Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva gjør mor og far på en lørdagskveld?


Anbefalte innlegg

Jeg gamer og pilser, mor syr/broderer og ser på serier.

Dette skjer i samme rom siden vi bor i samme leilighet. Og så prater vi random til hverandere nå og da. Barn sovner som regel tidlig.

 

Hva er det egentlig par gjør på en lørdagskveld? Spes dem som ikke gamer. 

Ser dem film? Farmen/ex on the beach?

 

Jeg er forsåvidt ganske fornøyd med løsningen vår :)

Endret av MrLuni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos oss varierer det. Jeg er for tiden inne i en spilleperiode da jeg har gjennoppdaget et gammelt spill og smugrøyker i garasjen.

Madammen ser da på en tv serie eller noe slikt etter at ungene er lagt også legger hun seg tidlig.

 

Ellers ligger vi vanligvis i sofan sammen og ser på film eller tv serie hvis ikke jeg er så heldig at jeg klarer å lure henne med på noe sexgreier.

 

Før ungene spilte vi ofte brettspill eller Playstation sammen, men etter at vi ble foreldre har vi blitt mye mindre sosiale sammen. Man setter pris på den fred man kan få :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter i hver vår sofa, halvsover, ser dårlig TV eller en eller annen film. Drikker en øl eller vin, lufter bikkjene før natta og drar lokket over kisten ved midnatt. Kjerringa hekler kanskje litt, jeg leser en verksted manual eller noe YouTube. Hvis overskudd en nakke massasje, av og til noe mer hvis given er der.

Lenke til kommentar

Hos oss varierer det. Jeg er for tiden inne i en spilleperiode da jeg har gjennoppdaget et gammelt spill og smugrøyker i garasjen.

Madammen ser da på en tv serie eller noe slikt etter at ungene er lagt også legger hun seg tidlig.

 

Ellers ligger vi vanligvis i sofan sammen og ser på film eller tv serie hvis ikke jeg er så heldig at jeg klarer å lure henne med på noe sexgreier.

 

Før ungene spilte vi ofte brettspill eller Playstation sammen, men etter at vi ble foreldre har vi blitt mye mindre sosiale sammen. Man setter pris på den fred man kan få :p

+1. Black ops 4 er ganske underholdende.

Endret av fiskerdigg123
Lenke til kommentar

Etter unga er i sengs

så går det i gaming for min del, dama tegner eller ser på youtube/tv

 

Eneste "kjipe" er at vi sitter i hver vår etasje.. Jeg må nemlig kommunisere med de jeg spiller med noe som plager livskiten ut av henne :p

 

Ellers ser vi en film sammen, men det er sjeldent da vi har helt forskjellig smak på det området.

 

Jeg prøver til tid og annen å kjøre på en kino, men når dagen kommer så er det typisk at begge er tomme for energi. ( Småbarnsperiode) Og da ender vi opp i sofaen og spooner til vi sovner.

 

 

Man blir litt asosial når energien er på bunn, Har vi barnepass en kveld så gjør vi masse på dagen etter med hverandre.. Da forer vi hverandre med energi og kos, samtidig som vi bruker penger vi ikke burde.

 

Det funker for oss ^^ Selv om jeg vet dama drømmer seg litt bort i tilværelsen før vi fikk barn noen ganger.

 



Anonymous poster hash: 75de2...e21
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lett for å "slokne" i hvert vårt hjørne av sofaen med no dårlig rullende på tv-en. Såpass utmattende hverdag at det ikke nødvendigvis trenger å skje så veldig mye etter at barna er lagt og roen har senket seg.

 

Selv liker jeg å holde på med spill. Har investert i nintendo switch, så kan vi hvertfall sitte i samme rom om ikke annet :) 

Lenke til kommentar

Skal vi danse ruller frem til kl 21. Da er det legging for unger. Jeg benytter heller tiden til pc og musikk/gaming. Etter legging blir det som regel film, varierer mellom action/thrillere og klissefilmer som hun insisterer på iblant. Hender vel vi går en tur på kvelden også, men da mens kids fremdeles er våkne og fornøyd foran tven. Sist lørdag tror jeg det var gaming det meste av kvelden for min del. Begge trengte alenetid.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Enten går en av oss ut og er sosial mens den andre passer ungene, eller så ser vi typisk på serier sammen eller koser oss med en bedre middag. 

Sistnevnte er egentlig det koseligste for begge, kan anbefales - lag en stødig biffmiddag sammen, og spis så mye at dere blir sittende ved bordet etterpå, så får man en god samtale i tillegg.

En gang i ny og ne har vi besøk av et vennepar, eller barnevakt og besøker et vennepar. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uff, blir dere ikke deprimerte? Eller er det verdt det, med magien og kjærligheten man har til barna etc.?

Det er ofte en nedtur. Hadde det jo mye kjekkere før når en kunne gjøre som en ville. Helg er jo ikke helg lenger. Det er samme rutinene hver dag uansett hvilken dag det er og når på året. Men for min del er ungene små, så man håper på forbedring ettersom de blir mer selvstendige :)

 

Håper bare dama klarer å finne seg selv igjen når den tid kommer :o

 

Jeg gleder meg jo som en unge til barna blir store nok til å lære dungeons & Dragons... Da regner jeg med at det blir kjempegøy! Men med min flaks blir vel begge ungene fotballstjerner og jeg blir stående i regnet og fake på meg entusiasme :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deprimerte av hva? Det er nok av enslige og unge som bruker langt mer tid på å spille data eller se på serier enn foreldre..

Jojo.. Men det gjør vel ingen forskjell hvor mange andre som driver med det samme.

Nå virket jo ditt scenario ganske trivelig da.

Men deprimert av å bare 'slukne' foran tv-en, sitte hver for seg, game, se serier etc.

Det er ofte en nedtur. Hadde det jo mye kjekkere før når en kunne gjøre som en ville. Helg er jo ikke helg lenger. Det er samme rutinene hver dag uansett hvilken dag det er og når på året. Men for min del er ungene små, så man håper på forbedring ettersom de blir mer selvstendige :)

 

Håper bare dama klarer å finne seg selv igjen når den tid kommer :o

 

Jeg gleder meg jo som en unge til barna blir store nok til å lære dungeons & Dragons... Da regner jeg med at det blir kjempegøy! Men med min flaks blir vel begge ungene fotballstjerner og jeg blir stående i regnet og fake på meg entusiasme :p

Hehe skjønner. 

Lykke til :)

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke kjempegod på slikt sjæl, er ikke ment som kritikk. Men generelt kan det jo være mer givende å bruke tiden på noe kreativt, fremfor å bare la seg underholde av noe eksternt, alt utenfor huset er jo stort sett også interessant, trær og busker, himmel og helvete.
Men man får kanskje utløp for alt dette mens barna er våkne?

Det mest konkrete tipset jeg har, uten å skulle be noen endre vanene sine diametralt, er vel kanskje å sette seg mer inn i film etc. fremfor å se det som tilfeldigvis går på tv, ligger på netflix, etc.
Når jeg har hatt perioder hvor jeg ser mye film, synes jeg det er mer givende å finne frem til særlige gode filmer, utforske en regissør, en smal sjanger o.l.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...