Gå til innhold

Stadig flere kjøper iPhoner med større lagringsplass, samtidig som Apple betaler mindre


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Faktisk anger jeg kjøpte Mac mini (2016) versjon fordi den har så utdatert cpu grafikkkort at ved oppdatering av OSX\ funger ikke de gamle spillene lengere fordi spillprodusentene har sluttet å oppgradere de.

Cpu og ram er også avgjørende i fremtiden hvor lenge man kan beholde mobilen til den må byttes ut.

 

Men største problemet med iturnes og musikklagring er vel man er låst til apple platformen. Ikke lett å lagre mp3 fil fra pc over på ipod.

Alle vet at Mac Mini kjører på alt for svak hardware.

Den fungerer fint til oppgaver som ikke krever mye CPU eller RAM, men det er det.

 

Hva har det med din kritikk av iPhone å gjøre? og Apple generelt?

Første MacBook Pro'en min holdt i en evighet før den ble byttet ut. iMac'en min ble nestne 5 år før jeg byttet den ut, og den ble byttet ut ene og alene fordi jeg ville ha 5K-skjerm'en til den nye modellen.

 

Har tilgode å møte et eneste Apple-produkt som er laget for å gå i stykker innen ett år eller to, i motsetning til produkter fra veldig mange andre leverandører.

 

Begynner å tro du bare troller, for du debatterer på en veldig uærlig måte.

Eller ER du bare rett og slett så uvitende?

Lenke til kommentar

 

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

 

Noen som har informasjon om iPhone SE 2? Skulle dukke opp senere? Kommer den med 512 GB lagringplas til en pris under 5000 kr er et god konkurent mot billig telefone og usb3 og esim.

 

 

Dette er misinformasjon fra deg. Fake News.

 

"Ikke lager ting for gjenbruk"? Apple er de beste til å lage resirkulerbare telefoner av alle mobilleverandlører, og de har et gjenkjøps og innleveringsprogram. https://www.apple.com/no/trade-in/

 

"software oppdateringer sluttes etter 2 år" Apple er verdens beste til å supportere sin hardware. I tillegg til så ligger de ca. 2-3 år foran konkurrentene når det gjelder ytelse, så en 1-2 år gammel Apple telefon har nyeste programvare og er raskere enn flaggskipene til konkurrentene.

 

Iphone 5s som er over 5år gammel, fikk akkurat nyeste operativsystem. Jeg har en, og den fungerer ypperlig, kjører alle nyeste apper som en drøm.

 

Til sammenligning så kan du jo prøve å bruke Samsung Galaxy S4 som er like gammel. Den nådde end of life support fra Samsung i 2015....

Hysj! Du må ikke ødelegge illusjonen til Android-nissene :D

Lenke til kommentar

"og Apple gnir seg i hendene"

Ja, det er helt sikkert og vist også..

De må da ha verdens dyreste lagringskapasitet på mobil?

Helt sykt at en 64Gb iPhone ofte koster mer enn en 128-256Gb toppmodell fra andre..

 

Apples motto burde bli: "Pay more, get less"

 

Glad jeg valgte å gå bort fra iPhone og over på bedre alternativer.

Endret av MobileX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Mangt og mye dreier seg vel om å skape et marked for innbilte behov, slik at kundene kan ledes fram som sauer i en innhegning til å betale for noe de egentlig ikke har bruk for. Kanskje på tide å hente fram igjen Apple's gamle slogan "Think different".

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

Dette må være det dummeste jeg har lest i hele 2018.

 

Apple er de ENESTE som pusher software update etter to pr. IPhone 5S fikk iOS 12, den er 5 år gammel. Samsung har allerede kuttet software update på to og et halvt år gamle S7. Huawei har kuttet på sine to eller tre år gamle modeller.

 

I tillegg så refurbisher Apple alle telefoner som byttes inn hos dem, gratis eller ved å gi deg det de mener den er verdt før de gir dem videre til noen som har bruk for dem. det kalles gjenbruk. Android telefoner over 3 år er så trege at du bare kan GLEMME å bruke dem til noe annet enn SMS og ringe.

