Gå til innhold

Stadig flere kjøper iPhoner med større lagringsplass, samtidig som Apple betaler mindre


Anbefalte innlegg

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_iOS_devices

Kommer litt uklart hvor lenge iOS er støttet til det ikke dukker opp nyere oppdateringer.

Men du ser jo nederes på iPhone 8 har kun iOS 11.0

Skal man ha ios 12 må man ha nyere mobil. Det er logisk god grunn for, apple vil folk skal kjøpe toppmodellen og bytte mobilen ofte, samme gjør android også.

Nå må du slutte å fable her.

 

https://www.statista.com/chart/5824/ios-iphone-compatibility/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk tror at man er dum som kjøper det og at man blir lurt. Er ikke alltid så lett å kunne forstå seg på andre og vurdere idioti når man selv er dum.

 

Først må man forstå markedet og hvordan dette påvirker prisen. Hadde ingen handlet så hadde prisen sunket, men når folk kjøper i hytt og pine så blir prisen presset opp. Hvorfor skulle den ikke gjøre det? Du hadde økt prisen ved etterspørsel, jeg hadde gjort det og Apple gjør selvsagt dette.

 

At du ikke har råd til å betale for dette betyr ikke at andre ikke har råd til dette. Tror folk også at produksjonsprisen på en Tesla er hva den selges for? Kunst selges for millioner av kroner men har knapt kostet 100kr i materialer.

 

Prisene vi ser er også direkte produksjonskostnader. Det blir som å se på prisen til en iPhone XS på 400 USD og tro at den koster 400 USD. Som Apple selv sier; disse "priskostnadene" som vi får opplyst om gjelder kun produksjon. Hvor mye apple har brukt på sikkerhet, software, markedsføring og annet relatert til dette minnet kommer ikke frem.

 

Tror halve kommentarfeltet trenger et kurs innen markedsføring og økonomi - du burde holde fingrene fra tastaturet når du ikke har peiling på hva du snakker om. Tipper en stor andel er Android-brukere som tror at deres diskett av et minnekort er sikkert kryptert når det ligger software ute på nett. Er så morsomt å lese disse hat-kommentarene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men apple har jo vane å kutte ram mot android og påstå cpu var dyrere i iphone vs android.

at IOS trenger mindre ram og cpu kraft.

 

Greit nok android er dårlig optimalisert med tanke på batterilevetid også.

Men det er jo android sin feil og produsentene.

 

Nå blir kunst litt anderledes der selges det til overpris hvis de er kjente personer som maler. Husk det er noen timers jobb.

Ikke noen fra kina som blir underbetalt. Apple selger kun mobilene.

Lenke til kommentar

 

Ellers er jeg enig i at prisnivået Apple har lagt seg på nå er ekkelt rett og slett.

 

Dette kommer vel heller ikke til å endre seg så lenge svært mange er fullstendig sveiseblindt lojale til Apple. 10 000 kr ser ikke ut til å være en stopper lenger for mange.

Du snakker om sveiseblind. Kanskje sveise litt mindre og lese litt mer om priser på telefoner.

 

Samsung lanserte Note 9 på samme prisnivå som iPhone X. Hvor var du da? Å sveiset?

 

Får heller ingen av XS modellene til 10.000kr. For 10.000kr så får du en asiatisk telefon som er for det meste plast og lim, vanskelig å reparere og lokker deg til kjøp med mange megapiksler og høyere hastighet på prosessorer til et ikke-optimalisert operativsystem som ingen av produsentene lager selv. Apple har over 95% tilfredsstilte kunder. Prøv å nå opp til det nummeret med utdaterte software. Under 15% av alle Android-telefoner har ikke fjorårets operativsystem (Android 8) engang. Ikke så lett å vite at det du sitter på er dårlig når du ikke engasjerer deg for det som er bedre.

Lenke til kommentar

 

Mangt og mye dreier seg vel om å skape et marked for innbilte behov, slik at kundene kan ledes fram som sauer i en innhegning til å betale for noe de egentlig ikke har bruk for. Kanskje på tide å hente fram igjen Apple's gamle slogan "Think different".

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Think_different

Største problem med apple er de ikke lager ting for gjenbruk, er bruk og kast, man betaler dyrt og software oppdateringer sluttes etter 2 år. eller kanskje litt lengere. Liten lagringsplass er vel ikke eneste årsak.

 

Noen som har informasjon om iPhone SE 2? Skulle dukke opp senere? Kommer den med 512 GB lagringplas til en pris under 5000 kr er et god konkurent mot billig telefone og usb3 og esim.

Slutt. Å. Spre. Løgner.

 

Du har overhodet ikke kunnskap om det du snakker om. Finner du disse faktaene et sted eller bare dikter du det opp på farta?

 

Apple sine iPhoner har STØRST verdi av alle konkurrenter i markedet. Trade-in verdien er på ~70% etter 1 år hvor Samsung sin verdi er på rundt ~50%.

