Gå til innhold

Oppdaterte Windows 10 – fikk tusenvis av filer slettet


Anbefalte innlegg

 

Sletter du det i onedrive-mappa, vil det så klart også slettes i skyen.

 

Er ikke dette noe som skjer automatisk og ufrivillig? Dere får det til å se ut som om det var en handling som han gjorde, og dermed burde få en liten del av skylda for.

 

 

 

Anbefaler å vente ... har man i det hele tatt noe valg?

 

 

Til syvende og sist har man ikke noe valg med Windows 10.

 

Men man kan vente til den automatisk oppdaterer. I motsetning til å manuelt gå inn og tvinge gjennom oppdatering. Da tar det litt lenger tid før du får oppdateringen, og flere andre brukere har dermed fått testa den mer grundig :)

Endret av ftw
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er du alltid hjemme? :wee:

Neh, men trenger ikke det heller. Har vi vært borte en uke og ikke brukt PCen da, så vil filene fra en uke siden fortsatt være syncet. Har jo ikke brukt den siden da.

Men som jeg skrev over : 

Denne oppdateringen måtte du aktivt velge å laste ned ved å laste ned en oppdateringsprogramvare, den var ikke påtvungen eller automatisk, de lagde jo en artikkel på nettopp det.

Er greit å sjekke fakta før man poster?

Lenke til kommentar

Til syvende og sist har man ikke noe valg med Windows 10.

 

Men man kan vente til den automatisk oppdaterer. I motsetning til å manuelt gå inn og tvinge gjennom oppdatering. Da tar det litt lenger tid før du får oppdateringen, og flere andre brukere har dermed fått testa den mer grundig :)

Denne oppdateringen måtte du aktivt velge å laste ned ved å laste ned en oppdateringsprogramvare, den var ikke påtvungen eller automatisk, de lagde jo en artikkel på nettopp det.

Lenke til kommentar

Leste en plass at filer i MineDokumenter som ikke også er lagret i Onedrive kan bli slettet.

Det er det saken er om. Alle filer under standardmappa og undermapper blir flyttet til .OLD og ser ikke ut til å bli lagret om det ikke er plass nok for duplicates

Endret av Archonia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat skrevet ferdig livsverket mitt......hmmm skal jeg oppdatere maskinen min med denne eksperimentelle early-bird-pre-alpha-build-666 mon tro?? Aww press play on tape!

Ikke glem å ha en skrutrekker klar for å kalibrere tapedriven!

Nå skal de sies at denne var released offentilig, men KUN manuelt og må aktivt laste ned programvare for å oppdatere det, så de som har mistet noe får nesten skylde seg selv. Er vel mer en mer utbredt beta-test.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg mistet alle filene for 14 dager siden. Jeg valgte gjenopprett pc men behold alle filer i windows. Alt ble borte, men pc hadde ikke vært brukt på en stund og aner ikke om det var oppdateringen som nevnes som var skylden i dette, men så fort pc startet opp etter gjenopprettingen var alle filer borte.

 

Hadde backup så ingen krise, men likevel...

Lenke til kommentar

Finnes det fotsatt mennesker som ikke tar backup av dokumentfilene sine altså ? Hvor vanskelig er det å bruke cloud eller å ha en ekstern disk liggende med data på ? 23 år med data borte bare fordi man ikke tenker backup . Latterlig tankegang.

 

Alle BØR selvfølgelig ha backup. Men i praksis vet vi at det ikke er sånn...

 

En annen ting er at privatpersoner gjerne bruker skylagring som backup (Dropbox, Onedrive, Google Drive, Jottacloud...). Problemet er at filene konstant synkes til skyen, og hvis du sletter filer blir de også slettet i skyen. Ikke alle skytjenester har gode muligheter for å få tilbake filer som har blitt slettet, spesielt i gratisløsningene. Og det er ofte begrenset til 30 dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...