Gå til innhold

Stadig flere kjøper iPhoner med større lagringsplass, samtidig som Apple betaler mindre


Anbefalte innlegg

Mangt og mye dreier seg vel om å skape et marked for innbilte behov, slik at kundene kan ledes fram som sauer i en innhegning til å betale for noe de egentlig ikke har bruk for. Kanskje på tide å hente fram igjen Apple's gamle slogan "Think different".

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

 

Noen som har informasjon om iPhone SE 2? Skulle dukke opp senere? Kommer den med 512 GB lagringplas til en pris under 5000 kr er et god konkurent mot billig telefone og usb3 og esim.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Mangt og mye dreier seg vel om å skape et marked for innbilte behov, slik at kundene kan ledes fram som sauer i en innhegning til å betale for noe de egentlig ikke har bruk for. Kanskje på tide å hente fram igjen Apple's gamle slogan "Think different".

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

 

Noen som har informasjon om iPhone SE 2? Skulle dukke opp senere? Kommer den med 512 GB lagringplas til en pris under 5000 kr er et god konkurent mot billig telefone og usb3 og esim.

At Apple ikke støtter produktene sine med software i mer enn 2 år? Tror kanskje du blander med Android plattformen nå.

 

Ellers er jeg enig i at prisnivået Apple har lagt seg på nå er ekkelt rett og slett.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices

Kommer litt uklart hvor lenge iOS er støttet til det ikke dukker opp nyere oppdateringer.

Men du ser jo nederes på iPhone 8 har kun iOS 11.0

Skal man ha ios 12 må man ha nyere mobil. Det er logisk god grunn for, apple vil folk skal kjøpe toppmodellen og bytte mobilen ofte, samme gjør android også.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

 

Noen som har informasjon om iPhone SE 2? Skulle dukke opp senere? Kommer den med 512 GB lagringplas til en pris under 5000 kr er et god konkurent mot billig telefone og usb3 og esim.

 

 

Dette er misinformasjon fra deg. Fake News.

 

"Ikke lager ting for gjenbruk"? Apple er de beste til å lage resirkulerbare telefoner av alle mobilleverandlører, og de har et gjenkjøps og innleveringsprogram. https://www.apple.com/no/trade-in/

 

"software oppdateringer sluttes etter 2 år" Apple er verdens beste til å supportere sin hardware. I tillegg til så ligger de ca. 2-3 år foran konkurrentene når det gjelder ytelse, så en 1-2 år gammel Apple telefon har nyeste programvare og er raskere enn flaggskipene til konkurrentene.

 

Iphone 5s som er over 5år gammel, fikk akkurat nyeste operativsystem. Jeg har en, og den fungerer ypperlig, kjører alle nyeste apper som en drøm.

 

Til sammenligning så kan du jo prøve å bruke Samsung Galaxy S4 som er like gammel. Den nådde end of life support fra Samsung i 2015....

Endret av bzzlink
  • Liker 3
Lenke til kommentar

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices

Kommer litt uklart hvor lenge iOS er støttet til det ikke dukker opp nyere oppdateringer.

Men du ser jo nederes på iPhone 8 har kun iOS 11.0

Skal man ha ios 12 må man ha nyere mobil. Det er logisk god grunn for, apple vil folk skal kjøpe toppmodellen og bytte mobilen ofte, samme gjør android også.

Tror du må lese den wiki-saken en gang til.

Der står det svart på hvitt at selv iPhone 5s er supportert. En mobil som er over 5 år gammel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er useriøst egentlig burde prisene bli mindre når kostnaden er mindre, men nå er jo apple og nvidia kjent for å melke kundene sine samme med intel og microsoft.

Ja, det er visst bare Apple, NVIDIA, Intel og Microsoft som ønsker å tjene penger.

 

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

Er det ikke på tide at du slutter å uttale deg om ting du absolutt ikke har greie på?

Endret av hekomo
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Haha, må le. For en gjeng med nisser!

Kjøp en Android, bestill ett klasse 10 minnekort på 512 GB for ca. 170,- kroner på Ebay så er du igang.

Det er en god strategi hvis man liker å miste data når minnekortet dør. Kjøper du et billig minnekort på eBay vil det garantert dø.

 

Det er risikosport å bruke minnekort i telefon. Jeg gjør det selv, men da tar jeg også backup absolutt hele tiden (klok av skade!). Vanlige folk bør ikke la minnekort komme i nærheten av telefonen sin engang.

