuelig fremtid. Hadde det blitt satt ned dagen etter, fair enough, men èn måned? Bare syting og barnehage fakter fra folk som blir misunnelig på at andre også får rabatter.

Lenke til kommentar

Er dette i det hele tatt et problem, enda mindre overraskende? Idiotene her er vel de som faktisk kjøper det på release i tro om at de er privilegerte og har fått en spesialpris som aldri vil bli matchet senere? Hjelpes..

 

Jeg skal kjøpe RDR2 på release, til det som antakelig er absolutt makspris, og jeg betaler gladelig noen hundrelapper ekstra for å få spille det umiddelbart og ikke vente. Regner da også med at det ikke er usannsynlig at prisen blir redusert etterhvert, velkommen til den virkelige verden.

 

Tviler sterkt på at RDR2 vil få prisen senket i nær framtid, og hovedsaken er vel at prisen senket så mye etter bare 1 måned. Men på den andre siden er jeg stort sett enig med deg, de fleste har nok spilt ferdig spillet i den første måneden og har liten rett til å klage på et valg de selv tok. Og tilbake til RDR2, så betaler jeg gjerne dobbelpris for den, siden vi "alle" vet at den vil komme til PC etterhvert. Tar den der og jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...