 

Apple har designet alle iPhoner til å kunne repareres enklest mulig. På de aller fleste modellene kan man løsne på noen skruer og koble av kamera, ladeport, skjerm, antenner, kabler og det aller aller meste. Ta Samsung som et eksempel: igjen-limet! Vanskelig å komme til, ikke produsert for å repareres men produsert for å gå i søpla!

 

Neste gang du skal uttale deg om noe så sjekk opp fakta og slutt med fake news. Hadde Trump sett deg nå ville du aldri fått visum til Amerika :-)

Lenke til kommentar

Du snakker om sveiseblind. Kanskje sveise litt mindre og lese litt mer om priser på telefoner.

 

Samsung lanserte Note 9 på samme prisnivå som iPhone X. Hvor var du da? Å sveiset?

 

Får heller ingen av XS modellene til 10.000kr. For 10.000kr så får du en asiatisk telefon som er for det meste plast og lim, vanskelig å reparere og lokker deg til kjøp med mange megapiksler og høyere hastighet på prosessorer til et ikke-optimalisert operativsystem som ingen av produsentene lager selv. Apple har over 95% tilfredsstilte kunder. Prøv å nå opp til det nummeret med utdaterte software. Under 15% av alle Android-telefoner har ikke fjorårets operativsystem (Android 8) engang. Ikke så lett å vite at det du sitter på er dårlig når du ikke engasjerer deg for det som er bedre.

 

Hvilken asiatisk telefon er det du snakker om?

 

Jeg har forøvrig ikke sagt at Apple eller Ipones på noen måte er dårlig. Jeg sier at de er jævlig dyre. Resultatene til Apple og estimater på marginer de har på Iphone-salg sier egentlig det meste. Og den absurde lojaliteten som folk oppviser, uavhengig av pris, gir heller ingen incentiver for Apple til å sette ned prisene. Heller det mottsatte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

For 10.000kr så får du en asiatisk telefon som er for det meste plast og lim, vanskelig å reparere og lokker deg til kjøp med mange megapiksler og høyere hastighet på prosessorer til et ikke-optimalisert operativsystem som ingen av produsentene lager selv. Apple har over 95% tilfredsstilte kunder. Prøv å nå opp til det nummeret med utdaterte software. Under 15% av alle Android-telefoner har ikke fjorårets operativsystem (Android 8) engang. Ikke så lett å vite at det du sitter på er dårlig når du ikke engasjerer deg for det som er bedre.

Vel lønner seg alltid å gjøre research før man kjøper. Apple har sine problemer også vanskelig support.

Selv jeg kan være enig med software er bedre på apple, men maskinvare henger vel apple litt etter på ram og kapasitet på batterier.

Nyeste iphone hadde vel en del problemer sammen med samsung.

Lenke til kommentar

Fordi folk er idioter som tror prisen kan holdes lenge. Du må gjerne påstå 2 år gammel brukt iphone X har like god batterilevetid holbarhet som tesla model S Tåler fint 1000 ladesykluser uten batterilevetiden reduseres. Men å bevise de blir vel vanskeligere.

 

Fleste android brukere velger ikke apple fordi gaming og antall apper er langt mindre på apple enheten.

 

Nå skal jeg ikke si alle apple brukere er dumme, men de har lett å fukusere på apple er verdt mye.

Synd ubuntu aldri slo gjennom på mobil der vil maskinvarekrav være årsaken til mobilen ikke oppdateres lengere.

Hva med å svare på mitt direkte spørsmål til deg?

Innrømmer du at du tok feil mtp din påstand om at Apple er laget for bruk og kast, og at OS-oppdatereinger slutter etter 2 år?

 

Iphones holder seg godt i pris fordi det er veldig solide telefoner. Svigermor bruker fortsatt sin 5S og mamma sitter med en iPhone 6 som funker som en kule.

 

Ja selvsagt blir batteriet svakere med tiden, men det gjelder alle produsenter, og er tatt med i beregningen til folk som kjøper brukt.

 

Jo mer du skriver, jo mer avslører du bare din manglende kunnskap om Apple.

Lenke til kommentar

Hva med å svare på mitt direkte spørsmål til deg?

Innrømmer du at du tok feil mtp din påstand om at Apple er laget for bruk og kast, og at OS-oppdatereinger slutter etter 2 år?

 

Ja selvsagt blir batteriet svakere med tiden, men det gjelder alle produsenter, og er tatt med i beregningen til folk som kjøper brukt.

Ikke helt, hva å prøve å oppgradere kamera, kan man ta kamera\skjermen fra iphone X og sette den i Iphone 8?

Lager apple felles standard for alle mobiler slik kabinettet slik i en PC kan byttes i det uendelige?

Slik funger vel de ikke i praksis vertfall. Prøver å høre med mobilreparatørene hva de kan skaffe OLED skjerm til iphone 8 eller 7 det er vanskelig å få tak i. Om man får tak i høyere kapasitet på batteriet en orginal er vel tvildene.