 

 

På et fly så er jo en mobiltelefon en for liten innretning til å se på film.

Eh, nei.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Tuller du?

 

Det står oppgitt hvilket OS telefonen initielt ble sendt fra fabrikk med, ikke nyeste versjon som støttes.

 

Min iPhone 7 kjører iOS12.

 

Apple støtter telefonene sine flere år lenger enn de aller fleste android-mobiler. Hvorfor tror du at man kan selge 2 og 3 år gamle iphones til god pris på finn? Nettopp fordi Apple støtter sine produkter lenge; dvs. det motsatte av hva du påstår.

 

Er du voksen nok til å innrøme at du har tatt feil mon tro?

 

 

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices

Kommer litt uklart hvor lenge iOS er støttet til det ikke dukker opp nyere oppdateringer.

Men du ser jo nederes på iPhone 8 har kun iOS 11.0

Skal man ha ios 12 må man ha nyere mobil. Det er logisk god grunn for, apple vil folk skal kjøpe toppmodellen og bytte mobilen ofte, samme gjør android også.

Lenke til kommentar

Ja, det er visst bare Apple, NVIDIA, Intel og Microsoft som ønsker å tjene penger.

 

 

Er det ikke på tide at du slutter å uttale deg om ting du absolutt ikke har greie på?

 

Ikke sant? Alle andre selger varene sine til kostpris, og setter absolutt ikke prisen til det markedet er villig til å betale.... :-D

Lenke til kommentar

[quote name='hekomo' timestamp='1539158184'

Ja, det er visst bare Apple, NVIDIA, Intel og Microsoft som ønsker å tjene penger.

 

Det er riktig, kan man ta en høyere pris og fortsatt selge like godt, så kan faktisk ingen kritisere.

 

Folk mener åpenbart at det er verd det. Personlig gjør jeg ikke det.

 

Mistenker denne gruppen som "river" vekk nyeste og dyreste iPhone fra hyllene hvert år har større problemer enn iPhone. Antagelig har veldig mange av de et generelt problem med forbruk og kjøper alle slags dyre ting. En telefon til 10-15k er nå fortsatt relativt lett å få finansiert selv om man ikke har råd, desverre. Det er tiden vi lever i, det er en enorm aksept for å ta opp kreditt og gjeld uten å tenke seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Apple støtter telefonene sine flere år lenger enn de aller fleste android-mobiler. Hvorfor tror du at man kan selge 2 og 3 år gamle iphones til god pris på finn? Nettopp fordi Apple støtter sine produkter lenge; dvs. det motsatte av hva du påstår.

Fordi folk er idioter som tror prisen kan holdes lenge. Du må gjerne påstå 2 år gammel brukt iphone X har like god batterilevetid holbarhet som tesla model S Tåler fint 1000 ladesykluser uten batterilevetiden reduseres. Men å bevise de blir vel vanskeligere.

 

Fleste android brukere velger ikke apple fordi gaming og antall apper er langt mindre på apple enheten.

 

Nå skal jeg ikke si alle apple brukere er dumme, men de har lett å fukusere på apple er verdt mye.

Synd ubuntu aldri slo gjennom på mobil der vil maskinvarekrav være årsaken til mobilen ikke oppdateres lengere.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi folk er idioter som tror prisen kan holdes lenge. Du må gjerne påstå 2 år gammel brukt iphone X har like god batterilevetid holbarhet som tesla model S Tåler fint 1000 ladesykluser uten batterilevetiden reduseres. Men å bevise de blir vel vanskeligere.

 

Fleste android brukere velger ikke apple fordi gaming og antall apper er langt mindre på apple enheten.

 

Nå skal jeg ikke si alle apple brukere er dumme, men de har lett å fukusere på apple er verdt mye.

Synd ubuntu aldri slo gjennom på mobil der vil maskinvarekrav være årsaken til mobilen ikke oppdateres lengere.

 

 

Gaming på Android?!

Android telefonene har jo ca. halvparten av ytelsen til Apple sine. De beste appene og spillene kommer først til iOS. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det står oppgitt hvilket OS telefonen initielt ble sendt fra fabrikk med, ikke nyeste versjon som støttes.

Min iPhone 7 kjører iOS12.