Er ditt siste "argument" fakta, eller din personlige mening?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

har en iphone 5s som jeg har hatt i 4-5 år nå uten å ha noen som helst problemer med den og den får alle de samme oppdateringene som iphone Xs kosta meg rundt 7000 norske i sin tid,

jeg kjenner ingen som fortsatt bruker en 4-5 år gammel samsung eller annen android telefon som fortsatt får systemoppdateringer.

Lenke til kommentar

 

Hva med å svare på mitt direkte spørsmål til deg?

Innrømmer du at du tok feil mtp din påstand om at Apple er laget for bruk og kast, og at OS-oppdatereinger slutter etter 2 år?

 Ja selvsagt blir batteriet svakere med tiden, men det gjelder alle produsenter, og er tatt med i beregningen til folk som kjøper brukt.

Ikke helt, hva å prøve å oppgradere kamera, kan man ta kamera\skjermen fra iphone X og sette den i Iphone 8?

Lager apple felles standard for alle mobiler slik kabinettet slik i en PC kan byttes i det uendelige?

Slik funger vel de ikke i praksis vertfall. Prøver å høre med mobilreparatørene hva de kan skaffe OLED skjerm til iphone 8 eller 7 det er vanskelig å få tak i. Om man får tak i høyere kapasitet på batteriet en orginal er vel tvildene.

  Batteri til Apple iPhone X (256GB)

2700 mAh batteri (Sort) er nok falsk.

Tidligere i dag kommenterte jeg at det du skrev var det dummeste jeg hadde lest i 2018, men dette tar kaka.

 

Det du sitter her å skriver er uten tvil det dummeste jeg noen gang har lest på internett. Du kritiserer Apple fordi du ikke kan flytte kamera fra en iphone X, til en iPhone 8? Hvorfor i ALL VERDEN skulle det være interessant? Du flytter kamera fra en 2018 modell til en annen 2018 modell...?

iphone 8 plus har forresten iPhone X kamera, så alternativt finnes, du må bare vite hva du vil ha.

 

Det du referer til med PC forresten er heller ikke riktig. Hva skjer om du vil oppgradere til en ny CPU nå, men har et gammelt hovedkort? Feil socket, ny type ram, og alt må byttes.

Samme kan sies om du har et kabinett i "vanlig størrelse" men så skal du plutselig ha et EATX hovedkort, så passer det ikke lenger i kabinettet.

Det samme skjer med en iphone 8, der du vil ha et større og bedre kamera (2 linser etc) Det er ikke FYSISK plass.

Lenke til kommentar

Mener dere seriøst at Apple enda ikke har klart å få til støtte for minnekort på mobilene sine? Andre telefoner fikk jo støtte for dette for 10 år siden eller mer. Hva blir det neste? At de ikke får til støtte for hodetelefoner?

Hva da "enda ikke har klart"?

Prøver å du å slå LMH1 i tåpelig kommentar? Du er farlig nær, selv om han fortsatt har alle pallplassene....

 

Du får google galaxy s9 sd card error hvis du lurer på hvorfor Apple ikke har plass til et eksternt minnekort.

Lenke til kommentar

har en iphone 5s som jeg har hatt i 4-5 år nå uten å ha noen som helst problemer med den og den får alle de samme oppdateringene som iphone Xs kosta meg rundt 7000 norske i sin tid,

jeg kjenner ingen som fortsatt bruker en 4-5 år gammel samsung eller annen android telefon som fortsatt får systemoppdateringer.

 

Har første utgave av Samsung Tab som kom for 8 år siden. Den fungerer fortsatt som ny, men den har nok en gammel utgave av Android. Den får oppdateringer men ikke til nyere Android utgave. Den er jo ellers også bygd som en telefon, med mulighet for å ringe og snakke.

Endret av arne22
  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...