 

Batteri til Apple iPhone X (256GB)

2700 mAh batteri (Sort) er nok falsk.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Men apple har jo vane å kutte ram mot android og påstå cpu var dyrere i iphone vs android.

at IOS trenger mindre ram og cpu kraft.

Ja, iPhones klarer seg med mindre RAM og svakere CPU i forhold til Android-telefoner.

Optimaliseringen Apple kan gjøre siden de ikke har et særlig fragmentert telefonutvalg gjør at dette går helt fint.

 

Tok litt på en Galaxy S9 her om dagen og ble overrasket over at det fortsatt lagger i GUI i blant, som når jeg bladde i bildebiblioteket.  Tilsvarende tror jeg aldri jeg har opplevd på en iPhone siden jeg først fikk meg en iPhone4.

 

Hva er viktigst? Hvordan telefonen oppleves, eller hvor mange MHz CPU'en har?

Lenke til kommentar
Hva er viktigst? Hvordan telefonen oppleves, eller hvor mange MHz CPU'en har?

Faktisk anger jeg kjøpte Mac mini (2016) versjon fordi den har så utdatert cpu grafikkkort at ved oppdatering av OSX\ funger ikke de gamle spillene lengere fordi spillprodusentene har sluttet å oppgradere de.

Cpu og ram er også avgjørende i fremtiden hvor lenge man kan beholde mobilen til den må byttes ut.

 

Men største problemet med iturnes og musikklagring er vel man er låst til apple platformen. Ikke lett å lagre mp3 fil fra pc over på ipod.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er ikke værre enn å kjøpe en med mindre lagrinsplass og sette inn et minnekort slik man gjør på vanlige telefoner.

 

Jup, dette ville imidlertid redusert inntektene til Apple så ingen minnekort.

Antar det også var viktig for pris differensiering i starten når de kun solgte en telefon.

 

En stor bonus med minnekortet er at de er mye mer holdbare en en telefon så du kan ta det ut og kopiere data dersom telefonen blir ødelagt.

Lenke til kommentar

Ja akkurat samme gjør telia og telenor også det de mer de er verdt er ikke samme hva den blir solgt på hos finn.no tror du taper mindre å selge den på finn. Fordi apple er så håpløse.

Nå trenger ikke alle 3 år gamle mobiler være trege. Verste apple gjør er selge 32\64 GB mobiler ikke særlig lurt i lengden. De telefonene er nok vanskelig å få solgt. Sammen de med vannskader og knust skjerm. Apple tar flere tusen kr å reparere det, ergo lønner det seg med forsikring eller skjermbeskytter i tillegg.

At det går an...

 

Hva kjøpe du iphone X?

Synd man ikke kan oppgradere maskinvaren slik man kan få med esim etc. Eller raskere cpu\ram.

Må bytte telefon. Er ikke alltid lett å selge uansett.

Hva i helv..... Du svarer på et innlegg der noen skriver at iPhone holder seg bra i pris på bruktmarkedet, og det du presterer å lire av deg er at det "er ikke alltid lett å selge uansett"? WTF?!

 

Vel lønner seg alltid å gjøre research før man kjøper.

"Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør"?

 

Ikke helt, hva å prøve å oppgradere kamera, kan man ta kamera\skjermen fra iphone X og sette den i Iphone 8?

Lager apple felles standard for alle mobiler slik kabinettet slik i en PC kan byttes i det uendelige?

WTF? Innrømmer du at du tok feil da du skrev at de kutter ut OS-oppdateringer på to år gamle modeller?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ikke helt, hva å prøve å oppgradere kamera, kan man ta kamera\skjermen fra iphone X og sette den i Iphone 8?

Lager apple felles standard for alle mobiler slik kabinettet slik i en PC kan byttes i det uendelige?

Slik funger vel de ikke i praksis vertfall. Prøver å høre med mobilreparatørene hva de kan skaffe OLED skjerm til iphone 8 eller 7 det er vanskelig å få tak i. Om man får tak i høyere kapasitet på batteriet en orginal er vel tvildene.

 

Batteri til Apple iPhone X (256GB)

2700 mAh batteri (Sort) er nok falsk.

 

Dette blir mer og mer usakelig.

 

For når du da kritiserer Apple her, så kritiserer du egentlig så å si ALLE mobilprodusenter i verden?

Hvorfor si "Apple ditt" og "Apple datt", når du samtidig også snakker om Samsung og alle andre konkurrenter på markedet?

Ganske uærlig argumentasjon må jeg si.

 

Hvor mange andre telefoner på markedet i dag kan du f.eks. oppgradere kamera på?

Jeg har hørt om FairPhone, men der stopper det. Og ble det engang realitet? Har ikke hørt noe mer fra den kanten siden den først ble snakket om.

 

Apple sine telefoner holder lett i 5 år hvis man er forsiktig med dem. De får OS-oppgraderinger like lenge, og du kan fortsatt få reparert knust skjerm osv hvis du skulle være uheldig. Det er ikke mange Android-telefoner man kan si det samme om, og har det i det hele tatt vært laget en eneste Android-mobil med software-støtte opp i 4-5 år?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...