Apple støtter telefonene sine flere år lenger enn de aller fleste android-mobiler. Hvorfor tror du at man kan selge 2 og 3 år gamle iphones til god pris på finn? Nettopp fordi Apple støtter sine produkter lenge; dvs. det motsatte av hva du påstår.

 

 

Jupp. Min iPhone 6 kjører iOS 12 også. 4 år siden den ble lansert. Til og med iPhone 5s, som er 5 år gammel nå, støtter siste iOS.

 

Min 6 år gamle iMac vil kjøre Apples nyeste operativsystem MacOS Mojave når jeg bare gidder å oppgradere.

 

Apple støtter nyeste systemer på alle enheter så lenge det er teknisk mulig. (Men selvsagt ikke alle funksjoner, min iPhone 6 har ikke force touch hardware, det kom med 6s, så da får jeg ikke det. Men det nyeste oparativsystemet virker helt fint.)

 

Dette er faktisk en av iOS sterke sider, siden det bare er en leverandør og en versjon så vet du at din telefon er støttet. I motsetning til andre systemer der leverandørene har ulike versjoner og støtte.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Men så er vel problemet med ladere og maskinvare?

Man kan ikke forvente av apple følger med slike hurtigladere særlig eldre mobiler.

 

USB-C-til-Lightning-kabel (2 m)

Apple USB-C-ladekabel (2 m)

Lattelig pris for usb2 kabel. Hvis denne ikke klarer 10-20\40 gigabit\s.

 
Snakk om priser som ikke er inkludert i pakken.
 
Man burde forvente gratis oppgradering ja til de prisene, men apple sier ikke noe om ytelsen vil reduseres, slik at iphone SE brukerne må over på iphone X.
Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi folk er idioter som tror prisen kan holdes lenge. Du må gjerne påstå 2 år gammel brukt iphone X har like god batterilevetid holbarhet som tesla model S Tåler fint 1000 ladesykluser uten batterilevetiden reduseres. Men å bevise de blir vel vanskeligere.

 

Fleste android brukere velger ikke apple fordi gaming og antall apper er langt mindre på apple enheten.

 

Nå skal jeg ikke si alle apple brukere er dumme, men de har lett å fukusere på apple er verdt mye.

Synd ubuntu aldri slo gjennom på mobil der vil maskinvarekrav være årsaken til mobilen ikke oppdateres lengere.

Jeg skjønner virkelig hvordan du klarer å få til at hvert eneste innlegg du skriver er fullt av virkelighetsfjern svada.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Mangt og mye dreier seg vel om å skape et marked for innbilte behov, slik at kundene kan ledes fram som sauer i en innhegning til å betale for noe de egentlig ikke har bruk for. Kanskje på tide å hente fram igjen Apple's gamle slogan "Think different".

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

Dette må være det dummeste jeg har lest i hele 2018.

 

Apple er de ENESTE som pusher software update etter to pr. IPhone 5S fikk iOS 12, den er 5 år gammel. Samsung har allerede kuttet software update på to og et halvt år gamle S7. Huawei har kuttet på sine to eller tre år gamle modeller.

 

I tillegg så refurbisher Apple alle telefoner som byttes inn hos dem, gratis eller ved å gi deg det de mener den er verdt før de gir dem videre til noen som har bruk for dem. det kalles gjenbruk. Android telefoner over 3 år er så trege at du bare kan GLEMME å bruke dem til noe annet enn SMS og ringe.

Lenke til kommentar

 

I tillegg så refurbisher Apple alle telefoner som byttes inn hos dem, gratis eller ved å gi deg det de mener den er verdt før de gir dem videre til noen som har bruk for dem. det kalles gjenbruk. Android telefoner over 3 år er så trege at du bare kan GLEMME å bruke dem til noe annet enn SMS og ringe.

Ja akkurat samme gjør telia og telenor også det de mer de er verdt er ikke samme hva den blir solgt på hos finn.no tror du taper mindre å selge den på finn. Fordi apple er så håpløse.

Nå trenger ikke alle 3 år gamle mobiler være trege. Verste apple gjør er selge 32\64 GB mobiler ikke særlig lurt i lengden. De telefonene er nok vanskelig å få solgt. Sammen de med vannskader og knust skjerm. Apple tar flere tusen kr å reparere det, ergo lønner det seg med forsikring eller skjermbeskytter i tillegg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...